Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nissan TeRRA: SUV se třemi elektromotory, 4x4 a palivovými články

Aleš Dragoun
Diskuze (14)
´TeRRA je čtyřmístným SUV či crossoverem. Jeho pohyb zajišťuje trojice elektromotorů, která ovšem není napájena bateriemi, nýbrž palivovými články.

Tvary vozu možná nejsou tak extravagantní jako v případě malého crossoveru Juke, přesto ale zaujmou a Nissan se možná v budoucnosti vydá touto cestou. Ostré linky vystouplých blatníků s originálními výřezy pro obří kola a světlometů doplňují obliny, celkový vzhled umocňují velmi nízká okna a ve značném úhlu skloněné čelní sklo. Převisy jsou velmi krátké.

Interiér s čtveřicí samostatných sedadel je přístupný dvěma páry proti sobě otevíraných (tzv. sebevražedných) dveří. Zcela chybí střední sloupek a zbylé dva řádně narostly. Palubní deska i dveře se pyšní obložením z bukového dřeva a kovu. Volant je z horní strany zploštělý, tradiční přístroje i většinu ovladačů nahrazuje za ním umístěný vyjímatelný tablet. Zobrazují se na něm všechny provozní údaje i data z navigace, jeho pomocí se rovněž ovládají multimédia i klimatizace. Funguje dokonce jako klíč, pokud řidič vystupuje, vezme si jej s sebou a auto „zamkne“. Po návratu jej uloží zpět na své místo. Sedí také blíže ke středu vozu než zadní dvojice cestujících. Všechna tři ostatní sedadla jsou navíc sklopná.

Uvnitř chybí díky koncepci pohonu tradiční středový tunel a podlaha je zcela rovná. Pokud je TeRRA skutečně funkčním vzorkem, pohybuje se díky trojici elektromotorů. Přední nápravu pohání jediný elektromotor stejně jako v produkčním elektromobilu Leaf, zadní dva jsou pak umístěny přímo v kolech. Potřebnou energii všem poskytují palivové články s výkonovou hustotou 2,5 kW/l. Žádná složitá mechanika, kloubové hřídele ani diferenciály tak nejsou potřeba a jejich absencí se ušetřilo místo.

Vzhledem k tomu, že koncept je 4160 mm dlouhý, 1800 mm široký a 1560 mm vysoký, nabízí se otázka, zda jeho tvary nepřevezme nástupce Juke. Pořád se jedná o crossover určený hlavně do města a nikoli klasické SUV či dokonce terénní automobil. V této podobě ale zůstane TeRRA určitě pouze studií, techniku koneckonců ani převzít nemůže, protože ta je realitě a praktické použitelnosti stále příliš vzdálená.

Aleš Dragoun
Diskuze (14)
29. 9. 2012 12:48
Re: Terra
Jo to jsou asi příznivci Jurského parku, neb Veloještěr by se tam hodil >:D
Avatar - twistedTSD
29. 9. 2012 11:40
Re: Terra
Člověk nikdy neví, na koho narazí. Jsou i lidé, kterým se líbí třeba Veloster. ;-)
29. 9. 2012 11:24
Re: Terra
Chceš tím říct, že to je skrytá ironie? Hmmm moc to nevyznělo. To nemění nic na tom, že u Nissanu používají jako motivaci pro designéry travku >:D

Produkují hnus za hnusem, poslední pěkné auto je QQ ;-)
29. 9. 2012 10:16
Re: Terra
;-) :yes:
Avatar - Katikakus
29. 9. 2012 08:47
Re: Terra
Ty i zkrouceny byste si meli oba poposednout... ;-)

Zkus se podivat sem: [odkaz]