Noble M600: Sériová verze představena

Noble M600: Sériová verze představena

 
 

Britský malovýrobce supersportů představuje sériovou verzi modelu M600.

Britská firma Noble byla založena v roce 1999 Lee Noblem, který svými vozy chtěl nabídnout alternativu k zavedeným výrobcům supersportovních vozů. Prvním modelem značky byl kabriolet Noble M10, v roce 2000 se začalo vyrábět známější šestiválcové kupé M12.

V roce 2006 koupil značku Peter Dyson, který o tři roky později rozhodl, že se automobilka vydá do teritoria dražších a silnějších supersportů. Tímto rozhodnutím začal vývoj modelu M600, kterému dalo vedení přednost před vývojem menší M15.

Testování vozu probíhalo z větší části ve Spojených státech, které patří mezi hlavní odbytiště značky. Testované M600 projely nejen Údolím smrti, ale i solnými pláněmi Bonneville a slavnými tratěmi Pikes Peak. Doprovodem pro ně byly Porsche Carrera GT a Ferrari Enzo, se kterými byly prototypy M600 neustále porovnávány.

Vůz už loni testovaly mnohé britské magazíny, M600 ale nadále zůstávalo ve fázi prototypu. Sériovou verzi, která se od prototypu mírně liší, představuje Noble až nyní.

Funkčnost před stylem

Křivky karoserie vycházejí z modelu M15, představeného v roce 2006. M600 je však větší, na délku měří 4.360 mm, jeho rozvor činí 2.540 mm.

Základem vozu je trubkový prostorový rám z nerezové oceli, samotná karoserie je z karbonových vláken.

Tak jako u M15 byl i design M600 podřízen funkčnosti. Tvary vozu byly testovány ve větrném tunelu a upravovány pro co nejmenší součinitel odporu. Kvůli lepšímu chlazení je vůz vybaven mnohými chladícími otvory po celé karoserii. Sériová verze se oproti prototypu liší kosmeticky upravenými světly a nárazníky.

Luxusnější kokpit

Interiér vozu je ručně vyráběn podle individuálního přání zákazníka a vypadá luxusněji než předchozí vozy Noble, nadále ale zůstává především účelný. Vždyť i sama továrna říká, že kokpit M600 není vrcholem praktičnosti, či komfortu.

Zákazníci mají na výběr z koženého čalounění, nebo alcantary, volant je kožený, nebo semišový.

Středový panel je z karbonových vláken, na palubní desce nechybí plaketka s výrobním číslem auta.

Sedačky s karbonovou konstrukcí jsou speciálně vyráběny pro Noble a zákazník si je může individuálně upravit. Již v základu jsou však vybaveny pětibodovými pásy.

Pro zavazadlový prostor v přídi auta Noble nabízí speciální sadu zavazadel z hovězí kůže.

Přeplňovaný osmiválec Yamaha

Sériové M600 pohání uprostřed uložený 4,4litrový osmiválec Yamaha s dvojitým přeplňováním, prototyp přitom používal motor Volvo stejného objemu. Jednotka v nejextrémnějším nastavení produkuje výkon 484 kW (650 koňských sil) v 6800 min-1 . Vrchol točivého momentu je 818 Nm v 3800 min-1. Vůz váží 1250 kg, tudíž je poměr výkon/hmotnost 484 kW na tunu.

Podle testu Autocaru trvá zrychlení z 0-120 mph (193 km/h) 8,9 sekund, zrychlení z 0-100 km/h trvá méně než 3 s. Maximální rychlost je automobilkou odhadována na více než 360 km/h.

Převodovka je šestistupňová manuální a dodávat ji bude firma Graziano.

Automobil je vybaven minimem elektronických pomocníků, prototypu chybělo i ABS. Noble se nezmiňuje, jestli sériová verze systém ABS využije, jisté ale je, že k brzdění budou sloužit kotouče Alcon, vpředu s průměrem 380 mm, vzadu 350 mm.

Adaptable Performance Control

Přestože je Noble nadále zaměřeno na pravověrné řidiče, kteří ocení vynikající jízdní a dynamické schopnosti auta, samo vedení tvrdí, že tak velký výkon nelze využít za všech jízdních podmínek. Proto je M600 vybaveno funkcí Adaptable Performance Control, která sníží posílaný výkon na zadní kola a upraví odezvu na plyn.

Road je jakýmsi komfortním nastavením s výkonem 335 kW a zapnutou kontrolou trakce. Vedle toho je i zjemněna křivka výkonu a zpomalena odezva na plyn.

Track nabízí 410 kW, „méně otravnou“ trakční kontrolu a kratší odezvu na plyn. Vrcholem je nastavení Race s 484 kW, vypnutou kontrolou trakcí, agresivnější výkonovou křivkou a ještě lepší odezvou na plyn. Kontrolu trakce nicméně lze ručně zapnout.

Cena automobilu bude zveřejněna až později, zřejmě se ale bude pohybovat okolo částky 200.000 liber (asi 5.600.000,- Kč). Noble má už 52 zákazníků, kteří na M600 složili zálohu. První majitelé se nového vozu dočkají v dubnu 2011.

Noble M15: noblesní supersport pro každý den

Spolupracujeme s TipCars.com
G7 došla ke shodě, ochraně klimatu ale brání Trump G7 došla ke shodě, ochraně klimatu ale brání Trump

Lídři nejvyspělejších zemí světa ze skupiny G7 se na úvod…

USA neomezí protiruské sankce. Chtějí je naopak ještě zpřísnit USA neomezí protiruské sankce. Chtějí je naopak ještě zpřísnit

Spojené státy neusilují o omezení západních sankcí proti…

První klubová pojišťovna nevydělává a čeká na druhou kapitálovou injekci od RSJ První klubová pojišťovna nevydělává a čeká na druhou kapitálovou injekci od RSJ

Pionýr na trhu vzájemného pojištění na svou chvíli teprve čeká.

Srbové zbourali mešitu. Byla postavena bez povolení, argumentují Srbové zbourali mešitu. Byla postavena bez povolení, argumentují

Srbské úřady, navzdory protestu muslimů, zbouraly mešitu…

 
 






Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
Auta a film: Zde je přehled 30 nejznámějších spojení Auta a film: Zde je přehled 30 nejznámějších spojení

Také letos se do kin dostává řada filmů, kde se děj více…

BMW řady 8 je oficiálně venku! Kupé mísí sport, modernu i luxus BMW řady 8 je oficiálně venku! Kupé mísí sport, modernu i luxus

Mnichovská automobilka oficiálně představila BMW řady 8,…

 




Noble M600 Speedster: Otevřený supersport z Albionu stojí 7,2 milionu korun Noble M600 Speedster: Otevřený supersport z Albionu stojí 7,2 milionu korun

Britský výrobce supersportů Noble se pochlubil otevřeným…

 



 
Jaguar XE SV Project 8: Zapomeňte na AMG a M. Tohle je bomba!

Jaguar XE SV Project 8: Zapomeňte na AMG a M. Tohle je bomba!

Včera

Jaguar posouvá laťku sportovních sedanů střední třídy na úplně jinou úroveň, tohle auto od divize SVO má 600 koní!




Blesk.cz

Chat s odborníkem: Biokódování proti kouření

Chat s odborníkem: Biokódování proti kouření

Vyzkoušeli jste už všechno možné a pořád se vám s kouřením nedaří skoncovat? Možná budete potřebovat nějakou…

Slivovice na dovolené nestačí, ví lékař. Hrozí vám komáři, žloutenka i průjem

Slivovice na dovolené nestačí, ví lékař. Hrozí vám…

Češi se letos chystají na dovolenou hlavně do Chorvatska, ale mezi tradiční destinace už patří Itálie, Řecko,…

 

iSport.cz

Komplikace v boji o MS! Čeští volejbalisté poprvé padli, nestačili na Španěly

Komplikace v boji o MS! Čeští volejbalisté poprvé…

Čeští volejbalisté po dvou hladkých výhrách poprvé na domácím kvalifikačním turnaji o postup na mistrovství…

Ranec za Schicka! Sparta vydělá na jeho přestupu dalších 53 milionů

Ranec za Schicka! Sparta vydělá na jeho přestupu…

4,5 milionu eur utržila Sparta prodejem Patrika Schicka do Sampdorie Janov minulé léto. Teď, kdy má…

 

Reflex.cz

Václav Klaus ml.: Rada rodičům, kterým vadí propagace islámu ve školách. Občansky se braňte!

Václav Klaus ml.: Rada rodičům, kterým vadí…

Václav Klaus mladší dnes ve své páteční Pětce kritizuje platby do fondů EU, rozpočtovou politiku Andreje Babiše…

Tryzna za zavražděné spolužáky: Studenti v Manchesteru zazpívali společně dojemnou píseň

Tryzna za zavražděné spolužáky: Studenti v…

Nehněvej se v myšlenkách na minulost. Tak by se dal volně přeložit název písně Don’t Look Back in Anger od…