Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Návrat Alfy Romeo do USA se zpozdí. Opět

David Bureš
Diskuze (54)
Italská automobilka se z USA stáhla v roce 1995, vrátila se sem jen nakrátko pomocí supersportu 8C.

Návrat značky Alfa Romeo na americký trh se opět odkládá. Na konci října Sergio Marchionne, šéf koncernu Fiat-Chrysler, do nějž Alfa patří, představí nový plán pro blízkou budoucnost této automobilky.

V něm vedení koncernu zveřejní upravený harmonogram vstupu nových modelů na trh a plány na rozvoj automobilky v následujících letech.

Podle loňských plánů se Alfa Romeo měla do USA vrátit na konci letošního roku, kdy se na americkém trhu měl začít prodávat sporťák 4C. Další modely – kompaktní crossover a sedan střední třídy Giulia – měly následovat v roce 2013.

Uvedení této trojice vozů na trh se ale opozdí. Sériová verze 4C bude pravděpodobně debutovat na detroitském autosalonu v lednu 2013, její výroba má začít v květnu příštího roku. Místo crossoveru dorazí SUV, sourozenec nového Jeepu Liberty, a to ke konci roku 2014, v témže roce přijede zřejmě i Giulia.

V roce 2010 Alfa Romeo předpokládala, že její vůz si ročně koupí okolo 85.000 amerických zákazníků. Podle svých loňských plánů měla automobilka v roce 2014 prodat na celém světě 400.000 automobilů. Během loňského roku se přitom prodalo zhruba 132.000 aut s křížem a hadem ve znaku.

Alfa Romeo se v tichosti stáhla z USA v roce 1995 – důvodem byla špatná image značky ve vztahu ke kvalitě. Myšlenka na návrat se ale objevila už po několika letech. Alfa se na americký trh měla dle tehdejších plánů vrátit v roce 2003 s modelem Spider.

Vývoj Spideru se ale pozdržel, kvůli čemuž se odložil i návrat do Ameriky. Do USA se tak Alfa vrátila jen v roce 2008, když pro zdejší trh bylo určeno 100 exemplářů supersportu 8C Competizione. Ten byl nabízen prostřednictvím dealerů Maserati.

Italská média mezitím opět spekulují o tom, zda Fiat prodá Alfu Romeo německému VW Group. Fiat nicméně zopakoval, že Alfa není na prodej. Generální ředitel Volkswagen Group Martin Winterkorn zase nedávno sdělil, že německý koncern v současnosti neplánuje koupit dalšího výrobce, připustil však, že Alfu Romeo považuje za atraktivní značku.

David Bureš
Diskuze (54)
Avatar - Emel
12. 9. 2012 10:41
Re: Alfa pod křídly VW
Jenže úspěchy Alfy v F1 už jsou notně zaprášené, to už pamatuje jen starší generace. Dnes Alfa v motorsportu vidět není. WTCC nesleduju, ale WRC s Gardemeisterem, Rovanperou a Auriolem jsem sledoval.

Přes noc sportovní značku nestvoříš, ale troufám si tvrdit, že kdyby pokračovala účast v rallye, kdyby se o ní mluvilo v reklamě a kdyby byla odpovídající modelová nabídka, mohl být dnes Seat tam, kde VW možná chce mít Alfu.
12. 9. 2012 07:32
Re: Alfa - USA
Vím moc dobře, o čem mluvím, jenže ta přestavba byla o něčem víc, než jen o přípravě na nový model, takže se to objemem investic dá přirovnat k nové fabrice. Kdyby se začala znovu dělat Tatra v Příboře, taky bys taky tvrdil, že to není nová fabrika, byť by se od základu přestavěla? No dobrá, nevyjádřil jsem se naprosto přesně, takže Fiat "přestavěl" fabriky v Srbsku a Itálii, stačí? Myslím (nemám jistotu), že ale od základu staví něco v Číně pro model Viaggio, ale doufám, že to zase neschytám, že nevím, o čem mluvím?! Podstatou mého předchozího příspěvku ale bylo, že je zvláštní, jak přes absenci nových modelů a nepřítomnosti na trhu v USA zůstává Fiat v černých číslech, fabrika v Kragujevaci tam byla jen pro pochopení, že se Fiat aspoň o něco snaží! Že je Fiat v propadu v Evropě, snad tady víme všichni (kupodivu i já, milý BeraneKa!)
11. 9. 2012 20:03
Re: Alfa - USA
Fiat žádné nové fabriky nestaví. Maximálně upravuje ty stávající. JardaK neví, o čem mluví. Fabrika v Kragujevaci je stará víc jak čtyřicet let a začínala na licenčních Fiatech. 128ku s výklopnou zádí (na svoji dobu docela originální auto) pod názvem Zastava 1100 měl kdysi můj táta. Takže nic nového, pouze rekonstrukce a adaptace. Výroba Pand byla přesunuta do Pomigliana k Neapoli do rekonstruované stávající fabriky a velmi "moudře" byla vyvedena z Polska (kde s kvalitou a výrobou celkově) nebyly problémy.

Je to asi stejné, jako kdyby někdo prohlásil, že v Mladé Boleslavi se postavila nová fabrika na Rapida....pravda je, že se tady rozšířila výrobní základna instalací další linky, tedy to samé co v Pomiglianu.

Propady v Evropě FIATu a spol. se zatím daří kompenzovat díky Chrysleru v USA a nejen tam, ale vlastní FIAT a spol. je v Evropě v červených číslech a nejen letos.....
11. 9. 2012 19:46
Re: Smutno přesmutno
Ty seš blbej, válím se smíchy už snad 10 minut......:-)

Akorát ta sebevražda nebude rituální (jako v Japonsku), ale virtuální (je to Itálie), povyk Teď se zabiju, umírám, jsem mrtvej, aha - von se nikdo nedívá, hup na nohy a pryč....

Jinak ono v té Itálii možná jde míň o dělníky u pásů, jako o schopnosti bílejch límečků na všech možnejch pozicích....problémy s italskými výrobky se často týkají servisu, náhradních dílů, dodacích lhůt, kompletnosti dodávek, ofsitových věcí, ale také schopnosti spolupracovat, koordinovat sebe sama (o ostatních ani nemluvě).......manuál je otázkou drilu. To co vejš a dál a závisí na dobré vůli, schopnosti myslet a jednat v souvislosti s logikou a třeba i dobrými mravy už se jen tak nadrilovat nedá.

A mimochodem, v sedmdesátých létech byl FIAT snad největším evropským výrobcem aut - doporučuji skvělý ruský dokument Žigulík - ikona socialismu, i to je o Fiatu.
Avatar - Blue Sun
11. 9. 2012 18:51
Re: Smutno přesmutno
Daihatsu se počítá samostatně, Hino jsou pouze náklaďáky. Tedy máš tři značky, které se počítají do globálních prodejů Toyoty jakožto koncernu. U VW se taky nepočítají divize užitkových vozidel a nákladních aut (koho VW vlastní, Scanii?)