Peugeot 508 GT 2,2 HDi (150 kW) – Le Grand Tourisme

Peugeot 508 GT 2,2 HDi (150 kW) – Le Grand Tourisme

 
 

Velké cestování si Francouzi v roce 2011 představují v naftě, s přitvrzeným podvozkem a s klasickým měničovým automatem.

První setkání s pětsetosmičkou bylo komfortní, benzinové a manuální. To druhé je s trochou nadsázky přesně opačné: německy tuhé, naftové a automatické.

V prvním testu Peugeotu 508 1,6 THP jsme letošní novinku rozebrali do šroubku, a tak se v tomto druhém setkání soustředíme na odlišnosti špičkového provedení s přívlastkem GT.

Začít musíme u motoru. Vrcholem je „jen“ čtyřválec spalující naftu, tedy něco, co už začíná být takřka standardem. Žádný šestiválec, natož atmosférický nebo dokonce zážehový…

Krátce po startu začne Gétéčko přesvědčovat, že to nevadí. Vrcholné HDi se 150 kW, ale hlavně se 450 Nm o sobě po studeném startu nedává příliš vědět a díky automatu s hydrodynamickým měničem při rozjezdu odpadá i klasické hledání bodu sepnutí spojky. Velký Peugeot se rozjíždí nonšalantně, ale když na to šlápnete tak i velmi svižně. Automat zvládá rozjezdy i přeřazování ukázkově. První dojmy tedy nejsou vůbec špatné!

obrázek [600 x 294]  

Motor - teď už s jediným turbodmychadlem - má dostatek síly už těsně nad volnoběhem, ale místo provokativních výzev k přeřazení toto auto rovnou jedná – sametově řadí. V zásadě s tím nemáme problém. Při běžné jízdě je totiž motor velmi dobře utlumen a převodovka se snaží držet otáčky velmi nízko. Mimo město to prakticky stále znamená, že jste v pásmu maxima točivého momentu motoru, takže potenciál k okamžitému zrychlení mnohdy nevyžaduje zběsilé řazení o několik stupňů dolů.

obrázek [300 x 260]  Dálniční provoz zvládá Peugeot 508 GT do 8 l/100 km včetně občasných předjížděcích manévrů. Standardních 130 km/h znamená odběr 7,6 l/100 km a zakotvení motoru na 2200 min-1. V takovém režimu motor neslyšíte, ani aerodynamika karoserie negeneruje nadměrný hluk a tak dominantním i když nepříliš rušivým zdrojem hluku jsou pneumatiky. Úsporná jízda s rychlostním průměrem 100 km/h končí spotřebou 5,5 l/100 km, otáčky motoru se v té chvíli povalují kolem 1700 min-1.

České prostředí a zejména nekvalita našich komunikací dává posádce okusit, jak že je na tom francouzské GT s podvozkem a odpružením. Kdybychom udělali slepý test, tak jako kolegové z Autocaru, asi nikdo z testérů by tento podvozek, resp. odpružení nepřiřadil francouzskému autu. Hodně tipů by směřovalo k Mazdě 6, Mondeu, Insignii a Superbu – tedy nejtvrdším neprémiovým modelům ve střední třídě. Jde tedy o velké překvapení z Francie, pravděpodobně stimulované snahou přiblížit se etalonům, které nejčastěji přijíždějí právě z Německa. Sami sebe se během testu ptáme: Je to opravdu to, co tradiční klientela francouzských limuzín žádá? Odpověď jsme zatím nenašli, ale nevzdáváme to.

obrázek [300 x 409]  Útok na ty nejlepší konkurenty vedený tuhým nastavením odpružení a složitější lichoběžníkovou přední nápravou se při jízdě s 508 GT projevuje malými náklony v zatáčkách. Problémy ale přicházejí na krátkých nerovnostech, které auto není schopno dokonale odfiltrovat a ve vyjetých kolejích, které velký sedan snadno rozhodí. Na dálnici s delšími vlnami se i 508 GT francouzsky pohupuje, je velmi jisté v přímém směru a dobře maskuje skutečnou rychlost jízdy. S nízkoprofilovými pneumatikami ale na dokonalé tlumení spár na klasických úsecích dálnice D1 raději rovnou zapomeňte.

Mimo dálnici už to zase tak velké cestování není. Řízení sice má strmý převod, ale není dvakrát citlivé. Posilovač má v nízkých rychlostech problémy s generováním věrohodného odporu. Těžký motor s automatem nad přední nápravou navíc způsobuje výraznou nedotáčivost, kterou podporuje i dlouhý rozvor náprav. Přesto pokrok, který Francouzi udělali od dob šestsetsedmičky, zasluhuje uznání a pochvalu.

Převodovka – klasický automat s hydrodynamickým měničem - řadí na kategorii neprémiových vozů s uspořádáním vše vpředu celkem rychle a při tom komfortně. Vlastně jde o perfektní spojení automatu se silným turbodieselem. Měnič výborně tlumí rázy a pomáhá při rychlých, ale plynulých rozjezdech. Přeřazování je na klasický automat rychlé i když samozřejmě ne tak rychlé jako u dvouspojkových skříní. Přenos 450 Nm na předních kolech bude v zásadě bezproblémový, pokud budete k autu shovívavější na povrchu s horší adhezí.

obrázek [600 x 351]  

V našem špičkově vybaveném autě nic nevrže, což ještě nedávno nebyla u francouzské značky naprostá samozřejmost. Tuhá a robustní je nejen karoserie, ale i přístrojová deska – obojí se projevuje už při letmém statickém kontaktu a potvrzení tohoto vjemu pak přichází na špatné vozovce.

Design přístrojové desky je moderní, působí nadčasovým dojmem a dobře odpovídá představám o interiéru vlajkové lodi. Není to kopie nebo varianta jiných tvarů povědomých z koncernových aut PSA – najdete zde nový volant, novou klimatizaci, nové rádio. Měkčený plast sahá až do úrovně středového tunelu, tzn. mnohem níže než u Passatu nebo Superbu.

Bodový displej na přístrojovém štítu je barevný, má vysoké rozlišení a je na něm možno promítat údaje z palubního počítače, navigace nebo audiosystému. Zejména v případě navigace je výhodné, že údaje můžete sledovat hned na třech místech - na obrazovce uprostřed, na head-up-displeji i na přístrojovém štítu.

Přístrojový štít má precizní dílkování ciferníků, například rychlost jízdy lze odečítat s přesností na 2 km/h. K dispozici je teploměr chladicí kapaliny i oleje. Podobně hodnotně působí sedadla s možností prodloužení sedáků (a la BMW nebo Opel) a masážní funkci.

Diskutabilní je označení i provedení průhledového head-up-displeje. Jde totiž ve skutečnosti jen o sofistikovanější zobrazovač palubních informací, který promítá údaje dále od řidiče do jeho zorného pole. Není to průhledový displej, reálně se totiž skrze čísla nedíváte tak jako v letadle nebo například některých BMW, jsou jen trochu dále než ta na přístrojovém štítu. Základní úkol toto zařízení plní: Na čísla se snáze přeostřuje.

obrázek [600 x 427]  

Uvnitř auta je hodně místa vpředu i vzadu. Posádku potěší dobrá šířka ve výši loktů, dveře ani objemnějšího řidiče neutiskují. Dveřní madlo by mohlo být trochu tužší – to je klasická bolístka Peugeotů – během testu nevrzalo, ale už se při zabrání při zavírání dveří trochu pohybovalo.

Čekáte na další negativa? Něco by se jistě našlo. Není kam odložit klíč bezklíčového ovládání! Chápeme, že možnost ponechání v kapse je jednou z komfortních funkcí, ale občas prostě chcete mít jasno, kde zrovna klíč je, což bývá v pětsetosmičce trochu problém. Nemilé překvapení vám připraví víko zavazadelníku, když jej otevřete po dešti. Voda z něj totiž teče vydatnými proudy rovnou na dno zavazadlového prostoru. Snad proto vybavil dovozce testovaný exemplář plastovou vaničkou z nabídky originálního příslušenství.

Nová vlajková loď Peugeotu opouští tradiční skupinu velkých houpavých manažerských sedanů z Francie. Vzdáleně příbuzný Citroen C5 i Renault Latitude hrají z pohledu jízdní dynamiky a mrštnosti nižší ligu, komfortem odpružení při běžné jízdě ale budou mít navrch. Revoluční na špičkové pětsetosmičce je fakt, že se hodlá statečně postavit těm jízdně nejlepším v segmentu. Jestli má blíže k Mondeu, Superbu, Insignii nebo Passatu budeme zkoumat v některém z příštích srovnávacích testů.

obrázek [600 x 418]  

První cena vozu508.000,- Kč (1,6 16V VTi, 88 kW Access)
První cena vozu s testovanou motorizací904.900,- Kč (2,2 HDi, GT, 150 kW)
Základní cena testovaného vozu904.900,- Kč (2,2 HDi, GT, 150 kW)
Cena testovaného vozu vč. příplatků962.900,- Kč (2,2 HDi, GT, 150 kW)

Plusy

  • Výkonný a kultivovaný motor s dobrou spotřebou
  • Hodnotně vyrobený a prostorný interiér, nadčasový design
  • Výborně odhlučněný interiér
  • Velký zavazadelník
  • Přiměřená spotřeba
  • Bohatá výbava

Minusy

  • Výkonný motor v nabídce pouze s automatem
  • Nedostatek odkládacích prostor
  • Omezený jízdní komfort na špatném povrchu
  • Nedotáčivost i u verze GT
Spolupracujeme s TipCars.com

Peugeot 508 GT 2,2 HDi (150 kW)

Cena v základní výbavě: 904 900 Kč Cena v testované výbavě: 962 900 Kč

Základní výbava:ABS, ESP, ASR, REF, EVA, hill-assist, elektr. brzda, čelní, hlavové a boční airbagy, samočinná aktivace výstražných světel, posilovač řízení, elektrické ovládání předních a zadních oken, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, výškově a podélně nastavitelný volant, automatické uzamčení vozu při jízdě, zadní sedadlo dělené v poměru 60:40, přední mlhové světlomety, automatická klimatizace dvouzonová, parkovací asistent vzadu, zpětná zrcátka + kliky v barvě karoserie, výškově nastavitelné sedadlo řidiče a spolujezdce, akustické čelní sklo, vnitřní LED osvětlení, mlhovky s cornering funkcí, chlazená schrána před spolujezdcem, palubní počítač, kůží čalouněný volant i hlavice řadicí páky, vnější zpětná zrcátka elektrická, vyhřívaná s blinkry, přední loketní opěrka, tempomat s omezovačem rychlosti, rádio s CD (MP3)+ USB a iPod vstup, elektrochromatické vnitřní zrcátko, hliníková kola 18” styl 10 + dojezdové rezervní kolo 18”, indikátor tlaku v pneumatikách, parkovací asistent vzadu + elektricky sklopná vnější zpětná zrcátka s osvětlením pro přístup k vozu, bi-xenonové samonatáčecí světlomety s ostřikovači a denními světly LED + funkce Smartbeam (automatické přepínání dálkových světel), Vnitřní osvětlení vozu LED, Hands-free přístup do vozu + nastartování, polokožené čalounění sportovních sedadel + elektrické nastavení předních sedadel + vyhřívání předních sedadel + nastavení délky předních sedáků, WIP Nav = Navigační systém RT6 + HF Bluetooth + streaming audio Bluetooth + Head-up displej.

Výbava testovaného vozu:Metalický lak (+13.000,-), parkovací asistent vpředu i vzadu + elektricky sklopná vnější zpětná zrcátka s osvětlením pro přístup k vozu + měření volného místa k zaparkování (+9.000,-Kč), kožené čalounění sportovních sedadel + elektrické nastavení předních sedadel s pamětí + vyhřívání předních sedadel + nastavení délky předních sedáku + masážní funkce sedadla řidiče (+36.000,-Kč).

Amazon kupuje největší arabský eshop Souq.com Amazon kupuje největší arabský eshop Souq.com

Americký internetový prodejce Amazon se dohodl na koupi…

Volkswagen vydá dluhopisy za pět miliard eur, poprvé od vypuknutí emisního skandálu Volkswagen vydá dluhopisy za pět miliard eur, poprvé od vypuknutí emisního skandálu

Německá automobilka Volkswagen chystá na čtvrtek dlouho…

VIDEO: Barevné. Unikátní snímek zachycuje bitvu o Stalingrad VIDEO: Barevné. Unikátní snímek zachycuje bitvu o Stalingrad

Obrázků a dokumentů z legendární bitvy druhé světové…

Nové město v poušti má upevnit vládu Maroka nad Západní Saharou Nové město v poušti má upevnit vládu Maroka nad Západní Saharou

Na pásu pouště, který vybíhá ze Sahary do Atlantiku,…

 
Technické údaje
Motor Peugeot 508 GT 2,2 HDi (150 kW)
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 2179
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 150 / 3500
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 450 / 2000
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 234
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 8.2
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 8 / 4.4 / 5.7
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 503 / 1539
Objem nádrže (l):72
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1661 / 494
Rozměr pneu:235/45 R18
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4792
b) šířka (mm): 1853
c) výška (mm): 1456
d) rozvor (mm): 2815
e) rozchod vpředu (mm): 1576
f) rozchod vzadu (mm): 1548
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 790 / 1050
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 640 / 920
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1000
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):930
k) šířka vpředu (mm): 1530
l) šířka vzadu (mm): 1480
délka sedáku vpředu (mm): 530
délka sedáku vzadu (mm): 510
výška opěradla vpředu (mm): 630
výška opěradla vzadu (mm): 630
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano
Hodnocení Peugeot 508 GT 2,2 HDi (150 kW)
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 9
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 10
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 9
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 8
Odkládací plochy: 6
Dojem z řízení: 9
Výhled vpřed: 8
Výhled vzad: 7
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 9
Tah v nižších otáčkách: 8
Výkon ve vyšších otáčkách: 9
Hlučnost v nižších otáčkách: 9
Hlučnost v vyšších otáčkách: 8
Spotřeba: 8
Odstupňování převodovky: 9
Snadnost řazení: 9
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 7
Jízdní vlastnosti v extrému: 8
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 9
Přenos hnací síly na vozovku: 8
Účinnost brzd: 9
Velikost zavazadlového prostoru: 8
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 7
Variabilita zavazadlového prostoru: 7
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 8
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,27
 

Přidat názorDiskuse: Peugeot 508 GT 2,2 HDi (150 kW) – Le Grand…







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Zničili jsme pneumatiku a vydali se na cestu. Test nového výrobku Bridgestone Zničili jsme pneumatiku a vydali se na cestu. Test nového výrobku Bridgestone

Nový typ pneumatiky umožní motoristům ujet i po velkém…

Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění…

 




Peugeot: Nová 508 přijde v roce 2017, nástupce RCZ nebude Peugeot: Nová 508 přijde v roce 2017, nástupce RCZ nebude

Zatímco ve střední třídě francouzská značka Peugeot…

Peugeot 508: S plechovými disky od 594.000 Kč Peugeot 508: S plechovými disky od 594.000 Kč

Modernizovaný Peugeot 508 dorazil na český trh. Se…

 



 
Tesla a její Autopilot: Proč je pořád nepoužitelný?

Tesla a její Autopilot: Proč je pořád nepoužitelný?

Včera

Není to tak dávno, co se media a internet hemžily články či videi s vozem Tesla model S a jeho autonomním systémem řízení Autopilot. Tragická nehoda z května 2016 však dohnala tvůrce se nad celou věcí zamyslet. Jak to celé zatím vypadá?




Blesk.cz

Další tunel v Praze? Povede mezi budovami, vystaví v něm exponáty

Další tunel v Praze? Povede mezi budovami, vystaví v…

Více jak dva roky probíhá rekonstrukce Národního muzea v Praze. Obě budovy nově propojí podzemní tunel, který by…

Nejznámější kuřák Česka slaví 70: Kdy Bartoška začal a proč nechce přestat?

Nejznámější kuřák Česka slaví 70: Kdy Bartoška začal…

O tom, že je Jiří Bartoška (69) vášnivý kuřák, není pochyb. Jak sám říká, cigarety se nechce ani nikdy vzdát,…

 

iSport.cz

Indrák přispěl k obratu hattrickem: Řekli jsme si, že to nezabalíme

Indrák přispěl k obratu hattrickem: Řekli jsme si,…

Už se zdálo, že je s nimi amen. Plzeňští hokejisté prohrávali po první třetině na ledě mistrovského Liberce 1:3.…

Úžasná Koukalová! Na domácí exhibici rozdala fanouškům své medaile

Úžasná Koukalová! Na domácí exhibici rozdala…

Biatlonistka Gabriela Koukalová předvedla fanouškům svoji bezprostřednost i skvělou formu. Na domácím exhibičním…

 

Reflex.cz

Krutost první světové války. Podívejte se, jak zachytili fotografové události na bojištích

Krutost první světové války. Podívejte se, jak…

Před sto lety probíhala 1. světová válka. Velká část bitev se odehrávala v zákopech, od bojů minulých století se…

Socialisté nahánějí voliče do Babišovy náruče

Socialisté nahánějí voliče do Babišovy náruče

Vladimír Špidla, šéf premiérových poradců, znovu hájil – tentokrát v rozhovoru pro Info.cz - záměr ČSSD zavést…