Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nissan e-NV200 v dodávkovém provedení odhalen

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (3)
Na letošním mezinárodním veletrhu užitkových vozidel v Hannoveru představuje Nissan koncept kompaktní elektřinou poháněné dodávky e-NV200.

Elektromobil Nissan e-NV200 měl jako MPV premiéru na letošním autosalonu v Detroitu a nyní se v Hannoveru představuje i v čistě užitkovém provedení. Stejně jako koncept MPV i dodávkové provedení vychází z konvenčního modelu NV200. Ten se v sériové podobě představil začátkem roku 2009 a v současnosti se vyrábí v Barceloně, kde od příštího roku probíhat i produkce jeho elektřinou poháněných derivátů.

Nissan e-NV200 odhalený v Hannoveru je sice stále oficiálně pouze koncepčním vozem, ale zároveň nabízí jasnou představu o vzhledu a technice sériového modelu. K pohonu této kompaktní dodávky slouží střídavý synchronní motor o výkonu 80 kW a s točivým momentem 280 Nm, jemuž potřebnou energii poskytují lithium-iontové baterie sestávající ze 48 kompaktních modulů.

Kromě podobných jízdních výkonu a dojezdu, jaké má Nissan Leaf, bude možné u e-NV200 dobít baterie na 80 % kapacity za 30 minut díky funkci rychlého dobíjení. Baterie jsou u dodávky uloženy pod podlahou, čímž přispívají ke snížení těžiště a zároveň nezmenšují objem nákladového prostoru ve srovnání s konvečním NV200.

V Hannoveru vystavený e-NV200 je sice konceptem, ale již v roce 2011 byl zahájen testovací program prototypů, který se odehrává v reálném provozu a bude pokračovat až do roku 2013.

Malá flotila konvertovaných dodávek NV200 s pohonem na baterie byla zapůjčena globálně uznávaným kurýrním společnostem, například japonské poště či společnosti FedEx. Tyto a další firmy využívají vozidla v rámci svých běžných vozových parků ve městech v Japonsku i v Evropě, včetně například v Jokohamě a Londýně.

Sériová výroba a prodej elektřinou poháněného užitkového Nissanu se má rozběhnout v příštím roce a kromě čistě užitkové verze bude e-NV200 k dispozici i jako dodávka pro přepravu cestujících a dokonce i jako sedmisedadlový rodinný vůz Evalia.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (3)
21. 9. 2012 19:11
Re: Londyn
:yes:
21. 9. 2012 13:38
Re: Londyn
proc tak negativne a se lzi?

proc by mela bejt rychlonabijecna na kazdem rohu? ja si nevsiml ze by treba v Londnu meli nejblizsi rohy odsebe vzdalene 160km, ikdyby s tim clovek jel jako prase, tak pod 50km dojezd neklesne, rozumnej clovek s timhle ve meste najezdi klidne 150km bez potreby nabijecky ;-)

a jen idiot by si takove auto porizoval na cestovani na dovolenou, tedy tebou popisovany scenar je dosti nerealnej, proc jen me pripada ze zrovna lidi jako ty se daji tim oslovenim na zacatku odstavce nazvat vzhledem k tomu co pisou? to vam nekterym ty elektromobily opravdu tak lezi v zaludku ze kvuli nim musite do diskuzi psat nesmysly?
21. 9. 2012 13:21
Londyn
no vzhledem k te ekobuzeraci kterou si tam britove zavedli to bude na rozvoz rohliku idealni stroj. Teda za predpokladu, ze na kazdem rohu bude rychlonabijecka a ze to behem kazde vykladky zbozi budou moct na pet nebo deset minut pichnout na sit.
Aspon si bude moct posadka mezitim v klidu popovidat s prodavacem co je noveho a kde co leti...

Pro rodiny s detmi celkem napytla, cestu na dovolenou k mori po padesatikilometrovych priskocich s hodinovyma pauzama na dobijeni s tremi nudicimi se a rvoucimi detmi za zady, ktere ani neprehlusi zadny motor... tak nejak si predstavuju peklo na zemi. 8-s