Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nissan Micra nastupuje v modernizovaném provedení. Láká na zcela nové motory 1.0 IG-T a 1.0 DIG-T

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (27)
Aliance Renault-Nissan pracuje na zcela nových tříválcích, nahrazujících 0.9 TCe. Nakonec se jako první neobjevily v Cliu, ale v Micře.

Nissan Micra se ve své aktuální generaci poprvé představil na podzim roku 2016 a v roce následujícím zamířil na trh s atmosférický litrový tříválcem, přeplňovaným tříválcem o objemu 0,9 l a 1,5litrovým čtyřválcovým turbodieselem.

Do letošního roku vstupuje Nissan Micra se zcela novými zážehovými motory, které představují nové přeplňované tříválce IG-T a DIG-T o shodném objemu 999 cm3. Motory v nabídce nahrazují dosavadní přeplňovaný tříválec o objemu 0,9 l, s nímž jsou k dispozici již jen vozidla ze skladových zásob. Již brzy se objeví také v novém Renaultu Clio.

Zcela nový litrový motor IG-T v kombinaci s pětistupňovou manuální převodovkou disponuje maximálním výkonem 74 kW (100 k) při 5000 min-1 a točivým momentem 160 N.m při 2750 N.m.

Ve srovnání s motorem, který nahrazuje, nabízí nový litrový tříválec o 10 koní vyšší výkon, o 20 N.m vyšší točivým moment, což se pozitivně projevuje na dynamických schopnostech vozu a rovněž i spotřebě paliva.

Nový motor také dosahuje lepší odezvy díky zrychlené akceleraci. Vylepšení se dočkala také kultivovanost vozu, a to formou měření hluku, vibrací a nepravidelností. Zlepšila se také izolace hluku od pneumatik, která přinesla tišší prostředí v kabině.

Od prvního uvedení zcela nové páté generace v roce 2016 je Nissan Micra poprvé k dispozici s automatickou převodovkou. Jedná se o převodovku s plynulou změnou převodového poměru (CVT), kterou automobilka Nissan jako již tradičně nazývá Xtronic.

Tato převodovka je vybavena technologií D-step, která oproti klasické převodovce CVT poskytuje vyváženější distribuci výkonu. Nejvíc patrné je to v reakci vozu na agresivní sešlápnutí pedálu akcelerátoru. Technologie D-step také umožňuje rychlejší podřazení a nižší reálnou spotřebu paliva.

Novou vlajkovou motorizací modelové řady Nissan Micra je přeplňovaný zážehový tříválec DIG-T s výkonem 86 kW (117 k), který má sportovněji laděnou šestistupňovou mechanickou převodovku.

Nejde o pouhou vyladěnou a výkonnější verzi motoru s výkonem 74 kW (100 k), ale o zcela odlišný motor, vyvinutý ve spolupráci s Daimlerem. I když má jen tři válce, je konstrukčně řešen tak, aby zákazníkům poskytoval co nejlepší výkon. K tomu přispívá točivý moment 180 N.m a navíc dalších 20 N.m díky nové funkci overboost. Pomáhá tomu turbo s elektricky ovládaným obtokovým ventilem. Kvůli snížení emisí tu pak nechybí filtr pevných částic.

Nissan Micra s touto motorizací získal dynamičtější jízdní vlastnosti kvůli snížení světlé výšky o 10 mm, odlišnému nastavení zavěšení kol a přesnějšímu řízení. Sportovnější dojem verzí Micra s motor DIG-T dotváří nová chromovaná koncovka výfuku a 17palcová hliníková kola.

Design zaměřený na výkon a požitek z jízdy má nabídnout Nissan Micra v provedení N-Sport, která je v nabídce výhradně s novými přeplňovanými tříválci. Tato novinka se od ostatních verzí malého hatchbacku odlišuje stylovými úpravami exteriéru i interiéru a některými prvky výbavy.

V případě exteriéru Nissan v souvislosti s provedením N-Sport zmiňuje karbonovou úpravu hliníkových kol a krytů zpětných zrcátek, černé provedení ochranných lišt na bocích i v náraznících, halogenové přední mlhovky, zadní zatmavané sklo a emblém N-Sport. Z volitelných prvků výbavy lze zmínit LED světlomety a mlhovky.

V interiéru se verze N-sport projevuje kombinací koženého čalounění s Alcantarou, loketní opěrkou na předních sedadlech, černým stropem a koberečky ve sportovním designu. Standardem je zde inteligentní klíč pro dálkové otevírání a startování tlačítkem, zadním kamera a zadní parkovací čidla.

Nissan Micra – české ceny a technická data motorů IG-T a DIG-T
Motor1.0 IG-T 1001.0 IG-T 100 Xtronic1.0 DIG-T 117
Zdvihový objem [cm3]999999999
Válce/ventily3/43/43/4
Největší výkon [kW/min]74/500074/500086/5250
Točivý moment [N.m/min]160/2750144/2000180 (200)/1750-3750
Převodovka5MCVT6M
Max. rychlost [km/h]184Neuvedeno195
Zrychlení 0-100 km/h [s]10,913,09,9
Komb. spotřeba [l/100 km - WLTP]5,5-5,96,3-6,75,9
Pohotovostní h. [kg]1060-11051080-11241095-1124
Cena Visia+ [Kč]302.600333.600-
Cena Acenta [Kč]309.600340.600333.600
Cena N-Way [Kč]345.300376.300-
Cena N-Connecta [Kč]338.800369.800362.800
Cena N-Sport [Kč]366.700397.700390.700
Cena Tekna [Kč]369.700400.700393.700

Video se připravuje ...

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (27)

Doporučujeme

Avatar - lamal
30. 1. 2019 11:53
Re: Líbí?
Clio je urcite najkrajsie auto segmentu, suhlasis nie ? :-)
Avatar - woody-alien
30. 1. 2019 10:43
Re: Líbí?
No, já ti nevím. Některá auta vypadají v reálu líp než na fotkách. To ale není případ téhle Micry, ta na vlastní oči celkem věrně odpovídá fotkám nebo (taková bílá na plecháčích) je ještě překonává.
30. 1. 2019 09:30
Re: chcelo
možno skús nového svišťa, lebo sa nezdá, ale je široký, tie tvoje povestné 3 sedačky by tam možno vošli. Ja ich doma toľko nemám aby som otestoval
Avatar - Emel
30. 1. 2019 08:50
Re: Líbí?
Vypadá, že už je z výroby trošku předšrotované :-) . V lepší výbavě a barvě je to ale... lepší.
Avatar - Emel
30. 1. 2019 08:48
Re: chcelo
Na rozdíl od Micry ;-)