Mitsubishi Pajero Pinin

Mitsubishi Pajero Pinin

 
 

Necelých deset měsíců po představení prvních dvou prototypů na ženevském autosalónu (březen 1999) přichází nyní na český trh Pajero Pinin. Tímto novým příspěvkem na téma: "Auto do džungle velkoměsta, stejně jako do klidu divoké přírody" doplnila značka tří diamantů svoji nabídku terénních vozů. Po modelech Pajero a Pajero Sport je nyní v nabídce rovněž kompaktní offroad, který bude konkurovat již zavedeným modelům Honda CR-V nebo Toyota RAV4.

Název nového vozu má hned dva významy - slovo "pinin" znamená v italštině malý a současně připomíná jméno tvůrce designu nového vozu - italského karosáře Pininfariny.

Japonská technologie a italský styl Pininfarinova studia

Pajero Pinin v sobě spojuje kvalitní japonskou technologii s věhlasem evropské stylistické školy. Je odpovědí na stále rostoucí zájem motoristů o komfortní terénní vůz, který lze využít plnohodnotně a současně ekonomicky i v městském provozu.

Interiér vozu nezapře italský vliv. Je stylový a výrazně evropský. Dva druhy potahových tkanin dodávaných ve dvou barevných odstínech jsou dílem Pininfarinova studia.

Zadní dělená sedadla mohou být složena do vodorovné polohy, čímž se značně zvětší zavazadlový prostor. Zajímavé je, že při sklápění sedadel není nutné snímat opěrky hlav. Pod dnem zavazadlového prostoru se nachází praktická schránka na ukládání cenností nebo užitečného příslušenství. Množství odkládacích schránek a prostor včetně držáků na nápoje vpředu i vzadu stejně jako háčky k upevnění nákladu v zavazadlovém prostoru pouze umocňují pocit praktičnosti, který má posádka při jízdě vozem Pajero Pinin.

Ergonomické řešení přístrojové desky a všech ovládacích prvků umožňuje řidiči dokonalou kontrolu vozu a poskytuje mu všechny potřebné informace. Centrální černobílý LCD displej umístěný vysoko v přístrojové desce je snadno čitelný dokonce i pro cestujících na zadních sedadlech. Ukazuje standardně čas, vnější teplotu a základní jízdní informace. V případě, že je ve voze zabudován radiopřijímač Mitsubishi, poskytuje displej rovněž informace o jeho funkcích a stisknutím tlačítka lze vyvolat informace o průměrné rychlosti, průměrné spotřebě paliva a vzdálenosti, kterou je možné urazit se stávající zásobou paliva v nádrži.

Na přání lze standardní displej nahradit navigačním systémem s barevným displejem a přehrávačem kompaktních disků. Tento systém využívající digitální databáze Nav Tech ve spojení s anténou systému GPS se v mnoha evropských zemích stává standardem. Snad bude brzy funkční i v ČR.

Dědictví velkého Pajera

O blízké příbuznosti modelu Pinin s takzvaným "velkým" Pajerem svědčí systém pohonu všech kol označený SS4-i 4WD poskytující novému vozu bezkonkurenční jízdní vlastnosti v terénu. Od systému Super Select používaného u velkých modelů Pajero se liší pouze přenosem hnací síly prostřednictvím viskózní spojky (VCU).

Na rozdíl od konkurenčních vozů této třídy nabízejících řidičům buď pouze stálý pohon všech čtyř kol (Permanent 4 WD) nebo jen omezenou volbu přepínání pohonného režimu, systém SS4-i 4WD nového Pajera Pinin pracuje ve všech čtyřech režimech - 2H, 4H,4HLc a 4LLc.

Režim 2H, při němž jsou poháněna zadní kola, je určen pro bezproblémovou jízdu na suché pevné vozovce. Při zařazeném režimu 4H se přenáší pohonná síla podle potřeby rovněž na kola přední nápravy. Tento režim je výhodný zvláště při akcelerování nebo jízdě na velmi kluzkém povrchu, jakým mohou být například i mokré dlažební kostky ve městech.

V režimu 4HLc se zapnutou uzávěrkou viskózní spojky jsou všechna čtyři kola poháněna trvale a konečně v režimu 4LLc , využívaném zejména ve velmi těžko průjezdném terénu nebo ve strmých stoupeních, používá systém takzvanou redukci. Pozoruhodné je, že systém SS4-i 4WD umožňuje řidiči přeřadit volič režimu pohonu z polohy 2H do polohy 4H nebo z polohy 4H do polohy 4HLc v rychlostech do 100 km/h a zpětně odpojit pohon všech čtyř kol z polohy 4HLc v jakékoliv rychlosti.

Slabinou mnoha terénních vozů s pohonem všech čtyř kol je součinnost se systémem ABS. Rychlé změny brzdných sil na čtyřech poháněných kolech mohou vést až k poškození systému 4WD. Pajero Pinin je proto vybaveno šikomozubým diferenciálem s omezeným prokluzem (LSD), který dokonale kontroluje rozdíly v rychlostech otáčení pravých a levých kol, což umožňuje rychlý a bezpečný průjezd jak na silnici, tak v terénu.

Klasické velké Pajero si získalo svoji oblibu také díky vysokému pohodlí při jízdě na silnicích a Pajero Pinin chce jít důsledně ve stopách svého staršího a většího bratra. Odpružení bylo navrženo tak, aby poskytovalo maximální komfort při jízdě na silnicích a zároveň dostatek bezpečí při jízdě v terénu. Vícebodové zavěšení zadních kol poskytuje efekt tzv. pasivního řízení a umožňuje vozu dokonale držet stopu i při rychlém průjezdu ostrými zatáčkami.

Pajero Pinin se dodává na trh s pětirychlostní manuální převodovkou s přesným řazením, tichým chodem a omezenými vibracemi.

Pro příznivce dlouhých cest na dálnicích je k dispozici rovněž model vybavený čtyřstupňovou automatickou převodovkou.

GDI

Zatímco karosérie a interiér nového Pajera Pinin je vyráběn v Evropě, srdce tlukoucí pod jeho kapotou je čistě japonské - úsporný čtyřválcový šestnáctiventilový motor s přímým vstřikem benzínu do hlavy válců GDI o objemu 1,8 litru a výkonu 88 kW (120 k), známý dobře z modelů Carisma a Space Star.

Jak už je u automobilů s třemi diamanty na kapotě zvykem, i při konstrukci modelu Pajero Pinin byla věnována velká pozornost bezpečnosti cestujících. Počítačové simulace stejně jako praktické zkoušky potvrdily, že nový vůz poskytuje cestujícím bezpečnost srovnatelnou se standardem běžným u vozů vyšší střední třídy. Nejdůležitější části karosérie jako podlaha, kabina a prostor pro pohonnou jednotku jsou napevno přivařeny k rámu, takže tato struktura dostala označení jako "polosamonosná". Deformovatelné zóny v přední a zadní části minimalizují poškození kabiny v případě kolize. Nádrž na 53 litrů paliva je umístěna před zadní nápravou mezi postranní části rámu, aby byla co možná nejlépe chráněna.

K vybavení modelu Pajero Pinin patří rovněž standardně montované čelní airbagy a na přání montované boční airbagy, které jsou v této třídě automobilů zcela ojedinělé.

Na podzim s pěti dveřmi

Mitsubishi Pajero Pinin je vyráběn v nové továrně Pininfarina v italském Bairo Canavese nedaleko Milána. Její vybudování představovalo pro oba partnery významnou investici. Společnost Pininfarina investovala přibližně 40 miliónů dolarů jak do vybavení továrny v Bairo Canavese , tak do rozšíření a modernizace montovny a lakovny v Grugliascu. Investice Mitsubishi Motors do tohoto projektu pak přesáhly částku 100 miliónů dolarů.

Na výrobě modelu Pajero Pinin se nyní podílí přibližně 450 pracovníků. Jejich počet se má zvýšit od srpna 2000, kdy by měla být zahájena výroba pětidveřové verze tohoto vozu a továrna dosáhne maximální výrobní kapacity 35 tisíc vozů ročně.

Pajero Pinin je zaměřeno především na klientelu z řad mladých a dynamických lidí, kteří žijí "aktivním životem". Umožňuje bezpečné a rychlé cestování po dálnicích (dosahuje max. rychlost 168 km/h), stejně jako snadný průjezd obtížným terénem.

Nový model Pajero Pinin se bude na českém trhu v síti autorizovaných prodejců Mitsubishi Motors prodávat ve čtyřech stupních výbavy. Základní cena nového vozu je stanovena na 699 500,- Kč.

Soud znovu projednává kauzu Marka Dalíka. Údajně nevypověděl všechno Soud znovu projednává kauzu Marka Dalíka. Údajně nevypověděl všechno

Sedm let vězení a peněžitý trest 21,9 milionu korun…

Akcie, měny & názory Jakuba Bruknera: Favorit biotechu? Akcie, měny & názory Jakuba Bruknera: Favorit biotechu?

Již dávno tak úplně neplatí, že by se v segmentu…

Ztrátových prodejen na vesnicích přibývá. I kvůli EET Ztrátových prodejen na vesnicích přibývá. I kvůli EET

Počty ztrátových prodejen v menších obcích v Česku…

Školství je priorita, ale někde se ušetřit musí, říká Pilný Školství je priorita, ale někde se ušetřit musí, říká Pilný

Ministr školství Štech ubránil pro svůj rezort 1,8…

 
 







Doporučujeme
Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta? Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta?

Policista řídící provoz na křižovatce mnohé řidiče mate.…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Tlačítko místo páky. Jak funguje elektrická brzda a jaké má nevýhody? Tlačítko místo páky. Jak funguje elektrická brzda a jaké má nevýhody?

Místo velkých pák ručních brzd dnes automobilky dávají…

Nová Dacia Duster sedm míst nakonec nenabídne. Proč? Nová Dacia Duster sedm míst nakonec nenabídne. Proč?

Početnějším rodinám zůstane levné SUV od Dacie…

 





 
BMW řady 7 Edition 40 Jahre je atraktivním dárkem k vlastnímu výročí

BMW řady 7 Edition 40 Jahre je atraktivním dárkem k vlastnímu výročí

Dnes 11:52

BMW stylově oslavuje 40 let od uvedení první generace řady 7. Výroční vydání aktuální řady 7 s exkluzivním designem exteriéru a interiéru podtrhuje charakter luxusních limuzín.




Blesk.cz

Volkswagen prý pomáhal týrat zaměstnance. Nechal je údajně mučit i na pracovišti

Volkswagen prý pomáhal týrat zaměstnance. Nechal je…

Důkazy, že firma Volkswagen spolupracovala s brazilskou vojenskou diktaturou, vedla černé listiny vlastních…

Nová bondovka bude. Tvůrci ale tají agenta. Promítání začne za dva roky

Nová bondovka bude. Tvůrci ale tají agenta.…

Nové dobrodružství agenta Jejího Veličenstva Jamese Bonda by se mělo v amerických kinech začít promítat 8.…

 

iSport.cz

Nová smlouva pro Škodu! Nikdo jiný mě nechtěl, usmívá se útočník Zbrojovky

Nová smlouva pro Škodu! Nikdo jiný mě nechtěl,…

Žádné nevraživé pohledy z obou stran, naopak idylka. Útočník Michal Škoda (29) se po návratu do Brna…

Sestavy do boje o LM: Slavia řeší posily i novou hvězdu, Plzeň Limberského

Sestavy do boje o LM: Slavia řeší posily i novou…

Od prvních minut na plné pecky. Fotbalisté Slavie a Viktorie Plzeň vyběhnou do úvodního ostrého, zároveň jednoho…

 

Reflex.cz

Historie erotických hraček: Kleopatra používala vibrátor složený z papyrusu a živých včel

Historie erotických hraček: Kleopatra používala…

Nejstarší erotická pomůcka byla vyrobena z kamene a její stáří se datuje dobou kamennou, tedy dobou před více…

Příběh nejbohatší ženy světa: Vybudovala L'Oréal, nyní žije v ústraní a dcera ji nechala zbavit svéprávnosti

Příběh nejbohatší ženy světa: Vybudovala L'Oréal,…

Každá rodina má svá tajemství, vnitřní sváry a neshody, které se snaží držet za každou cenu za zavřenými dveřmi.…