Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nespolehlivá Sonata srazila Hyundai na samé dno průzkumu J.D. Power

Michal Fokt
Diskuze (59)
Nová Sonata má v USA problémy se spolehlivostí a zákazníci začínají být nespokojení. Když k tomu přidáme nepříliš dobrou formu Elantry, je podle průzkumu J.D. Power Hyundai pátou nejhorší značkou na americkém trhu.

Korejské značky šly ve vyspělém automobilovém světě poměrně rychle nahoru a dnes představují vcelku solidní mainstream, v Americe pak dokonce s ještě většími ambicemi. Klíčem k tomuto úspěchu je nejen nekonfliktní design posledních let, ale i to, že se tahle auta nekazila nad rámec běžných evropských a amerických standardů. Vlastně se kazila ještě výrazně méně.

I díky tomu byl Hyundai ještě na přelomu první a druhé dekády 21. století 2012 v americké anketě J.D. Power 2014 Vehicle Dependability Study, sledující zánovní vozy (rok výroby 2011) po třech letech vlastnictví, v první třetině žebříčku. Jenže v roce 2012 už byl těsně pod hranicí "industry average" a vloni už se usadil na horní hranici poslední třetiny značek mezi Kiu a Audi. Ani to ovšem ještě neměla být poslední rána.

Je tu výsledek ankety pro rok 2014 a Hyundai je pátý od konce! Hůř dopadly už jen známé firmy Land Rover, Jeep, Dodge a Mini. Důvodem strmého pádu je podle Automotive News nespolehlivá poslední generace modelu Sonata (u nás i40), vyráběná pro americký trh v alabamské továrně. Aktuální Sonaty zaznamenaly 169 problémů na 100 vozidel a přestože závady nebyly konkretizovány, podepsaly se na dramatickém pádu v žebříčku spolehlivosti, který navíc podpořily i nepříliš oslnivé výsledky kompaktního modelu Elantra.

Hyundai v reakci na tento výsledek prohlásil, že je velmi nespokojen s tím, jaké má alabamská továrny výstupy a v současnosti už "probíhá analýza procesů s cílem odhalit příčinu problémů a zapracovat na zlepšení výrobních postupů i samotných výrobků".

Michal Fokt
Diskuze (59)
3. 3. 2014 20:52
Re: Kecal
Hyundai na to šel hlavně tak, že nenechal jediného dealera značky vydělat, Takže se majitelé těchto aut se mají na co těšit... záruka 5 let jim toho rok od roku bude zaručovat méně a méně, neboť dealer, který nevydělá na prodeji auta a nevydělá ani na servisní zakázce, bude šidit práci, náhradní díly a celkově veškerý použitý materiál. Až příliš mnoho větších prodejců této značky v loňském a letošním roce ukončilo ( dobrovolně či nuceně ) spolupráci s importérem Hyundai... kdo by se jim také divil... Bůh buď milostiv majitelům těchto automobilů
Avatar - Uživatel_5340709
3. 3. 2014 08:23
Re: toper
...... ten nikdy nic nevymyslel a nevymyslí. :'-(
3. 3. 2014 07:57
Re: Odkaz
Nevyhoda premiovych znacek v techle pruzkumech je, ze za ty penize co se prodavaji ocekava zakaznik spickovou sluzbu a pritom jsou to velmi slozita auta na kterych se ma hodne co potento. Vlastne akorat Lexus dlouhodobe zmaknul vyrobu premiovek pri zachovani spolehlivosti, coz se ostatne projevuje i u nas na cene ojetych Lexusu, ktera je vyssi nez u nemecke konkurence. Zajimavy je vysledek Mercedesu, ktery se hodne zlepsil po katastrofe z minule dekady, ale tam to bylo hodne o krizovem managementu ne o dlouhodobem zamereni na kvalitu jako u Lexusu.
Avatar - Ozzman
3. 3. 2014 07:53
Re: toper
Neboj... přijde :-) Vymejšlí obhajobu >:D
Avatar - Ozzman
3. 3. 2014 07:52
Re: Problém
Říká se to... my doma máme zaoceánský VW (pro změnu Mexiko), rozdíl v kvalitě zpracování nevidím, ale už odešla Lambda (35 tisíc km) a brzdové destičky (což může být i vlivem jízdy, nicméně na jiných autech vydržely 2x tolik). Bohužel má auto malý nájezd, takže je těžko soudit....