Nejošklivější elektroauto světa? Yema B11 je nepovedená kopie BMW i3
Čínské automobilky se nechvalně proslavily svými kopiemi západních vozů. Jestliže se situace v tomto ohledu v poslední době už zlepšuje, čas od času se stále objeví dílo, nad kterým našinec obrátí oči v sloup. To je přesně dílo nazvané Yema B11.
Hatchback menšího výrobce z provincie Sečuán se nepochybně inspiroval BMW i3. Záď nebo vlnovka tvořená linií bočních oken hovoří za vše. Pro Yemu to ale není nic neobvyklého, předchozí výtvory připomínají audi nebo volkswageny.
Jiné detaily se ale změnily, B11 postrádá pro BMW charakteristické ledvinky. Zadní boční dveře jsou pak plnohodnotné, navíc se neotvírají proti směru těch předních jako u i3. Výsledek ale moc povedený není, B11 působí značně neforemně.
Spolu s úpravou tvarů došlo ke změně rozměrů. B11 je dlouhé 4.163 mm, široké 1.720 mm a vysoké 1.630 mm, zatímco i3 je o 164 mm kratší a o 52 mm nižší, avšak o 55 mm širší. Naopak rozvor se zkrátil, a to z mnichovských 2.570 mm na 2.515 mm.
Úsporným bavorákem se Yema B11 inspirovala také svým pohonným ústrojím, nabízí totiž rovněž výběr mezi čistě elektrickou a hybridní variantu. Výkonově ale na originál rozhodně nestačí. Čínský elektromobil nabízí jen 30 kW, zatímco hybrid kombinuje 30kW elektromotor se zážehovým litrem o výkonu 50 kW. To BMW i3 se chlubí až 125 kW. Spalovací motor v jeho případě slouží jen jako prodlužovač dojezdu, jmenovitě se jedná o zážehový dvouválec, který z objemu 647 cm3 dává 28 kW.
Yema B11 se začne na čínském trhu prodávat v druhé polovině roku 2017.
Automobilka Yema Auto byla založena v osmdesátých letech. Dnes se zaměřuje primárně na SUV a crossovery, nabízí ale také autobusy nebo elektromobily.