Mitsubishi PX-MiEV v Ženevě 2010

Mitsubishi PX-MiEV v Ženevě 2010

 
 

Hybridy jsou v módě, o CUV (Crossover Utility Vehicles) nemluvě, PX-MiEV je tedy hybridní crossover s technikou plug-in - dobíjením akumulátorů přímo z elektrické sítě.

To umožňuje uživatelům využít zásuvek o napětí 100 nebo 200 V. Majitelé mohou dobíjet i bezdrátově, jsou-li v té době od vozidla vzdáleni Tento druh automobilů je také obsažen ve zkratce PX. Design je spíše usedlý než agresivní, světlometům dominují světelné diody.

PX-MiEV má pod kapotou zážehový řadový čtyřválec DOHC MIVEC objemu 1,6 litru s největším výkonem 85 kW (116 k) a točivým momentem 125 Nm. Elektromotory jsou dva synchronní s permanentními magnety, každý o výkonu 60 kW (82 k) a točivém momentu 200 Nm. Jeden z nich pohání primárně přední kola, možný je také pohon všech čtyř kol, o který se stará druhý elektromotor a celé ústrojí je ovládané elektronicky (sytém E-4WD – Electronic Four Wheel Drive). Točivý moment je přenášen na zadní kola v případě potřeby při ztrátě trakce. Centrální diferenciál se pak stará o přenos síly pro zvýšení přilnavosti. PX-MiEV také používá systémy S-AWC (Super All Wheel Control) a E-AYC (Electric-powered Active Yaw Control), které známe z Lanceru Evolution X. Samozřejmostí je také elektronická stabilizace a dnes již zcela běžné ABS.

PX-MiEV se může pochlubit plně elektrickým režimem jízdy s jízdním dosahem přes 50 km. Ten se používá při nízkých rychlostech a poháněna jsou jen přední kola, pouze při jízdě ve sněhu nebo dešti se zapínají i zadní. Sériový hybridní mód se uvádí v činnost, klesá-li energie v bateriích. Zážehový motor tehdy pracuje jako generátor a vozidlo zabírá všemi čtyřmi koly. Při vyšších rychlostech pak pracují oba agregáty současně v tzv. paralelním režimu. K dispozici je také regenerace, tedy dobíjení akumulátorů při intenzivním brzdění. Režimy pohonu jsou automatické v závislosti na podmínkách, optimální způsob vybírá MiEV OS (zkratku OS není třeba uživatelům počítačů vysvětlovat).

Podvozek s rozvorem náprav 2630 mm a rozchodem kol vpředu i vzadu 1570 mm je vybaven elektronicky řízeným vzduchovým odpružením, které poskytuje tři možnosti nastavení světlé výšky – Auto, Low a High. Automobil je 4510 mm dlouhý, 1830 mm široký a 1655 mm vysoký. Jezdi na dvacetipalcových kolech s pneumatikami 245/45 R20.

Případná čtveřice cestujících se na palubě konceptu PX-MiEV bude cítit příjemně, neboť interiér byl navržen ve stylu cocochi (v japonštině znamená právě příjemný či útulný). Vnitřní prostor přitom vypadá spartánsky a sportovně a připomíná kokpit letadla. Veškeré osvícení obstarávají opět diody. Komfortní prvky v něm ale nechybí, jmenujme například klimatizaci, která je nastavitelná zvláště pro každého ze čtyř pasažérů, ti zadní mohou využít ovladač mezi sedadly. Zvlhčovač vzduchu pak snižuje únavu. Čelní sklo pohlcuje sluneční paprsky a snižuje množství tepelné energie uvnitř. Ergonomie řidičova pracoviště je uzpůsobena tak, aby měl většinu důležitých ovladačů po ruce. Nacházejí se tedy na volantu.

Aktivní bezpečnost zastupuje například Multi-Around Monitor, což je systém, který využívá kamer po celém obvodu vozidla ke zprostředkování údajů o dění kolem něj. Driving Monitor System rozpozná únavu řidiče a varuje jej jak akusticky včetně vibrací, tak i obrazem a dokonce vůní před možným nebezpečím. Driving Support Safety System (DSSS) spolupracuje s infrastrukturou kolem silnic a nabádá řidiče, aby dbal zvýšené opatrnosti, pokud se v blízkosti vyskytují například chodci na přechodech.

Zajímavost na závěr - Mitsubishi uvádí u tohoto konceptu spotřebu 2 l/100 km.


Fotogalerie z výstaviště
 
Spolupracujeme s TipCars.com
Turecko možná uspořádá referendum o členství v Evropské unii Turecko možná uspořádá referendum o členství v Evropské unii

Po dubnovém referendu o posílení prezidentských pravomocí…

Teplárenská skupina MVV Energie chystá investice za půl miliardy korun Teplárenská skupina MVV Energie chystá investice za půl miliardy korun

Od loňského října do letošního února zvedly teplárny,…

 
Zdroj: redakce
 













Blesk.cz

Odklepnuto. STAN do voleb půjdou s lidovci. Potřebují získat 10 procent

Odklepnuto. STAN do voleb půjdou s lidovci.…

Hnutí Starostů a nezávislých se sešlo v sobotu už na 9. volebním sněmu. Necelé dvě stovky delegátů si zde volily…

Tělo kardinála Vlka bylo uloženo do hrobky. Loučit se přišly davy lidí i cizinci

Tělo kardinála Vlka bylo uloženo do hrobky. Loučit…

Sobotní dopoledne bylo zasvěcené poslednímu rozloučení s kardinálem Miloslavem Vlkem, jenž skonal před týdnem na…

 

iSport.cz

Tenisový génius letí žebříčkem: Od narození je hluchý, porazil už i Rosola

Tenisový génius letí žebříčkem: Od narození je…

Nikdy neuslyší potlesk fanoušků, jejich povzbuzování ani uznalá slova po vyhraném zápase. Jihokorejský mladík…

Jarolím varuje: Nepodceňujte San Marino. I trpaslíci vás mohou zaskočit!

Jarolím varuje: Nepodceňujte San Marino. I trpaslíci…

PŘÍMO ZE SAN MARINA | Jednu ostudu už si Karel Jarolím v roli trenéra uřízl. Slávisté pamatují, na podzim 2007…

 

Reflex.cz

Madona z Veveří: Čí by tak sakra mohl ten obraz asi být?

Madona z Veveří: Čí by tak sakra mohl ten obraz asi být?

Soud rozhodl zcela bizarní spor, který byl podle zdravého rozumu řešitelný za dvě vteřiny. Rozumnou myšlenku…

Trump utrpěl brutální debakl v boji u zrušení Obamacare

Trump utrpěl brutální debakl v boji u zrušení Obamacare

Tábor republikánů v americkém Kongresu se dnes vzpamatovává z šoku po páteční prohře ve Sněmovně reprezentantů,…