Nissan Pick-up Double Cab 2.5 Di Navara - Doširoka (07/2002)

Nissan Pick-up Double Cab 2.5 Di Navara - Doširoka (07/2002)

 
 

Jestliže jsme v testu užitkové varianty pick-upu oceňovali především robustnost, inovované provedení vsadilo na tuto vizuálně výhodnou vlastnost ještě více. Nejdražší verze s prodlouženou kabinou a výbavou Navara pak kromě dostatku místa na parkování vyžaduje také ještě širší pootevření peněženky.

Už tak masivní pick-up v nové působí v nové generaci ještě mohutněji, ale vnější rozměry zůstaly až na milimetrové rozdíly stejné. Zásluhu na tom má především odlišné tvarování přední masky, které dominuje skutečně ohromný nárazník a velkoplošná sdružená světla. Rozšířené blatníky v barvě, přídavné stupačkyzářící hrazda za dvojkabinou pak optické dílo dokonají - stojí zde svalovec, jehož majitel se nechce vzdát luxusního dojmu ani v terénu.

Interiér doznal oproti předchozí generaci lehčích změn - vše je i nadále účelné a robustní. Vysoká palubní deska však bude řidičům menších postav možná poněkud znesnadňovat výhled vpřed - sedadlo totiž není výškově nastavitelné. Naopak volantem se dá manipulovat alespoň ve svislém směru a díky poměrně pohodlnému sedadlu lze při řízení nalézt nejen optimální polohu, ale i zvládnout několikasetkilometrovou cestu bez bolesti zad. Delší natažení ruky také vyžaduje hluboko umístěný ovladač automatické klimatizace.

Malá revoluce se odehrála pod kapotou, kterou nyní okupuje přeplňovaný čtyřválec již klasického objemu 2,5 litru, ovšem s výkonem zvýšeným na 98 kW. S hodnotou na špičce třídy a maximálním kroutícím momentem 304 Nm si lze dovolit věru jinou zábavu. Spíše než schopnost vyjet vyšší kopce ale majitel využije častěji sílu motoru k tažení až třítunového přívěsu. Luxusně vychovaným uším nechystá Navara žádné nepříjemnosti - motor už odspodu jen zlehka basuje a po překročení 1500 otáček je dominantním zvukem mohutný, ale dobře utlumený hukot.

Řazení je pravé offroadové: dlouhé dráhy, vcelku tvrdé dorazy a přesnost. Přiřazování pohonu předních kol stejně jako redukce má podobné atributy - délka drah pak nenechá díky cestování malé páky řidiče na pochybách, v jakém režimu se právě pohybuje.

Předpoklad 99procentního využití pro jízdy po silnicích splňuje Pick-up uspokojivě. Zrychlením a efektem mírného zhoupnutí je s to při rozjíždění na křižovatkách vyprovokovat nejednu symbolickou "bitvu o nejbližší další semafor". Obávaná citlivost na příčné nerovnosti díky tuhé zadní nápravě nás překvapivě netrápila, naopak opatrní jsme museli být při prudším rozjíždění do zatáčky, kdy vůz snadno zabral vnitřním zadní kolem naprázdno. I přes značné rozměry se lze pohybovat s Pick-upem i městských ulicích, kde hodně manévrů usnadní velká zpětná zrcátka Jsou ale chromovaná, takže je doporučujeme při stání sklápět.... Posilovač řízení má optimální účinek a brzdy se standardním ABS slouží s neztenčenou silou i po opakovaném použití.

Na klasické zápasení s terénem během testu nedošlo - myslíme si, že uživatel takto vybaveného vozu bude využívat jeho terénních schopností spíše jen rekreačně. Námi absolvované přejezdy přes louky a terénní vlny se proto projevily jen minimálně na výsledné spotřebě 10,6 litrů/100 km. Zvýšení oproti výrobcem udávané hodnotě přičítáme proto hlavně velkému podílu jízd po městě a na dálnicích.

Projet bažinatou roklí bychom se ale s tímto autem odvážit mohli - světlost podvozku 220 mm, brodivost 450 mm a schopnost zdolat 38° stoupání patří k lepší polovině třídy. V praxi ale záleží víceméně na použitých pneumatikách a nájezdových úhlech.

Nejlepší možná výbava dělá z Nissanu Pick-up zajímavou alternativu pro všechny, u kterých se spojuje potřeba estetických a komfortních doplňků s užitečností a terénní průchodností. Čas, kdy budou pick-upy po vzoru Nového světa nabízeny s koženými sedadly a dřevem obloženou palubní deskou, ale ještě nenastal...

Spolupracujeme s TipCars.com

Cena v základní výbavě: 829 000 Kč Cena v testované výbavě: 839 000 Kč

Základní výbava:ABS, posilovač brzd a řízení, diferenciál zadní nápravy se zvýšenou svorností, airbag řidiče a spolujezdce, napínače bezp. pásů, automatická klimatizace, výškově nastavitelný volant, kůží potažený volant a hlavice řadicí páky, vyhřívaná přední sedadla, el. ovládaná okna všech dveří, dálkově ovládané centrální zamykání, tónovaná skla, chromovaná el. ovládaná a vyhřívaná vnější zrcátka, rozšířené blatníky v barvě vozu, chromovaná přední maska, přední nárazník v barvě, chromovaný zadní nárazník, trubkový rám za kabinou, boční stupačky, kola z lehké slitiny, příprava na radio (el. ovládaná anténa, 4x repro)

Výbava testovaného vozu:základní + metalický lak: (+10.000,-)

České firmy podepsaly v Rusku kontrakty za devatenáct miliard korun České firmy podepsaly v Rusku kontrakty za devatenáct miliard korun

České firmy dnes podepsaly v Moskvě smlouvy a dohody za…

Ve stavebnictví zuří cenová válka, říká majitel Geosan Group Kostka Ve stavebnictví zuří cenová válka, říká majitel Geosan Group Kostka

Byznysmen Luděk Kostka z Velimi na Kolínsku vyrostl…

Největší podporu mezi kandidáty na prezidenta má Zeman Největší podporu mezi kandidáty na prezidenta má Zeman

Z kandidátů na prezidenta má mezi oprávněnými voliči…

Medveděv se distancoval od článku o invazi ruských vojsk do Československa Medveděv se distancoval od článku o invazi ruských vojsk do Československa

Ruský premiér Dmitrij Medveděv se dnes distancoval od…

 

Štítky Nissan Testy Pick-up

Technické údaje
Motor
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 2
Zdvihový objem (ccm): 2488
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 98 / 4000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 304 / 2000
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 158
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 13.3
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 11.8 / 7.5 / 9.1
Rozměry a hmotnosti
Objem nádrže (l):75
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1870 / 990
Rozměr pneu:255/70 R16
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 5080
b) šířka (mm): 1825
c) výška (mm): 1720
d) rozvor (mm): 2950
e) rozchod vpředu (mm): 1525
f) rozchod vzadu (mm): 1505
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 860 / 1070
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 590 / 820
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 970
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):910
k) šířka vpředu (mm): 1400
l) šířka vzadu (mm): 1400
délka sedáku vpředu (mm): 510
délka sedáku vzadu (mm): 440
výška opěradla vpředu (mm): 580
výška opěradla vzadu (mm): 530
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
Hodnocení
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 8
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 8
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 7
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 8
Odkládací plochy: 8
Dojem z řízení: 8
Výhled vpřed: 7
Výhled vzad: 7
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 9
Tah v nižších otáčkách: 8
Výkon ve vyšších otáčkách: 8
Hlučnost v nižších otáčkách: 7
Hlučnost v vyšších otáčkách: 8
Spotřeba: 8
Odstupňování převodovky: 8
Snadnost řazení: 8
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 8
Jízdní vlastnosti v extrému: 9
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 8
Přenos hnací síly na vozovku: 8
Účinnost brzd: 9
Velikost zavazadlového prostoru: 8
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 8
Variabilita zavazadlového prostoru: 8
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 7
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 7,92
 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Kupujete ojeté auto? 10 tipů, jak zdarma a jednoduše zjistit jeho reálnou kondici Kupujete ojeté auto? 10 tipů, jak zdarma a jednoduše zjistit jeho reálnou kondici

Při nákupu ojetiny s vyplatí sledovat i zdánlivé…

Nový Mercedes-Benz G odhalil interiér. Téměř nic nebude jako dřív… Nový Mercedes-Benz G odhalil interiér. Téměř nic nebude jako dřív…

Nová generace legendárního „géčka“ bude oficiálně…

 



Nissan Frontier Attack Concept aneb Navara pro Latinskou Ameriku Nissan Frontier Attack Concept aneb Navara pro Latinskou Ameriku

Automobilka Nissan si pro letošní autosalon v Buenos…

Nissan Navara 2.3 DCI automat: Sedm jemných Nissan Navara 2.3 DCI automat: Sedm jemných

Silné verze pick-upů se často používají pro tahání…

 



 
Volkswagen Polo 1.0 TSI Highline – Z pólu rovnou na golf!

TEST: Volkswagen Polo 1.0 TSI Highline – Z pólu rovnou na golf!

Dnes 12:51

Polo existuje téměř stejně dlouho jako golf, avšak renomé většího sourozence nikdy nedosáhlo. V každé další generaci se však golfu přibližuje stále více a to nejen vzhledem, ale i jízdní projevem.




Blesk.cz

Fanoušci blues-rockové kapely řičeli blahem: Kaleo vyprodali celou Lucernu

Fanoušci blues-rockové kapely řičeli blahem: Kaleo…

Islandská kapela Kaleo, která zažila celosvětový úspěch se svým debutovým albem v roce 2016, dorazila konečně i…

Recenze: Čarodějův učedník míří na venkov za unesenými dětmi a jednorožci

Recenze: Čarodějův učedník míří na venkov za…

Peter Grant z pera britského spisovatele Bena Aaronovitche se vrací již popáté. Mladý čarodějův učeň, který je…

 

iSport.cz

Hollweg hitoval, Preisinger díky tomu prolomil smůlu: Klepaly se mi ruce

Hollweg hitoval, Preisinger díky tomu prolomil…

V divokou přestřelku vedoucí Plzně s Brnem přispěl dlouho dřímající střelec Miroslav Indrák k vítězství Indiánů…

Tenisová bomba! Štěpánek bude trénovat kamaráda Djokoviče

Tenisová bomba! Štěpánek bude trénovat kamaráda Djokoviče

Logickou a nesmírně atraktivní cestou vedou další kroky brzy devětatřicetiletého Radka Štěpánka. Podle zdrojů…

 

Reflex.cz

Kauza Hlavatý: Senátor, poslanec, senátor. Kurňa, tak už se, chlapisko, rozhodni, kým chceš být!

Kauza Hlavatý: Senátor, poslanec, senátor. Kurňa,…

Na Trutnovsku budou zase senátní volby. Přesněji napsáno – v doplňujících senátních volbách na Trutnovsku se 5.…

Fotka imitovaného orálního sexu zmařila svatbu mnoha párů na řeckém ostrově Rhodos

Fotka imitovaného orálního sexu zmařila svatbu mnoha…

Britové Carly a Matthew Lunnovi si 25. září splnili sen. Na řeckém ostrově Rhodos se za účasti desítek rodinných…