Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Modernizovaný Volkswagen Amarok ukázal interiér. Známe i základní cenu

Volkswagen Amarok
Volkswagen Amarok
Volkswagen Amarok
Volkswagen Amarok
13 Fotogalerie
Jan Mička
Diskuze (15)
Automobilky se v rámci faceliftů svých modelů zabývají zejména úpravami vnějšího vzhledu. Modernizovaný amarok prodělal největší změny hlavně uvnitř.

První snímky a obsáhlé informace týkající se modernizovaného Volkswagenu Amarok zveřejnila automobilka již začátkem května, přičemž hlavním tahákem bylo zejména zahrnutí třílitrového vznětového šestiválce do nabídky. Ten dosud vozu chyběl, a kdo požadoval to nejlepší, musel sáhnout po dvoulitrovým čtyřválci bi-TDI se 132 kilowatty původem z Multivanu. Už to samo o sobě byl dost velký zásah, jenom motorem to ale nekončí.

Když jsem snímky modernizovaného Amaroku viděl poprvé, překvapení z vnějších tvarů se nekonalo. Jde spíše o malé retuše a vyhlazení vrásek, svébytnost designu zůstala naštěstí zachována. V první fázi odhalení však chyběly snímky interiéru, což automobilka dohnala právě dnes. Pokud čekáte podobně malé zásahy jako zvenku, možná se budete divit. Není z gruntu nový, doznal ale změn, díky kterým by jej automobilka mohla prezentovat jako novou generaci. Jde o užitkový vůz, který se musí umět vyrovnat s nejtvrdšími podmínkami a nesmí jej rozhodit ani velký nános bláta, to ovšem neznamená, že uvnitř nemůže vypadat hezky.

Celkovému vzezření velmi pomohlo nahrazení kruhových výdechů ventilace klasickými lamelami, čímž se rozbil jednolitý a poměrně „plastový“ styl předchůdce. Pás velkých tlačítek se přesunul pod velký displej infotainmentu, a dokonce i panel automatické dvouzónové klimatizace odpovídá osobním volkswagenům. Navigace může poskytovat online zpravodajství o dopravní situaci, samozřejmostí je připojení externích zařízení přes USB a v dnešní době již velmi rozšířená Car-Net, díky níž lze ovládat funkce mobilního telefonu přes displej infotainmentu. Velký důraz byl kladen také na pohodlí - amarok může být vybaven také elektricky nastavitelnými předními sedadly ergoComfort, které známe z passatu.

Jak jsme uvedli již dříve, budou v závislosti na zvoleném motoru nabízeny tři typy pohonu kol. Základní „zadokolku“ doplní systém 4Motion s připojitelnou přední nápravou (v kombinaci s manuální převodovkou) a na samotném vrcholu najdeme „čtyřkolku“ s mezinápravovým diferenciálem Torsen.

Základ v podobě šestiválce TDI/120 kW (double cab) bude od 2. čtvrtletí příštího roku dostupný za 25.720 eur (asi 700.000 Kč), špičkově vybavený Amarok Aventura V6 TDI/165 kW s pohonem všech kol a osmistupňovou automatickou převodovkou naběhne do prodeje již po letních prázdninách za cenu 46.525 eur (asi 1,25 milionu korun). V průběhu příštího roku přibude do nabídky také prostřední varianta šestiválce se 150 kilowatty.

„Zahájení předprodeje v České republice předpokládáme v srpnu 2016. Oficiální vstup nového Amaroku na český trh je plánován na listopad 2016,“ říká Jan Procházka, ředitel divize Volkswagen Užitkové vozy společnosti Porsche Česká republika.

Vstoupit do diskuze (15)