reklama


Nissan Almera Tino 2.2 dCi - Posilovna

Nissan Almera Tino 2.2 dCi - Posilovna

 
 

Výkon nahoru cena dolů – tak vypadá aktuální pohled na řadu Almera Tino od Nissanu. Nejnovějším přírůstkem v motorizaci je turbodiesel 2.2 dCi s výkonem zvýšeným na 100 kW a souběžně probíhá pro zákazníka zajímavá slevová akce. Je tedy výhodné sáhnout po silné naftové verzi?

Vůz, který jsme testovali s motory 2.2 Dizážehovým 2.0 s automatickou bezstupňovou převodovkou CVT se již na domácím trhu dostatečně etabloval a stále jej můžeme řadit ke špičce pomyslného žebříčku „hodnota za peníze“. Variabilita interiéru, stále neokoukaný designobrázek [350 x 263] či jisté chování při jízdě – to všechno tomuto minivanu zůstalo a tak jsme se tedy mohli plně věnovat motoru.

Ke standardní verzi, která se u tohoto vozu dodává s výkonem 84 kW, je přidán mezichladič stlačeného vzduchu, s nímž výkon vrcholí hodnotou rovných 100 kW (nejde o motor Renault 2,2 dCi, jak by se mohlo z názvu zdát). Maximální krouticí moment 304 Nm při 2000 otáčkách je také plně srovnatelný s konkurencí. Moderní turbodiesel s přímým vstřikováním common-rail kombinuje litinový blok s hliníkovou hlavou a jeho specifikem je integrace pomocných zařízení přímo do motoru – takto je umístěno například čerpadlo posilovače řízení.

Po nastartování je studený agregát přece jen slyšet o trochu více – brzy si ale „sedne“ a od té chvíle je připraven k téměř jakékoli zátěži. Výrobcem slibovaná akcelerace 0-100 km/h za 10,5 s je záhy potvrzena, je ovšem potřeba častěji řadit. V praxi je využitelný rozsah jen mezi cca 1900 a 3500 otáčkami, kdy motor neprotestuje ani neztrácí výkon. Nástup vrcholu točivého momentu zhruba při 2000 otáčkách není tak drastický jako například u agregátů TDI se systémem čerpadlo/tryska, jisté „nakopnutí“ ale posádka pocítí.

Pokud by šlo o samotné zrychlení, bylo by vše v nejlepším pořádku – řízení ale moc nezpříjemňuje řadicí páka s relativně dlouhými drahami řazení a poměrně gumovým chodem. Užuž vyslovené stížnosti ovšem Tino eliminuje alespoň přidaným šestým stupněm, díky němuž můžeme naplno využít úspornost turbodieselu na dálnici.

obrázek [350 x 268]

Zatímco ve městě jsme dosáhli spotřeby lehce pod devět litrů, což odpovídá údaji výrobce, při mimoměstské jízdě se spotřeba pohybovala od pohádkových pěti litrů až po 7,5 l na 100 km stylem brzda/plyn. V dálničním provozu bylo ještě veseleji – i když jsme si hráli na tempomat a udržovali stálou rychlost 130 km/h, i s občasným předjížděním jsme spotřebovali jen 5,7 l/100 km, což je na takto silný motor extrémně příznivá hodnota. Výborné výsledky spotřeby jsou ovšem podmíněny stylem jízdy – common rail je prostě skvělý sluha s extrémní závislostí platu na výkonu.

Vyjma méně přesného řazení a vcelku pochopitelného hluku studeného motoru jsme u silnějšího turbodieselu v nabídce motorizací pro Almeru Tino objevili docela podstatná pozitiva: evidentní úspornost a pružnost motoru, v některých případech komfortnější hladinu hluku než u zážehových motorů (dálnice a 6. stupeň) a v neposlední řadě i pravděpodobně lepší prodejnost coby ojetého vozidla.

Spolupracujeme s TipCars.com

Nissan Almera Tino 2.2 dCi - Posilovna

Cena v základní výbavě: 669 200 Kč Cena v testované výbavě: 681 200 Kč

Základní výbava:ABS s dvoustupňovým posilovačem a EBD, přední kotoučové brzdy s vnitřním chlazením, zadní kotoučové brzdy, posilovač řízení, airbag řidiče a spolujezdce, boční airbagy, automatická klimatizace, pylový filtr, aktivní opěrky hlavy na předních sedadlech, dálkově ovládané centrální zamykání, elektricky ovládaná okna předních i zadních dveří, výškově nastavitelný volant potažený kůží, výškově nastavitelné sedadlo řidiče, tři dělená, sklopná a samostatně vyjímatelná zadní sedadla, posuvná krajní zadní sedadla, 15“ kola z lehkých slitin, přední mlhové světlomety, el. ovládavá vnější zpětná zrcátka, nárazníky a boční prahové spoilery v barvě vozu, radio s CD přehrávačem, ovládání radia na volantu, 6x repro

Výbava testovaného vozu:metalický lak: (+12.000,-)

Únor je suchej i bez kampaně, může za to i půst Únor je suchej i bez kampaně, může za to i půst

Vydržet celý měsíc bez kapky alkoholu. K tomu motivoval…

Konec dotací na čistě uhelné domácí kotle, ministerstvo je vyřadilo z kotlíkových dotací Konec dotací na čistě uhelné domácí kotle, ministerstvo je vyřadilo z kotlíkových dotací

V kotlíkových dotacích nebudou letos už podporované kotle…

Sobotka má plán B, když Prouzu na ministra průmyslu neprosadí Sobotka má plán B, když Prouzu na ministra průmyslu neprosadí

Zítra odpoledne přijde premiér Bohuslav Sobotka za…

Vědci zjistili, že práce z domova není až taková výhra Vědci zjistili, že práce z domova není až taková výhra

Jedna z oblíbených výhod, které může zaměstnavatel svým…

 
Technické údaje
Motor Nissan Almera Tino 2.2 dCi - Posilovna
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 2184
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 100 / 4000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 304 / 2000
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 187
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 10.5
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 8.6 / 5.5 / 6.6
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 460 / -
Objem nádrže (l):60
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1450 / 490
Rozměr pneu:195/65 R15
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4264
b) šířka (mm): 1758
c) výška (mm): 1608
d) rozvor (mm): 2535
e) rozchod vpředu (mm): 1535
f) rozchod vzadu (mm): 1510
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 870 / 1030
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 610 / 760
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1000
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):920
k) šířka vpředu (mm): 1450
l) šířka vzadu (mm): 1420
délka sedáku vpředu (mm): 510
délka sedáku vzadu (mm): 450
výška opěradla vpředu (mm): 600
výška opěradla vzadu (mm): 580
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
Hodnocení Nissan Almera Tino 2.2 dCi - Posilovna
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 8
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 7
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 8
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 8
Odkládací plochy: 10
Dojem z řízení: 8
Výhled vpřed: 8
Výhled vzad: 7
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 8
Tah v nižších otáčkách: 8
Výkon ve vyšších otáčkách: 8
Hlučnost v nižších otáčkách: 7
Hlučnost v vyšších otáčkách: 8
Spotřeba: 9
Odstupňování převodovky: 8
Snadnost řazení: 7
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 8
Jízdní vlastnosti v extrému: 7
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 8
Přenos hnací síly na vozovku: 8
Účinnost brzd: 8
Velikost zavazadlového prostoru: 8
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 8
Variabilita zavazadlového prostoru: 9
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 8
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 7,92
 



reklama


reklama


Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
První snímky Škody Rapid po faceliftu: V porovnání s octavií se mění decentně První snímky Škody Rapid po faceliftu: V porovnání s octavií se mění decentně

Modernizované provedení obou verzí rapidu si zákazníci…

Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Doba přezouvání na letní pláště se kvapem blíží. Německý…

 




Nissan Almera Tino zlevnil Nissan Almera Tino zlevnil

Bohatá bezpečnostní i komfortní výbava je nyní zdarma...

 



 
Nová Kia Rio přijíždí na český trh. Cena je vyšší, výbava však také

Nová Kia Rio přijíždí na český trh. Cena je vyšší, výbava však také

Včera

Nová generace modelu Rio dnešním dnem vstupuje na český trh. Základní cena je vyšší než doposud, dostanete však adekvátní výbavu.




Blesk.cz

Prahu a Brno má propojit rychlovlak. Trať bude stát až 160 miliard, vyčíslil Ťok

Prahu a Brno má propojit rychlovlak. Trať bude stát…

Výstavba vysokorychlostní železniční tratě z Prahy do Brna vyjde podle navrhovaných variant na 120 až 160…

Dobrá zpráva ze zdravotnictví: Tři čtvrtiny mediků chtějí pracovat doma!

Dobrá zpráva ze zdravotnictví: Tři čtvrtiny mediků…

Doba se změnila. Ještě v nedávné době mnoho studentů lékařských fakult plánovalo po studiích odejít pracovat do…

 

iSport.cz

Real se Barceloně v tabulce nevzdálil. Ve Valencii prohrál 1:2

Real se Barceloně v tabulce nevzdálil. Ve Valencii…

Fotbalisté Realu Madrid nevyužili své šance odskočit Barceloně v tabulce. Na hřišti Valencie prohráli 1:2 a…

Požár: Dočkal dostal svolení jednat v Číně, Rosický má opět problémy

Požár: Dočkal dostal svolení jednat v Číně, Rosický…

Čtyřgólové manko a také absence dvou hráčů ze základní sestavy. Fotbalová Sparta se bude čtvrtek v odvetě play…

 

Reflex.cz

Unikátní dokumenty napsané lidskou močí odhalují nacistické pokusy na ženách v Ravensbrücku

Unikátní dokumenty napsané lidskou močí odhalují…

Dvacet sedm tajných dopisů napsaných místo inkoustu lidskou močí dostane malé historické muzeum ve…

Nejmladší matka na světě: Pohnutý životní příběh dívky, která porodila v 5 letech

Nejmladší matka na světě: Pohnutý životní příběh…

Když pětiletou Linu Medinu přivedli rodiče poprvé do nemocnice, lékaři se domnívali, že za její neobvykle veliké…

 
 
reklama