Nissan to s výstředním sporťákem myslí vážně. Představuje jeho pojízdnou verzi
Nissan v roce 2013 šokoval studií BladeGlider, která šípovitou karoserií připomínala tříkolku. Už tehdy se množily zprávy, že by se vůz s úzkým rozchodem předních kol mohl vyrábět. Po třech letech by tyto spekulace mohly opět nabýt aktuálnosti, protože Nissan představil pojízdnou verzi BladeGlideru. Ta vznikla ve spolupráci s firmou Williams Advanced Engineering známou svým týmem v F1.
Už před třemi lety Nissan prezentoval BladeGlider jako elektromobil. O pohon se starají dva vzadu umístěné elektrické motory o celkovém výkonu 200 kW a točivém momentu 700 N.m. Díky této síle vůz zrychlí z 0-100 km/h za méně než pět sekund, maximální rychlost činí 190 km/h.
Poháněná jsou zadní kola, dvojice elektrických jednotek umožní vektorovat točivý moment dle potřeby na každé z kol. Vektorování je přitom možné nastavit ve třech režimech, z nichž jeden se jmenuje drift, což naznačuje opravdovou zábavu za volantem. Elektrické agregáty čerpají svoji energii z pěti modulů lithium-iontových baterií.
BladeGlider je 4.300 mm dlouhý, široký 1.850 mm a vysoký 1.300 mm, rozvor náprav činí 2.800 mm. Vpředu jsou skutečně dvě kola, byť se to nezdá, jejich rozchod však činí jen metr. Automobil váží 1.300 kilogramů, což je s ohledem na elektrický pohon a související těžké baterie slušné číslo.
Otevřená karoserie je zpevněna dvěma výztuhami, což zajišťuje dostatečnou tuhost karoserie navzdory otevřenému nebi nad hlavou. Uvnitř najdeme tři sedadla v konfiguraci McLarenu F1, řidič tedy sedí uprostřed a pasažéři až za ním. Sedadla disponují čtyřbodovými pásy, řidič má před sebou hned obrazovky. Ta centrální ukazuje důležité informace, zatímco dvě po stranách suplují funkcí zpětných zrcátek – ta jsou nahrazena kamerami umístěnými za předními koly.
Nissan BladeGlider byl v roce 2013 postaven pro tehdejší tokijský autosalon. Automobilka studii nepochybně inspirovanou závodním speciálem DeltaWing tenkrát prezentovala jako vizi netradičního sporťáku, který díky kombinace elektrického pohonu a unikátní šípovité koncepci měl nabídnout speciální zážitky za volantem. Práce na autě pokračovaly i po jeho představení, pojízdným prototypem chce Nissan dokázat, že jeho vize šípovitého vozu se skvělou ovladatelností je správná.
Pojízdný BladeGlider se bude prezentovat v Riu de Janeiru, kde japonský výrobce sponzoruje tamější olympiádu. V Brazílii se objeví hned dva kousky – zelený a oranžový. Zatímco jeden bude pouze vystaven, s druhým se bude možné se svézt.