Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Audi neuhlídalo novou generaci A1. Prohlédněte si novinku ze všech stran!

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (41)
Audi se nepodařilo udržet vzhled nové generace modelové řady A1 a díky úniku fotografií si můžeme detailně prohlédnout exteriér i interiér nejmenšího hatchbacku se čtyřmi kruhy ve znaku.

Audi A1 se světu představilo na ženevském autosalonu v roce 2010 s třídveřovou karoserií a na trh během stejného roku. V listopadu 2011 bylo odhaleno pětidveřové A1 Sportback, jehož prodej se rozběhl na jaře roku 2012.

V současnosti patří modely řady A1 k veteránům v nabídce automobilky Audi a čeká jej střídání stráží. Samotná automobilka Audi v první polovině června poodhalila interiér nové generace modelu A1 a belgický AUTOTIJD nyní v předstihu před oficiální prezentací zveřejnil sérií snímku očekávané novinky.

V případě designu se můžeme těšit na sjednocení stylu s většími modely v čele s řadami A3 a Q2, jímž se má nové A1 svým vzhledem přibližovat nejvíce.

Interiér nabídne moderní tvary a především digitální přístrojový štít, který doplňuje velká dotyková obrazovka multimediálního systému MMI. Z velké A8 má být převzata i možnost zadávání cílové destinace pomocí psaní, a to nikoliv po písmenech, ale klidně bez přerušování a bez čekání na další písmo.

Nová generace modelové řady A1 opouští třídveřovou karoserii a má být k dispozici již jen jako pětidveřový Sportback, který bude sdílet platformu MQB s aktuální generací modelu Polo značky Volkswagen. Díky tomu máme očekávat mírný nárůst rozvoru náprav a vnějších i vnitřních rozměrů.

Paleta pohonných jednotek nové generace Audi A1 má podle starších informací nabízet moderní přeplňované motory. Nabídku má zahajovat litrový tříválec TFSI o výkonu 85 kW (115 k), následovaný čtyřválcem 1.5 TFSI o výkonu 110 kW (150 k) a vrcholem mezi benzinovými motory se má stát 2.0 TFSI verze S1 Sportback s výkonem kolem 184 kW (250 k).

V případě vznětových motorů je momentálně zmiňováno, že mohou v nabídce zcela chybět a namísto nich má být k dispozici CNG verze nebo dokonce čistě elektřinou poháněné provedení.

Benzinové motory mají spolupracovat se šestistupňovou manuální převodovkou nebo sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou S tronic. Standardem bude pohon předních kol a pro vybrané verze v čele s S1 Sportback má být k dispozici pohon všech.

Po oficiální prezentaci, kterou můžeme očekávat v nejbližších dnech a světové výstavní premiéře na podzimním autosalonu v Paříži, se nové generace modelu A1 do konce roku dočkáme u evropských prodejců značky Audi.

Foto: AUTOTIJD.BE

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (41)
20. 6. 2018 13:12
Re: Úniky
Presne to som cakal, ze napises ;-) Naozaj si myslis, ze v Audi (alebo nejakej externej firme) dokazali dokonale tajit oficialne fotky a informacie mozno aj 10-11 mesiacov, ale "cirou nahodou" im to vraj uniklo ani nie 48 hodin pred premierou? To akoze nejaka neznama belgicka stranka im naburala server?
Avatar - iudex
20. 6. 2018 08:13
Re: Úniky
A ešte toto: "Podle původního plánu měla být nová Audi A1 odhalena ve středu o půlnoci. Nakonec se ale fotky dostaly na světlo o něco dříve, takže design už pro vás asi není překvapením, auto jste si mohli prohlédnout na kompletním setu a hned ve dvou provedeních. Vedle tiskové zprávy vám ale můžeme nabídnout i naše dojmy, protože jsme obě auta viděli naživo už v květnu."
Takže kto z nás dvoch mal pravdu? ;-)
19. 6. 2018 13:45
Re: Tohle bych taky nehlídal
Hej kamo, nauč sa čítať. Ja o palubke nepíšem nič. Spomenul som prístrojový panel, pokiaľ nerozoznávaš prístrojový panel a palubku, prečo sa hrabeš do diskusie o autách?
Avatar - iudex
19. 6. 2018 10:56
Re: Úniky
Práve naopak, to len potvrdzuje, že ten únik bol neplánovaný a len urýchil ofiko predstavenie, ktoré na dnes plánované pôvodne nebolo.
Avatar - iudex
19. 6. 2018 10:55
Re: Neprehanaju?
Pri ženskom dizajne som mal najviac na mysli práve tú C3, do toho by som sa nedokázal posadiť a jazdiť v tom. Clio však napriek oblinám žensky nepôsobí, naopak pôsobí pomerne svalnato, najmä RS. Tá Tvoja posledná veta ale platí, v tejto triede nie je nič, čo by vyvolávalo nejaké dizajnové nadšenie. Vcelku sa mi páči nová Fiesta, Polo, Ibiza, v zásade aj Fabia, ale logicky dizajn bude vždy viac podriadený účelu, na tej malej ploche sa ťažko vymýšľajú veľké originality.