Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Modernizovaný Volkswagen e-Golf dobijete za hodinu. Je silnější a dojede dál

Volkswagen Golf
Volkswagen Golf
Volkswagen Golf
Volkswagen Golf
10 Fotogalerie
Jan Mička
Modernizované provedení sedmé generace Volkswagenu Golf známe už od minulého týdne, na elektrickou verzi však došlo až nyní.

S modernizovaným Volkswagenem e-Golf jsme svým způsobem setkali už na letošním autosalonu v Paříži, tehdy o tom ale automobilka nemluvila moc nahlas a někteří si změn ani nemuseli všimnout. Vystavený e-Golf Touch, který si odbyl premiéru už na výstavě elektroniky CES v Las Vegas, dostal digitální přístrojový štít a nový infotaiment, což jsou nakonec jedny z hlavních prvků, kterými se dnes honosí i standardní provedení.

Změny vzhledu asi nebylo třeba blíže komentovat ani u běžného provedení golfu, je jich celkem málo, o pohonu se toho ale dá říci o něco více. Modernizovaný Volkswagen e-Gof má nově elektromotor o výkonu 100 kilowattů a točivém momentu 290 N.m, coř je o 15 kW a 20 N.m více než před modernizací. Z 24,2 kWh na 35,8 kWh porostla také kapacita lithium-iontového akumulátoru, vůz nyní podle cyklu NEDC dojede na jedno nabití až 300 kilometrů a z rychlonabíječky jej na 80procentní kapacitu dobijete za hodinu (z domácí zásuvky je to necelých šest hodin). Ani dynamika není marná - na stovce jste za 9,6 sekundy, tedy o osm desetin rychleji než před modernizací.

Stěžejní novinky v interiéru známe už z běžného provedení. Před řidičem se nově může nacházet digitální přístrojový štít s úhlopříčkou 12,3 palce, nejdražší provedení infotainmentu pak má displej s úhlopříčkou 9,2 palce. Systém Discover Pro je vybaven funkcemi Apple CarPlay, Android Auto, a dokonce zvládne i ovládání jednoduchými gesty. Ceny vozu pro evropský trh se dozvíme později, u nás ale očekávejme částku nejméně okolo 900.000 Kč.

Tím ale novinky o elektrickém Volkswagenu Golf nekončí. Automobilka totiž právě dnes oficiálně potvrdila rozšíření výrobních prostor o Skleněnou manufakturu v Drážďanech, kde se bude vůz vyrábět od dubna příštího roku. Volkswagen do nového zařízení investuje více než dvacet milionů eur promění jej v Centrum budoucí mobility. Zákazníci si zde také budou moci vyzvedávat své dodané elektrické či hybridní modely. V současné době se vedle elektrického golfu jedná o e-Up! Golf GTE a Passat GTE.