Nissan Almera Tino 2.2 dCi - Posilovna

Nissan Almera Tino 2.2 dCi - Posilovna

 
 

Výkon nahoru cena dolů – tak vypadá aktuální pohled na řadu Almera Tino od Nissanu. Nejnovějším přírůstkem v motorizaci je turbodiesel 2.2 dCi s výkonem zvýšeným na 100 kW a souběžně probíhá pro zákazníka zajímavá slevová akce. Je tedy výhodné sáhnout po silné naftové verzi?

Vůz, který jsme testovali s motory 2.2 Dizážehovým 2.0 s automatickou bezstupňovou převodovkou CVT se již na domácím trhu dostatečně etabloval a stále jej můžeme řadit ke špičce pomyslného žebříčku „hodnota za peníze“. Variabilita interiéru, stále neokoukaný designobrázek [350 x 263] či jisté chování při jízdě – to všechno tomuto minivanu zůstalo a tak jsme se tedy mohli plně věnovat motoru.

Ke standardní verzi, která se u tohoto vozu dodává s výkonem 84 kW, je přidán mezichladič stlačeného vzduchu, s nímž výkon vrcholí hodnotou rovných 100 kW (nejde o motor Renault 2,2 dCi, jak by se mohlo z názvu zdát). Maximální krouticí moment 304 Nm při 2000 otáčkách je také plně srovnatelný s konkurencí. Moderní turbodiesel s přímým vstřikováním common-rail kombinuje litinový blok s hliníkovou hlavou a jeho specifikem je integrace pomocných zařízení přímo do motoru – takto je umístěno například čerpadlo posilovače řízení.

Po nastartování je studený agregát přece jen slyšet o trochu více – brzy si ale „sedne“ a od té chvíle je připraven k téměř jakékoli zátěži. Výrobcem slibovaná akcelerace 0-100 km/h za 10,5 s je záhy potvrzena, je ovšem potřeba častěji řadit. V praxi je využitelný rozsah jen mezi cca 1900 a 3500 otáčkami, kdy motor neprotestuje ani neztrácí výkon. Nástup vrcholu točivého momentu zhruba při 2000 otáčkách není tak drastický jako například u agregátů TDI se systémem čerpadlo/tryska, jisté „nakopnutí“ ale posádka pocítí.

Pokud by šlo o samotné zrychlení, bylo by vše v nejlepším pořádku – řízení ale moc nezpříjemňuje řadicí páka s relativně dlouhými drahami řazení a poměrně gumovým chodem. Užuž vyslovené stížnosti ovšem Tino eliminuje alespoň přidaným šestým stupněm, díky němuž můžeme naplno využít úspornost turbodieselu na dálnici.

obrázek [350 x 268]

Zatímco ve městě jsme dosáhli spotřeby lehce pod devět litrů, což odpovídá údaji výrobce, při mimoměstské jízdě se spotřeba pohybovala od pohádkových pěti litrů až po 7,5 l na 100 km stylem brzda/plyn. V dálničním provozu bylo ještě veseleji – i když jsme si hráli na tempomat a udržovali stálou rychlost 130 km/h, i s občasným předjížděním jsme spotřebovali jen 5,7 l/100 km, což je na takto silný motor extrémně příznivá hodnota. Výborné výsledky spotřeby jsou ovšem podmíněny stylem jízdy – common rail je prostě skvělý sluha s extrémní závislostí platu na výkonu.

Vyjma méně přesného řazení a vcelku pochopitelného hluku studeného motoru jsme u silnějšího turbodieselu v nabídce motorizací pro Almeru Tino objevili docela podstatná pozitiva: evidentní úspornost a pružnost motoru, v některých případech komfortnější hladinu hluku než u zážehových motorů (dálnice a 6. stupeň) a v neposlední řadě i pravděpodobně lepší prodejnost coby ojetého vozidla.

Spolupracujeme s TipCars.com

Nissan Almera Tino 2.2 dCi - Posilovna

Cena v základní výbavě: 669 200 Kč Cena v testované výbavě: 681 200 Kč

Základní výbava:ABS s dvoustupňovým posilovačem a EBD, přední kotoučové brzdy s vnitřním chlazením, zadní kotoučové brzdy, posilovač řízení, airbag řidiče a spolujezdce, boční airbagy, automatická klimatizace, pylový filtr, aktivní opěrky hlavy na předních sedadlech, dálkově ovládané centrální zamykání, elektricky ovládaná okna předních i zadních dveří, výškově nastavitelný volant potažený kůží, výškově nastavitelné sedadlo řidiče, tři dělená, sklopná a samostatně vyjímatelná zadní sedadla, posuvná krajní zadní sedadla, 15“ kola z lehkých slitin, přední mlhové světlomety, el. ovládavá vnější zpětná zrcátka, nárazníky a boční prahové spoilery v barvě vozu, radio s CD přehrávačem, ovládání radia na volantu, 6x repro

Výbava testovaného vozu:metalický lak: (+12.000,-)

Zeman pověří Babiše vyjednáváním o vládě. Ten chce co nejméně koaličních partnerů Zeman pověří Babiše vyjednáváním o vládě. Ten chce co nejméně koaličních partnerů

Prezident Miloš Zeman příští týden pověří vyjednáváním o…

Vydání Babiše je téměř jisté. Podpoří ho i okamurovci Vydání Babiše je téměř jisté. Podpoří ho i okamurovci

Strany tvrdící, že vyhoví další policejní žádosti o…

 

Štítky Nissan Testy MPV

Technické údaje
Motor Nissan Almera Tino 2.2 dCi - Posilovna
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 2184
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 100 / 4000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 304 / 2000
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 187
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 10.5
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 8.6 / 5.5 / 6.6
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 460 / -
Objem nádrže (l):60
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1450 / 490
Rozměr pneu:195/65 R15
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4264
b) šířka (mm): 1758
c) výška (mm): 1608
d) rozvor (mm): 2535
e) rozchod vpředu (mm): 1535
f) rozchod vzadu (mm): 1510
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 870 / 1030
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 610 / 760
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1000
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):920
k) šířka vpředu (mm): 1450
l) šířka vzadu (mm): 1420
délka sedáku vpředu (mm): 510
délka sedáku vzadu (mm): 450
výška opěradla vpředu (mm): 600
výška opěradla vzadu (mm): 580
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
Hodnocení Nissan Almera Tino 2.2 dCi - Posilovna
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 8
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 7
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 8
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 8
Odkládací plochy: 10
Dojem z řízení: 8
Výhled vpřed: 8
Výhled vzad: 7
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 8
Tah v nižších otáčkách: 8
Výkon ve vyšších otáčkách: 8
Hlučnost v nižších otáčkách: 7
Hlučnost v vyšších otáčkách: 8
Spotřeba: 9
Odstupňování převodovky: 8
Snadnost řazení: 7
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 8
Jízdní vlastnosti v extrému: 7
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 8
Přenos hnací síly na vozovku: 8
Účinnost brzd: 8
Velikost zavazadlového prostoru: 8
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 8
Variabilita zavazadlového prostoru: 9
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 8
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 7,92
 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Vyzkoušeli jsme Škodu Kodiaq Scout. Přináší tato verze něco navíc? Vyzkoušeli jsme Škodu Kodiaq Scout. Přináší tato verze něco navíc?

Co přináší Kodiaq ve verzi Scout? Není to jen designová varianta?

Hennessey Venom F5 má premiéru 1. listopadu. Pokoří Chiron? Hennessey Venom F5 má premiéru 1. listopadu. Pokoří Chiron?

Čekání je skoro u konce. Vážný soupeř pro superauto…

 



Nissan Almera Tino zlevnil Nissan Almera Tino zlevnil

Bohatá bezpečnostní i komfortní výbava je nyní zdarma...

 



 
Dacia Duster 1.5 dCi EDC Outdoor – To nejlepší nakonec

TEST: Dacia Duster 1.5 dCi EDC Outdoor – To nejlepší nakonec

Dnes 12:51

Pouhý zhruba rok vydržela ve výrobním programu poslední inovace Dacie Duster. Nedávno totiž značka představila nástupce, druhou generaci. Co tedy nabízí původní duster v samém závěru své kariéry?




Blesk.cz

Babiš po volbách u Zemana: Prezident ho pověří jednáním o vládě za týden

Babiš po volbách u Zemana: Prezident ho pověří…

Prezident Miloš Zeman pověří šéfa hnutí ANO Babiše příští týden. Po schůzce to řekl novinářům Andrej Babiš. Ve…

Bojoval do posledního dechu: Býk probodl toreadorovi krk. Nakonec padl

Bojoval do posledního dechu: Býk probodl toreadorovi…

Má víc štěstí než rozumu. To by se dalo říct o toreadorovi Arturu Macíasovi, který málem zemřel v Mexiku během…

 

iSport.cz

Okurkovým lákem proti křečím. Je to jako panák, směje se útočník Devils

Okurkovým lákem proti křečím. Je to jako panák,…

Křeče jsou velkým problémem sportovců při nadměrné zátěži. Existuje řada nutričních přípravků, jak jim zabránit,…

Bosančič slavil před kotlem Slavie a spustil melu. Přilétla i světlice

Bosančič slavil před kotlem Slavie a spustil melu.…

V neděli v Edenu nikdo nerozproudil emoce tak, jako Miloš Bosančič. Záložník Liberce z penalty zvýšil vedení…

 

Reflex.cz

Povolební ohlédnutí: Voliči většinou nejsou hloupí, ale často volí zcela iracionálně. Smiřme se s tím

Povolební ohlédnutí: Voliči většinou nejsou hloupí,…

Řečeno s klasikem – Volby dopadly tak, jak dopadly, jelikož lidé volili tak, jak volili. Ano, autorem…

Potvrzeno! Kalouska s TOP 09 dostali do sněmovny zednáři

Potvrzeno! Kalouska s TOP 09 dostali do sněmovny zednáři

Řádění temných sil spiknutí v pozadí našich parlamentních voleb tušilo mnoho z nás. Naší redakci se však…