Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mitsubishi uzavře svoji továrnu v USA, vsadí na Asii

David Bureš
Diskuze (2)
Po Evropě Mitsubishi ukončí výrobu také ve Spojených státech. Využití amerického závodu je v posledních letech velice nízké.

Mitsubishi oznámilo, že ukončí výrobu svých osobních aut ve Spojených státech. Továrnu ve městě Normal ve státě Illinois hodlá japonská automobilka prodat, nyní hledá strategického partnera, který by zdejší výrobu zachoval.

Pomocí prodeje chce Mitsubishi uchovat zdejší pracovní místa. Političtí představitelé státu Illinois už údajně jednají s dalšími automobilkami, které by o závod mohly mít zájem. Výhodou podniku má být poloha, leží relativně blízko dodavatelům a automobilkám v okolí Detroitu. Produkce aut vozů japonské značky bude v továrně ukončena k 30. listopadu.

Dnes se v závodě vyrábí SUV ASX (v USA známý jako Outlander Sport), v minulosti odtud vyjížděly modely Galant nebo Eclipse. Továrna byla otevřena v roce 1988 jako společný podnik Mitsubishi a Chrysleru nazvaný Diamond-Star Motors. O tři roky později nad ní japonská značka převzala plnou kontrolu.

Automobilka americký závod uzavírá kvůli jeho nízkému využití. Na začátku tisíciletí v něm vznikalo okolo 200.000 aut ročně, v následujících letech však tamější produkce výrazně klesala. Od roku 2012 produkce sice opět mírně rostla, přesto loni odtamtud vyjelo jen 69.178 vozů.

V následujících letech se chce Mitsubishi zaměřit na své závody v Japonsku, Rusku a v jihovýchodní Asii. Tyto továrny se podle prezidenta značky Tetsura Aikawy mají stát hlavními centry produkce Mitsubishi. Třeba závody v Thajsku a Filipínách se mají zaměřit na produkci SUV a pick-upů. SUV budou produkovány také v nově budované továrně v Indonésii.

I přes konec výroby v USA nehodlá Mitsubishi americký trh opustit. I přes klesající prodeje chce ve Spojených státech působit i nadále. To je rozdíl proti další japonské značce, Suzuki, která před dvěma přestala v Severní Americe prodávat osobní auta.

Již v roce 2012 Mitsubishi ukončilo výrobu v Evropě, když zastavilo provoz nizozemského závodu NedCar. V tuto chvíli je tak Mitsubishi jedinou japonskou automobilkou, která přestala vyrábět své vozy v Evropě i USA.

David Bureš
Diskuze (2)
29. 7. 2015 09:18
Re: Více důvodů:
a, z dovodu ceny benzinu sa v USA predavaju hlavne benzínové motory a u Mitsu su kvalitou a spolahlivostou daleko pred Europou. a v USA sa predavali velmi dobre

b. prepad v EU sa nekonal, nakolko sa kazdým rokom predaje zvysuju

c. vyroba v EU bola zastavena pre nekvalitnu prácu v tovarniach voci Azii

d. vyzor Outlanderu je vec vkusu. Teraz IV je podla mna najkrajsia, hoci mam sam II. generaciu

;-)
Avatar - Ada je zase tady
28. 7. 2015 22:11
Více důvodů:
a) z nepochopitelného důvodu Mitsubishi neprodává v USA vozy s normálním motorem, ale jen se zastaralým benzínovým agregátem. Proto se jich prodá méně, než by mohlo.
b) propad výroby v EU nastal potom, co byl motor TDI v Outlanderu nahrazen nejprve nepodařeným a žravým francouzským a potom nevyzkoušeným japonským agregátem
c) výrazným důvodem k zavření výroby v EU i USA byla nižší kvalita a vyšší jednotkové (zejména platové) náklady, než v Jokohamě.
d) Outlander III. a IV vypadá hůře, než Outlander II.
:-!