Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nevíte, co s Hyundaiem ix35? Udělejte z něj elektrárnu!

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (7)
Vědcům z Technické univerzity v nizozemském Delftu se podařilo proměnit Hyundai ix35 Fuel Cell v bezemisní elektrárnu.

Na vodíkem poháněný automobil Hyundai ix35 Fuel Cell přidali vědci z Technické univerzity v nizozemském Delftu zařízení, které funguje jako klasická elektrická zásuvka, ze které je možné odebírat elektřinu až pro deset domácností.

Frank Meijer, ředitel divize automobilů s vodíkovými články v Hyundai Motor Europe, k tomu uvedl, že výzkumníci v čele s profesorem Ad van Wijkem z univerzity v Delfu jsou vůbec první v Evropě, kterým se podařilo udělat tento krok směrem k udržitelné budoucnosti založené na palivových článcích jako čistém zdroji energie. A dodal, že palivové články vozu produkují elektřinu, teplo a čistou vodu z vodíku. Tyto energie mohou být použity v domácnostech, školách a úřadech.

Myšlenka projektu je založena na zjištěních, že majitelé používají svá vozidla pro přepravu pouze 5 % času. Na rozdíl od fosilních paliv automobil s vodíkovými články vyrábí energii čistým způsobem a jedinou odpadní látkou je voda.

Upravený Hyundai ix35 Fuel Cell má kapacitu 10 kW, což je dostatečné pro zásobování deseti průměrných domácností. Vědci upravili automobil tak, že může dodávat elektřinu jak do sítě, tak i přímo do domů, například jako doplnění větrné a solární energie.

Projekt výzkumu bezemisních palivových článků je součástí spolupráce s automobilkou Hyundai Motor a dalšími obchodními partnery.

Při představení modelu ix35 Fuel Cell v sériovém provedení v roce 2012 uváděla automobilka Hyundai, že palivový článek poskytuje maximální výkon 100 kW, přičemž do dvou nádrží se vejde 5,6 kg vodíku, který je zde uložen pod tlakem 700 barů. Síla se přenáší na baterii s kapacitou 24 kWh, která napájí elektromotor. Vůz dosahuje maximální rychlosti 160 km/h, akceleruje z 0 na 100 km/h za 12,5 s a jeho dojezd je 588 km.

Hyundai ix35 Fuel Cell patří mezi první sériově vyráběné a komerčně dostupné vozy s palivovými články. V současnosti je podle automobilky v provozu více než 250 těchto automobilů ve třinácti evropských státech.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (7)
5. 4. 2016 10:11
Pokud mate zajem o uhelnou elektrarnu
Je tady pro vas nejvetsi evropska automobilka :-)
4. 4. 2016 21:25
Možná dobrý nápad
No konečně někdo přišel na to, jak tyto oteklé zaoblené příšerky nějak smysluplně využít. Jízdní vlastnosti to má stejně bídné a o vnější design je nekoukatelný! :-O
Svet na hlavu
Je to skrátka vtákovina na kvadrát.
Avatar - rokyta.p
4. 4. 2016 18:43
Černobyl
Černobyl jak vysity >:D
4. 4. 2016 17:41
Re: Pointa ?
ale je to eko-koko-logicky
musíš se na to koukat v sirsich souvislostech
a vodik muzem dovazet primo ze slunce :-)