Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Modernizované BMW řady 7 na nové sadě fotografií

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (72)
BMW řady 7 se po čtyřech letech od premiéry dočkalo modernizace. Ta byla odhalena v květnu a nyní automobilka zveřejnila novou sadu fotografií své vlajkové lodi.

Lehká modernizace řady 7 přichází uprostřed životního cyklu velkého BMW. V případě designu přináší pouze decentní změny, které se týkají obou nárazníků s nimiž má vůz působit sportovněji. V ledvinkách je nyní po devíti lamelách místo dvanácti a v zadním nárazníku je nově chromovaný pás.

Nejzásadnější novinku v případě exteriéru modernizovaného BMW řady 7 představují nové hlavní světlomety, tvořené LED.

Mnohem více změn než na karoserii řady 7 se odehrálo v jejím interiéru. Zde jsou nově navržená kožená sedadla, která mají poskytovat lepší boční vedení a vyšší komfort při dlouhých cestách.

K novinkám v interiéru řady 7 patří i displej s úhlopříčkou 10,25 palce a 3D grafikou, který funguje podobně jako u řady 5 a nahrazuje klasické analogové přístroje. I u řady 7 se na něm zobrazuje čtveřice kruhových přístrojů, jejichž barva a grafika se mění podle zvoleného jízdního režimu.

Součástí nabídky výbavy na přání je paket pro zadní sedadla, který obsahuje dvojici plochých monitorů s úhlopříčkou 9,2 palce umístěných v opěradlech předních sedadel. Rovněž na přání je k dispozici sound systém značky Bang & Olufsen s šestnácti reproduktory a výkonem 1200 W.

Stávající nabídku pohonných jednotek rozšiřuje provedení 750d xDrive, které má pod kapotou trojicí turbodmychadel přeplňovaný vznětový šestiválec o objemu 3,0 litru stejně jako modely M550d xDrive, X5 M50d a X6 M50d.

V BMW řady 7 nabízí tento motor rovněž výkon 280 kW (381 k) při 4000-4400 min-1a točivý moment 740 Nm dostupný při 2000-3000 min-1. Velká limuzína s tímto motorem akceleruje z 0 na 100 km/h za 4,9 s, má elektronicky omezenou maximální rychlost na 250 km/h a spotřebu paliva v kombinovaném cyklu 6,4 litru na 100 km.

Kromě nového motoru je v technice řady 7 další novinkou použití osmistupňové automatické převodovky pro všechny motorizace od základních řadových šestiválců až po vrcholný dvanáctiválec.

U dalších vznětových motorizací řady 7 došlo k mírnému zvýšení výkonu a zároveň k snížení spotřeby paliva. V případě verze 740d nabízí přeplňovaný třílitrový šestiválec výkon 230 kW (313 k) a točivý moment 630 Nm. Spotřeba paliva v kombinovaném cyklu je u této verze 5,7 litru nafty na 100 km.

Provedení 730d se dočkalo zvýšení výkonu na 190 kW (258 k) a disponuje točivým momentem 560 Nm. Spotřeba paliva v kombinovaném cyklu je nyní uváděna 5,6 litru na 100 km.

BMW řady 7 (2012) - vznětové motory
Model730d740d750d xDrive
Převodovka8A8A8A
Zdvihový objem [cm3]299329932993
Válce/ventily6/46/46/4
Největší výkon [kW/min-1]190/4000230/4300280/4400
Největší toč. mom. [Nm/min-1]560/1500630/1500740/2000
Max. rychlost [km/h]250250250
Zrychlení 0-100 km/h [s]6,15,54,9
Kombinovaná spotřeba [l/100 km]5,65,76,4

Na vrcholu nabídky zážehových motorizací je i nadále provedení 760i s přeplňovaným vidlicovým dvanáctiválcem o výkonu 400 kW (544 k) a točivém momentu 750 Nm. Osmiválcové BMW 750i se dočkalo zvýšení výkonu o 30 kW na 330 kW (450 k) a má nyní točivý moment 650 Nm. Šestiválec 740i má nyní výkon 235 kW (320 k) a točivý moment 450 Nm. Základní motorizace 730i, která není na českém trhu nabízena má výkon 190 kW (258 k) a točivý moment 310 Nm.

BMW řady 7 (2012) - zážehové motory a ActiveHybrid 7
Model730i740i750i760iActiveHybrid 7
Převodovka8A8A8A8A8A
Zdvihový objem [cm3]29962979439559722979
Válce/ventily6/46/48/412/46/4 + el.m.
Největší výkon [kW/min-1]190/6600235/5800330/5500400/5250260/-
Největší toč. mom. [Nm/min-1]310/2600-3000450/1300-4500650/2000-4500750/1500-5000500/-
Max. rychlost [km/h]250250250250250
Zrychlení 0-100 km/h [s]7,45,74,84,65,7
Kombinovaná spotřeba [l/100 km]8,67,98,612,86,8

Vedle vrcholné vznětové verze 750d xDrive je druhou největší novinkou v případě pohonných jednotek provedení ActiveHybrid 7, u nějž zůstal stejný prakticky jen název. Původní osmiválec totiž nahrazuje přeplňovaný šestiválec z modelu 740i s výkonem 235 kW (320 k), s nímž spolupracuje elektromotor o výkonu 40 kW (55 k) a osmistupňová automatická převodovka.

BMW ActiveHybrid 7 disponuje celkovým systémovým výkonem hybridní soustavy 260 kW (354 k) a točivým momentem 500 Nm. Akceleraci z 0 na 100 km/h zvládne tento hybrid za 5,7 s, má maximální rychlost 250 km/h a v kombinovaném cyklu spotřebuje 6,8 litru benzinu na 100 km. Nové BMW ActiveHybrid 7 může pouze za využití elektromotoru ujet okolo čtyř kilometrů a pohybovat se přitom rychlosti do 60 km/h.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (72)
24. 7. 2012 22:49
Re: kopie
:-) :yes:
Avatar - HitmanPB
24. 7. 2012 21:20
Re: Všecko v
F10 v sérii:
523i, 528i, 530i, 535i, 520d, 525d, 530d - šesťstupňový manuál (voliteľne osemstupňový automat)
528i xDrive, 535i xDrive, 550i, 550i xDrive, 525d xDrive, 530d xDrive, 535d, 535d xDrive - osemstupňový automat

Pre všetky modely okrem M5 je možné objednať osemstupňový športový automat s pádlami.

5GT majú v sérii osemstupňové automaty.
Avatar - Ronault.
24. 7. 2012 17:47
Re: tohle prostě NE!
:yes: Příjde čas ;-)
Avatar - Ronault.
24. 7. 2012 17:46
Re: tohle prostě NE!
Moc argumentů nedáváš, takhle tady nic neprodáš.
Avatar - Ronault.
24. 7. 2012 17:46
Re: tohle prostě NE!
O tom se nedá pochybovat :yes: