reklama


Nissan Almera Tino 2.2 dCi - Posilovna

Nissan Almera Tino 2.2 dCi - Posilovna

 
 

Výkon nahoru cena dolů – tak vypadá aktuální pohled na řadu Almera Tino od Nissanu. Nejnovějším přírůstkem v motorizaci je turbodiesel 2.2 dCi s výkonem zvýšeným na 100 kW a souběžně probíhá pro zákazníka zajímavá slevová akce. Je tedy výhodné sáhnout po silné naftové verzi?

Vůz, který jsme testovali s motory 2.2 Dizážehovým 2.0 s automatickou bezstupňovou převodovkou CVT se již na domácím trhu dostatečně etabloval a stále jej můžeme řadit ke špičce pomyslného žebříčku „hodnota za peníze“. Variabilita interiéru, stále neokoukaný designobrázek [350 x 263] či jisté chování při jízdě – to všechno tomuto minivanu zůstalo a tak jsme se tedy mohli plně věnovat motoru.

Ke standardní verzi, která se u tohoto vozu dodává s výkonem 84 kW, je přidán mezichladič stlačeného vzduchu, s nímž výkon vrcholí hodnotou rovných 100 kW (nejde o motor Renault 2,2 dCi, jak by se mohlo z názvu zdát). Maximální krouticí moment 304 Nm při 2000 otáčkách je také plně srovnatelný s konkurencí. Moderní turbodiesel s přímým vstřikováním common-rail kombinuje litinový blok s hliníkovou hlavou a jeho specifikem je integrace pomocných zařízení přímo do motoru – takto je umístěno například čerpadlo posilovače řízení.

Po nastartování je studený agregát přece jen slyšet o trochu více – brzy si ale „sedne“ a od té chvíle je připraven k téměř jakékoli zátěži. Výrobcem slibovaná akcelerace 0-100 km/h za 10,5 s je záhy potvrzena, je ovšem potřeba častěji řadit. V praxi je využitelný rozsah jen mezi cca 1900 a 3500 otáčkami, kdy motor neprotestuje ani neztrácí výkon. Nástup vrcholu točivého momentu zhruba při 2000 otáčkách není tak drastický jako například u agregátů TDI se systémem čerpadlo/tryska, jisté „nakopnutí“ ale posádka pocítí.

Pokud by šlo o samotné zrychlení, bylo by vše v nejlepším pořádku – řízení ale moc nezpříjemňuje řadicí páka s relativně dlouhými drahami řazení a poměrně gumovým chodem. Užuž vyslovené stížnosti ovšem Tino eliminuje alespoň přidaným šestým stupněm, díky němuž můžeme naplno využít úspornost turbodieselu na dálnici.

obrázek [350 x 268]

Zatímco ve městě jsme dosáhli spotřeby lehce pod devět litrů, což odpovídá údaji výrobce, při mimoměstské jízdě se spotřeba pohybovala od pohádkových pěti litrů až po 7,5 l na 100 km stylem brzda/plyn. V dálničním provozu bylo ještě veseleji – i když jsme si hráli na tempomat a udržovali stálou rychlost 130 km/h, i s občasným předjížděním jsme spotřebovali jen 5,7 l/100 km, což je na takto silný motor extrémně příznivá hodnota. Výborné výsledky spotřeby jsou ovšem podmíněny stylem jízdy – common rail je prostě skvělý sluha s extrémní závislostí platu na výkonu.

Vyjma méně přesného řazení a vcelku pochopitelného hluku studeného motoru jsme u silnějšího turbodieselu v nabídce motorizací pro Almeru Tino objevili docela podstatná pozitiva: evidentní úspornost a pružnost motoru, v některých případech komfortnější hladinu hluku než u zážehových motorů (dálnice a 6. stupeň) a v neposlední řadě i pravděpodobně lepší prodejnost coby ojetého vozidla.

Rallye Dakar 2017
Spolupracujeme s TipCars.com

Nissan Almera Tino 2.2 dCi - Posilovna

Cena v základní výbavě: 669 200 Kč Cena v testované výbavě: 681 200 Kč

Základní výbava:ABS s dvoustupňovým posilovačem a EBD, přední kotoučové brzdy s vnitřním chlazením, zadní kotoučové brzdy, posilovač řízení, airbag řidiče a spolujezdce, boční airbagy, automatická klimatizace, pylový filtr, aktivní opěrky hlavy na předních sedadlech, dálkově ovládané centrální zamykání, elektricky ovládaná okna předních i zadních dveří, výškově nastavitelný volant potažený kůží, výškově nastavitelné sedadlo řidiče, tři dělená, sklopná a samostatně vyjímatelná zadní sedadla, posuvná krajní zadní sedadla, 15“ kola z lehkých slitin, přední mlhové světlomety, el. ovládavá vnější zpětná zrcátka, nárazníky a boční prahové spoilery v barvě vozu, radio s CD přehrávačem, ovládání radia na volantu, 6x repro

Výbava testovaného vozu:metalický lak: (+12.000,-)

Domácích zabijaček kvapem ubývá. Chybí řezníci Domácích zabijaček kvapem ubývá. Chybí řezníci

Domácích zabijaček prasat dlouhodobě ubývá. Jitrnice,…

StartupYard rozdělil rekordní sumu. Nové projekty se porvaly o devatenáct milionů StartupYard rozdělil rekordní sumu. Nové projekty se porvaly o devatenáct milionů

Rekordních devatenáct milionů korun čerstvých investic…

Miliardář Bakala znovu investuje v Ostravě. Přebudoval bývalé sídlo OKD Miliardář Bakala znovu investuje v Ostravě. Přebudoval bývalé sídlo OKD

Skupina Asental Group miliardáře a někdejšího uhlobarona…

Rusnok: Při přehřátí trhu ČNB dále zpřísní podmínky pro hypotéky Rusnok: Při přehřátí trhu ČNB dále zpřísní podmínky pro hypotéky

Pokud bude tuzemský trh s nemovitostmi vykazovat známky…

 
Technické údaje
Motor Nissan Almera Tino 2.2 dCi - Posilovna
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 2184
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 100 / 4000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 304 / 2000
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 187
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 10.5
Spotřeba-město/mimo/kombi (l/100 km): 8.6 / 5.5 / 6.6
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 460 / -
Objem nádrže (l):60
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1450 / 490
Rozměr pneu:195/65 R15
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4264
b) šířka (mm): 1758
c) výška (mm): 1608
d) rozvor (mm): 2535
e) rozchod vpředu (mm): 1535
f) rozchod vzadu (mm): 1510
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 870 / 1030
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 610 / 760
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1000
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):920
k) šířka vpředu (mm): 1450
l) šířka vzadu (mm): 1420
délka sedáku vpředu (mm): 510
délka sedáku vzadu (mm): 450
výška opěradla vpředu (mm): 600
výška opěradla vzadu (mm): 580
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
Hodnocení Nissan Almera Tino 2.2 dCi - Posilovna
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 8
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 7
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 8
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 8
Odkládací plochy: 10
Dojem z řízení: 8
Výhled vpřed: 8
Výhled vzad: 7
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 8
Tah v nižších otáčkách: 8
Výkon ve vyšších otáčkách: 8
Hlučnost v nižších otáčkách: 7
Hlučnost v vyšších otáčkách: 8
Spotřeba: 9
Odstupňování převodovky: 8
Snadnost řazení: 7
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 8
Jízdní vlastnosti v extrému: 7
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 8
Přenos hnací síly na vozovku: 8
Účinnost brzd: 8
Velikost zavazadlového prostoru: 8
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 8
Variabilita zavazadlového prostoru: 9
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 8
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 7,92
 



reklama


reklama


Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Změna na stupních vítězů nejúspěšnějších značek aut v Evropě Změna na stupních vítězů nejúspěšnějších značek aut v Evropě

Na pozici nejprodávanější značky aut v Evropě sice stále…

Jaká auta doporučují ve Velké Británii ke koupi? Fotky vítězů 16 kategorií Jaká auta doporučují ve Velké Británii ke koupi? Fotky vítězů 16 kategorií

Už skoro 40 let organizuje britský časopis What Car…

 




Nissan Almera Tino zlevnil Nissan Almera Tino zlevnil

Bohatá bezpečnostní i komfortní výbava je nyní zdarma...

 



 
Víme, kdy se objeví nová Lada Niva. Bude pořád drsná?

Víme, kdy se objeví nová Lada Niva. Bude pořád drsná?

Včera

Ani ruská offroadová legenda se nedožije třetí dekády 21. století, dostane bude nahrazena novým modelem. Bude také tak hardcore?




Blesk.cz

Ochrnutý moderátor počasí Michal Jančařík (41): Rozchodí ho v Kladrubech?!

Ochrnutý moderátor počasí Michal Jančařík (41):…

Týdny náročných rehabilitačních cvičení čekají na Michala Jančaříka (41). Jak potvrdil exkluzivně Blesku, za pár…

Nevkusná selfíčka u památníku holocaustu proměnil umělec v něco děsivého: Na upravených fotkách lidé pózují přímo v centru dění nacistických hrůz

Nevkusná selfíčka u památníku holocaustu proměnil…

Shahak Shapira je izraelský spisovatel a satirik a nyní stojí za novým projektem, který nazval Yolocaust. Na…

 

iSport.cz

Zbyl jen jeden. Proč Češi zmizeli z Premier League a jen tak se nevrátí?

Zbyl jen jeden. Proč Češi zmizeli z Premier League a…

Sto padesát, sto padesát jedna, sto padesát dva... Číslo postupně narůstá a jen tak se zřejmě nezastaví. Už…

Kadeřábek: Schalke pro mě nebylo téma. Odchody do Bayernu ho motivují

Kadeřábek: Schalke pro mě nebylo téma. Odchody do…

Obránce Hoffenheimu Pavel Kadeřábek kvůli lehčímu zranění lýtka možná vynechá sobotní úvodní zápas druhé části…

 

Reflex.cz

Obamova váhavost přinesla Evropě větší migraci a terorismus. Jenže teď se bojíme i Trumpa

Obamova váhavost přinesla Evropě větší migraci a…

Důsledky někdejšího nezasahování prezidenta Baracka Obamy v Sýrii byly pro Evropu v některých ohledech stejně…

15 vzácných snímků z dětství princezny Diany

15 vzácných snímků z dětství princezny Diany

Narodila se 1. července 1961 do aristokratické rodiny Spencerů a první roky života strávila na královských…

 
 
reklama