Nissan Pathfinder: Interiér odhalen
Nissan zveřejňuje podrobnosti o interiéru čtvrté generace Pathfinderu, která se ve Spojených státech začne prodávat letos na podzim. Vnitřek bude s ohledem na měnící se potřeby zákazníků luxusnější než dosud, automobilka dále slibuje, že bude prostorný a flexibilní.
Podle viceprezidenta severoamerického zastoupení Nissanu, Ala Castignettiho tráví rodiny ve velkých SUV stále více času, používají je jak během pracovního týdne, tak o víkendech. Proto má být chystaný Pathfinder oproti tomu aktuálnímu pohodlnější, má mít také nižší spotřebu paliva.
Nissan tvrdí, že prostor v druhé řadě sedadel bude patřit mezi největší v tomto segmentu, díky rozměrným dveřím pak bude usnadněn přístup na sedačky ve třetí řadě. Druhou řadu sedadel bude možné sklopit v poměru 60:40, tu třetí pak v poměru 50:50. V prostřední řadě bude možné mít připevněnou dětskou sedačkou i v době, kdy bude část řady sklopena, aby se pasažéři dostali do zadní řady sedadel.
Výbava studie nové generace Pathfinderu zahrnuje třízónovou klimatizaci, Bluetooth hands-free systém, přípojku pro iPod, vyhřívané a ventilované přední sedačky, vyhřívaná je také druhá řada sedadel a volant. V hlavových operkách předních sedadel jsou zabudovány obrazovky, na kterých zadní pasažéři mohou sledovat DVD. O kvalitní poslech muziky se stará hudební aparatura Bose se třinácti reproduktory.
Na středové konzoli se v konceptu Pathfinderu objevuje multifunkční obrazovka, pomocí které se mimo jiné ovládá navigační systém s informacemi o dopravě a počasí v reálném čase. Na samostatném displeji se řidič dozví, jaký je tlak v pneumatikách. Asistent EasyFill Tire pak pomocí obrazových a zvukových signálů pomůže udržet správný tlak v pneumatikách, aniž by řidič musel používat další měřicí přístroje.
O bezpečnost cestujících pečuje například Around View Monitor, který pomocí systému kamer sleduje celé okolí auta. Dálkové startování motoru pak umožní zahřát, nebo naopak ochladit vnitřek vozu před samotnou jízdou.
Panoramatická střecha spolu s velkými bočními okny prosvětluje interiér, její přední část je možné otevřít, zadní skleněný panel, umístěný nad druhou a třetí řadou sedadel, je pevný.
Nissan zatím představil koncept čtvrté generace Pathfinderu, která se však od sériového provedení nebude nijak dramaticky lišit. Nový Pathfinder se vrátí k samonosné karoserii, jeho křivky budou oproti tomu současnému zakulacenější, na předchůdce alespoň odkáže tvar mohutné mřížky chladiče.
Vidlicový šestiválec ve spojení s bezestupňovou převodovkou CVT zajistí prý až čtvrtinový pokles spotřeby paliva ve srovnání s předchůdcem. Veškerá čísla si výrobce v tuto chvíli nechává pro sebe, tvrdí však, že motor bude i přes menší objem skoro stejně silný jako předchozí, čtyřlitrový zážehový agregát, který disponoval 196 kW.