Noble M600: Sériová verze představena

Noble M600: Sériová verze představena

 
 

Britský malovýrobce supersportů představuje sériovou verzi modelu M600.

Britská firma Noble byla založena v roce 1999 Lee Noblem, který svými vozy chtěl nabídnout alternativu k zavedeným výrobcům supersportovních vozů. Prvním modelem značky byl kabriolet Noble M10, v roce 2000 se začalo vyrábět známější šestiválcové kupé M12.

V roce 2006 koupil značku Peter Dyson, který o tři roky později rozhodl, že se automobilka vydá do teritoria dražších a silnějších supersportů. Tímto rozhodnutím začal vývoj modelu M600, kterému dalo vedení přednost před vývojem menší M15.

Testování vozu probíhalo z větší části ve Spojených státech, které patří mezi hlavní odbytiště značky. Testované M600 projely nejen Údolím smrti, ale i solnými pláněmi Bonneville a slavnými tratěmi Pikes Peak. Doprovodem pro ně byly Porsche Carrera GT a Ferrari Enzo, se kterými byly prototypy M600 neustále porovnávány.

Vůz už loni testovaly mnohé britské magazíny, M600 ale nadále zůstávalo ve fázi prototypu. Sériovou verzi, která se od prototypu mírně liší, představuje Noble až nyní.

Funkčnost před stylem

Křivky karoserie vycházejí z modelu M15, představeného v roce 2006. M600 je však větší, na délku měří 4.360 mm, jeho rozvor činí 2.540 mm.

Základem vozu je trubkový prostorový rám z nerezové oceli, samotná karoserie je z karbonových vláken.

Tak jako u M15 byl i design M600 podřízen funkčnosti. Tvary vozu byly testovány ve větrném tunelu a upravovány pro co nejmenší součinitel odporu. Kvůli lepšímu chlazení je vůz vybaven mnohými chladícími otvory po celé karoserii. Sériová verze se oproti prototypu liší kosmeticky upravenými světly a nárazníky.

Luxusnější kokpit

Interiér vozu je ručně vyráběn podle individuálního přání zákazníka a vypadá luxusněji než předchozí vozy Noble, nadále ale zůstává především účelný. Vždyť i sama továrna říká, že kokpit M600 není vrcholem praktičnosti, či komfortu.

Zákazníci mají na výběr z koženého čalounění, nebo alcantary, volant je kožený, nebo semišový.

Středový panel je z karbonových vláken, na palubní desce nechybí plaketka s výrobním číslem auta.

Sedačky s karbonovou konstrukcí jsou speciálně vyráběny pro Noble a zákazník si je může individuálně upravit. Již v základu jsou však vybaveny pětibodovými pásy.

Pro zavazadlový prostor v přídi auta Noble nabízí speciální sadu zavazadel z hovězí kůže.

Přeplňovaný osmiválec Yamaha

Sériové M600 pohání uprostřed uložený 4,4litrový osmiválec Yamaha s dvojitým přeplňováním, prototyp přitom používal motor Volvo stejného objemu. Jednotka v nejextrémnějším nastavení produkuje výkon 484 kW (650 koňských sil) v 6800 min-1 . Vrchol točivého momentu je 818 Nm v 3800 min-1. Vůz váží 1250 kg, tudíž je poměr výkon/hmotnost 484 kW na tunu.

Podle testu Autocaru trvá zrychlení z 0-120 mph (193 km/h) 8,9 sekund, zrychlení z 0-100 km/h trvá méně než 3 s. Maximální rychlost je automobilkou odhadována na více než 360 km/h.

Převodovka je šestistupňová manuální a dodávat ji bude firma Graziano.

Automobil je vybaven minimem elektronických pomocníků, prototypu chybělo i ABS. Noble se nezmiňuje, jestli sériová verze systém ABS využije, jisté ale je, že k brzdění budou sloužit kotouče Alcon, vpředu s průměrem 380 mm, vzadu 350 mm.

Adaptable Performance Control

Přestože je Noble nadále zaměřeno na pravověrné řidiče, kteří ocení vynikající jízdní a dynamické schopnosti auta, samo vedení tvrdí, že tak velký výkon nelze využít za všech jízdních podmínek. Proto je M600 vybaveno funkcí Adaptable Performance Control, která sníží posílaný výkon na zadní kola a upraví odezvu na plyn.

Road je jakýmsi komfortním nastavením s výkonem 335 kW a zapnutou kontrolou trakce. Vedle toho je i zjemněna křivka výkonu a zpomalena odezva na plyn.

Track nabízí 410 kW, „méně otravnou“ trakční kontrolu a kratší odezvu na plyn. Vrcholem je nastavení Race s 484 kW, vypnutou kontrolou trakcí, agresivnější výkonovou křivkou a ještě lepší odezvou na plyn. Kontrolu trakce nicméně lze ručně zapnout.

Cena automobilu bude zveřejněna až později, zřejmě se ale bude pohybovat okolo částky 200.000 liber (asi 5.600.000,- Kč). Noble má už 52 zákazníků, kteří na M600 složili zálohu. První majitelé se nového vozu dočkají v dubnu 2011.

Noble M15: noblesní supersport pro každý den

Spolupracujeme s TipCars.com
Amazon kupuje největší arabský eshop Souq.com Amazon kupuje největší arabský eshop Souq.com

Americký internetový prodejce Amazon se dohodl na koupi…

Volkswagen vydá dluhopisy za pět miliard eur, poprvé od vypuknutí emisního skandálu Volkswagen vydá dluhopisy za pět miliard eur, poprvé od vypuknutí emisního skandálu

Německá automobilka Volkswagen chystá na čtvrtek dlouho…

VIDEO: Barevné. Unikátní snímek zachycuje bitvu o Stalingrad VIDEO: Barevné. Unikátní snímek zachycuje bitvu o Stalingrad

Obrázků a dokumentů z legendární bitvy druhé světové…

Nové město v poušti má upevnit vládu Maroka nad Západní Saharou Nové město v poušti má upevnit vládu Maroka nad Západní Saharou

Na pásu pouště, který vybíhá ze Sahary do Atlantiku,…

 
 






Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Zničili jsme pneumatiku a vydali se na cestu. Test nového výrobku Bridgestone Zničili jsme pneumatiku a vydali se na cestu. Test nového výrobku Bridgestone

Nový typ pneumatiky umožní motoristům ujet i po velkém…

Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění…

 




Noble M600 Speedster: Otevřený supersport z Albionu stojí 7,2 milionu korun Noble M600 Speedster: Otevřený supersport z Albionu stojí 7,2 milionu korun

Britský výrobce supersportů Noble se pochlubil otevřeným…

 



 
Tesla a její Autopilot: Proč je pořád nepoužitelný?

Tesla a její Autopilot: Proč je pořád nepoužitelný?

Včera

Není to tak dávno, co se media a internet hemžily články či videi s vozem Tesla model S a jeho autonomním systémem řízení Autopilot. Tragická nehoda z května 2016 však dohnala tvůrce se nad celou věcí zamyslet. Jak to celé zatím vypadá?




Blesk.cz

Obrazy za 2,5 miliardy se vrátily do muzea. 14 let ležely na záchodě mafiánského sídla

Obrazy za 2,5 miliardy se vrátily do muzea. 14 let…

Dva obrazy Vincenta Van Gogha v celkové hodnotě kolem 100 milionů dolarů (2,5 miliardy Kč), ukradené před 14…

Lidl se otevřel stravenkám: Už nebudou jen pro jejich zaměstnance

Lidl se otevřel stravenkám: Už nebudou jen pro…

Diskont Lidl se dává do obchodu se stravenkami. Ty původně nabídl svým 8000 zaměstnancům, nyní je začne nabízet…

 

iSport.cz

Německo porazilo Podolskiho gólem Anglii, Skotsko jen remizovalo s Kanadou

Německo porazilo Podolskiho gólem Anglii, Skotsko…

Fotbalisté Německa v domácí přípravě porazili 1:0 Anglii. Soupeři českého týmu v kvalifikaci o postup na…

VIDEO: Česko - Litva 3:0. Góly dali Hořava, Krmenčík a debutant Jankto

VIDEO: Česko - Litva 3:0. Góly dali Hořava, Krmenčík…

Po bídném prvním poločase přišla konečně gólová smršť. Trenér české reprezentace Karel Jarolím vyměnil o…

 

Reflex.cz

Krutost první světové války. Podívejte se, jak zachytili fotografové události na bojištích

Krutost první světové války. Podívejte se, jak…

Před sto lety probíhala 1. světová válka. Velká část bitev se odehrávala v zákopech, od bojů minulých století se…

Socialisté nahánějí voliče do Babišovy náruče

Socialisté nahánějí voliče do Babišovy náruče

Vladimír Špidla, šéf premiérových poradců, znovu hájil – tentokrát v rozhovoru pro Info.cz - záměr ČSSD zavést…