Novým New York Taxi bude Nissan NV200
Cílem soutěže Taxi of Tomorrow, kterou v roce 2009 vyhlásila komise New York City Taxi and Limousine (TLC) , bylo zvolit jednotný model pro budoucí newyorský taxík. Ze tří finalistů byl vybrán Nissan a jeho dodávka NV200. Ta se začne dodávat jako jediný licencovaný vůz taxislužby na konci roku 2013.
Před zahájením výroby bude taxi NV200 upraveno podle požadavků taxikářů a cestujících. V interiéru má být dostatečný prostor pro čtyři cestující a jejich zavazadla, díky posuvným dveřím se má dovnitř snadno nastupovat.
Výbava pro cestující zahrnuje samostatné ovládání klimatizace na zadních sedadlech, prosklenou střechu pro lepší výhled z vozu, 12V zásuvku, dvě USB přípojky, lampičky na čtení a osvětlení podlahy, díky které snáze najdou svá zavazadla.
Sedačky budou svým povrchem evokovat kůži. Nissan o nich tvrdí, že je bude snadné čistit a že budou mít antibakteriální úpravu.
Výbava auta zahrne navigaci a telematický systém, sedadlo řidiče bude nastavitelné v šesti směrech. Součástí bezpečnostní výbavy bude kontrola trakce, elektronická stabilizace VDC (Vehicle Dynamic Control), či boční a hlavové airbagy.
Dvoulitrový čtyřválec má mít nižší spotřebu paliva a emise CO2 než jednotka v současném sériovém provedení. Zvláštností budou blikající světla místo tradičního klaksonu, která mají snížit hluk vydávaný autem.
Více než 13.000 newyorských taxíků ročně dohromady ujede 500 milionů mil, a tak Nissan bude muset zajistit i vysokou odolnost auta. O běžné opravy se postarají automobilkou vyškolení zaměstnanci taxislužeb, ty náročnější provedou servisy Nissan.
Taxíky Nissan NV200 se budou vyrábět v mexické továrně Cuernavaca. Jejich cena se bude pohybovat okolo částky 29.000 dolarů (cca 465.000,- Kč).
Jako součást pilotního programu, který bude zkoumat použití elektromobilu jako taxíku, nabídne Nissan newyorským taxikářům šest exemplářů elektromobilu Leaf. Japonská automobilka jim poskytne i dobíjecí stanice.
Do finále soutěže se dostali tři finalisté – vedle Nissanu NV200 také Ford Transit Connect a poněkud překvapivě, turecká dodávka Karsan V1, která byla přímo navrhována jako taxi.