Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nissan to s výstředním sporťákem myslí vážně. Představuje jeho pojízdnou verzi

David Bureš
Diskuze (4)
Unikátní Nissan BladeGlider se světu poprvé představil před třemi lety. Letos vznikla jeho inovovaná verze, na níž spolupracovala firma Williams.

Nissan v roce 2013 šokoval studií BladeGlider, která šípovitou karoserií připomínala tříkolku. Už tehdy se množily zprávy, že by se vůz s úzkým rozchodem předních kol mohl vyrábět. Po třech letech by tyto spekulace mohly opět nabýt aktuálnosti, protože Nissan představil pojízdnou verzi BladeGlideru. Ta vznikla ve spolupráci s firmou Williams Advanced Engineering známou svým týmem v F1.

Už před třemi lety Nissan prezentoval BladeGlider jako elektromobil. O pohon se starají dva vzadu umístěné elektrické motory o celkovém výkonu 200 kW a točivém momentu 700 N.m. Díky této síle vůz zrychlí z 0-100 km/h za méně než pět sekund, maximální rychlost činí 190 km/h.

Poháněná jsou zadní kola, dvojice elektrických jednotek umožní vektorovat točivý moment dle potřeby na každé z kol. Vektorování je přitom možné nastavit ve třech režimech, z nichž jeden se jmenuje drift, což naznačuje opravdovou zábavu za volantem. Elektrické agregáty čerpají svoji energii z pěti modulů lithium-iontových baterií.

BladeGlider je 4.300 mm dlouhý, široký 1.850 mm a vysoký 1.300 mm, rozvor náprav činí 2.800 mm. Vpředu jsou skutečně dvě kola, byť se to nezdá, jejich rozchod však činí jen metr. Automobil váží 1.300 kilogramů, což je s ohledem na elektrický pohon a související těžké baterie slušné číslo.

Otevřená karoserie je zpevněna dvěma výztuhami, což zajišťuje dostatečnou tuhost karoserie navzdory otevřenému nebi nad hlavou. Uvnitř najdeme tři sedadla v konfiguraci McLarenu F1, řidič tedy sedí uprostřed a pasažéři až za ním. Sedadla disponují čtyřbodovými pásy, řidič má před sebou hned obrazovky. Ta centrální ukazuje důležité informace, zatímco dvě po stranách suplují funkcí zpětných zrcátek – ta jsou nahrazena kamerami umístěnými za předními koly.

Nissan BladeGlider byl v roce 2013 postaven pro tehdejší tokijský autosalon. Automobilka studii nepochybně inspirovanou závodním speciálem DeltaWing tenkrát prezentovala jako vizi netradičního sporťáku, který díky kombinace elektrického pohonu a unikátní šípovité koncepci měl nabídnout speciální zážitky za volantem. Práce na autě pokračovaly i po jeho představení, pojízdným prototypem chce Nissan dokázat, že jeho vize šípovitého vozu se skvělou ovladatelností je správná.

Pojízdný BladeGlider se bude prezentovat v Riu de Janeiru, kde japonský výrobce sponzoruje tamější olympiádu. V Brazílii se objeví hned dva kousky – zelený a oranžový. Zatímco jeden bude pouze vystaven, s druhým se bude možné se svézt.

David Bureš
Diskuze (4)
Avatar - Bubáq
8. 8. 2016 14:34
Re: Posedlost
Asi toho moc nevíš, že.... ale to nevadí, informace jsou k dispozici.
Avatar - Ada je zase tady
7. 8. 2016 23:22
Re: Posedlost
Celý koncept auta na baterky zatím neprokázal oprávnění ke své existenci :-!
Re: Posedlost
V Le Mans sa jazdí na design?
Avatar - Bubáq
7. 8. 2016 19:14
Posedlost
Zdá se mi, že jak závodní oddělení, tak i designové oddělení Nissanu je posedlé konceptem, který dosud neprokázal oprávnění ke své existenci (Le Mans). Ten šéf designu musí být fakt posedlý... Může se to Nissanu vyplatit?