Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Renault a Nissan usilují o AvtoVAZ

Aleš Dragoun
Diskuze (14)
Francouzsko-japonská aliance Renault-Nissan usiluje o kontrolu nad největším ruským výrobcem automobilů.

Sám Renault v současnosti drží ve společnosti OAO AvtoVAZ čtvrtinový podíl akcií, jeho japonský partner nemá dosud žádný.

Nejnovější hypotéza mluví o tom, že by Renault mohl navýšit svůj podíl na 35 % a Nissan by získal dalších 15 %, celé alianci by tak připadla polovina. Alespoň se v tomto smyslu vyjádřila tisková mluvčí skupiny Renault-Nissan Rachel Konrad.

Výkonný ředitel Carlos Ghosn v pondělí na prezentaci posledních analýz v Tokiu řekl: Renault bude dominantním partnerem ve spolupráci s AvtoVAZem.

Celá transakce by stála asi 415 milionů dolarů (7 miliard korun). K dosažení dohody dojde zřejmě již tento měsíc, dokonce i ruská vláda souhlasí. Původní plány přitom hovořily o konci letošního roku. Renault-Nissan koupí část akcií společností Russian Technologies a Troika Dialog, z nichž každá vlastní v současnosti také čtvrtinu.

AvtoVAZ ovládá ruský trh s novými auty, který se navíc v současnosti opět rychle rozvíjí. Značce Lada (VAZ už se nepoužívá ani doma, zůstal pouze v názvu výrobce) patří 24 %, po spojení s Renaultem a Nissanem by toto číslo mohlo vzrůst až na 40 %. Továrna v Togliatti nemá zdaleka využity všechny výrobní kapacity, což se rozhodně také změní.

Rachel Konrad dále uvedla: Aliance jedná s ruskou automobilkou za zavřenými dveřmi a zatím nejsou a nebudou zveřejňovány žádné nové informace.

Tiskoví mluvčí obou ruských akcionářů odmítli celou záležitost komentovat.

Aleš Dragoun
Diskuze (14)
4. 7. 2011 14:20
Re: Proč?
Já si myslím, že B je správně. Když si vezmeš, jak Renault postupoval s Dacií, tak je to dokonce hodně pravděpodobné. Navíc Togliatti je snad největší fabrika v Evropě, nikde se v jedný fabrice na jednom místě nedá dělat přes milion aut. Navíc Logan se jistě dočká nástupce a rozšíření portfolia typů modelu a když si přidáme úspěšného Dustera, mohlo by mu to vyjít. Otázkou ale je, jak zvládne onen Augiášův chlív v ruské "Pitsburku". Ta fabrika je skutečně obrovská a obrovské jsou i její problémy pracovní silou počínaje a ekologií konče. No, ale uvidíme, určitě to bude zajímavé.

Jinak mně fascinují úvahy o tom, kdo je první druhý nebo třetí ve výrobě a v prodejích. Já si myslím, že pro ty automobilky je důležitější, jak si rozdělí trhy a jak v dlouhodobé perspektivě budou vydělávat. Úspěšnost není absolutním množství prodaných aut, ale o zisku. A to bylo vidět v době finanční krize. Některé automobilky se víceméně zhroutily a vyžadovaly resuscitaci, jiným se "jenom" snížil zisk. Už to byla ukázka toho, kam kdo směřuje.
3. 7. 2011 19:12
Re: Proč?
No, kdyby k nákupu došlo, tak sou podle mně 2 možnosti, jak dál postupovat. Za prvé: vývoj Lady by šel vlastním směrem, nezávisle na ostatních značkách koncertu, což by bylo hodně nákladný a Renault by si sám sobě vytvořil konkurenci... 2. možnost je taková, že by se z Lady stala jenom přeznačkovaná Dacia, a to by znamenalo defakto to, že Renault provedl nákup za 7 mld kč výměnnou za ruské továrny a 30% tamního trhu...
Avatar - Special-line
3. 7. 2011 17:18
Re: Proč?
Tak Lada má na Ruském trhu pozici č. 1 a nadále mít bude a pokud dovede Ladu k zisku tak z toho bude mít prachy. Rusko má obrovský potenciál a Lada je tam doma, navíc Rusko omezuje dovoz poměrně vysokými dovozními cly a tak jednak Ladu otlik neohrozí dovoz, jednak tam obě značky mohou mít společné podniky a montovny (fabrika je přímo obrovká) které nemusí nově stavět. Používáním společných dílů či celků se zvýší rentabilita výroby i zisk atd. atp.
3. 7. 2011 11:49
Re: timto krokem se stane
Určitě souhlasim, prodat Opel nemá pro GM smysl, zvlášť teď, když má Opel tak silný portfolio modelů (Insignia, Astra, Meriva, faceliftovaná Corsa...navíc teď přijde Zafira Tourer, nový SUV a Ampera...). Tu větu o prodeji sem tam zařadil spíš s ohledem na tenhle článek: [odkaz] . Jinak s tebou souhlasim, Opel má pro GM velkej význam - hlavně, co se techniky a motorů týče...
PS: (Jinak Vauxhall by se přirozeně prodal s Oplem...)
Avatar - GM.rja
3. 7. 2011 10:00
Re: timto krokem se stane
Nemyslím si, že GM prodá Opel, protože je celkem úzce propojen s vývojem dalších modelů koncernu, např. Chevroletu a hlavně by GM v podstatě ztratilo Evropu a navíc - co by bylo s britským Vauxhallem? Ne, to podle mě skutečně není na pořadu dne. Opel může být sice ztrátový, ale to se dá jistě řešit jinak. Ztrátové automobilky má i vw. Problém je totiž v předražené ceně práce v reichu, na což doplácí všechny jejich automobilky, když prodávají svoje auta dráž, než by mohly.