Mitsubishi PX-MiEV v Ženevě 2010

Mitsubishi PX-MiEV v Ženevě 2010

 
 

Hybridy jsou v módě, o CUV (Crossover Utility Vehicles) nemluvě, PX-MiEV je tedy hybridní crossover s technikou plug-in - dobíjením akumulátorů přímo z elektrické sítě.

To umožňuje uživatelům využít zásuvek o napětí 100 nebo 200 V. Majitelé mohou dobíjet i bezdrátově, jsou-li v té době od vozidla vzdáleni Tento druh automobilů je také obsažen ve zkratce PX. Design je spíše usedlý než agresivní, světlometům dominují světelné diody.

PX-MiEV má pod kapotou zážehový řadový čtyřválec DOHC MIVEC objemu 1,6 litru s největším výkonem 85 kW (116 k) a točivým momentem 125 Nm. Elektromotory jsou dva synchronní s permanentními magnety, každý o výkonu 60 kW (82 k) a točivém momentu 200 Nm. Jeden z nich pohání primárně přední kola, možný je také pohon všech čtyř kol, o který se stará druhý elektromotor a celé ústrojí je ovládané elektronicky (sytém E-4WD – Electronic Four Wheel Drive). Točivý moment je přenášen na zadní kola v případě potřeby při ztrátě trakce. Centrální diferenciál se pak stará o přenos síly pro zvýšení přilnavosti. PX-MiEV také používá systémy S-AWC (Super All Wheel Control) a E-AYC (Electric-powered Active Yaw Control), které známe z Lanceru Evolution X. Samozřejmostí je také elektronická stabilizace a dnes již zcela běžné ABS.

PX-MiEV se může pochlubit plně elektrickým režimem jízdy s jízdním dosahem přes 50 km. Ten se používá při nízkých rychlostech a poháněna jsou jen přední kola, pouze při jízdě ve sněhu nebo dešti se zapínají i zadní. Sériový hybridní mód se uvádí v činnost, klesá-li energie v bateriích. Zážehový motor tehdy pracuje jako generátor a vozidlo zabírá všemi čtyřmi koly. Při vyšších rychlostech pak pracují oba agregáty současně v tzv. paralelním režimu. K dispozici je také regenerace, tedy dobíjení akumulátorů při intenzivním brzdění. Režimy pohonu jsou automatické v závislosti na podmínkách, optimální způsob vybírá MiEV OS (zkratku OS není třeba uživatelům počítačů vysvětlovat).

Podvozek s rozvorem náprav 2630 mm a rozchodem kol vpředu i vzadu 1570 mm je vybaven elektronicky řízeným vzduchovým odpružením, které poskytuje tři možnosti nastavení světlé výšky – Auto, Low a High. Automobil je 4510 mm dlouhý, 1830 mm široký a 1655 mm vysoký. Jezdi na dvacetipalcových kolech s pneumatikami 245/45 R20.

Případná čtveřice cestujících se na palubě konceptu PX-MiEV bude cítit příjemně, neboť interiér byl navržen ve stylu cocochi (v japonštině znamená právě příjemný či útulný). Vnitřní prostor přitom vypadá spartánsky a sportovně a připomíná kokpit letadla. Veškeré osvícení obstarávají opět diody. Komfortní prvky v něm ale nechybí, jmenujme například klimatizaci, která je nastavitelná zvláště pro každého ze čtyř pasažérů, ti zadní mohou využít ovladač mezi sedadly. Zvlhčovač vzduchu pak snižuje únavu. Čelní sklo pohlcuje sluneční paprsky a snižuje množství tepelné energie uvnitř. Ergonomie řidičova pracoviště je uzpůsobena tak, aby měl většinu důležitých ovladačů po ruce. Nacházejí se tedy na volantu.

Aktivní bezpečnost zastupuje například Multi-Around Monitor, což je systém, který využívá kamer po celém obvodu vozidla ke zprostředkování údajů o dění kolem něj. Driving Monitor System rozpozná únavu řidiče a varuje jej jak akusticky včetně vibrací, tak i obrazem a dokonce vůní před možným nebezpečím. Driving Support Safety System (DSSS) spolupracuje s infrastrukturou kolem silnic a nabádá řidiče, aby dbal zvýšené opatrnosti, pokud se v blízkosti vyskytují například chodci na přechodech.

Zajímavost na závěr - Mitsubishi uvádí u tohoto konceptu spotřebu 2 l/100 km.


Fotogalerie z výstaviště
 
Spolupracujeme s TipCars.com
Qualcomm obvinil Apple z krádeže obchodních tajemství Qualcomm obvinil Apple z krádeže obchodních tajemství

Americký výrobce čipů Qualcomm obvinil technologickou…

Sjezd labouristů podpořil možnost nového referenda o brexitu Sjezd labouristů podpořil možnost nového referenda o brexitu

Sjezd hlavní britské opoziční strany přijal usnesení o…

 
Zdroj: redakce

Štítky Mitsubishi Ženeva 2010

 












Blesk.cz

„Tutlali jsme to.“ Šéf biskupů prosí po skandálu se zneužíváním dětí o odpuštění

„Tutlali jsme to.“ Šéf biskupů prosí po skandálu se…

Katolická církev potřebuje po skandálu se zneužíváním dětí nový začátek, je přesvědčen předseda německé…

Janu Dostálovi (76) selhaly ledviny: 13 hodin týdně na dialýze!

Janu Dostálovi (76) selhaly ledviny: 13 hodin týdně…

Selhávající ledviny a nutnost pravidelně docházet do nemocnice na dialýzu. Bývalý ekonom Jan Dostál (76) patří…

 

iSport.cz

Hradecký Radovan Pavlík sestřelil Spartu a slyšel: Střídej! Ne, jeď!

Hradecký Radovan Pavlík sestřelil Spartu a slyšel:…

Má raketové nohy, o Radovanu Pavlíkovi se ví, že když nakopne svůj motor, chytá se špatně. V prodloužení zápasu…

SESTŘIH: Sparta - Mountfield HK 1:2pr. Hradecký obrat dokonal Pavlík

SESTŘIH: Sparta - Mountfield HK 1:2pr. Hradecký…

Mountfield HK slaví čtvrtou výhru v řadě! V úterní předehrávce 27. kola to však na ledě Sparty dlouho vypadalo,…

 

Reflex.cz

Fascinující cesta Evropou v roce 1904 na starých fotografiích, na Karlově mostě jezdily povozy se senem

Fascinující cesta Evropou v roce 1904 na starých…

Ta mimořádně zajímavá fotografie, jak po pražském Karlově mostě jede vozka s povozem, který je plný sena, se…

Za větu „ženy nemají penis“ zničili člověka. Naše civilizace končí

Za větu „ženy nemají penis“ zničili člověka. Naše…

Míra cenzury v našem civilizačním okruhu je dnes vyšší, než byla za komunismu i nacismu. Západní Evropa trestá…