Nissan Micra nastupuje v modernizovaném provedení. Láká na zcela nové motory 1.0 IG-T a 1.0 DIG-T
Nissan Micra se ve své aktuální generaci poprvé představil na podzim roku 2016 a v roce následujícím zamířil na trh s atmosférický litrový tříválcem, přeplňovaným tříválcem o objemu 0,9 l a 1,5litrovým čtyřválcovým turbodieselem.
Do letošního roku vstupuje Nissan Micra se zcela novými zážehovými motory, které představují nové přeplňované tříválce IG-T a DIG-T o shodném objemu 999 cm3. Motory v nabídce nahrazují dosavadní přeplňovaný tříválec o objemu 0,9 l, s nímž jsou k dispozici již jen vozidla ze skladových zásob. Již brzy se objeví také v novém Renaultu Clio.
Zcela nový litrový motor IG-T v kombinaci s pětistupňovou manuální převodovkou disponuje maximálním výkonem 74 kW (100 k) při 5000 min-1 a točivým momentem 160 N.m při 2750 N.m.
Ve srovnání s motorem, který nahrazuje, nabízí nový litrový tříválec o 10 koní vyšší výkon, o 20 N.m vyšší točivým moment, což se pozitivně projevuje na dynamických schopnostech vozu a rovněž i spotřebě paliva.
Nový motor také dosahuje lepší odezvy díky zrychlené akceleraci. Vylepšení se dočkala také kultivovanost vozu, a to formou měření hluku, vibrací a nepravidelností. Zlepšila se také izolace hluku od pneumatik, která přinesla tišší prostředí v kabině.
Od prvního uvedení zcela nové páté generace v roce 2016 je Nissan Micra poprvé k dispozici s automatickou převodovkou. Jedná se o převodovku s plynulou změnou převodového poměru (CVT), kterou automobilka Nissan jako již tradičně nazývá Xtronic.
Tato převodovka je vybavena technologií D-step, která oproti klasické převodovce CVT poskytuje vyváženější distribuci výkonu. Nejvíc patrné je to v reakci vozu na agresivní sešlápnutí pedálu akcelerátoru. Technologie D-step také umožňuje rychlejší podřazení a nižší reálnou spotřebu paliva.
Novou vlajkovou motorizací modelové řady Nissan Micra je přeplňovaný zážehový tříválec DIG-T s výkonem 86 kW (117 k), který má sportovněji laděnou šestistupňovou mechanickou převodovku.
Nejde o pouhou vyladěnou a výkonnější verzi motoru s výkonem 74 kW (100 k), ale o zcela odlišný motor, vyvinutý ve spolupráci s Daimlerem. I když má jen tři válce, je konstrukčně řešen tak, aby zákazníkům poskytoval co nejlepší výkon. K tomu přispívá točivý moment 180 N.m a navíc dalších 20 N.m díky nové funkci overboost. Pomáhá tomu turbo s elektricky ovládaným obtokovým ventilem. Kvůli snížení emisí tu pak nechybí filtr pevných částic.
Nissan Micra s touto motorizací získal dynamičtější jízdní vlastnosti kvůli snížení světlé výšky o 10 mm, odlišnému nastavení zavěšení kol a přesnějšímu řízení. Sportovnější dojem verzí Micra s motor DIG-T dotváří nová chromovaná koncovka výfuku a 17palcová hliníková kola.
Design zaměřený na výkon a požitek z jízdy má nabídnout Nissan Micra v provedení N-Sport, která je v nabídce výhradně s novými přeplňovanými tříválci. Tato novinka se od ostatních verzí malého hatchbacku odlišuje stylovými úpravami exteriéru i interiéru a některými prvky výbavy.
V případě exteriéru Nissan v souvislosti s provedením N-Sport zmiňuje karbonovou úpravu hliníkových kol a krytů zpětných zrcátek, černé provedení ochranných lišt na bocích i v náraznících, halogenové přední mlhovky, zadní zatmavané sklo a emblém N-Sport. Z volitelných prvků výbavy lze zmínit LED světlomety a mlhovky.
V interiéru se verze N-sport projevuje kombinací koženého čalounění s Alcantarou, loketní opěrkou na předních sedadlech, černým stropem a koberečky ve sportovním designu. Standardem je zde inteligentní klíč pro dálkové otevírání a startování tlačítkem, zadním kamera a zadní parkovací čidla.
Nissan Micra – české ceny a technická data motorů IG-T a DIG-T | |||
Motor | 1.0 IG-T 100 | 1.0 IG-T 100 Xtronic | 1.0 DIG-T 117 |
Zdvihový objem [cm3] | 999 | 999 | 999 |
Válce/ventily | 3/4 | 3/4 | 3/4 |
Největší výkon [kW/min] | 74/5000 | 74/5000 | 86/5250 |
Točivý moment [N.m/min] | 160/2750 | 144/2000 | 180 (200)/1750-3750 |
Převodovka | 5M | CVT | 6M |
Max. rychlost [km/h] | 184 | Neuvedeno | 195 |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | 10,9 | 13,0 | 9,9 |
Komb. spotřeba [l/100 km - WLTP] | 5,5-5,9 | 6,3-6,7 | 5,9 |
Pohotovostní h. [kg] | 1060-1105 | 1080-1124 | 1095-1124 |
Cena Visia+ [Kč] | 302.600 | 333.600 | - |
Cena Acenta [Kč] | 309.600 | 340.600 | 333.600 |
Cena N-Way [Kč] | 345.300 | 376.300 | - |
Cena N-Connecta [Kč] | 338.800 | 369.800 | 362.800 |
Cena N-Sport [Kč] | 366.700 | 397.700 | 390.700 |
Cena Tekna [Kč] | 369.700 | 400.700 | 393.700 |