Noble M600: Sériová verze představena

Noble M600: Sériová verze představena

 
 

Britský malovýrobce supersportů představuje sériovou verzi modelu M600.

Britská firma Noble byla založena v roce 1999 Lee Noblem, který svými vozy chtěl nabídnout alternativu k zavedeným výrobcům supersportovních vozů. Prvním modelem značky byl kabriolet Noble M10, v roce 2000 se začalo vyrábět známější šestiválcové kupé M12.

V roce 2006 koupil značku Peter Dyson, který o tři roky později rozhodl, že se automobilka vydá do teritoria dražších a silnějších supersportů. Tímto rozhodnutím začal vývoj modelu M600, kterému dalo vedení přednost před vývojem menší M15.

Testování vozu probíhalo z větší části ve Spojených státech, které patří mezi hlavní odbytiště značky. Testované M600 projely nejen Údolím smrti, ale i solnými pláněmi Bonneville a slavnými tratěmi Pikes Peak. Doprovodem pro ně byly Porsche Carrera GT a Ferrari Enzo, se kterými byly prototypy M600 neustále porovnávány.

Vůz už loni testovaly mnohé britské magazíny, M600 ale nadále zůstávalo ve fázi prototypu. Sériovou verzi, která se od prototypu mírně liší, představuje Noble až nyní.

Funkčnost před stylem

Křivky karoserie vycházejí z modelu M15, představeného v roce 2006. M600 je však větší, na délku měří 4.360 mm, jeho rozvor činí 2.540 mm.

Základem vozu je trubkový prostorový rám z nerezové oceli, samotná karoserie je z karbonových vláken.

Tak jako u M15 byl i design M600 podřízen funkčnosti. Tvary vozu byly testovány ve větrném tunelu a upravovány pro co nejmenší součinitel odporu. Kvůli lepšímu chlazení je vůz vybaven mnohými chladícími otvory po celé karoserii. Sériová verze se oproti prototypu liší kosmeticky upravenými světly a nárazníky.

Luxusnější kokpit

Interiér vozu je ručně vyráběn podle individuálního přání zákazníka a vypadá luxusněji než předchozí vozy Noble, nadále ale zůstává především účelný. Vždyť i sama továrna říká, že kokpit M600 není vrcholem praktičnosti, či komfortu.

Zákazníci mají na výběr z koženého čalounění, nebo alcantary, volant je kožený, nebo semišový.

Středový panel je z karbonových vláken, na palubní desce nechybí plaketka s výrobním číslem auta.

Sedačky s karbonovou konstrukcí jsou speciálně vyráběny pro Noble a zákazník si je může individuálně upravit. Již v základu jsou však vybaveny pětibodovými pásy.

Pro zavazadlový prostor v přídi auta Noble nabízí speciální sadu zavazadel z hovězí kůže.

Přeplňovaný osmiválec Yamaha

Sériové M600 pohání uprostřed uložený 4,4litrový osmiválec Yamaha s dvojitým přeplňováním, prototyp přitom používal motor Volvo stejného objemu. Jednotka v nejextrémnějším nastavení produkuje výkon 484 kW (650 koňských sil) v 6800 min-1 . Vrchol točivého momentu je 818 Nm v 3800 min-1. Vůz váží 1250 kg, tudíž je poměr výkon/hmotnost 484 kW na tunu.

Podle testu Autocaru trvá zrychlení z 0-120 mph (193 km/h) 8,9 sekund, zrychlení z 0-100 km/h trvá méně než 3 s. Maximální rychlost je automobilkou odhadována na více než 360 km/h.

Převodovka je šestistupňová manuální a dodávat ji bude firma Graziano.

Automobil je vybaven minimem elektronických pomocníků, prototypu chybělo i ABS. Noble se nezmiňuje, jestli sériová verze systém ABS využije, jisté ale je, že k brzdění budou sloužit kotouče Alcon, vpředu s průměrem 380 mm, vzadu 350 mm.

Adaptable Performance Control

Přestože je Noble nadále zaměřeno na pravověrné řidiče, kteří ocení vynikající jízdní a dynamické schopnosti auta, samo vedení tvrdí, že tak velký výkon nelze využít za všech jízdních podmínek. Proto je M600 vybaveno funkcí Adaptable Performance Control, která sníží posílaný výkon na zadní kola a upraví odezvu na plyn.

Road je jakýmsi komfortním nastavením s výkonem 335 kW a zapnutou kontrolou trakce. Vedle toho je i zjemněna křivka výkonu a zpomalena odezva na plyn.

Track nabízí 410 kW, „méně otravnou“ trakční kontrolu a kratší odezvu na plyn. Vrcholem je nastavení Race s 484 kW, vypnutou kontrolou trakcí, agresivnější výkonovou křivkou a ještě lepší odezvou na plyn. Kontrolu trakce nicméně lze ručně zapnout.

Cena automobilu bude zveřejněna až později, zřejmě se ale bude pohybovat okolo částky 200.000 liber (asi 5.600.000,- Kč). Noble má už 52 zákazníků, kteří na M600 složili zálohu. První majitelé se nového vozu dočkají v dubnu 2011.

Noble M15: noblesní supersport pro každý den

Spolupracujeme s TipCars.com
Škoda Auto začne vyrábět Octavii také v Rusku Škoda Auto začne vyrábět Octavii také v Rusku

Škoda Auto začne příští rok vyrábět model Octavia také v…

Babiš jednal v Bruselu o kvótách: Nesmíme jít slovenskou cestou Babiš jednal v Bruselu o kvótách: Nesmíme jít slovenskou cestou

Začal summit Evropské unie v Bruselu, kde se za Česko…

Komentář Heleny Horské: bitcoin je investiční hračkou pro otrlé Komentář Heleny Horské: bitcoin je investiční hračkou pro otrlé

Bitcoin se postupně odhaluje – ukazuje nám, co vlastně je…

Bulhaři schválili prodej elektrárny Varna, kterou vlastní ČEZ Bulhaři schválili prodej elektrárny Varna, kterou vlastní ČEZ

Bulharský antimonopolní úřad povolil společnosti SIGDA,…

 
 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Scénáristé The Grand Tour jsou geniální. Takto využili Hammondovy těžké nehody Scénáristé The Grand Tour jsou geniální. Takto využili Hammondovy těžké nehody

První díl nové série The Grand Tour nasadil laťku vysoko.…

Nový Mercedes-Benz CLS má české ceny. Takhle vypadá základní verze Nový Mercedes-Benz CLS má české ceny. Takhle vypadá základní verze

Třetí generace "placatého" Mercedesu dorazila na český…

 



Noble M600 Speedster: Otevřený supersport z Albionu stojí 7,2 milionu korun Noble M600 Speedster: Otevřený supersport z Albionu stojí 7,2 milionu korun

Britský výrobce supersportů Noble se pochlubil otevřeným…

 



 
Exkluzivní svezení s Alpine A110. Tenhle sporťák se povedl! Má vůbec nějakou chybu?

Exkluzivní svezení s Alpine A110. Tenhle sporťák se povedl! Má vůbec nějakou chybu?

Dnes 18:55

Renault oživuje značku Alpine sporťákem pojmenovaným po jejím neznámějším modelu. Za tuhle reinkarnaci se však původní A110 stydět nemusí!




Blesk.cz

Hasiči vytáhli z Vltavy poslední část trosek lávky. Dva speciální tanky to zvládly za pouhých několik hodin

Hasiči vytáhli z Vltavy poslední část trosek lávky.…

Na nábřeží u Trojské lávky přijel krátce po poledni konvoj s těžkou technikou. Hasiči s její pomocí vytáhli z…

Spratka Novotného rázně umlčeli! Má v tom prsty Kristelová s Řepkou?

Spratka Novotného rázně umlčeli! Má v tom prsty…

Internetová slovní přestřelka mezi Pavlem Novotným (36) a Kateřinou Kristelovou (38) skončila. Novotného…

 

iSport.cz

Strůjce plzeňského úspěchu Straka: Nejtěžší bylo vyhodit bráchu

Strůjce plzeňského úspěchu Straka: Nejtěžší bylo…

Jako hráč vyhrál Nagano, mistrovství světa i extraligový titul. Dovede řídit klub z pozice majitele a…

Hlaváčková si upraví jméno. Italský manžel má ze změny radost

Hlaváčková si upraví jméno. Italský manžel má ze…

Tenistka Andrea Sestini Hlaváčková vstoupí do nové sezony s rozšířeným příjmením a novou parťačkou, ale opakuje…

 

Reflex.cz

Tipy na víkend: Adventní koncert na Stezce korunami stromů a indiáni na válečné stezce

Tipy na víkend: Adventní koncert na Stezce korunami…

Vánoční i nevánoční akce vás čekají tento víkend. Předvánoční stres z vás spadne natotata!

JXD burcuje a apeluje na OSN: Zdaňte maso a hlavně vzduch!

JXD burcuje a apeluje na OSN: Zdaňte maso a hlavně vzduch!

Další neomarxistická krávovina se objevila na obzoru amerických ekonomických institucí. Ty začaly zcela vážně…