28.2. 2018 Ondřej Lilling

Nová Audi A6 je zmenšenou A8. Už jsme v ní seděli

 

Zbrusu nová generace manažerské limuzíny se představuje. Na palubě má ty nejmodernější technologie současnosti převzaté z vlajkové lodi A8.

Podoba nové generace Audi A6 už sice stihla uniknout na internet, jen těžko si ale dovedete představit moje pocity zhruba před měsícem, kdy jsem auto viděl poprvé na vlastní oči a ze všeho nejvíc jsem toužil podělit se o své nejčerstvější dojmy.

Scénář ale bývá v takových výjimečných příležitostech vždy stejný a také stejně neúprosný. V nějaké zapadlé hale se nachází zbrusu nový model, který zbytek světa uvidí až za několik týdnů. Můžete si ho dokonale prohlédnout ze všech úhlů a třeba si i sednout za volant, ale nesmíte o tom až do embarga ani pípnout. Pro jistotu vám zalepí všechny kamery na telefonech i počítačích a jediný, kdo může mít na krku foťák, je automobilkou posvěcený fotograf.

Teď, poslední únorový den, už o tom ale mluvit můžu. A oproti všem, kteří vidí dokonale vyretušované jízdní fotky i precizní studiové snímky, můžu přidat svoje dojmy a k tomu přihodit i detaily z tiskové zprávy. Snad se mi tedy podaří vám vymluvit, že z fotek vypadá nová A6 jen jako důkladnější facelift.

Jistě dobře víte, že jde o úplně novou generaci. To, že má základní rysy s tou původní, bylo cílem designérů. K tomu přimíchali prvky z dalších nových modelů značky, především pak A7 a A8, a výsledkem je koktejl, který mi naživo náramně zachutnal. Mezigeneračně jsou zřetelné mnohem ostřejší prolisy na bocích, což autu dodává svalnatější proporce. Asi jako kulturista v rýsovačce.

S rozměry je to ale přesně naopak. Abych zůstal v kulturistickém světě, tak tady A6 nabírala hmotu. Na délku měří 4939 mm, což je o 7 milimetrů více než u předchůdce, s šířkou 1886 mm je o 12 milimetrů širší a výška je s hodnotou 1457 mm o 2 milimetry vyšší, zavazadelník nabídne nezměněných 530 litrů. Vzrostla i hmotnost, důvodem je pevnější karoserie i nárůst asistenčních systémů. Na druhé straně ale došlo ke snížení emisí CO2.

Psali jsme: Premiéra nového Audi A6 je za dveřmi. Na internet unikly jeho první snímky

Světlomety pak jasně ukazují, jak ohromné má Audi v této oblasti zkušenosti. Vnitřek předních světel vypadá spíš jako umělecké dílo, pozadu nezůstávají ani zadní svítilny, které vás při odemknutí přivítají efektním animačním tanečkem. Dynamické odbočovací blinkry jsou samozřejmostí, alespoň pokud v příplatkové výbavě zaškrtnete nejvyšší verzi světlometů.

Překvapit by vás neměla ani ohromná nálož asistenčních a bezpečnostních systémů, které A6 umožňují autonomní jízdu 3. úrovně. Předpisy ale momentálně mluví jinak, takže i když je auto technicky připraveno, kvůli legislativním změnám si na šlofík za volantem budeme muset ještě počkat. Všemožných radarů a čidel je v autě tak ohromné množství, že má Audi na palubě centrální řídící jednotku asistenčních systémů zFAS, která data zpracovává.

A že toho není málo - jde o pět radarových senzorů, pět kamer, dvanáct ultrazvukových senzorů a jeden laser. Ten je mimochodem vyhřívaný a vybaven je i ostřikem pro případ znečištění. Příď auta se všemi těmi radary a senzory naživo vypadá trochu jako služební auto dálniční policie, ale dá se předpokládat, že v průběhu let se podaří senzory zmenšit a lépe implementovat do jinak čistého designu auta.

Interiér jasně následuje trendy nastolené novou generací A8. Fyzických tlačítek je tady naprosté minimum, jejich úlohu přebraly dva dotykové displeje MMI Touch, které jsou standardem. V základní verzi jsou displeje osmipalcové, u verze s navigací má horní displej úhlopříčku 10,1 palce. Systém fungování je stejný jako u A8, takže i tady narazíte na haptickou odezvu, která vám dá jasně najevo, zda jste tlačítko skutečně stiskli, či nikoli. Na výběr jsou tři citlivosti a pochopitelně jde haptická odezva i deaktivovat. Asi nemá cenu zmiňovat, že materiály i zpracování interiéru je na špičkové úrovni, přesně jak se u Audi sluší a patří.

Na manuál zapomeňte, mild-hybrid standardem

Skladba pohonných jednotek je očekávatelná, stejně jako přítomnost výhradně automatických převodovek. Ani si nedokážu představit, jak by se do toho ryze digitálního kokpitu podařilo vměstnat řadicí páku. V nabídce jsou alespoň zpočátku čtyři motory, přičemž tři spalují naftu. Zážehový motor zastupuje šestiválec 3.0 TFSI s výkonem 250 kW a 500 Nm, jediným známým parametrem je zatím maximální rychlost 250 km/h.

Nabídku vznětových jednotek otevírá dvoulitr s označením 40 TDI s výkonem 150 kW a točivým momentem 400 Nm, v nabídce jsou ale také dva šestiválce. Slabší s označením 45 TDI nabídne 170 kW a 500 Nm, silnější provedení pak 210 kW a 620 Nm. V budoucnu můžeme dále počítat také se sportovními verzemi S6 a RS6.

Rok 2016: Audi A6/A7 prošlo faceliftem. Poznáte vůbec změny?

Jak už jsem zmínil, všechny motory jsou vybaveny samočinnou převodovkou. Motory 3.0 TFSI a 2.0 TDI jsou spojeny se sedmistupňovou převodovkou S tronic, oba vznětové šestiválce se spoléhají na osmistupňovou převodovku tiptronic.

Všechny třílitrové motory jsou standardně vybaveny pohonem všech kol quattro. Vznětové šestiválce těží z přítomnosti samosvorného mezinápravového diferenciálu, za příplatek mohou být také obdařeny sportovním diferenciálem, který aktivně rozděluje hnací sílu mezi zadními koly. Agilitu auta dále podporuje variabilní převod řízení, který se pohybuje mezi 9,5:1 a 16,5:1, a také systém řízení všech kol. Ta zadní se natáčí až o 5 stupňů, kterým směrem, o tom už rozhoduje elektronika v závislosti na rychlosti a dalších parametrech.

AUTOSALON ŽENEVA NA AUTO.CZ: Kompletní přehled

Všechny motorizace jsou vybaveny technikou částečně hybridního pohonu. U šestiválců je přítomna elektrická síť s napětím 48 V, u čtyřválců je to 12 V. V obou případech spolupracuje řemenem poháněný generátor s lithium-iontovým akumulátorem, takže může A6 jet setrvačností mezi 55 a 160 km/h a start-stop se může aktivovat v rychlostech mezi 7 a 22 km/h. Výsledkem toho všeho má být úspora paliva až 0,7 l na 100 km.

Audi slibuje, že byl kladen důraz na agilitu a špičkové jízdní vlastnosti. Po zkušenostech s větší A8 nemám jediný důvod nevěřit. Závěrem se sluší už jen dodat, že výrobu zajišťuje závod Neckarsulm a uvedení na německý trh je naplánováno na červen letošního roku.

Spolupracujeme s TipCars.com
Příprava nové přistávací dráhy na Letišti Václava Havla může pokračovat, rozhodl soud Příprava nové přistávací dráhy na Letišti Václava Havla může pokračovat, rozhodl soud

Nejvyšší správní soud (NSS) zamítl kasační stížnost…

Nejlépe placená britská šéfka si opět polepšila, ročně si vydělá miliardy korun Nejlépe placená britská šéfka si opět polepšila, ročně si vydělá miliardy korun

Spolumajitelka sázkařské webové stránky Bet365 Denise…

Opozice: Rozhodnutí ČSSD je alibismus a čistokrevná zbabělost Opozice: Rozhodnutí ČSSD je alibismus a čistokrevná zbabělost

Opoziční strany mluví v souvislosti s rozhodnutím ČSSD…

 
 

Přidat názorDiskuse: Nová Audi A6 je zmenšenou A8. Už jsme v ní seděli







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Jeremy Clarkson otevřeně: Co si myslí o elektroautech? A co řekl o natáčení? Jeremy Clarkson otevřeně: Co si myslí o elektroautech? A co řekl o natáčení?

Premiéra třetí řady motoristického pořadu The Grand Tour…

Škoda Scala při pořádné akci! Na Nürburgringu jí nikdo nic nedaroval Škoda Scala při pořádné akci! Na Nürburgringu jí nikdo nic nedaroval

Zatímco nás škodovka pomalu krmí upoutávkami na novou…

 



První jízdní dojmy: Audi A6 Avant. Jinak než s mild-hybridem ho nekoupíte První jízdní dojmy: Audi A6 Avant. Jinak než s mild-hybridem ho nekoupíte

První svezení s novou Audi A6 Avant neodhalilo žádné…

Euro NCAP 2018: Audi A6 – Pět hvězd bez zaváhání Euro NCAP 2018: Audi A6 – Pět hvězd bez zaváhání

Audi A6 ve své nejnovější generaci v testech Euro NCAP…

 



 
Auto roku 2019 v ČR: Vyzkoušeli jsme všechny finalisty. Kdo má šanci vyhrát?

Auto roku 2019 v ČR: Vyzkoušeli jsme všechny finalisty. Kdo má šanci vyhrát?

Dnes 18:51

Ve finálové pětce letošní ankety o nejlepší auto v ČR je luxusní SUV, crossover, dva kompakty a stylovka střední třídy. Šanci na vítězství má každý.




Blesk.cz

Epicentrum: Bezdomovci v zimě trpí nejvíc. Využívají nocleháren?

Epicentrum: Bezdomovci v zimě trpí nejvíc. Využívají…

Zima už klepe na dveře a s tím stoupá ohrožení bezdomovců. Ti často v mrazech velmi trpí. Pomoc jim nabízejí jak…

Chudák Vondráčková: Po rozpadu manželství a ostudě s filmem přišla další rána!

Chudák Vondráčková: Po rozpadu manželství a ostudě s…

Jako kdyby katastrof, dopadajících na blonďatou hlavu sympatické zpěvačky Lucie Vondráčkové (38), nebylo dost.…

 

iSport.cz

Stoch ve Slavii podepsal smlouvu do roku 2022. Odměna za práci, řekl

Stoch ve Slavii podepsal smlouvu do roku 2022.…

Slovenský fotbalový reprezentant Miroslav Stoch podepsal novou tříletou smlouvu s pražskou Slavií.…

Čínské peníze do Slovácka? Ve hře je kancléř Mynář i spolupráce se Slavií

Čínské peníze do Slovácka? Ve hře je kancléř Mynář i…

Nejen Slavia. Čínské peníze z firmy Sinobo Group by mohly podle důvěryhodných informací Sportu přitéct i do…

 

Reflex.cz

Chrám lidu: Šílená sekta, která bude stát život více než 900 lidí, podívejte se

Chrám lidu: Šílená sekta, která bude stát život více…

Před 40 lety, přesně 18. listopadu 1978, se v džunglích Guyany odehrála nejmasovější sebevražda v moderních…

Bohumil Pečinka: Vítězové a poražení 17. listopadu aneb Restaurační síly v Česku

Bohumil Pečinka: Vítězové a poražení 17. listopadu…

Na otázku, kdo jsou vlastně vítězové a poražení sametové revoluce, nejde 29 let poté jednoznačně odpovědět.…