Nissan Pick-up Double Cab 2.5 Di Navara - Doširoka (07/2002)

Nissan Pick-up Double Cab 2.5 Di Navara - Doširoka (07/2002)

 
 
9.7. 2002

Jestliže jsme v testu užitkové varianty pick-upu oceňovali především robustnost, inovované provedení vsadilo na tuto vizuálně výhodnou vlastnost ještě více. Nejdražší verze s prodlouženou kabinou a výbavou Navara pak kromě dostatku místa na parkování vyžaduje také ještě širší pootevření peněženky.

Už tak masivní pick-up v nové působí v nové generaci ještě mohutněji, ale vnější rozměry zůstaly až na milimetrové rozdíly stejné. Zásluhu na tom má především odlišné tvarování přední masky, které dominuje skutečně ohromný nárazník a velkoplošná sdružená světla. Rozšířené blatníky v barvě, přídavné stupačkyzářící hrazda za dvojkabinou pak optické dílo dokonají - stojí zde svalovec, jehož majitel se nechce vzdát luxusního dojmu ani v terénu.

Interiér doznal oproti předchozí generaci lehčích změn - vše je i nadále účelné a robustní. Vysoká palubní deska však bude řidičům menších postav možná poněkud znesnadňovat výhled vpřed - sedadlo totiž není výškově nastavitelné. Naopak volantem se dá manipulovat alespoň ve svislém směru a díky poměrně pohodlnému sedadlu lze při řízení nalézt nejen optimální polohu, ale i zvládnout několikasetkilometrovou cestu bez bolesti zad. Delší natažení ruky také vyžaduje hluboko umístěný ovladač automatické klimatizace.

Malá revoluce se odehrála pod kapotou, kterou nyní okupuje přeplňovaný čtyřválec již klasického objemu 2,5 litru, ovšem s výkonem zvýšeným na 98 kW. S hodnotou na špičce třídy a maximálním kroutícím momentem 304 Nm si lze dovolit věru jinou zábavu. Spíše než schopnost vyjet vyšší kopce ale majitel využije častěji sílu motoru k tažení až třítunového přívěsu. Luxusně vychovaným uším nechystá Navara žádné nepříjemnosti - motor už odspodu jen zlehka basuje a po překročení 1500 otáček je dominantním zvukem mohutný, ale dobře utlumený hukot.

Řazení je pravé offroadové: dlouhé dráhy, vcelku tvrdé dorazy a přesnost. Přiřazování pohonu předních kol stejně jako redukce má podobné atributy - délka drah pak nenechá díky cestování malé páky řidiče na pochybách, v jakém režimu se právě pohybuje.

Předpoklad 99procentního využití pro jízdy po silnicích splňuje Pick-up uspokojivě. Zrychlením a efektem mírného zhoupnutí je s to při rozjíždění na křižovatkách vyprovokovat nejednu symbolickou "bitvu o nejbližší další semafor". Obávaná citlivost na příčné nerovnosti díky tuhé zadní nápravě nás překvapivě netrápila, naopak opatrní jsme museli být při prudším rozjíždění do zatáčky, kdy vůz snadno zabral vnitřním zadní kolem naprázdno. I přes značné rozměry se lze pohybovat s Pick-upem i městských ulicích, kde hodně manévrů usnadní velká zpětná zrcátka Jsou ale chromovaná, takže je doporučujeme při stání sklápět.... Posilovač řízení má optimální účinek a brzdy se standardním ABS slouží s neztenčenou silou i po opakovaném použití.

Na klasické zápasení s terénem během testu nedošlo - myslíme si, že uživatel takto vybaveného vozu bude využívat jeho terénních schopností spíše jen rekreačně. Námi absolvované přejezdy přes louky a terénní vlny se proto projevily jen minimálně na výsledné spotřebě 10,6 litrů/100 km. Zvýšení oproti výrobcem udávané hodnotě přičítáme proto hlavně velkému podílu jízd po městě a na dálnicích.

Projet bažinatou roklí bychom se ale s tímto autem odvážit mohli - světlost podvozku 220 mm, brodivost 450 mm a schopnost zdolat 38° stoupání patří k lepší polovině třídy. V praxi ale záleží víceméně na použitých pneumatikách a nájezdových úhlech.

Nejlepší možná výbava dělá z Nissanu Pick-up zajímavou alternativu pro všechny, u kterých se spojuje potřeba estetických a komfortních doplňků s užitečností a terénní průchodností. Čas, kdy budou pick-upy po vzoru Nového světa nabízeny s koženými sedadly a dřevem obloženou palubní deskou, ale ještě nenastal...

Spolupracujeme s TipCars.com

Cena v základní výbavě: 829 000 Kč Cena v testované výbavě: 839 000 Kč

Základní výbava:ABS, posilovač brzd a řízení, diferenciál zadní nápravy se zvýšenou svorností, airbag řidiče a spolujezdce, napínače bezp. pásů, automatická klimatizace, výškově nastavitelný volant, kůží potažený volant a hlavice řadicí páky, vyhřívaná přední sedadla, el. ovládaná okna všech dveří, dálkově ovládané centrální zamykání, tónovaná skla, chromovaná el. ovládaná a vyhřívaná vnější zrcátka, rozšířené blatníky v barvě vozu, chromovaná přední maska, přední nárazník v barvě, chromovaný zadní nárazník, trubkový rám za kabinou, boční stupačky, kola z lehké slitiny, příprava na radio (el. ovládaná anténa, 4x repro)

Výbava testovaného vozu:základní + metalický lak: (+10.000,-)

„Putin má Trumpa v hrsti.“ Američtí politici kritizují schůzku prezidentů „Putin má Trumpa v hrsti.“ Američtí politici kritizují schůzku prezidentů

Americký prezident Donald Trump na summitu obhajoval…

ANO navrhlo novou kandidátku v Praze. Jedničkou je Stuchlík ANO navrhlo novou kandidátku v Praze. Jedničkou je Stuchlík

Zástupci pražského ANO se dnes s premiérem a předsedou…

Jeff Bezos je nejbohatším člověkem v moderní historii, tvrdí Bloomberg Jeff Bezos je nejbohatším člověkem v moderní historii, tvrdí Bloomberg

Zakladatel internetového obchodu Amazon Jeff Bezos se…

U Prahy vznikne celoevropské centrum pro čínské e-shopy U Prahy vznikne celoevropské centrum pro čínské e-shopy

Západně od hlavního města vyroste již druhý velký sklad…

 

Štítky Nissan Testy Pick-up

Technické údaje
Motor
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 2
Zdvihový objem (ccm): 2488
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 98 / 4000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 304 / 2000
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 158
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 13.3
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 11.8 / 7.5 / 9.1
Rozměry a hmotnosti
Objem nádrže (l):75
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1870 / 990
Rozměr pneu:255/70 R16
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 5080
b) šířka (mm): 1825
c) výška (mm): 1720
d) rozvor (mm): 2950
e) rozchod vpředu (mm): 1525
f) rozchod vzadu (mm): 1505
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 860 / 1070
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 590 / 820
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 970
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):910
k) šířka vpředu (mm): 1400
l) šířka vzadu (mm): 1400
délka sedáku vpředu (mm): 510
délka sedáku vzadu (mm): 440
výška opěradla vpředu (mm): 580
výška opěradla vzadu (mm): 530
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
Hodnocení
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 8
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 8
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 7
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 8
Odkládací plochy: 8
Dojem z řízení: 8
Výhled vpřed: 7
Výhled vzad: 7
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 9
Tah v nižších otáčkách: 8
Výkon ve vyšších otáčkách: 8
Hlučnost v nižších otáčkách: 7
Hlučnost v vyšších otáčkách: 8
Spotřeba: 8
Odstupňování převodovky: 8
Snadnost řazení: 8
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 8
Jízdní vlastnosti v extrému: 9
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 8
Přenos hnací síly na vozovku: 8
Účinnost brzd: 9
Velikost zavazadlového prostoru: 8
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 8
Variabilita zavazadlového prostoru: 8
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 7
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 7,92
 







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Škoda 110 Super Sport: Domácí UFO skončilo jako Ferat Vampire Škoda 110 Super Sport: Domácí UFO skončilo jako Ferat Vampire

Placatou Škodu z počátku 70. let si většina z nás…

TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak…

 



Nissan Frontier Attack Concept aneb Navara pro Latinskou Ameriku Nissan Frontier Attack Concept aneb Navara pro Latinskou Ameriku

Automobilka Nissan si pro letošní autosalon v Buenos…

Nissan Navara 2.3 DCI automat: Sedm jemných Nissan Navara 2.3 DCI automat: Sedm jemných

Silné verze pick-upů se často používají pro tahání…

 



 
Na návštěvě v budoucnosti. Byli jsme v místě, kde se rodí příští Mercedesy

Na návštěvě v budoucnosti. Byli jsme v místě, kde se rodí příští Mercedesy

Včera

Jaká je budoucnost aut s třícípou hvězdou ve znaku? Mercedes nás vzal do svého designového oddělení a nechal nás nahlédnout pod pokličku.




Blesk.cz

Snažíte se otěhotnět? 4 rady, které zaberou: Zázrakem je kyselina listová, cvičení i správná poloha

Snažíte se otěhotnět? 4 rady, které zaberou:…

Léto je přímo ideální pro plánování rodiny. Pokud jste se rozhodli s partnerem založit rodinu, máme pro několik…

Ženu zabila „voňavka smrti“. Novičok byl nejspíš v lahvičce od parfému

Ženu zabila „voňavka smrti“. Novičok byl nejspíš v…

Novičok, kterým se na konci června otrávili Charlie Rowley (45) a Dawn Sturgessová (†44), byl ve flakonku od…

 

iSport.cz

Francie v euforii! Mistry světa vítalo na Champs-Elysée tři sta tisíc lidí

Francie v euforii! Mistry světa vítalo na…

Paříž přivítala své mistry světa! Příjezd party trenéra Didiera Deschampse si nenechalo ujít na Champs-Elysée…

Největší letní posila Slavie? Coufal. U ostatních je zamotanější situace

Největší letní posila Slavie? Coufal. U ostatních je…

Tři. Tolik letních posil zatím získala Slavia. Na konci přípravy se zdá, že nejblíž do ligové sestavy má pravý…

 

Reflex.cz

Putin přiznal, že v amerických volbách držel palce Trumpovi

Putin přiznal, že v amerických volbách držel palce Trumpovi

Ruský prezident Vladimir Putin se dnes na tiskové konferenci v Helsinkách překvapivě obsáhle zabýval americkým…

Mezitím na Novém Zélandu: 37letá premiérka porodila a boří zavedené politické standardy

Mezitím na Novém Zélandu: 37letá premiérka porodila…

Jacinda Ardernová nastoupila do úřadu premiérky 26. října roku 2017. Tedy šest dní poté, co zjistila, že je…