Mitsubishi PX-MiEV v Ženevě 2010

Mitsubishi PX-MiEV v Ženevě 2010

 
 

Hybridy jsou v módě, o CUV (Crossover Utility Vehicles) nemluvě, PX-MiEV je tedy hybridní crossover s technikou plug-in - dobíjením akumulátorů přímo z elektrické sítě.

To umožňuje uživatelům využít zásuvek o napětí 100 nebo 200 V. Majitelé mohou dobíjet i bezdrátově, jsou-li v té době od vozidla vzdáleni Tento druh automobilů je také obsažen ve zkratce PX. Design je spíše usedlý než agresivní, světlometům dominují světelné diody.

PX-MiEV má pod kapotou zážehový řadový čtyřválec DOHC MIVEC objemu 1,6 litru s největším výkonem 85 kW (116 k) a točivým momentem 125 Nm. Elektromotory jsou dva synchronní s permanentními magnety, každý o výkonu 60 kW (82 k) a točivém momentu 200 Nm. Jeden z nich pohání primárně přední kola, možný je také pohon všech čtyř kol, o který se stará druhý elektromotor a celé ústrojí je ovládané elektronicky (sytém E-4WD – Electronic Four Wheel Drive). Točivý moment je přenášen na zadní kola v případě potřeby při ztrátě trakce. Centrální diferenciál se pak stará o přenos síly pro zvýšení přilnavosti. PX-MiEV také používá systémy S-AWC (Super All Wheel Control) a E-AYC (Electric-powered Active Yaw Control), které známe z Lanceru Evolution X. Samozřejmostí je také elektronická stabilizace a dnes již zcela běžné ABS.

PX-MiEV se může pochlubit plně elektrickým režimem jízdy s jízdním dosahem přes 50 km. Ten se používá při nízkých rychlostech a poháněna jsou jen přední kola, pouze při jízdě ve sněhu nebo dešti se zapínají i zadní. Sériový hybridní mód se uvádí v činnost, klesá-li energie v bateriích. Zážehový motor tehdy pracuje jako generátor a vozidlo zabírá všemi čtyřmi koly. Při vyšších rychlostech pak pracují oba agregáty současně v tzv. paralelním režimu. K dispozici je také regenerace, tedy dobíjení akumulátorů při intenzivním brzdění. Režimy pohonu jsou automatické v závislosti na podmínkách, optimální způsob vybírá MiEV OS (zkratku OS není třeba uživatelům počítačů vysvětlovat).

Podvozek s rozvorem náprav 2630 mm a rozchodem kol vpředu i vzadu 1570 mm je vybaven elektronicky řízeným vzduchovým odpružením, které poskytuje tři možnosti nastavení světlé výšky – Auto, Low a High. Automobil je 4510 mm dlouhý, 1830 mm široký a 1655 mm vysoký. Jezdi na dvacetipalcových kolech s pneumatikami 245/45 R20.

Případná čtveřice cestujících se na palubě konceptu PX-MiEV bude cítit příjemně, neboť interiér byl navržen ve stylu cocochi (v japonštině znamená právě příjemný či útulný). Vnitřní prostor přitom vypadá spartánsky a sportovně a připomíná kokpit letadla. Veškeré osvícení obstarávají opět diody. Komfortní prvky v něm ale nechybí, jmenujme například klimatizaci, která je nastavitelná zvláště pro každého ze čtyř pasažérů, ti zadní mohou využít ovladač mezi sedadly. Zvlhčovač vzduchu pak snižuje únavu. Čelní sklo pohlcuje sluneční paprsky a snižuje množství tepelné energie uvnitř. Ergonomie řidičova pracoviště je uzpůsobena tak, aby měl většinu důležitých ovladačů po ruce. Nacházejí se tedy na volantu.

Aktivní bezpečnost zastupuje například Multi-Around Monitor, což je systém, který využívá kamer po celém obvodu vozidla ke zprostředkování údajů o dění kolem něj. Driving Monitor System rozpozná únavu řidiče a varuje jej jak akusticky včetně vibrací, tak i obrazem a dokonce vůní před možným nebezpečím. Driving Support Safety System (DSSS) spolupracuje s infrastrukturou kolem silnic a nabádá řidiče, aby dbal zvýšené opatrnosti, pokud se v blízkosti vyskytují například chodci na přechodech.

Zajímavost na závěr - Mitsubishi uvádí u tohoto konceptu spotřebu 2 l/100 km.


Fotogalerie z výstaviště
 
Spolupracujeme s TipCars.com
Ozbrojenci stříleli na mladé lidi v Marseille Ozbrojenci stříleli na mladé lidi v Marseille

Policie v pondělí odpoledne zasahovala při přestřelce v…

Zemědělský svaz: Fond proti suchu se nerozjede, když do něj nepřispěje dost farmářů Zemědělský svaz: Fond proti suchu se nerozjede, když do něj nepřispěje dost farmářů

Několik let slibovaný Fond těžko pojistitelných rizik,…

Obchodníci platí za přebytky solární elektřiny velmi různě Obchodníci platí za přebytky solární elektřiny velmi různě

Malí solárníci si mohou zlevnit odběr elektřiny, když…

Italskou vládu má vést profesor práva bez politické zkušenosti Italskou vládu má vést profesor práva bez politické zkušenosti

Italským premiérem by se mohl stát 53letý Giuseppe Conte,…

 
Zdroj: redakce

Štítky Mitsubishi Ženeva 2010

 












Blesk.cz

Česko zasáhnou silné bouřky, lokálních je letos hodně. Kde udeří? Sledujte radar

Česko zasáhnou silné bouřky, lokálních je letos…

Také tento týden bude v Česku na bouřky bohatý. Bouřková oblačnost se bude vytvářet od úterý nejméně do konce…

Největší mozek současnosti potvrdil: Ovládly nás počítače?! A v čem dalším vědci tápou?

Největší mozek současnosti potvrdil: Ovládly nás…

Neznámé věci lidstvo děsí a fascinují zároveň. Před mnoha dekádami byla i elektřina neznámá a její projevy se…

 

iSport.cz

ZLATÁ obhajoba! Švédové jsou mistry světa, švýcarský sen se rozplynul

ZLATÁ obhajoba! Švédové jsou mistry světa, švýcarský…

To bylo drama! Hokejisté Švédska obhájili titul mistrů světa. Jedenácté zlato v historii získali po finálové…

Reportérka Vymětalíková: jak Jandače zvala na kafe a proč ji Záruba nesnášel

Reportérka Vymětalíková: jak Jandače zvala na kafe a…

Když jí byly čtyři roky, naučila se nazpaměť sestavu hokejového týmu, který hrál na olympiádě v Sarajevu. „Jedno…

 

Reflex.cz

Královna burlesky Dita Von Teese se brzy vysvleče i v Praze. Chce vypadat jako žena z filmů pro pamětníky

Královna burlesky Dita Von Teese se brzy vysvleče i…

Dita Von Teese se v rámci svého vůbec prvního evropského turné představí v pražském Kongresovém centru. Její…

Stručná historie pikniků aneb Česká pikniková republika je zatím sice malá, ale vtipná

Stručná historie pikniků aneb Česká pikniková…

Pique-nique. To slovo si v půlce osmnáctého století z francouzštiny vypůjčil a angličtině přizpůsobil diplomat…