Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nissan Pathfinder Platinum Concept: Druhý návrat k samonosné karoserii

Aleš Dragoun
Diskuze (29)
Nissan v Detroitu ukazuje nový, v pořadí čtvrtý Pathfinder. Zakulatil se a už je z něj zase spíše SUV.

Níssan Pathfinder se v USA prodává už takřka 26 let. První generaci poznali i Evropané pod názvem Terrano (neplést s menším a mladším Terranem II) a byla postavena na základě pickupu, jednalo se tedy o tradiční terénní auto s rámem. Druhá měla pro změnu samonosnou karoserii, třetí, která se u nás prodává dosud, se vrátila k ortodoxní konstrukci vycházející z terénního pracanta.

A ta poslední? Hlásí další návrat k samonosné karoserii a tedy i do kategorie velkých SUV. Byť tyto vozy jsou více užitkové a o sportu lze vzhledem k jejich hmotnosti pochybovat, maximálně se jimi přepravuje sportovní náčiní.

Příznivci velkých hranatých teréňáků od Nissanu budou při prvním pohledu na novinku asi zklamáni: na předchůdce odkazuje maximálně tvar mohutné mřížky chladiče. Všechno ostatní je jinak a hlavně spíše korejsky zakulacené. Aerodynamika by měla být ovšem daleko lepší i díky zadnímu spoileru, deflektory za koly a zapuštěným stěračům.

Auto je tedy postavené na nové platformě, která je díky své bezrámové konstrukci mnohem lehčí. Vidlicový šestiválec ve spojení s bezestupňovou převodovkou CVT zajistí prý až čtvrtinový pokles spotřeby paliva ve srovnání s předchůdcem. Veškerá čísla si výrobce v tuto chvíli nechává pro sebe, dočkáme se jich později. O pohon všech kol pochopitelně nepřišel, ale Američané s ním budou spíše tahat lodě, vodní skútry a všemožné přívěsy, než aby vyjížděli mimo zpevněné komunikace.

Na zádi auta najdeme nápis Platinum, výrobce o kousku vystavovaném v Detroitu ovšem hovoří jako o konceptu. Karoserie září chromem, znamená to také, že na palubě je veškerá myslitelná výbava včetně dvojité prosklené panoramatické střechy. Vejde se na ní navíc až sedm pasažérů ve třech řadách a ještě zbude nějaké, byť minimální místo pro zavazadla. Nissan zatím neuvolnil příliš mnoho firemních fotografií, ale je na nich auto s koženým čalouněním a dvěma obrazovkami v opěradlech předních sedadel.

Skutečně sériová verze Pathfinderu se u amerických prodejců Nissanu objeví letos na podzim. Zda se dostane i do Evropy, není zatím známo. Za více než čtvrt století Nissan v jen Severní Americe prodal na 1,2 milionu aut s tímto názvem (v doslovném překladu znamená hledač cesty).

Aleš Dragoun
Diskuze (29)
14. 1. 2012 00:25
Re: Výborně
Já mám Pathfindera rok 2006, najeto 125000 km. Seznam závad:

1. Hned po koupi upadlo čidlo pravého airbagu, vyměněno v záruce.
2. V 90000 km se rozpadlo ložisko pravého předního kola - cca 15000 Kč.
3. Ve 110000 km začala prokluzovat spojka, nutná výměna - cca 10000 Kč.
4. Ve 120000 km se z motoru začaly linout fakt nepěkné zvuky. Ukázalo se, že napínák řetězu v motoru nenapínal správně, řetěz se uvolnil, prodřel napínáky, ulámal zuby na spoustě ozubených kol a k podchycení došlo za pět minut dvanáct. V případě, že by řetěz spadl, motor by byl v *. Oprava byla za cca 40000 Kč.

Fakt ale je, že mě to auto nenechalo nikdy ve štychu, vždycky to jelo a mám ho prostě rád. Bohužel ale kvalita výroby není nic extra, v interiéru už prakticky všechno povrzává...

Auto jsem kupoval jako nové a přemýšlím, jestli bych si to teď koupil jako ojetinu. Asi ano, ceny jsou tak nízko, že mi to připadá jako dobrá koupě, po praktické stránce je to auto fantastické a moc hranatých aut se už dnes nedělá. Líbí se mi snad jen nový Grand Cherokee, ale to je už po roce výroby podle všeho absolutně nespolehlivá kára. Viz např. server TrueDelta.com

No a vzhledem k tomu, že budoucí Pathfinder ztratil veškeré kouzlo teréňáku a teréňák už vlastně ani nepotřebuju, tak budoucí auto bude nejspíš Touareg nebo ML.
14. 1. 2012 00:10
Re: Ach jo
Skutečně je to tak. Je vyráběný ve Španělsku v Barceloně, ve Francii má Nissan své headquarters. Viz wikipedie...
11. 1. 2012 09:17
Re: Výborně
tak to ti upřímně přeji. Jenom dotaz - navara nebo Path?
11. 1. 2012 07:28
Re: ako bude vyzerať EÚ verzia?
Pathfinder IV je i v USA nástupcem Pathfinderu III, nikoli Armady.
11. 1. 2012 07:26
Re: Pathfinder
"Path" má alespoň v češtině více víznamů, například i "cesta". Jak je to ve slovenštině, bohužel netuším :-)