18.6. 2014 Jan Mička Jan Mička

Modernizovaný Peugeot 508: Nová světla, displej a Euro 6, v Evropě od 10. 9.

 

Tři roky po uvedení Peugeotu 508 představila automobilka jeho modernizovanou verzi. Hlavní roli hrají horizontální linie a motory splňující přísnou emisní normu Euro 6. Náš redaktor je přímo na prezentaci v Londýně, odkud přinášíme první dojmy.

K modernizaci Peugeotu 508 přistupovala automobilka citelněji, než je na první pohled zřejmé. Není to totiž pouze o lehkých změnách masky chladiče (firemní identita, brzy se objeví i na dalších modelech), kapoty a zadních svítilen, ale především o nových technologiích. Vpředu již nenajdeme klasické xenonové svítilny, ale po vzoru hatchbacku a kombi 308 zde našly místo moderní diody. Automobilu to kromě lepší svítivosti a menšího energetického zatížení přináší také unikátní světelný podpis, snadno rozeznatelný od ostatních modelů.

Hloubku modernizace registrujeme také v interiéru. Podle informací našeho redaktora, který se nachází přímo na prezentaci v Londýně, zde již nenajdeme složitě vypadající středovou konzolu s množstvím tlačítek, ale nový dotykový displej, sdružující ovládání autorádia, navigace, klimatizace a dalších systémů do jednoho přístroje. Jistě, v rámci značky to není žádná novinka (Peugeot 308 jej má standardně od druhé výbavové linie), ve světě 508 se však jedná o revoluci.

Ta se mimo jiné udála také po stránce pohonných jednotek. Vůz je vybaven jejich zcela novou generací plnící emisní normu Euro 6, v čele s nejúspornějším turbodieselem 2.0 BlueHDI 150 (110 kW). Ten by ve spojení s manuální šestistupňovou převodovkou neměl do ovzduší kombinovaně vypustit více než 105 gramů CO2 na ujetý kilometr, což dle přepočtu odpovídá spotřebě okolo 4,6 l/100 km. Pouze o 6 g/km více by měla produkovat silnější verze s výkonem 180 koní, standardně spojená s novým automatem EAT6.

Peugeot 508 SW 2.0 HDi – Neue Französische Welle

V rámci modelové řady 508 jsou již také sečteny dny turbomotoru 1.6 THP 155, který plní pouze normu Euro 5. Na jeho místo bude poprvé dosazen agregát 1.6 THP 165 s technologií start/stop a výkonem 165 koní. Agregát bude standardně dodávaný s manuální šestistupňovou převodovkou a na přání rovněž s automatem EAT6. Ve srovnání se starým motorem, který najdeme v široké škále modelů koncernu PSA, si polepší o 15 gramů CO2 na kilometr, tedy asi o 0,6 l/100 km.

Modernizovaný Peugeot 508 si právě teď odbývá svou londýnskou premiéru. Přímo na místě máme našeho redaktora, který se s vámi již zanedlouho podělí o první statické dojmy a další důležité informace. Vůz pro evropský trh bude sjíždět z linky závodu ve francouzském městě Rennes a do prodeje bude postupně uváděn od 10. září.


Ondřej Chamilla, Londýn: První statické dojmy

Nacházíme se v Londýně, kde probíhá mezinárodní prezentace modernizovaného Peugeotu střední třídy, modelu 508. Je tu s námi rovněž ambasador značky, populární tenista Novak Djokovic. Právě na jeho pokyn se otevírá brána a novinka přijíždí. Příď je značně pozměněna. Má ostřejší tvary a celkově vypadá o poznání hodnotněji.

Automobil jako by získal na serióznosti. Tomu pomáhá i celkové diodové osvětlení a to včetně mlhových světlometů. Jiná je rovněž záď, kde najdete nový nárazník či svítilny. Posadili jsme se také do interiéru, kde nechybí velká dotyková obrazovka, stejně jako jsou zde použity kvalitnější materiály. V našich očích udělal Peugeot 508 po faceliftu veliký pokrok. Vůz vypadá chladněji a draze, až trochu připomíná Volva. Neméně důležité jsou pak nové technologie a bohatá výbava vozu.

Spolupracujeme s TipCars.com
Česko jedná o výměně přístavů v Hamburku, může k ní dojít do pěti let Česko jedná o výměně přístavů v Hamburku, může k ní dojít do pěti let

Česká republika by během tří až pěti let mohla vyměnit…

Stát by mohl hradit náklady na EET, malí podnikatelé jednali s Babišem Stát by mohl hradit náklady na EET, malí podnikatelé jednali s Babišem

Nejmenší obchody s jedním pokladním místem by mohly…

Rytíři na Bouzov nemají nárok, odvolací soud potvrdil zamítnutí žaloby Rytíři na Bouzov nemají nárok, odvolací soud potvrdil zamítnutí žaloby

Olomoucký krajský soud dnes v odvolacím řízení potvrdil…

ČEZ prodává podíl v maďarské MOL, z transakce čeká miliardové výnosy ČEZ prodává podíl v maďarské MOL, z transakce čeká miliardové výnosy

Energetická skupina ČEZ spustila prodej svého podílu 7,5…

 
 

Přidat názorDiskuse: Modernizovaný Peugeot 508: Nová světla,…







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

V pátek fakticky končí povinnost zimních pneumatik a…

Hyundai si patentovalo motor s nestejným objemem spalovacích komor Hyundai si patentovalo motor s nestejným objemem spalovacích komor

Korejská automobilka si nechala na evropském patentovém…

 




Peugeot: Nová 508 přijde v roce 2017, nástupce RCZ nebude Peugeot: Nová 508 přijde v roce 2017, nástupce RCZ nebude

Zatímco ve střední třídě francouzská značka Peugeot…

Peugeot 508: S plechovými disky od 594.000 Kč Peugeot 508: S plechovými disky od 594.000 Kč

Modernizovaný Peugeot 508 dorazil na český trh. Se…

 



 
Ojeté Volvo S80 II (124, 144): Základ v mondeu nevadí

Ojeté Volvo S80 II (124, 144): Základ v mondeu nevadí

Dnes 08:00

S80 je největším volvem od roku 1998. Tehdy šlo o revoluci, neboť příchod modelu ukončil jednu éru značky. Namísto klasické koncepce dostal vůz pohon předních kol. Druhá generace trend té první vydání rozvíjí, navíc je výrazně spolehlivější.




Blesk.cz

V Libni se srazilo auto s tramvají: Hasiči vystříhávali zaklíněného řidiče

V Libni se srazilo auto s tramvají: Hasiči…

Hasiči zasahují u dopravní nehody v ulici Zenklova, kde se střetl osobní automobil s tramvají. Podle tiskového…

Lubomír Kostelka slaví 90! Nikdy jsem nenašel tu pravou, svěřil se herec

Lubomír Kostelka slaví 90! Nikdy jsem nenašel tu…

Na konci března oslaví 90. narozeniny, ale příliš to na něm vidět není. Lubomír Kostelka nad pivečkem…

 

iSport.cz

Legendy Sparty a Slavie o Radovi: Změna byla nutná, ale rozhodne forma hráčů

Legendy Sparty a Slavie o Radovi: Změna byla nutná,…

Dvakrát působil ve Slavii, teď Petra Radu čeká derby v roli kouče Sparty. Legendy obou pražských celků si myslí,…

Fanoušci Komety o cenách lístků: Prasárna, mluví to o inteligenci vedení

Fanoušci Komety o cenách lístků: Prasárna, mluví to…

Vzbudilo to horkou krev už před startem samotného semifinále Generali play off hokejové extraligy. Fanoušky…

 

Reflex.cz

Tlachání českého premiéra na evropském summitu aneb Sobotko, ty podněte jeden!

Tlachání českého premiéra na evropském summitu aneb…

Předseda české sociální demokracie a premiér Sobotka se koncem minulého týdne pravděpodobně dostal na římském…

Ostrov svobody, nebo rudý teror? Vyšla výborná kniha o nejednoznačné historii moderní Kuby

Ostrov svobody, nebo rudý teror? Vyšla výborná kniha…

Kuba a její porevoluční vývoj jsou buď milovány, nebo zatracovány, nic mezi tím. Zatímco socialistické…