Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nissan a Infiniti uvažují o stavbě továrny v Mexiku

Aleš Dragoun
Diskuze (6)
Luxusní divize Nissanu již dávno není značkou, která je určena pouze pro USA. Prakticky výhradní export těchto vozů z Japonska navíc nepřináší očekávané zisky.

Šéf aliance Renault-Nissan Carlos Ghosn nedávno řekl, že Infiniti chce vyrábět své vozy na severoamerickém kontinentu a v Číně. Plány v Říši středu byly později potvrzeny. Co bude následovat nyní? Nejspíše Mexiko. V USA už se totiž rodí velký crossover JX, konkrétně ve Smyrně (stát Tennessee). Jinak prestižní odnož Nissanu vyrábí pouze v Zemi vycházejícího slunce, ale tam je hlavní překážkou silný jen, který produkty prodražuje.

Johan de Nysschen, současný viceprezident pro globální operace Infiniti, vidí Mexiko hlavně jako základnu produkce automobilů, které budou určeny pro celý svět. „Musíme zvážit svoje další úsilí ohledně růstu prodejů v Evropě a Jižní Americe,“ řekl v rozhovoru pro Automotive News. „Když vyvážíme auta z USA do Evropy, jsme zatíženi cly. Mexiko takové bariéry postrádá. Tento fakt je třeba vzít v potaz při výběru lokace pro novou továrnu.“ Konkrétní model ale de Nysschen zatím neupřesnil, na to je příliš brzy.

Nabízí se i jiná varianta: Nissan už totiž v Mexiku dokonce dva závody má a chystá stavbu dalšího. Jistě, kapacity mohou být částečně využity právě pro Infiniti. Navíc, motorárna v Decherdu v Tennessee, která vzniká ve spolupráci s Daimlerem a kde se mají vyrábět nové čtyřválcové pohonné jednotky, není od hranic s Mexikem vůbec daleko. Jen necelých 2.000 km.

V této zemi už působí mnohem více automobilek. Ty ji vyhledávají pro nízké výrobní náklady a dohody o volném trhu s USA. Kromě tradičního Volkswagenu se sem chystá i jeho luxusnější koncernový sourozenec Audi. Pikantní na celé věci je, že Johan de Nysschen donedávna působil ve funkci šéfa Audi of America a o vstupu sám rozhodl! Dále například v Toluce vyrábějí Mercedes-Benz i BMW. Modrobílí ovšem zvažují stavbu dalšího nového závodu bez konkrétního určení místa.

Výhodných podmínek chtějí využít i někteří další, v tomto ohledu nesmíme opomenout třeba Volvo nebo Lexus. Recept je velmi jednoduchý: pro USA vyrábět za méně, prodávat ovšem za stejné částky, zisky budou tím pádem logicky vyšší a investice se rychleji vrátí.

Aleš Dragoun
Diskuze (6)
23. 8. 2012 21:24
Re: Takze
Větší stabilita kurzu EUR-USD než EUR-JPY?
23. 8. 2012 20:30
Re: Takze
Ta tvoja eu vykrada nas europanov dennodenne a ešte za to aj musis tym uzernikom v bruseli platit!
Druha vec je,preco by robil Nissan fabriku v MEX pre vyrobu na EU trh?
Avatar - Magnetofon
23. 8. 2012 18:04
Takze
Takze radi by lacno vyrabali v Mexiku a potom exportovaly do Europy ked sa bude predavat zarucene "Japonsky" Nissan.

Tak to teda nie. EU by mala voci Mexiku zaviest 25% cla ako to povoluju podmienky WTO.