Navya: Plně autonomní taxi a autobusy z Francie
Společnost Navya s hlavním sídlem ve francouzském Lyonu a pobočkami v Paříži a severoamerickém Saline se do povědomí veřejnosti prozatím dostala především díky nehodě svého autonomního minibusu, k níž došlo v listopadu roku 2017 v Las Vegas.
Navya Autonom Shuttle z ní na rozdíl od většiny dosavadních nehod vozidel s autonomním řízením vyšel jako oběť, která se jí do jisté míry snažila zabránit. Viníkem nehody byl podle vyšetřování policie řidič nákladního vozu, couvajícího z vedlejší ulice, zatímco vozidlo společnosti Navya se srážce, při níž nebyl nikdo zraněn, pokusilo zabránit a zastavilo.
V současnosti jsou již vozidla společnosti Navya provozována na řadě míst ve Francii i USA, kde jsou především minibusy Autonom Shuttle provozovány v uzavřených areálech, jakými jsou letiště, průmyslové zóny či kampusy univerzit.
Navya Autonom Shuttle je vozidlo s celkovou délkou 4,75 m, šířkou 2,11 m a výškou 2,65 m, které se pohybuje na 17palcových kolech. K pohonu tohoto minibusu s celkovou kapacitou 15 cestujících, z nichž čtyři jsou stojící, slouží elektromotor o výkonu 15 kW, jemuž potřebnou energii poskytují LIFEpo4 baterie s kapacitou 33 kW.
Minibus s maximální rychlostí 25 km/h ke svému řízení vyžívá mimo jiné kamery sledující prostor před i za vozem a celkem osm skenovacích infračervených světelných senzorů LiDAR (Light Detection and Ranging).
Společnost Navya vedle minibusů Autonom Shuttle nabízí i menší model Autonom Cab, který je nabízen jako taxi. Toto vozidlo s celkovou délkou 4,65 m, šířkou 1,65 m a výškou 2,10 m má ve svém interiéru sedadla pro šest cestujících.
K pohonu i zde slouží elektromotor s výkonem 15 kW, jemuž potřebnou energii poskytují LIFEpo4 baterie s kapacitou 22 nebo 33 kW, ale maximální rychlost zde může být až 90 km/h. S ohledem na využití v běžném silničním provozu je zde výkonnější systém autonomního řízení, který využívá deset senzorů LiDAR, šest kamer a čtyři radary.