Mitsubishi Pajero Pinin

Mitsubishi Pajero Pinin

 
 

Necelých deset měsíců po představení prvních dvou prototypů na ženevském autosalónu (březen 1999) přichází nyní na český trh Pajero Pinin. Tímto novým příspěvkem na téma: "Auto do džungle velkoměsta, stejně jako do klidu divoké přírody" doplnila značka tří diamantů svoji nabídku terénních vozů. Po modelech Pajero a Pajero Sport je nyní v nabídce rovněž kompaktní offroad, který bude konkurovat již zavedeným modelům Honda CR-V nebo Toyota RAV4.

Název nového vozu má hned dva významy - slovo "pinin" znamená v italštině malý a současně připomíná jméno tvůrce designu nového vozu - italského karosáře Pininfariny.

Japonská technologie a italský styl Pininfarinova studia

Pajero Pinin v sobě spojuje kvalitní japonskou technologii s věhlasem evropské stylistické školy. Je odpovědí na stále rostoucí zájem motoristů o komfortní terénní vůz, který lze využít plnohodnotně a současně ekonomicky i v městském provozu.

Interiér vozu nezapře italský vliv. Je stylový a výrazně evropský. Dva druhy potahových tkanin dodávaných ve dvou barevných odstínech jsou dílem Pininfarinova studia.

Zadní dělená sedadla mohou být složena do vodorovné polohy, čímž se značně zvětší zavazadlový prostor. Zajímavé je, že při sklápění sedadel není nutné snímat opěrky hlav. Pod dnem zavazadlového prostoru se nachází praktická schránka na ukládání cenností nebo užitečného příslušenství. Množství odkládacích schránek a prostor včetně držáků na nápoje vpředu i vzadu stejně jako háčky k upevnění nákladu v zavazadlovém prostoru pouze umocňují pocit praktičnosti, který má posádka při jízdě vozem Pajero Pinin.

Ergonomické řešení přístrojové desky a všech ovládacích prvků umožňuje řidiči dokonalou kontrolu vozu a poskytuje mu všechny potřebné informace. Centrální černobílý LCD displej umístěný vysoko v přístrojové desce je snadno čitelný dokonce i pro cestujících na zadních sedadlech. Ukazuje standardně čas, vnější teplotu a základní jízdní informace. V případě, že je ve voze zabudován radiopřijímač Mitsubishi, poskytuje displej rovněž informace o jeho funkcích a stisknutím tlačítka lze vyvolat informace o průměrné rychlosti, průměrné spotřebě paliva a vzdálenosti, kterou je možné urazit se stávající zásobou paliva v nádrži.

Na přání lze standardní displej nahradit navigačním systémem s barevným displejem a přehrávačem kompaktních disků. Tento systém využívající digitální databáze Nav Tech ve spojení s anténou systému GPS se v mnoha evropských zemích stává standardem. Snad bude brzy funkční i v ČR.

Dědictví velkého Pajera

O blízké příbuznosti modelu Pinin s takzvaným "velkým" Pajerem svědčí systém pohonu všech kol označený SS4-i 4WD poskytující novému vozu bezkonkurenční jízdní vlastnosti v terénu. Od systému Super Select používaného u velkých modelů Pajero se liší pouze přenosem hnací síly prostřednictvím viskózní spojky (VCU).

Na rozdíl od konkurenčních vozů této třídy nabízejících řidičům buď pouze stálý pohon všech čtyř kol (Permanent 4 WD) nebo jen omezenou volbu přepínání pohonného režimu, systém SS4-i 4WD nového Pajera Pinin pracuje ve všech čtyřech režimech - 2H, 4H,4HLc a 4LLc.

Režim 2H, při němž jsou poháněna zadní kola, je určen pro bezproblémovou jízdu na suché pevné vozovce. Při zařazeném režimu 4H se přenáší pohonná síla podle potřeby rovněž na kola přední nápravy. Tento režim je výhodný zvláště při akcelerování nebo jízdě na velmi kluzkém povrchu, jakým mohou být například i mokré dlažební kostky ve městech.

V režimu 4HLc se zapnutou uzávěrkou viskózní spojky jsou všechna čtyři kola poháněna trvale a konečně v režimu 4LLc , využívaném zejména ve velmi těžko průjezdném terénu nebo ve strmých stoupeních, používá systém takzvanou redukci. Pozoruhodné je, že systém SS4-i 4WD umožňuje řidiči přeřadit volič režimu pohonu z polohy 2H do polohy 4H nebo z polohy 4H do polohy 4HLc v rychlostech do 100 km/h a zpětně odpojit pohon všech čtyř kol z polohy 4HLc v jakékoliv rychlosti.

Slabinou mnoha terénních vozů s pohonem všech čtyř kol je součinnost se systémem ABS. Rychlé změny brzdných sil na čtyřech poháněných kolech mohou vést až k poškození systému 4WD. Pajero Pinin je proto vybaveno šikomozubým diferenciálem s omezeným prokluzem (LSD), který dokonale kontroluje rozdíly v rychlostech otáčení pravých a levých kol, což umožňuje rychlý a bezpečný průjezd jak na silnici, tak v terénu.

Klasické velké Pajero si získalo svoji oblibu také díky vysokému pohodlí při jízdě na silnicích a Pajero Pinin chce jít důsledně ve stopách svého staršího a většího bratra. Odpružení bylo navrženo tak, aby poskytovalo maximální komfort při jízdě na silnicích a zároveň dostatek bezpečí při jízdě v terénu. Vícebodové zavěšení zadních kol poskytuje efekt tzv. pasivního řízení a umožňuje vozu dokonale držet stopu i při rychlém průjezdu ostrými zatáčkami.

Pajero Pinin se dodává na trh s pětirychlostní manuální převodovkou s přesným řazením, tichým chodem a omezenými vibracemi.

Pro příznivce dlouhých cest na dálnicích je k dispozici rovněž model vybavený čtyřstupňovou automatickou převodovkou.

GDI

Zatímco karosérie a interiér nového Pajera Pinin je vyráběn v Evropě, srdce tlukoucí pod jeho kapotou je čistě japonské - úsporný čtyřválcový šestnáctiventilový motor s přímým vstřikem benzínu do hlavy válců GDI o objemu 1,8 litru a výkonu 88 kW (120 k), známý dobře z modelů Carisma a Space Star.

Jak už je u automobilů s třemi diamanty na kapotě zvykem, i při konstrukci modelu Pajero Pinin byla věnována velká pozornost bezpečnosti cestujících. Počítačové simulace stejně jako praktické zkoušky potvrdily, že nový vůz poskytuje cestujícím bezpečnost srovnatelnou se standardem běžným u vozů vyšší střední třídy. Nejdůležitější části karosérie jako podlaha, kabina a prostor pro pohonnou jednotku jsou napevno přivařeny k rámu, takže tato struktura dostala označení jako "polosamonosná". Deformovatelné zóny v přední a zadní části minimalizují poškození kabiny v případě kolize. Nádrž na 53 litrů paliva je umístěna před zadní nápravou mezi postranní části rámu, aby byla co možná nejlépe chráněna.

K vybavení modelu Pajero Pinin patří rovněž standardně montované čelní airbagy a na přání montované boční airbagy, které jsou v této třídě automobilů zcela ojedinělé.

Na podzim s pěti dveřmi

Mitsubishi Pajero Pinin je vyráběn v nové továrně Pininfarina v italském Bairo Canavese nedaleko Milána. Její vybudování představovalo pro oba partnery významnou investici. Společnost Pininfarina investovala přibližně 40 miliónů dolarů jak do vybavení továrny v Bairo Canavese , tak do rozšíření a modernizace montovny a lakovny v Grugliascu. Investice Mitsubishi Motors do tohoto projektu pak přesáhly částku 100 miliónů dolarů.

Na výrobě modelu Pajero Pinin se nyní podílí přibližně 450 pracovníků. Jejich počet se má zvýšit od srpna 2000, kdy by měla být zahájena výroba pětidveřové verze tohoto vozu a továrna dosáhne maximální výrobní kapacity 35 tisíc vozů ročně.

Pajero Pinin je zaměřeno především na klientelu z řad mladých a dynamických lidí, kteří žijí "aktivním životem". Umožňuje bezpečné a rychlé cestování po dálnicích (dosahuje max. rychlost 168 km/h), stejně jako snadný průjezd obtížným terénem.

Nový model Pajero Pinin se bude na českém trhu v síti autorizovaných prodejců Mitsubishi Motors prodávat ve čtyřech stupních výbavy. Základní cena nového vozu je stanovena na 699 500,- Kč.

Trump vyzval evropské spojence, aby převzali stovky zadržených islamistů Trump vyzval evropské spojence, aby převzali stovky zadržených islamistů

Americký prezident Donald Trump v noci na neděli v…

Babiše zvolili straníci znovu předsedou hnutí ANO. Jeho pravou rukou zůstává Faltýnek Babiše zvolili straníci znovu předsedou hnutí ANO. Jeho pravou rukou zůstává Faltýnek

Premiér Andrej Babiš (ANO) byl podle očekávání znovu…

ODS tepe ANO: Babiš razí politiku dvou tváří ODS tepe ANO: Babiš razí politiku dvou tváří

Dvě tváře má podle Občanské demokratické strany (ODS)…

Zemědělská půda zdražila, v příštích letech může zlevnit Zemědělská půda zdražila, v příštích letech může zlevnit

Ceny zemědělské půdy loni vzrostly o 5,8 procenta, uvedla…

 
 







Doporučujeme
Ženeva 2019: Seznam premiér tradičního autosalonu už je bohatý Ženeva 2019: Seznam očekávaných premiér

Škoda Kamiq, nové BMW 3 Touring, pátá generace Renaultu…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Nový Superb je za dveřmi! Passat nejen dožene, ale v něčem i překoná Nový Superb je za dveřmi! Passat nejen dožene, ale v něčem i překoná

Prototypy modernizované Škody Superb se už v současnosti…

Oficiální příběh o FSO Polonez je lež. Giugiaro ho pro Poláky nenavrhoval Oficiální příběh o FSO Polonez je lež. Giugiaro ho pro Poláky nenavrhoval

Představení moderního liftbacku s italským designem a…

 





 
Švédská rallye v cíli: Tänak vládl naprosto suverénně

Švédská rallye v cíli: Tänak vládl naprosto suverénně

Dnes 15:56

Estonský pilot Ott Tänak (Toyota Yaris WRC) vyhrál Švédskou rallye 2019, druhý podnik mistrovství světa v automobilových soutěžích.




Blesk.cz

New York zaplnila Česká republika: Reklamou chce agentura nalákat Američany do Česka

New York zaplnila Česká republika: Reklamou chce…

Reklamní prezentace České republiky v newyorském metru oslovila na konci loňského roku celkem deset milionů…

Google představil doplněk Password Checkup. Varuje vás, pokud vám někdo ukradne hesla

Google představil doplněk Password Checkup. Varuje…

Weby Haveibeenpwned a Firefox Monitor vám po vyplnění e-mailu sdělí, jestli figuruje v některém ze známých úniků…

 

iSport.cz

Dočkal znovu blíž Spartě! V Číně ukončil smlouvu s Henanem

Dočkal znovu blíž Spartě! V Číně ukončil smlouvu s Henanem

Příběh, na jehož konci má být návrat Bořka Dočkala do Sparty, napsal svůj druhý díl. Podle informací portálu…

SESTŘIHY: Plzeň stáhla náskok na Slavii, Baník je po výhře třetí

SESTŘIHY: Plzeň stáhla náskok na Slavii, Baník je po…

Ostravský Baník je opět třetí. Svěřenci Bohumila Páníka se dostali před Jablonec a pražskou Spartu. Rozhodla o…

 

Reflex.cz

Historické dopravní nehody na území Čech aneb Pozor na splašené koně

Historické dopravní nehody na území Čech aneb Pozor…

Dopravní nehody nemívaly před staletími tolik obětí jako dnes, ale bývaly neméně tragické. I jízda na koni či na…

Sněm ANO: Dva rozpolcení Babišové aneb I tak jsme stále frajeři

Sněm ANO: Dva rozpolcení Babišové aneb I tak jsme…

Andrej Babiš byl zvolen předsedou hnutí ANO. Tuto větu píšu zhruba hodinu před jeho zvolením, ale myslím, že se…