Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nová Avia D120 na prvních fotkách. K vidění je na veletrhu v Moskvě

redakce AUTO.CZ
Diskuze (31)
V Moskvě Avia vystavuje model 4x2 plnící emisní normu Euro 5. Podle informací z automobilky jde o předehru k chystanému představení nového vozidla Euro 6 v České republice.

Český výrobce nákladních aut Avia představil stavebním veletrhu CTT Moskva svůj první modernizovaný model pod novým vlastníkem Czechoslovak Group. Facelift modelu D120 by se měl začít vyrábět ještě letos. Informoval o tom server Autorevue.cz, společnost informace potvrdila.

Zahájení sériové výroby vozidla Euro 6 i vozidel v dalších emisních třídách se plánuje na podzim letošního roku v Přelouči, kam se výroba postupně stěhuje z areálu v pražských Letňanech. Výroba se obnoví po čtyřech letech.

Oproti dříve vyráběnému provedení bude mít modernizovaná Avia jinou příď. Změněný je panel pod čelním oknem, na kterém je uprostřed lesklého plastového dílu zvětšené logo značky. Zásadní proměny doznal také nárazník. Otvor pro přístup chladicího vzduchu k motoru kryje voštinová mřížka a po stranách je šestice kruhových světlometů. Staré provedení mělo sdružená trojúhelníková světla ještě nad nárazníkem. Ostatní plechové části, včetně dveří, zůstaly nezměněné.

Vůz bude pohánět čtyřválcový motor Cummins o objemu 4,46 litru a výkonu 207 koní s manuální šestistupňovou převodovkou. Celková hmotnost vozidla je 11.990 kg.

Avia byla založena již v roce 1919, a původně byla výrobcem úspěšných letadel a leteckých motorů. V poválečném období začala být Avia aktivní i v automobilovém průmyslu. Největšího rozvoje zaznamenala v 60. letech výrobou velmi úspěšných lehkých nákladních automobilů. Po revoluci Avii postupně vlastnila korejská automobilka Daewoo nebo indická Ashok Leyland. Od roku 2016 je Avia součástí Holdingu Czechoslovak Group.

redakce AUTO.CZ
Diskuze (31)
3. 6. 2017 09:46
Re: koupelny ptáček
Původní anglický návrh nebyl nejhorší. Zaoblený design působil jednoduše a hravě, vzbuzoval pozitivní emoce, pomohl Avii s vývozem do zahraničí. Jednoduchost a hravost je nyní nahrazeno za agresivitu, celkově působí kabina opravdu nesourodě. Designér nevyužil potenciál původní zaoblené kabiny, která činila tento vůz mezi konkurencí výjimečným. Ale snad se pletu. Přeji Avii, ať se na trhu chytne a ať má mnoho spokojených zákazníků...
Avatar - wakantanka
2. 6. 2017 13:41
Re: Malo to byť pod značkou Tatra
Nemáš celkom pravdu, väčšina motorov do nákladných áut už posledných minimálne 15 rokov má minimálne riadiacu jednotku pre CR. Toto už len tak jednoducho v stepi nespravíš :-) Ale je fakt, že čím menej elektroniky, tým v divočine lepšie, to áno.
Avatar - wakantanka
2. 6. 2017 13:39
Re: Malo to byť pod značkou Tatra
:yes:
2. 6. 2017 11:28
Re: Malo to byť pod značkou Tatra
pokud bude založena na solidní mechanikcé bázi, mimo elektronických kurvítek, tak to v Rusku vyjde, tam si musí řidič poradit ve stepi sám, ne volat servis, Proto v Rusku skončily západní auta, našlapaná elektronikou.( Vyjma MKD) Mimo Moskvu a velka centra nepoužitelné....
2. 6. 2017 10:57
Re: Malo to byť pod značkou Tatra
Až na ty počty aut, souhlas.