Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nejhorší nová auta dle Clarksona: Superb je nudný, na kadjar se zapomene

David Bureš
Diskuze (57)
Bývalý moderátor Top Gearu miluje auta s duší, a proto se mu Renault Kadjar, Škoda Superb nebo Opel Astra nelíbily. Podle svých slov na nich nenašel nic zajímavého.

Jeremyho Clarksona sice už nevídáme na obrazovkách BBC v pořadu Top Gear, to ale neznamená, že by se vzdal hodnocení automobilů. Vedle práce na novém automobilovém pořadu The Grand Tour pro službu Amazon Prime píše také recenze aut pro The Sunday Times. Bývalý moderátor Top Gearu nyní odhalil, které vozy se mu v uplynulých měsících nelíbily. A jak je u něj zvykem, hodnocení doplnil svým typickým humorem.

Už dříve vyšlo najevo, že Clarksonovi se moc nezalíbila aktuální Škoda Superb Combi. O mladoboleslavském kombíku střední třídy napsal, že je příliš průměrný. Škoda má stejné množství duše jako lednice s mrazákem. Je to ten typ vozu, který kupujete na velikost, píše novinář, který v minulosti překvapil svojí náklonností k yetimu nebo roomsteru. Zároveň ale přiznává, že superb není v ničem špatný. Jen mu zkrátka chybí ta duše, i proto Superb Combi dostal v Clarksonově hodnocení jen dvě hvězdičky z pěti.

Podobně Clarkson mluví také o Renaultu Kadjar, jež nazývá autem bez duše. Kadjar nenabízí absolutně nic, co by zdůvodňovalo jeho koupi místo používání autíčka od Googlu, komentuje šestapadesátiletý Brit. Na adresu crossoveru dále tvrdí, že se na něj kvůli jeho nudnosti v budoucnu určitě zapomene.

Také Opel Astra je dle Clarksona nudný. Nemůžu vymyslet nic zajímavého o astře. Je fajn pro ty, kdo žádají čtyři kola a místo, kam si při jízdě sednout, nemám nic jiného, co o ní říci, píše bývalý moderátor Top Gearu, ve kterém minulá generace astry krátce „pracovala“ jako tzv. auto za rozumnou cenu.

Tvrdého verdiktu se dočkal i Seat Leon X-Perience. Clarkson přiznává, že za 31 let testování aut nikdy neřídil seat, protože mu to španělská automobilka nikdy nenabízela a on sám o to nikdy nežádal, jelikož mu seaty nedávaly smysl. Kromě stylových zrcátek to byl nejvíce nevýrazný odpad z kovu, skla a plastů od dob telefonu Kin od Microsoftu, popisuje leon novinář žijící v britském Chipping Nortonu a ptá se, proč raději nekoupit Škodu Octavia Scout, která je stejným, ale lépe vypadajícím vozem, navíc v Británii levnějším. Jsem vděčný Seatu za zapůjčení tohoto auta, protože posílilo moje mínění o jeho modelech. Jsou ztrátou času, uzavírá recenzi Clarkson s tím, že nechápe, proč jsou seaty tak nudné a nejsou zábavnější a svěžejší alternativou k volkswagenům.

Když už jsme u volkswagenů, tak negativního hodnocení se dostalo také sciroccu. Jeho dávný předchůdce bylo Clarksonovo první auto, přičemž novinka na něj zapůsobila jako někdejší láska, kterou po letech potkal, aby zjistil, že z andělské krásky se stal los. Nevypadá dobře, 2.0 TDI při nastartování vyluzuje divné zvuky a je jasné, že řídíte Golf VI, nikoliv aktuální a mnohem lepší Golf VII, tvrdí Clarkson.

O BMW X1 pak zatvrzelý konzervatista tvrdí, že ve finále není špatné auto. Kdyby to byla kia nebo auto od nějaké z těch divných čínských společností, bylo by celkem dobré. Jenže na zádi se píše BMW, a protože víte, jak bmw mohou být dobrá, očekáváte něco lepšího, píše.

Na sporťáku Zenos E10 S zase zklamal zvuk motoru, protože byl slyšet jen obtokový ventil turbodmychadla, který zněl jako tlouštík užívající viktoriánské trubky pro spláchnutí výsledku obzvlášť velké večeře. Autu pak chybí různí pomocníci (včetně ABS), což je sice podle Clarksona fajn, když koukáte na závodníky v televizi, ale ne ve chvíli, kdy se vám kousnou kola a vy míříte s dýmem od pneumatik do stromu.

Se zvukem mělo potíže také Infiniti Q30 s 2,2litrovým turbodieselem, jehož motor podle Clarksona zněl za studena jako kanálová loď. Motor ve skutečnosti přetváří naftu v hluk, protože ji určitě nepřeměňuje v sílu. Pokaždé, když jsem chtěl předjet karavan, musel jsem plyn sešlápnout více, protože to nestačilo, říká o hatchbacku japonské značky s technikou Mercedesu.

Všechny zmíněné vozy dostaly od Clarksona dvě hvězdičky z pěti, hned dva automobily ale nedostaly hvězdu žádnou. Prvním je Nissan GT-R Track Edition, u něhož vadil hlavně tvrdý podvozek. Na silnici je neříditelné, není rychlejší než standardní GT-R a kromě vyšší částky za auto budete platit poplatky chiropraktikům, vypisuje nevýhody okruhově zaměřeného GT-R Clarkson. Standardní GT-R je pětihvězdičkové auto, jedno z nejlepších na světě, tato okruhová ohavnost ale nedostane hvězdu žádnou, je totiž skoro k ničemu, vysvětluje Clarkson svůj verdikt.

Druhým takovým vozem je pak Hyundai i800 (u nás známý jako Hyundai H-1). Je horší než parazit schovávající v dětských očích, je horší než zkoušení nových kalhot. Raději bych mazal Jamesi Mayovi záda opalovacím krémem, než jel znovu v i800, nebere si servítky Clarkson. Na korejské osobní dodávce mu hlavně vadí, jak je nudná, pomalá a ošklivá.

Tak takhle Clarkson hodnotí 10 nejhorších aut, kterými v uplynulých měsících jezdil. Souhlasíte s jeho verdikty, nebo vám Clarksonovo mnohdy tvrdé a kontroverzní hodnocení nesedí? Sdělte nám svůj názor v diskuzi.

David Bureš
Diskuze (57)
Avatar - woody-alien
26. 8. 2016 21:59
Re: To není možné...
:yes:
Avatar - woody-alien
26. 8. 2016 21:58
Re: suhlas
Zafira 1.6 d (zřejmě) duši nemá, ovšem Bono Vox (zřejmě) ano. Tím pádem se (zřejmě) kousek jeho duše na Zafiru přenesl a v jejím případě měl tedy autor, na rozdíl od Astry, o čem psát. Možná kdyby si Jeremy půjčil Astru od Shanea McGowana, měl by také o čem psát a neschytala by pouhé dvě hvězdy. Ovšem v tomto případě by ta přenesená duše byla skutečně řádně prohnilá. Zhruba tak jako bývala Astra F. :-)
Avatar - white label
26. 8. 2016 21:28
Re: To není možné...
Jednoduše VW a Škoda prodává konfekci podobně jako třeba Ford, Opel, Renault...

P.S. Obecně vzato, když někdo bere J.C. vážně (jedno jestli pozitivně, nebo naopak negativně) jsou jeho následné problémy s tím spojené zcela logické...
Avatar - Machýrek
26. 8. 2016 21:02
Re: Se Superbem to trefil
Me se soucasne skodovky libi, ale jen zvenku, uvnitr bida.
26. 8. 2016 20:25
Re: To není možné...
Jednoducho VW a Skoda predáva konfekciu, ako Jeremy napísal: chladničky. VW sú jednoducho spotrebný materiál a tomu zodpovedá aj predajnosť, Škoda je, či chcete alebo nie, stále len lokalizácia pre Ostblock. Sklamaním sú španieli, ktorí mali byť nejaký taký look pre chudobných, ale moc to nejde.
Jednoducho povedané: 99% ľudí potrebuje auto, lebo ho potrebujú, vzhľad auta je po cene, užitkovosti a prevádzkových nákladoch až na 4., 5. mieste v kritériách pri kúpe auta.