Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Americká GM opět uvažuje o prodeji evropské divize Opel

redakce AUTO.CZ
Diskuze (18)
Opel je podle německých médií opět zralý na prodej. Mezi možnými kupci jsou prý Číňané i Volkswagen.

Největší americká automobilka General Motors opět uvažuje o prodeji evropské divize Opel, protože ztrácí důvěru v obnovení její ziskovosti. Informovaly o tom dnes německé časopisy Auto Bild a Spiegel bez uvedení zdrojů. Za možné kupce označily čínské automobilky či německý koncern Volkswagen.

Automobilka GM se podle agentury Reuters k těmto zprávám odmítla vyjádřit. Generální ředitel Opelu Karl-Friedrich Stracke je v dopise zaměstnancům označil za "čiré spekulace".

Opel se předloni dostal na pokraj platební neschopnosti. GM tehdy hodlala divizi prodat kanadskému výrobci automobilových součástek Magna a ruské bance Sberbank. Nakonec se ale rozhodla, že si Opel ponechá a provede jeho restrukturalizaci sama.

Generální ředitel GM Dan Akerson v březnu upozornil, že Opel navzdory růstu prodeje automobilů nadále hospodaří se ztrátou. Stracke dnes ale uvedl, že divize dělá velmi dobré pokroky. V loňském roce Opel prodělal 1,6 miliardy dolarů (26,6 miliardy Kč).

GM předloni za pomoci vlády opustila bankrotový režim a koncem loňského roku se vrátila na burzu. V letošním prvním čtvrtletí více než ztrojnásobila čistý zisk na 3,2 miliardy dolarů. Vykázala tak nejvyšší čtvrtletní zisk za více než deset let.

Automobilka Volkswagen se ke zprávám, že by se mohla stát kupcem Opelu, odmítla vyjádřit. Volkswagen, jehož součástí je Škoda Auto, je největší automobilkou v Evropě a do roku 2018 se hodlá stát největším výrobcem automobilů na světě. Firma již pracuje na převzetí německého výrobce sportovních vozů Porsche.

redakce AUTO.CZ
Diskuze (18)
Avatar - Sosa
10. 6. 2011 10:21
GM
pre europsku znacku byt pod GM je ako zit v komunizme :-!
10. 6. 2011 04:37
Co by z toho VW mel?
Nejak nechapu, proc by mel VW chtit koupit Opel. Co by melo byt tim, co Opel ma a VW ne? Objem 1.178 prodanych jednotek za lonsky rok je pekny, ale nevim, jestli investice, co by pomohla VW se zbavit lokalniho konkurenta, by se nakonec vyplatila. Kdyby teziste vyrobni zakladny Opelu bylo v regionu se zajimavou cenou prace a ne v Nemecku (OK, lokalizace, produktivita, stabilita etc. se taky pocitaji), fabrika v Gliwicich je urcite trumfem, ale bolehlavu ze spanelskych vin tentokrat z regionu Zaragoza, ma VW dost v podani Seatu. Takze VW zajem je podle meho takovou kourovou clonou, co ma ztizit navigaci a zbystrit pozornost krouzich selem, ktere bych skrz ten kour neodhadoval ani tak na grizlyho s sibirskym tygrem v zadech, jako spis draka. Koneckoncu drak by mohl zalibeni ve vauxhallovskem gryfovi snadno najit...
Avatar - white label
10. 6. 2011 00:05
Re: Warum?
"...automobilového satana (VW)"! >:-[]
Nepleteš si náhodou VW Satana s VW Santana? >:D
Avatar - euro89
9. 6. 2011 23:33
Warum?
Proč uvažují nad prodejem teď, když má Opel omlazenou klíčovou modelovou řadu (Insignia, Astra), má slušný potenciál a podle všeho je už i GM z nejhoršího venku(?), Pokud je tahle informace pravdivá, tak vedení General Motors opravdu nechápu... K případnému prodeji do rukou automobilového satana (VW) netřeba se vyjadřovat. :-!
9. 6. 2011 23:20
Re: Opel vs. VW
Opel mal minuly rok stratu 1mld €. Uspech alebo neuspech Insignie nehodnotim len podla Europskych predajov, ale aj stretnut Insigniu je naozaj problem. Zato novy unifikovany passat si uz viacero dobrodruhov objednalo a to sa predava len par mesiacov.