Nissan TeRRA: SUV se třemi elektromotory, 4x4 a palivovými články

 

´TeRRA je čtyřmístným SUV či crossoverem. Jeho pohyb zajišťuje trojice elektromotorů, která ovšem není napájena bateriemi, nýbrž palivovými články.

Tvary vozu možná nejsou tak extravagantní jako v případě malého crossoveru Juke, přesto ale zaujmou a Nissan se možná v budoucnosti vydá touto cestou. Ostré linky vystouplých blatníků s originálními výřezy pro obří kola a světlometů doplňují obliny, celkový vzhled umocňují velmi nízká okna a ve značném úhlu skloněné čelní sklo. Převisy jsou velmi krátké.

Interiér s čtveřicí samostatných sedadel je přístupný dvěma páry proti sobě otevíraných (tzv. sebevražedných) dveří. Zcela chybí střední sloupek a zbylé dva řádně narostly. Palubní deska i dveře se pyšní obložením z bukového dřeva a kovu. Volant je z horní strany zploštělý, tradiční přístroje i většinu ovladačů nahrazuje za ním umístěný vyjímatelný tablet. Zobrazují se na něm všechny provozní údaje i data z navigace, jeho pomocí se rovněž ovládají multimédia i klimatizace. Funguje dokonce jako klíč, pokud řidič vystupuje, vezme si jej s sebou a auto „zamkne“. Po návratu jej uloží zpět na své místo. Sedí také blíže ke středu vozu než zadní dvojice cestujících. Všechna tři ostatní sedadla jsou navíc sklopná.

Nissan TeRRA Concept: Elektrické SUV pro Paříž

Uvnitř chybí díky koncepci pohonu tradiční středový tunel a podlaha je zcela rovná. Pokud je TeRRA skutečně funkčním vzorkem, pohybuje se díky trojici elektromotorů. Přední nápravu pohání jediný elektromotor stejně jako v produkčním elektromobilu Leaf, zadní dva jsou pak umístěny přímo v kolech. Potřebnou energii všem poskytují palivové články s výkonovou hustotou 2,5 kW/l. Žádná složitá mechanika, kloubové hřídele ani diferenciály tak nejsou potřeba a jejich absencí se ušetřilo místo.

Vzhledem k tomu, že koncept je 4160 mm dlouhý, 1800 mm široký a 1560 mm vysoký, nabízí se otázka, zda jeho tvary nepřevezme nástupce Juke. Pořád se jedná o crossover určený hlavně do města a nikoli klasické SUV či dokonce terénní automobil. V této podobě ale zůstane TeRRA určitě pouze studií, techniku koneckonců ani převzít nemůže, protože ta je realitě a praktické použitelnosti stále příliš vzdálená.

Video

Spolupracujeme s TipCars.com
Česko jedná o výměně přístavů v Hamburku, může k ní dojít do pěti let Česko jedná o výměně přístavů v Hamburku, může k ní dojít do pěti let

Česká republika by během tří až pěti let mohla vyměnit…

Stát by mohl hradit náklady na EET, malí podnikatelé jednali s Babišem Stát by mohl hradit náklady na EET, malí podnikatelé jednali s Babišem

Nejmenší obchody s jedním pokladním místem by mohly…

Rytíři na Bouzov nemají nárok, odvolací soud potvrdil zamítnutí žaloby Rytíři na Bouzov nemají nárok, odvolací soud potvrdil zamítnutí žaloby

Olomoucký krajský soud dnes v odvolacím řízení potvrdil…

ČEZ prodává podíl v maďarské MOL, z transakce čeká miliardové výnosy ČEZ prodává podíl v maďarské MOL, z transakce čeká miliardové výnosy

Energetická skupina ČEZ spustila prodej svého podílu 7,5…

 
 







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

V pátek fakticky končí povinnost zimních pneumatik a…

Hyundai si patentovalo motor s nestejným objemem spalovacích komor Hyundai si patentovalo motor s nestejným objemem spalovacích komor

Korejská automobilka si nechala na evropském patentovém…

 






 
Ojeté Volvo S80 II (124, 144): Základ v mondeu nevadí

Ojeté Volvo S80 II (124, 144): Základ v mondeu nevadí

Dnes 08:00

S80 je největším volvem od roku 1998. Tehdy šlo o revoluci, neboť příchod modelu ukončil jednu éru značky. Namísto klasické koncepce dostal vůz pohon předních kol. Druhá generace trend té první vydání rozvíjí, navíc je výrazně spolehlivější.




Blesk.cz

V Libni se srazilo auto s tramvají: Hasiči vystříhávali zaklíněného řidiče

V Libni se srazilo auto s tramvají: Hasiči…

Hasiči zasahují u dopravní nehody v ulici Zenklova, kde se střetl osobní automobil s tramvají. Podle tiskového…

Lubomír Kostelka slaví 90! Nikdy jsem nenašel tu pravou, svěřil se herec

Lubomír Kostelka slaví 90! Nikdy jsem nenašel tu…

Na konci března oslaví 90. narozeniny, ale příliš to na něm vidět není. Lubomír Kostelka nad pivečkem…

 

iSport.cz

Legendy Sparty a Slavie o Radovi: Změna byla nutná, ale rozhodne forma hráčů

Legendy Sparty a Slavie o Radovi: Změna byla nutná,…

Dvakrát působil ve Slavii, teď Petra Radu čeká derby v roli kouče Sparty. Legendy obou pražských celků si myslí,…

Fanoušci Komety o cenách lístků: Prasárna, mluví to o inteligenci vedení

Fanoušci Komety o cenách lístků: Prasárna, mluví to…

Vzbudilo to horkou krev už před startem samotného semifinále Generali play off hokejové extraligy. Fanoušky…

 

Reflex.cz

Tlachání českého premiéra na evropském summitu aneb Sobotko, ty podněte jeden!

Tlachání českého premiéra na evropském summitu aneb…

Předseda české sociální demokracie a premiér Sobotka se koncem minulého týdne pravděpodobně dostal na římském…

Ostrov svobody, nebo rudý teror? Vyšla výborná kniha o nejednoznačné historii moderní Kuby

Ostrov svobody, nebo rudý teror? Vyšla výborná kniha…

Kuba a její porevoluční vývoj jsou buď milovány, nebo zatracovány, nic mezi tím. Zatímco socialistické…