Noble M600: Sériová verze představena

Noble M600: Sériová verze představena

 
 

Britský malovýrobce supersportů představuje sériovou verzi modelu M600.

Britská firma Noble byla založena v roce 1999 Lee Noblem, který svými vozy chtěl nabídnout alternativu k zavedeným výrobcům supersportovních vozů. Prvním modelem značky byl kabriolet Noble M10, v roce 2000 se začalo vyrábět známější šestiválcové kupé M12.

V roce 2006 koupil značku Peter Dyson, který o tři roky později rozhodl, že se automobilka vydá do teritoria dražších a silnějších supersportů. Tímto rozhodnutím začal vývoj modelu M600, kterému dalo vedení přednost před vývojem menší M15.

Testování vozu probíhalo z větší části ve Spojených státech, které patří mezi hlavní odbytiště značky. Testované M600 projely nejen Údolím smrti, ale i solnými pláněmi Bonneville a slavnými tratěmi Pikes Peak. Doprovodem pro ně byly Porsche Carrera GT a Ferrari Enzo, se kterými byly prototypy M600 neustále porovnávány.

Vůz už loni testovaly mnohé britské magazíny, M600 ale nadále zůstávalo ve fázi prototypu. Sériovou verzi, která se od prototypu mírně liší, představuje Noble až nyní.

Funkčnost před stylem

Křivky karoserie vycházejí z modelu M15, představeného v roce 2006. M600 je však větší, na délku měří 4.360 mm, jeho rozvor činí 2.540 mm.

Základem vozu je trubkový prostorový rám z nerezové oceli, samotná karoserie je z karbonových vláken.

Tak jako u M15 byl i design M600 podřízen funkčnosti. Tvary vozu byly testovány ve větrném tunelu a upravovány pro co nejmenší součinitel odporu. Kvůli lepšímu chlazení je vůz vybaven mnohými chladícími otvory po celé karoserii. Sériová verze se oproti prototypu liší kosmeticky upravenými světly a nárazníky.

Luxusnější kokpit

Interiér vozu je ručně vyráběn podle individuálního přání zákazníka a vypadá luxusněji než předchozí vozy Noble, nadále ale zůstává především účelný. Vždyť i sama továrna říká, že kokpit M600 není vrcholem praktičnosti, či komfortu.

Zákazníci mají na výběr z koženého čalounění, nebo alcantary, volant je kožený, nebo semišový.

Středový panel je z karbonových vláken, na palubní desce nechybí plaketka s výrobním číslem auta.

Sedačky s karbonovou konstrukcí jsou speciálně vyráběny pro Noble a zákazník si je může individuálně upravit. Již v základu jsou však vybaveny pětibodovými pásy.

Pro zavazadlový prostor v přídi auta Noble nabízí speciální sadu zavazadel z hovězí kůže.

Přeplňovaný osmiválec Yamaha

Sériové M600 pohání uprostřed uložený 4,4litrový osmiválec Yamaha s dvojitým přeplňováním, prototyp přitom používal motor Volvo stejného objemu. Jednotka v nejextrémnějším nastavení produkuje výkon 484 kW (650 koňských sil) v 6800 min-1 . Vrchol točivého momentu je 818 Nm v 3800 min-1. Vůz váží 1250 kg, tudíž je poměr výkon/hmotnost 484 kW na tunu.

Podle testu Autocaru trvá zrychlení z 0-120 mph (193 km/h) 8,9 sekund, zrychlení z 0-100 km/h trvá méně než 3 s. Maximální rychlost je automobilkou odhadována na více než 360 km/h.

Převodovka je šestistupňová manuální a dodávat ji bude firma Graziano.

Automobil je vybaven minimem elektronických pomocníků, prototypu chybělo i ABS. Noble se nezmiňuje, jestli sériová verze systém ABS využije, jisté ale je, že k brzdění budou sloužit kotouče Alcon, vpředu s průměrem 380 mm, vzadu 350 mm.

Adaptable Performance Control

Přestože je Noble nadále zaměřeno na pravověrné řidiče, kteří ocení vynikající jízdní a dynamické schopnosti auta, samo vedení tvrdí, že tak velký výkon nelze využít za všech jízdních podmínek. Proto je M600 vybaveno funkcí Adaptable Performance Control, která sníží posílaný výkon na zadní kola a upraví odezvu na plyn.

Road je jakýmsi komfortním nastavením s výkonem 335 kW a zapnutou kontrolou trakce. Vedle toho je i zjemněna křivka výkonu a zpomalena odezva na plyn.

Track nabízí 410 kW, „méně otravnou“ trakční kontrolu a kratší odezvu na plyn. Vrcholem je nastavení Race s 484 kW, vypnutou kontrolou trakcí, agresivnější výkonovou křivkou a ještě lepší odezvou na plyn. Kontrolu trakce nicméně lze ručně zapnout.

Cena automobilu bude zveřejněna až později, zřejmě se ale bude pohybovat okolo částky 200.000 liber (asi 5.600.000,- Kč). Noble má už 52 zákazníků, kteří na M600 složili zálohu. První majitelé se nového vozu dočkají v dubnu 2011.

Noble M15: noblesní supersport pro každý den

Spolupracujeme s TipCars.com
Německo mění politiku vůči Turecku, vadí mu zatýkání protivládních aktivistů Německo mění politiku vůči Turecku, vadí mu zatýkání protivládních aktivistů

Kvůli úternímu zadržení bojovníků za lidská práva v…

Volkswagen dále hledá nového majitele pro Ducati, zájem má italský klan Benettonů Volkswagen dále hledá nového majitele pro Ducati, zájem má italský klan Benettonů

O koupi italského výrobce motocyklů Ducati od německé…

Zpěvák kapely Linkin Park Chester Bennington spáchal sebevraždu Zpěvák kapely Linkin Park Chester Bennington spáchal sebevraždu

Chester Bennington, zpěvák americké rockové kapely Linkin…

 
 






Doporučujeme
Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta? Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta?

Policista řídící provoz na křižovatce mnohé řidiče mate.…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Fiesta zůstává ve své třídě královnou jízdy: První svezení s novou generací Fiesta zůstává ve své třídě královnou jízdy: První svezení s novou generací

Během novinářské prezentace vozu na severu Španělska jsme…

Audi je v Evropě nuceno zastavit prodej některých svých modelů Audi je v Evropě nuceno zastavit prodej některých svých modelů

Audi musí na pár týdnů zastavit prodej svých benzinových…

 



Noble M600 Speedster: Otevřený supersport z Albionu stojí 7,2 milionu korun Noble M600 Speedster: Otevřený supersport z Albionu stojí 7,2 milionu korun

Britský výrobce supersportů Noble se pochlubil otevřeným…

 



 
Aston Martin AMR1 (1988-1989): Kratičký comeback

Aston Martin AMR1 (1988-1989): Kratičký comeback

Včera

Návrat Aston Martinu do nejvyšší ligy vytrvalostních závodů nepřinesl žádné vítězství, nicméně úplný propadák to nebyl. Jenže Ford koupil Jaguar a přišel rychlý konec...




Blesk.cz

Lucie Vondráčková si mne ruce: Další kšeft snů!

Lucie Vondráčková si mne ruce: Další kšeft snů!

Zpěvačce Lucii Vondráčkové (37) se v Kanadě, kde žije s manželem Tomášem Plekancem (34) a dvěma syny, daří čím…

Brambor bude letos méně. Úrodu poškodila jarní sucha

Brambor bude letos méně. Úrodu poškodila jarní sucha

Letošní úroda brambor nebude oproti loňsku příliš dobrá, způsobila to jarní sucha. Největší propad čeká rané…

 

iSport.cz

Monako bude žalovat. Kdo nelegálně jednal s Mbappém o přestupu?

Monako bude žalovat. Kdo nelegálně jednal s Mbappém…

Ajajaj, tady bude mít někdo průšvih. AS Monako vydalo prohlášení, ve kterém odsuzuje velké evropské týmy za to,…

Sparta hlásí devátou posilu. Přichází kamerunský záložník Mandjeck

Sparta hlásí devátou posilu. Přichází kamerunský…

Fotbalová Sparta hlásí svou devátou letní posilu, z francouzských Mét přichází střední záložník Georges…

 

Reflex.cz

Akty X 2017: Přihlaste své fotografie do soutěže a podívejte se na snímky z uplynulých let

Akty X 2017: Přihlaste své fotografie do soutěže a…

Akty X, dlouhodobě nejpopulárnější soutěž časopisu Reflex, které se každý rok účastní stovky profesionálních i…

Děs a hrůza v české literatuře: naše krvavé romány a lidové horůrky zmapoval Polák

Děs a hrůza v české literatuře: naše krvavé romány a…

První komplexní monografie věnovaná české hrůzostrašné literatuře! Na téměř pěti stech stránkách Hrůzy v české…