Modernizované BMW řady 7 na nové sadě fotografií
Lehká modernizace řady 7 přichází uprostřed životního cyklu velkého BMW. V případě designu přináší pouze decentní změny, které se týkají obou nárazníků s nimiž má vůz působit sportovněji. V ledvinkách je nyní po devíti lamelách místo dvanácti a v zadním nárazníku je nově chromovaný pás.
Nejzásadnější novinku v případě exteriéru modernizovaného BMW řady 7 představují nové hlavní světlomety, tvořené LED.
Mnohem více změn než na karoserii řady 7 se odehrálo v jejím interiéru. Zde jsou nově navržená kožená sedadla, která mají poskytovat lepší boční vedení a vyšší komfort při dlouhých cestách.
K novinkám v interiéru řady 7 patří i displej s úhlopříčkou 10,25 palce a 3D grafikou, který funguje podobně jako u řady 5 a nahrazuje klasické analogové přístroje. I u řady 7 se na něm zobrazuje čtveřice kruhových přístrojů, jejichž barva a grafika se mění podle zvoleného jízdního režimu.
Součástí nabídky výbavy na přání je paket pro zadní sedadla, který obsahuje dvojici plochých monitorů s úhlopříčkou 9,2 palce umístěných v opěradlech předních sedadel. Rovněž na přání je k dispozici sound systém značky Bang & Olufsen s šestnácti reproduktory a výkonem 1200 W.
Stávající nabídku pohonných jednotek rozšiřuje provedení 750d xDrive, které má pod kapotou trojicí turbodmychadel přeplňovaný vznětový šestiválec o objemu 3,0 litru stejně jako modely M550d xDrive, X5 M50d a X6 M50d.
V BMW řady 7 nabízí tento motor rovněž výkon 280 kW (381 k) při 4000-4400 min-1a točivý moment 740 Nm dostupný při 2000-3000 min-1. Velká limuzína s tímto motorem akceleruje z 0 na 100 km/h za 4,9 s, má elektronicky omezenou maximální rychlost na 250 km/h a spotřebu paliva v kombinovaném cyklu 6,4 litru na 100 km.
Kromě nového motoru je v technice řady 7 další novinkou použití osmistupňové automatické převodovky pro všechny motorizace od základních řadových šestiválců až po vrcholný dvanáctiválec.
U dalších vznětových motorizací řady 7 došlo k mírnému zvýšení výkonu a zároveň k snížení spotřeby paliva. V případě verze 740d nabízí přeplňovaný třílitrový šestiválec výkon 230 kW (313 k) a točivý moment 630 Nm. Spotřeba paliva v kombinovaném cyklu je u této verze 5,7 litru nafty na 100 km.
Provedení 730d se dočkalo zvýšení výkonu na 190 kW (258 k) a disponuje točivým momentem 560 Nm. Spotřeba paliva v kombinovaném cyklu je nyní uváděna 5,6 litru na 100 km.
BMW řady 7 (2012) - vznětové motory | ||||
Model | 730d | 740d | 750d xDrive | |
Převodovka | 8A | 8A | 8A | |
Zdvihový objem [cm3] | 2993 | 2993 | 2993 | |
Válce/ventily | 6/4 | 6/4 | 6/4 | |
Největší výkon [kW/min-1] | 190/4000 | 230/4300 | 280/4400 | |
Největší toč. mom. [Nm/min-1] | 560/1500 | 630/1500 | 740/2000 | |
Max. rychlost [km/h] | 250 | 250 | 250 | |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | 6,1 | 5,5 | 4,9 | |
Kombinovaná spotřeba [l/100 km] | 5,6 | 5,7 | 6,4 |
Na vrcholu nabídky zážehových motorizací je i nadále provedení 760i s přeplňovaným vidlicovým dvanáctiválcem o výkonu 400 kW (544 k) a točivém momentu 750 Nm. Osmiválcové BMW 750i se dočkalo zvýšení výkonu o 30 kW na 330 kW (450 k) a má nyní točivý moment 650 Nm. Šestiválec 740i má nyní výkon 235 kW (320 k) a točivý moment 450 Nm. Základní motorizace 730i, která není na českém trhu nabízena má výkon 190 kW (258 k) a točivý moment 310 Nm.
BMW řady 7 (2012) - zážehové motory a ActiveHybrid 7 | |||||
Model | 730i | 740i | 750i | 760i | ActiveHybrid 7 |
Převodovka | 8A | 8A | 8A | 8A | 8A |
Zdvihový objem [cm3] | 2996 | 2979 | 4395 | 5972 | 2979 |
Válce/ventily | 6/4 | 6/4 | 8/4 | 12/4 | 6/4 + el.m. |
Největší výkon [kW/min-1] | 190/6600 | 235/5800 | 330/5500 | 400/5250 | 260/- |
Největší toč. mom. [Nm/min-1] | 310/2600-3000 | 450/1300-4500 | 650/2000-4500 | 750/1500-5000 | 500/- |
Max. rychlost [km/h] | 250 | 250 | 250 | 250 | 250 |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | 7,4 | 5,7 | 4,8 | 4,6 | 5,7 |
Kombinovaná spotřeba [l/100 km] | 8,6 | 7,9 | 8,6 | 12,8 | 6,8 |
Vedle vrcholné vznětové verze 750d xDrive je druhou největší novinkou v případě pohonných jednotek provedení ActiveHybrid 7, u nějž zůstal stejný prakticky jen název. Původní osmiválec totiž nahrazuje přeplňovaný šestiválec z modelu 740i s výkonem 235 kW (320 k), s nímž spolupracuje elektromotor o výkonu 40 kW (55 k) a osmistupňová automatická převodovka.
BMW ActiveHybrid 7 disponuje celkovým systémovým výkonem hybridní soustavy 260 kW (354 k) a točivým momentem 500 Nm. Akceleraci z 0 na 100 km/h zvládne tento hybrid za 5,7 s, má maximální rychlost 250 km/h a v kombinovaném cyklu spotřebuje 6,8 litru benzinu na 100 km. Nové BMW ActiveHybrid 7 může pouze za využití elektromotoru ujet okolo čtyř kilometrů a pohybovat se přitom rychlosti do 60 km/h.