Nissan Murano: První jízdní dojmy

Nissan Murano: První jízdní dojmy

 
 

Nissan po pěti letech od představení prvního Murana uvádí letos na podzim na evropské trhy druhé vydání. Šoková terapie se tentokrát nekoná, následník má podstatně hodnotnější interiér a stále hraje hlavně na komfortní notu.

Před pěti lety znamenal příchod Nissanu Murano jistý průlom v chápání designu automobilů kategorie SUV, protože právě tento automobil je jedním z hlavních průkopníků filozofie, že vůz schopný jízdy mimo zpevněné silnice nemusí vypadat jako drsný off-road. Právě vzhled zaručil Muranu úspěch na severoamerickém trhu, pro který byl primárně určen a zajistil mu i jeho vstup do Evropy. Tento Nissan nebyl pouze zajímavě vypadajícím SUV, ale stal se modelem, který stál u zrodu kategorie crossover, jejíž obliba u zákazníků stále stoupá.

Nissan při tvorbě nové generace vycházel z osvědčených stylistických i technických prvků, a tak se tentokrát jedná pouze o evoluci, jejíž výsledek jsme měli možnost vyzkoušet v okolí Ženevy.

Karoserie

Při návrhu designu nové generace Nissanu Murano bylo hlavním cílem přidat osvědčeným tvarům na důmyslnosti a neztratit přitom nic ze stylu předchůdce. Z tohoto důvodu si nové Murano zachovalo základní linie svého předchůdce, přestože s ním nesdílí žádné povrchové díly. Druhá generace modelu Murano podobně jako ta první nabízí vysokou polohu sedadel, připomínající terénní vozy a současně přichází s dynamicky stoupající linií oken a klesající střechou ve stylu čtyřdveřových kupé. Zachovává si rovněž mnoho rozměrů svého předchůdce – je 1880 mm, široký, 1730 mm vysoký a má rozvor náprav 2825 mm – ale s 4834 mm od nárazníku k nárazníku je o 64 mm delší.

Příď nového Murana dostala bi-xenonové světlomety a rozměrnou chromovanou masku chladiče. Pro zvýraznění příbuzenského vztahu první a druhé generace byl zachován tvar bočních oken a především směrem vzhůru zahnuté trojúhelníkové třetí boční okno. Nové zadní trojúhelníkové sdružené svítilny s brzdovými a zadními LED světly nahrazují vertikálně uspořádaná světla původního Murana.

Interiér

O prostoru pro posádku řekl Pierre Loing, viceprezident pro produktové plánování Nissan Europe, že: „Navenek je nové Murano jasným následníkem svého předchůdce, ale interiér je docela jiný. Původní sportovní vzhled kabiny jsme nahradili luxusním interiérem připomínajícím limuzínu. Kabina je stejně prostorná jako dříve, ale mnohem luxusnější.“ Prostor pro cestující v novém Muranu nabízí skutečně kvalitní dílenské zpracování a vybrané materiály. Pro pasažéry je připravena bohatá standardní výbava, zahrnující například, duální klimatizaci, výkonný audiosystém, kožené čalounění nebo dvojité střešní okno. Nové Murano se může pochlubit elektricky otevíranými pátými dveřmi, jejichž otevření a zavření trvá jen devět sekund. Mohou být ovládány tlačítkem umístěným na klíčích, přístrojové desce nebo přímo na spodní hraně dveří. Zavazadlový prostor nového Murana má základní objem 402 litrů a po sklopení sedadel se zvětší na 883 litrů.

Zajímavým prvkem jsou zadní sedadla dělená v poměru 60/40, která mohou být sklopena a opět zvednuta zezadu za pomoci páček umístěných po obou stranách zavazadlového prostoru v blízkosti zadních dveří. Při zatažení za páku se sklopí sedadlo na příslušné straně a pro jeho vrácení stačí stisknout tlačítko umístěné nad pákou a sedadlo se za pomoci elektromotorů vrátí během osmi sekund do své původní polohy. Sklápění sedadel je možné ovládat i za pomoci tlačítek umístěných na přístrojové desce.

Výbava

Zájemci o nové Murano se určitě nebudou muset zabývat pročítáním dlouhého seznamu položek příplatkové výbavy, protože tato novinka bude nabízena ve dvou úrovních označených Tekna a Tekna pack, které nabídnou dlouhý seznam standardních prvků. Japonská značka tak elegantně řeší problém malé flexibility individualizovaných dodávek.

Součástí standardní výbavy je kožené čalounění, hliníkové prvky v kabině, satelitní navigace, rozhraní Bluetooth, inteligentní klíč s tlačítkem pro startování a vypínání motoru, duální klimatizace, elektricky stavitelná a vyhřívaná přední sedadla a dálkově otevírané zadní dveře. Mezi položky standardní výbavy patří i parkovací kamera na zadních dveří, kterou podporuje ještě jedna kamera umístěná do zpětného zrcátka na straně spolujezdce, snímající okolí vedle vozu. Standardem je také audiosystém Bose®, který je vybaven 10kanálovým zesilovačem a 11 reproduktory.

Verze Tekna Pack vedle všech prvků dodávaných u provedení Tekna disponuje ještě broušenými chromovanými prvky na střešních ližinách, vyhřívanými zadními sedadly, elektricky stavitelným volantem a paměťovou funkcí na inteligentním klíči pro uložení polohy sedadla řidiče, volantu a vnějších zpětných zrcátek.

Nabídka příplatkové výbavy se nové generace Nissanu Murano omezuje prakticky pouze na metalický lak, systém pro přehrávání DVD pro cestující vzadu s obrazovkou zabudovanou ve střeše a továrně montovaný alarm.

Zajímavá novinka

Murano je prvním modelem evropské v nabídce značky Nissan pro Evropu, který je vybaven lakem Scratch Shield Paint odolným proti poškrábání. Tento lak je schopen zacelovat jemné škrábance a obnovovat povrch vozidla téměř do původního stavu. Funguje na bázi speciální, vysoce pružné pryskyřice, která byla použita ve spojení s běžným transparentním lakem ke zvýšení jeho pružnosti. Lak má rovněž díky vysoké hustotě pryskyřice vyšší pevnost, a když dojde k jeho poškrábání, pryskyřice se během několika dní vrátí do svého původního tvaru, „zahojí se“ a obnoví původní vzhled nátěru.

Pod kapotou

Nabídka pohonných jednotek nového Murana uspokojí prakticky každého, kdo touží po výkonném zážehovém motoru, ale příznivci vznětových agregátů mají smůlu a nepomůže jim ani, když si počkají, protože podle zástupců automobilky Murano diesel nedostane. O pohon elegantního crossoveru se tak bude vždy starat atmosférický benzinový šestiválec do V o objemu 3,5 litru s výkonem 188 kW (256 k) při 6000 ot./min. a točivým momentem 334 Nm při 4400 ot./min. V novém Muranu má šestiválec o 16 kW (22 k) větší výkon a o 16 Nm vyšší točivý moment než u předchozího modelu.

Druhá generace Nissanu Murano využívá převodovkou CVT s plynule měnitelným převodem. Pro nový model prodělala tato převodovka komplexní přepracování, včetně použití nízkotřecích ložisek, upravených těsnění a dalších součástí a výsledkem je snížení vnitřního tření v této jednotce o 20 procent.

Nové Murano je vybaveno systémem pohonu všech kol ALL MODE 4x4-i, který za normálních jízdních podmínek přenáší většinu točivého momentu na přední kola, ale v případě nutnosti lze až 50 procent momentu přenést na kola zadní nápravy. V případě potřeby může řidič zapnout trvalý pohon všech čtyř kol stiskem vypínače na středové konzole.

Vedle modernizované pohonné jednotky, převodovky a nového systému pohonu všech kol je Murano vybaveno také zcela novou platformou, která má u společnosti Nissan označení D a poprvé byla použita u modelu Altima. Tato platforma se vyznačuje větším podílem ultravysokopevnostní oceli, vloženými dodatečnými příčnými prvky a dalšími výztuhami karoserie – včetně neobvyklého 3D povrchu podlahy vozu – díky čemuž má její torzní tuhost významně překonávat svého předchůdce.

Jízda

Při usednutí za volant obklopí řidiče luxusně pojatý interiér, z nějž je velmi dobrý výhled směrem vpřed, do stran i šikmo vzad, ale trochu horší je výhled směrem dozadu, což kompenzuje parkovací kamera. Po nastartování zážehového šestiválce se do interiéru nedostává prakticky žádný zvuk motoru. Převodovka CVT zajišťuje plynulý rozjezd a chování Murana na švýcarských silnicích se dá přirovnat k létajícímu koberci v malé, ještě bezpečné výšce. Podvozek 1860 kg těžkého crossoveru likviduje veškeré nerovnosti s nedbalou elegancí a cestující v interiéru mají pocit, že žijí ve vlastním vesmíru. I při vyšších rychlostech nabízí Murano maximální možný komfort. Při rychlejších změnách směru se sice Murano díky vyššímu těžišti naklání, ale stále s jistotou drží zvolenou stopu. Při snaze o agresivnější jízdu jsou znát pomalejší reakce převodovky a také pomalejší nástup výkonu šestiválcového motoru, jehož zvukový projev proniká do interiéru pouze při vyšších rychlostech a urputné snaze řidiče o maximální možnou akceleraci.

I když se Murano stále tváří jako sportovní crossover jsou jeho jízdní vlastnosti především komfortní a svým cestujícím nabízí skvěle odhlučněný a pohodlný interiér.

Na tiskové konferenci, která přišla na řadu až po testovacích jízdách jsme se dozvěděli, že hlavní cílovou skupinu zákazníku mají představovat zájemci ve věku nad 50 let. Na českém trhu má být prodej nové generace modelu Murano spuštěn 7. října a ceny se mají pohybovat zhruba o 10 procent níže než u současné generace.

Nissan Murano
Motor3,5 V6
Zdvihový obj. [cm3]3498
Válce/ventily6/4
Nejvyšší výkon [kW/ot/min]188/6000
Nejvyšší toč. mom. [Nm/ot/min]334/4400
Komb. spotř. [l/100 km]10,9

Spolupracujeme s TipCars.com
Velké technologické firmy prodělávají, investory to však příliš netrápí Velké technologické firmy prodělávají, investory to však příliš netrápí

Tesla, Uber nebo Twitter. Ačkoliv se může zdát, že tuto…

OBRAZEM: V Praze se sešli odpůrci Sobotky a islámu, bylo jich jen pár stovek OBRAZEM: V Praze se sešli odpůrci Sobotky a islámu, bylo jich jen pár stovek

Centrum Prahy bylo v obležení desítek policistů. Kromě…

Skupina G7 Rusku připomněla povinnost plnit dohody z Minsku, hrozí přísnějšími sankcemi Skupina G7 Rusku připomněla povinnost plnit dohody z Minsku, hrozí přísnějšími sankcemi

Státy skupiny sedmi nejvyspělejších ekonomik světa (G7)…

 
 







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
BMW řady 8 je oficiálně venku! Kupé mísí sport, modernu i luxus BMW řady 8 je oficiálně venku! Kupé mísí sport, modernu i luxus

Mnichovská automobilka oficiálně představila BMW řady 8,…

Čeká nás vlna hot SUV? Odstartovat by ji mohl Volkswagen T-Roc R Čeká nás vlna hot SUV? Odstartovat by ji mohl Volkswagen T-Roc R

Teprve nedávno představil Volkswagen světu nové SUV…

 




Video: Nissan Murano -  Detailní prohlídka interiéru i exteriéru Video: Nissan Murano - Detailní prohlídka interiéru i exteriéru

Dvojice krátkých snímků představuje provedení interiéru i…

Nissan Murano: Lehká modernizace pro rok 2012 Nissan Murano: Lehká modernizace pro rok 2012

Crossover Nissan Murano se pro modelový rok 2012 dočkal…

 



 
Avia A11 Trend (1993-1996): Porevoluční teréňák skončil neúspěchem

Avia A11 Trend (1993-1996): Porevoluční teréňák neuspěl

Dnes 08:00

Letňanská Avia se v polovině 90. let minulého věku pokoušela o výrobu terénního vozu. Projekt ale nebyl úspěšný.




Blesk.cz

Otrávených dravců rapidně přibylo. Po pachatelích půjde psí specialista Sam

Otrávených dravců rapidně přibylo. Po pachatelích…

V Česku je letos nejvíc otrávených dravců od roku 2000, kdy se tyto případy evidují. Na rapidní nárůst upozornil…

Správce areálu Petynka Václav Šála (68). Na koupališti dělá už 27 let

Správce areálu Petynka Václav Šála (68). Na…

Koupaliště Petynka v Praze 6 zahájilo sezónu. A jako každý rok u toho byl i Václav Šála (68). Ten totiž v areálu…

 

iSport.cz

Arsenal zakončil sezonu triumfem v FA Cupu! Čech proti Chelsea nechytal

Arsenal zakončil sezonu triumfem v FA Cupu! Čech…

Fotbalisté Arsenalu získali potřinácté v historii Anglický pohár a jsou novými rekordmany této nejstarší světové…

Hodně se mi po titulu ulevilo, řekl Šilhavý. Zastal se brankáře Brna

Hodně se mi po titulu ulevilo, řekl Šilhavý. Zastal…

Přišel na začátku sezony, když se Slavii nedařilo. Bojovat o titul? To byla tehdy v Edenu utopie. Tým měl pět…

 

Reflex.cz

Prezidentské volby: ČSSD nemá lidi. Ale co Kočka?

Prezidentské volby: ČSSD nemá lidi. Ale co Kočka?

Je opravdová legrace sledovat, jak je sociální demokracie totálně personálně vyprázněná, nejsou v ní absolutně…

Bělověžský prales: Polsko na cestě k environmentální katastrofě

Bělověžský prales: Polsko na cestě k environmentální…

Tisíce let starý Bělověžský prales na polsko-běloruské hranici je díky necitlivé enviromentální politice polské…