Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

NEVS 9-3 Concept: Saab se vrátil

Michal Fokt
Diskuze (1)
Povědomé tvary a elektrický pohon - sedan a kombi Saab 9-3 se vrací s logem čínsko-švédské značky NEVS.

Poté, co General Motors nechal padnout ztrátový Saab a naivní pokus Spykeru o oživení značky nepřekvapivě selhal, koupili i druhou švédskou automobilku Číňané. Jenže to nešlo tak hladce, jako v případě Volva, výrobce letadel Saab nesouhlasil s používáním značky a tak Číňanům zbyla jen stará fabrika v Trollhättanu a know-how na výrobu vectry z počátku tisíciletí. Tedy pardon, modelu 9-3.

I to je ovšem na čínské poměry stále docela terno, značka NEVS (National Electric Vehicle Sweden) bude určitě díky platformě GM na tamní poměry stále patřit mezi výrobce těch technicky vyspělejších vozů. Ty se nyní představují ve stádii konceptu, spíše se ale bude už jednat o prototypy, téměř identické s produkční verzí. Jako první půjde do prodeje model NEVS 9-3 EV, což je karosářská verze sedan, později jej doplní ještě kombi 9-3X EV.

Auta si ponechala charakteristické tvary a siluetu, ale přitom zřejmě ani jediný díl karoserie nezůstal stejný, možná střecha a sloupky karoserie. Čínský 9-3 má všechny panely karoserie zaoblené a vyhlazené, změnily se dokonce i kliky dveří, nejvýznamnějším rozdílem je pak nová příď. NEVS slibuje dojezd až 300 km, ovládání a monitorování elektropohonu pomocí aplikace, palubní wi-fi hotspot a další vymoženosti. Chlubí se také v čínských městech velmi žádoucím systémem čištění kabinového vzduchu Always Clean Air Cabin, jenž slibuje zbavit prostor pro posádku za méně než minutu většiny škodlivých pevných částic.

NEVS tvrdí, že už má od různých čínských firem objednávky na více, než 150 tisíc aut 9-3 EV a 9-3X EV, dodávat se však začnou až v roce 2018.

Michal Fokt
Diskuze (1)
Avatar - petr164
4. 6. 2017 16:53
skvělé
Hrobaři z GM zahubili Saab kromě jiného tím, že místo reinvestic do produkce investovali do svých manažerských a vlastnických požitků. NEVS nemá lehký život, ale pomalý nástup může signalizovat dobře promyšlenou strategickou koncepci. Saab, jemuž zůstala automobilová značka a letecká produkce. Rodina Wallenbergů může pouze litovat rozhodnutí svých nenasytných vlastníků Saabu, kteří se na té záhubě též podíleli preferencí sebe před produkty sloužící lidem. NEVS to bere zcela jinak - hledí na skutečné potřeby lidí a nikoli na výkřiky technikuy, které nemají žádný praktický smysl, pokud nejste ovce ale kriticky myslící lidé. NEVS jistě svůj odbyt najde všude tam, kde žijí lidé nezotročení reklamou a nevěřící v to, že auto je tím nejdůležitějším na světě vedle plné peněženky a účtu.