Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nissan Pathfinder: Interiér odhalen

David Bureš
Diskuze (25)
Koncept nového Pathfinderu naznačuje, co všechno bude možné objednat pro sériovou verzi tohoto auta.

Nissan zveřejňuje podrobnosti o interiéru čtvrté generace Pathfinderu, která se ve Spojených státech začne prodávat letos na podzim. Vnitřek bude s ohledem na měnící se potřeby zákazníků luxusnější než dosud, automobilka dále slibuje, že bude prostorný a flexibilní.

Podle viceprezidenta severoamerického zastoupení Nissanu, Ala Castignettiho tráví rodiny ve velkých SUV stále více času, používají je jak během pracovního týdne, tak o víkendech. Proto má být chystaný Pathfinder oproti tomu aktuálnímu pohodlnější, má mít také nižší spotřebu paliva.

Nissan tvrdí, že prostor v druhé řadě sedadel bude patřit mezi největší v tomto segmentu, díky rozměrným dveřím pak bude usnadněn přístup na sedačky ve třetí řadě. Druhou řadu sedadel bude možné sklopit v poměru 60:40, tu třetí pak v poměru 50:50. V prostřední řadě bude možné mít připevněnou dětskou sedačkou i v době, kdy bude část řady sklopena, aby se pasažéři dostali do zadní řady sedadel.

Výbava studie nové generace Pathfinderu zahrnuje třízónovou klimatizaci, Bluetooth hands-free systém, přípojku pro iPod, vyhřívané a ventilované přední sedačky, vyhřívaná je také druhá řada sedadel a volant. V hlavových operkách předních sedadel jsou zabudovány obrazovky, na kterých zadní pasažéři mohou sledovat DVD. O kvalitní poslech muziky se stará hudební aparatura Bose se třinácti reproduktory.

Na středové konzoli se v konceptu Pathfinderu objevuje multifunkční obrazovka, pomocí které se mimo jiné ovládá navigační systém s informacemi o dopravě a počasí v reálném čase. Na samostatném displeji se řidič dozví, jaký je tlak v pneumatikách. Asistent EasyFill Tire pak pomocí obrazových a zvukových signálů pomůže udržet správný tlak v pneumatikách, aniž by řidič musel používat další měřicí přístroje.

O bezpečnost cestujících pečuje například Around View Monitor, který pomocí systému kamer sleduje celé okolí auta. Dálkové startování motoru pak umožní zahřát, nebo naopak ochladit vnitřek vozu před samotnou jízdou.

Panoramatická střecha spolu s velkými bočními okny prosvětluje interiér, její přední část je možné otevřít, zadní skleněný panel, umístěný nad druhou a třetí řadou sedadel, je pevný.

Nissan zatím představil koncept čtvrté generace Pathfinderu, která se však od sériového provedení nebude nijak dramaticky lišit. Nový Pathfinder se vrátí k samonosné karoserii, jeho křivky budou oproti tomu současnému zakulacenější, na předchůdce alespoň odkáže tvar mohutné mřížky chladiče.

Vidlicový šestiválec ve spojení s bezestupňovou převodovkou CVT zajistí prý až čtvrtinový pokles spotřeby paliva ve srovnání s předchůdcem. Veškerá čísla si výrobce v tuto chvíli nechává pro sebe, tvrdí však, že motor bude i přes menší objem skoro stejně silný jako předchozí, čtyřlitrový zážehový agregát, který disponoval 196 kW.

David Bureš
Diskuze (25)
22. 4. 2012 00:05
Re: cherokee zmaknul?
Co se me tyce tak offroadu je stale dost napr. pajero a discovery to jsou neuveritelna auta ktera i v terenu vydrzi celkem dlouho a co se tyce interieru zminenych kuzi apod. nikdo te nenuti to kupovat navic pokud chces prujezdnost a auto na kazdy den myslim ze subaru grand vitara hrave staci nebo i dacia duster sice budes sem tam neco opravovat ale ceny za opravy nebudou nejak horentni pokud potrebujes vetsi kufr tak potrebujes i drazsi auta vyroba off-roadu je cim dal drazsi, protoze se malo prodavaji
Avatar - pratel
14. 2. 2012 02:33
Re: cherokee zmaknul?
Ale ano, novy Patrol alebo Cherokee co to v terene este zmaknu, ale nic to nemeni na fakte, ze tieto auta (a aj dalsie) sa postupne presuvaju do segmentu velkych, luxusnych a hlavne pretechnizovanych SUV.

Nejaky australsky bushmen, africky safariman, talibansky mudzahedin alebo cesko-slovensky horsky zachranar by ta pekne hnali s takymi serepetickami ako vzduchove pruzenie, jemne kozenne calunenie, multimedialny system s displejom v kazdej hlavovej opierke... a navyse na aute s korejskym vlnobytnym dizajnom, dobrym akurat tak pre zeny (nic proti nim ) alebo metrosexualnych machov oslahanych barovymi ventilatormi. Ti, uvedeni na zaciatku tohto odstavca, potrebuju solidne odolne stroje s dlhou zivotnostou, s mechanickymi uzavierkami, redukciami a usadene na poctivych strunach. A tato kategoria aut jednoducho vymiera. Zostava zopar poslednych mohykanov...

O chvilu bude skutocne problem zohnat odolny, primerane vybaveny offroad, ktory zaroven disponuje nekompromisnymi terennymi vlastnostami. A nemyslim tym iba vyslovene kostitrasy typu Defender alebo Wrangler. Je celkom mozne, ze vyroba offroadov sa stane domenou nejakych cinskych alebo indickych vyrobcov (preboha len to nie), resp. si ich budeme musiet svojpomocne recyklovat niekde z vrakovisk.

Vyrobcovia donedavna skvele offroady, zacinaju jednoducho menit na vymaknute, zzenstile luxusne SUV. Pomahaju si pritom debilnym argumentom, ze vacsina majitelov s tym do terenu aj tak nechodi. Pouzijem trochu nafuknuty protiargument. Kolki majitelia Veyronov s nimi pravidelne jazdia 400kmh? Na druhej strane je fakt, ze aj tej divociny ubuda a asfaltu a betonu je stale viac a viac. A preto novy Pathfinder vyzera tak ako vyzera (a lezie Muranu zbytocne do kapusty-zeli). Jeep Willys sa musi v hrobe obracat... :-( :'-( :-(
Avatar - pelikoš
13. 2. 2012 20:51
Re: Pathfinder je stále kandidátem na nejhnusnější novinku r
tvůj (špatný) názor ti neberu,ale je špatný :-!
Avatar - pelikoš
13. 2. 2012 20:50
Re: cherokee zmaknul?
to samé nový nissan patrol... ;-)
13. 2. 2012 16:50
Re: cherokee zmaknul?
nechcem ti moc brať tvoj názor ale Grand Číro s Quadra Lift (na vzduchu) v teréne zvládne ďaleko viac ako si vieš čo i len predstaviť.