Nespolehlivá Sonata srazila Hyundai na samé dno průzkumu J.D. Power
Korejské značky šly ve vyspělém automobilovém světě poměrně rychle nahoru a dnes představují vcelku solidní mainstream, v Americe pak dokonce s ještě většími ambicemi. Klíčem k tomuto úspěchu je nejen nekonfliktní design posledních let, ale i to, že se tahle auta nekazila nad rámec běžných evropských a amerických standardů. Vlastně se kazila ještě výrazně méně.
I díky tomu byl Hyundai ještě na přelomu první a druhé dekády 21. století 2012 v americké anketě J.D. Power 2014 Vehicle Dependability Study, sledující zánovní vozy (rok výroby 2011) po třech letech vlastnictví, v první třetině žebříčku. Jenže v roce 2012 už byl těsně pod hranicí "industry average" a vloni už se usadil na horní hranici poslední třetiny značek mezi Kiu a Audi. Ani to ovšem ještě neměla být poslední rána.
Je tu výsledek ankety pro rok 2014 a Hyundai je pátý od konce! Hůř dopadly už jen známé firmy Land Rover, Jeep, Dodge a Mini. Důvodem strmého pádu je podle Automotive News nespolehlivá poslední generace modelu Sonata (u nás i40), vyráběná pro americký trh v alabamské továrně. Aktuální Sonaty zaznamenaly 169 problémů na 100 vozidel a přestože závady nebyly konkretizovány, podepsaly se na dramatickém pádu v žebříčku spolehlivosti, který navíc podpořily i nepříliš oslnivé výsledky kompaktního modelu Elantra.
Hyundai v reakci na tento výsledek prohlásil, že je velmi nespokojen s tím, jaké má alabamská továrny výstupy a v současnosti už "probíhá analýza procesů s cílem odhalit příčinu problémů a zapracovat na zlepšení výrobních postupů i samotných výrobků".