Mitsubishi Pajero Pinin

Mitsubishi Pajero Pinin

 
 

Necelých deset měsíců po představení prvních dvou prototypů na ženevském autosalónu (březen 1999) přichází nyní na český trh Pajero Pinin. Tímto novým příspěvkem na téma: "Auto do džungle velkoměsta, stejně jako do klidu divoké přírody" doplnila značka tří diamantů svoji nabídku terénních vozů. Po modelech Pajero a Pajero Sport je nyní v nabídce rovněž kompaktní offroad, který bude konkurovat již zavedeným modelům Honda CR-V nebo Toyota RAV4.

Název nového vozu má hned dva významy - slovo "pinin" znamená v italštině malý a současně připomíná jméno tvůrce designu nového vozu - italského karosáře Pininfariny.

Japonská technologie a italský styl Pininfarinova studia

Pajero Pinin v sobě spojuje kvalitní japonskou technologii s věhlasem evropské stylistické školy. Je odpovědí na stále rostoucí zájem motoristů o komfortní terénní vůz, který lze využít plnohodnotně a současně ekonomicky i v městském provozu.

Interiér vozu nezapře italský vliv. Je stylový a výrazně evropský. Dva druhy potahových tkanin dodávaných ve dvou barevných odstínech jsou dílem Pininfarinova studia.

Zadní dělená sedadla mohou být složena do vodorovné polohy, čímž se značně zvětší zavazadlový prostor. Zajímavé je, že při sklápění sedadel není nutné snímat opěrky hlav. Pod dnem zavazadlového prostoru se nachází praktická schránka na ukládání cenností nebo užitečného příslušenství. Množství odkládacích schránek a prostor včetně držáků na nápoje vpředu i vzadu stejně jako háčky k upevnění nákladu v zavazadlovém prostoru pouze umocňují pocit praktičnosti, který má posádka při jízdě vozem Pajero Pinin.

Ergonomické řešení přístrojové desky a všech ovládacích prvků umožňuje řidiči dokonalou kontrolu vozu a poskytuje mu všechny potřebné informace. Centrální černobílý LCD displej umístěný vysoko v přístrojové desce je snadno čitelný dokonce i pro cestujících na zadních sedadlech. Ukazuje standardně čas, vnější teplotu a základní jízdní informace. V případě, že je ve voze zabudován radiopřijímač Mitsubishi, poskytuje displej rovněž informace o jeho funkcích a stisknutím tlačítka lze vyvolat informace o průměrné rychlosti, průměrné spotřebě paliva a vzdálenosti, kterou je možné urazit se stávající zásobou paliva v nádrži.

Na přání lze standardní displej nahradit navigačním systémem s barevným displejem a přehrávačem kompaktních disků. Tento systém využívající digitální databáze Nav Tech ve spojení s anténou systému GPS se v mnoha evropských zemích stává standardem. Snad bude brzy funkční i v ČR.

Dědictví velkého Pajera

O blízké příbuznosti modelu Pinin s takzvaným "velkým" Pajerem svědčí systém pohonu všech kol označený SS4-i 4WD poskytující novému vozu bezkonkurenční jízdní vlastnosti v terénu. Od systému Super Select používaného u velkých modelů Pajero se liší pouze přenosem hnací síly prostřednictvím viskózní spojky (VCU).

Na rozdíl od konkurenčních vozů této třídy nabízejících řidičům buď pouze stálý pohon všech čtyř kol (Permanent 4 WD) nebo jen omezenou volbu přepínání pohonného režimu, systém SS4-i 4WD nového Pajera Pinin pracuje ve všech čtyřech režimech - 2H, 4H,4HLc a 4LLc.

Režim 2H, při němž jsou poháněna zadní kola, je určen pro bezproblémovou jízdu na suché pevné vozovce. Při zařazeném režimu 4H se přenáší pohonná síla podle potřeby rovněž na kola přední nápravy. Tento režim je výhodný zvláště při akcelerování nebo jízdě na velmi kluzkém povrchu, jakým mohou být například i mokré dlažební kostky ve městech.

V režimu 4HLc se zapnutou uzávěrkou viskózní spojky jsou všechna čtyři kola poháněna trvale a konečně v režimu 4LLc , využívaném zejména ve velmi těžko průjezdném terénu nebo ve strmých stoupeních, používá systém takzvanou redukci. Pozoruhodné je, že systém SS4-i 4WD umožňuje řidiči přeřadit volič režimu pohonu z polohy 2H do polohy 4H nebo z polohy 4H do polohy 4HLc v rychlostech do 100 km/h a zpětně odpojit pohon všech čtyř kol z polohy 4HLc v jakékoliv rychlosti.

Slabinou mnoha terénních vozů s pohonem všech čtyř kol je součinnost se systémem ABS. Rychlé změny brzdných sil na čtyřech poháněných kolech mohou vést až k poškození systému 4WD. Pajero Pinin je proto vybaveno šikomozubým diferenciálem s omezeným prokluzem (LSD), který dokonale kontroluje rozdíly v rychlostech otáčení pravých a levých kol, což umožňuje rychlý a bezpečný průjezd jak na silnici, tak v terénu.

Klasické velké Pajero si získalo svoji oblibu také díky vysokému pohodlí při jízdě na silnicích a Pajero Pinin chce jít důsledně ve stopách svého staršího a většího bratra. Odpružení bylo navrženo tak, aby poskytovalo maximální komfort při jízdě na silnicích a zároveň dostatek bezpečí při jízdě v terénu. Vícebodové zavěšení zadních kol poskytuje efekt tzv. pasivního řízení a umožňuje vozu dokonale držet stopu i při rychlém průjezdu ostrými zatáčkami.

Pajero Pinin se dodává na trh s pětirychlostní manuální převodovkou s přesným řazením, tichým chodem a omezenými vibracemi.

Pro příznivce dlouhých cest na dálnicích je k dispozici rovněž model vybavený čtyřstupňovou automatickou převodovkou.

GDI

Zatímco karosérie a interiér nového Pajera Pinin je vyráběn v Evropě, srdce tlukoucí pod jeho kapotou je čistě japonské - úsporný čtyřválcový šestnáctiventilový motor s přímým vstřikem benzínu do hlavy válců GDI o objemu 1,8 litru a výkonu 88 kW (120 k), známý dobře z modelů Carisma a Space Star.

Jak už je u automobilů s třemi diamanty na kapotě zvykem, i při konstrukci modelu Pajero Pinin byla věnována velká pozornost bezpečnosti cestujících. Počítačové simulace stejně jako praktické zkoušky potvrdily, že nový vůz poskytuje cestujícím bezpečnost srovnatelnou se standardem běžným u vozů vyšší střední třídy. Nejdůležitější části karosérie jako podlaha, kabina a prostor pro pohonnou jednotku jsou napevno přivařeny k rámu, takže tato struktura dostala označení jako "polosamonosná". Deformovatelné zóny v přední a zadní části minimalizují poškození kabiny v případě kolize. Nádrž na 53 litrů paliva je umístěna před zadní nápravou mezi postranní části rámu, aby byla co možná nejlépe chráněna.

K vybavení modelu Pajero Pinin patří rovněž standardně montované čelní airbagy a na přání montované boční airbagy, které jsou v této třídě automobilů zcela ojedinělé.

Na podzim s pěti dveřmi

Mitsubishi Pajero Pinin je vyráběn v nové továrně Pininfarina v italském Bairo Canavese nedaleko Milána. Její vybudování představovalo pro oba partnery významnou investici. Společnost Pininfarina investovala přibližně 40 miliónů dolarů jak do vybavení továrny v Bairo Canavese , tak do rozšíření a modernizace montovny a lakovny v Grugliascu. Investice Mitsubishi Motors do tohoto projektu pak přesáhly částku 100 miliónů dolarů.

Na výrobě modelu Pajero Pinin se nyní podílí přibližně 450 pracovníků. Jejich počet se má zvýšit od srpna 2000, kdy by měla být zahájena výroba pětidveřové verze tohoto vozu a továrna dosáhne maximální výrobní kapacity 35 tisíc vozů ročně.

Pajero Pinin je zaměřeno především na klientelu z řad mladých a dynamických lidí, kteří žijí "aktivním životem". Umožňuje bezpečné a rychlé cestování po dálnicích (dosahuje max. rychlost 168 km/h), stejně jako snadný průjezd obtížným terénem.

Nový model Pajero Pinin se bude na českém trhu v síti autorizovaných prodejců Mitsubishi Motors prodávat ve čtyřech stupních výbavy. Základní cena nového vozu je stanovena na 699 500,- Kč.

Skanska Property koupila developerský projekt na novou část Holešovic Skanska Property koupila developerský projekt na novou část Holešovic

Místo bývalé továrny na betonové dílce vyroste za…

Leo Express chce v Česku zavést létající taxi. Je to svatý grál, říká šéf firmy Leo Express chce v Česku zavést létající taxi. Je to svatý grál, říká šéf firmy

"Chtěli bychom do České republiky během pár let přinést…

České firmy se nestarají o fyzickou kondici svých zaměstnanců České firmy se nestarají o fyzickou kondici svých zaměstnanců

Společnosti v České Republice nevěnují větší pozornost…

Co přinese brexit? Firmy čekají až desetinový nárůst nákladů Co přinese brexit? Firmy čekají až desetinový nárůst nákladů

Až deset procent nárůst nákladů kvůli změnám celních…

 
 







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
Škoda pečuje také o superb. Má lepší navigaci a masážní sedačku Škoda pečuje také o superb. Má lepší navigaci a masážní sedačku

Škoda připravila pro svoji vlajkovou loď nové prvky do…

6 otázek a odpovědí o pokutách v cizině. Taxy dosáhnou i 200 000 Kč 6 otázek a odpovědí o pokutách v cizině. Taxy dosáhnou i 200 000 Kč

Tuzemský automotoklub ÚAMK připravil před nadcházející…

 






 
Ford Mustang Cobra R: Prototyp ročníku 1992 unikl destrukci, dnes je unikátem

Ford Mustang Cobra R: Prototyp unikl destrukci, dnes je unikátem

Včera

Ford vyrobil na konci produkce 3. generace limitku Cobra R. Měla i své předprodukční prototypy, jeden z nich se dochoval...




Blesk.cz

Střelba v Chomutově: Radek zemřel před očima matky, popsala svědkyně

Střelba v Chomutově: Radek zemřel před očima matky,…

Křik, nadávky, zběsilá jízda po sídlišti, lidé uskakují a řinčí plech nabouraných aut. To vše předcházelo…

Matka zavřela malé děti v kufru a šla na nákup. Ve vedru zoufale volaly o pomoc

Matka zavřela malé děti v kufru a šla na nákup. Ve…

Obvinění z týrání dětí si vyslechla Tori Castillová z města Riverdale v Utahu. Své dvě malé děti totiž v horkém…

 

iSport.cz

Legendární Totti se s Římem loučil vítězně. Schick nahrál na dva góly

Legendární Totti se s Římem loučil vítězně. Schick…

Fotbalisté AS Řím porazili v dramatickém zápase posledního kola italské ligy FC Janov 3:2 a zůstali na druhém…

Slavia vládne lize. Nejlepším hráčem je Škoda, trenérem Šilhavý

Slavia vládne lize. Nejlepším hráčem je Škoda,…

Vyhrála ligový titul a ovládla také závěrečné vyhlašování cen pro nejlepší jednotlivce ePojisteni.cz ligy.…

 

Reflex.cz

Student odevzdal diplomku doslova o ničem, vedoucí ji pochválil a navrhl na cenu děkana. Případ vzbudil rozpaky a údiv

Student odevzdal diplomku doslova o ničem, vedoucí…

Je samozřejmě možné, že jsme Kryštofa Ambrůze z Fakulty výtvarných umění VUT nepochopili. Druhá možnost je ale…

Putin hraje na piano jako dítě, zato kyrgyzstánský prezident Atambajev je hudební hvězdou

Putin hraje na piano jako dítě, zato kyrgyzstánský…

Prezidenta Kyrgyzstánu Almazbeka Atambajeva (60) zná u nás jen málokdo. Ale ve své zemi to není jenom známý…