Mitsubishi PX-MiEV II a nové Mirage: Dvě světové premiéry pro Tokio
Mitsubishi bude na svém stánku na letošním tokijském autosalonu vystavovat celkem 15 aut, dvě z nich veřejnost uvidí vůbec poprvé. Světovou premiéru si v japonské metropoli odbudou Mitsubishi PX-MiEV II, studie plug-in hybridního SUV, a Mirage, levný globální model.
Malý a levný automobil se staronovým označením Mirage (Mitsubishi model s tímto názvem prodávalo mezi lety 1978-2002) je o něco menší než Colt. Délka Mirage je 3.710 mm, šířka 1.665 mm a výška 1.490 mm.
Pětimístný vůz má zákazníky na rozvíjejících se trzích zaujmout svou kompaktností, nízkou cenovkou a úsporností. Zákazníci na vyspělých trzích zase mají ocenit nízkou spotřebu paliva a emise CO2. Automobil má mít skvělé manévrovací schopnosti a prostorný interiér.
Verze pro japonský trh bude poháněna tříválcem 1,0 MIVEC se stop-start systémem, automobilkou nazývaným Auto Stop & Go (AS&G). Mitsubishi zatím nezveřejnilo výkonové parametry agregátu, tříválec však má spolupracovat s převodovkou CVT.
Jako první se nového Mirage dočkají v Thajsku, a to v březnu 2012.
Koncept plug-in hybridního SUV PX-MiEV II kombinuje techniku odvozenou z Mitsubishi i-MiEV se čtyřválcem 2,0 MIVEC o výkonu 70 kW. Elektromotory jsou dva, jeden vpředu, druhý vzadu, výkon každého z nich je 60 kW. Cílem konstruktérů je, aby dojezd vozu dosahoval běžně přes 800 km. Jen na elektřinu PX-MiEV II ujede více 60 km.
V závislosti na spotřebě energie a stavu nabití baterií se spustí spalovací motor, který začne fungovat jako generátor. V případě nutností je ale síla této jednotka posílána na kola.
Řidič si navíc může stiskem tlačítka vybrat, v jakém módu automobil pojede. V Battery Drive je využívána výhradně elektrická energie, zatímco v druhém módu se pomocí generátoru baterie dobíjí.
Akumulátory se dají nabíjet v běžné zásuvce, možností je také rychlonabíjení. Ve výbavě PX-MiEV II nechybí upravený systém pohonu všech kol S-AWC (Super-All Wheel Control).
Automobil má velikost Outlanderu, na délku měří 4.660 mm, na šířku 1.830 mm a na výšku 1.680 mm.
Studie PX-MiEV II navazuje na Mitsubishi PX-MiEV, které bylo poprvé k vidění v Tokiu na podzim roku 2009. Hybridní crossover kombinoval dva synchronní elektromotory s permanentními magnety, každý o výkonu 60 kW, s řadovým čtyřválcem DOHC MIVEC objemu 1,6 litru o největším výkonu 85 kW.