Nová Honda Civic: dotek budoucnosti
Futuristicky střižená studie, se kterou se Honda chlubila na autosalonu v Ženevě, se návštěvníkům líbila, a tak jistě uvítají, že v téměř nezměněné podobě dorazila do sériové výroby. Pokud někdo považoval sedmou generaci Hondy Civic za revoluční, bude při pohledu na generaci osmou těžko hledat slova. Přestože prvků odkazujících na příbuznost s oblíbeným sedanem střední třídy (accord) nalezneme několik, celkově vypadá konkurent VW Golf, Opelu Astra či Fordu Focus zcela nezávisle. Přední část s úzkými světlomety propojenými tvarovým krytem, výrazným nárazníkem a trojúhelníkovými mlhovkami vypadá odvážně, zadní část se stejně propojenými koncovými svítilnami a trojúhelníkovými koncovkami výfuku ovšem ještě odvážněji. Každopádně Honda se s novými civicem vykašlala na konvence (pokud před tím nějaké ctila) a postavila sportovní hatchback s designem pro 21. století. Je otázka, jak bude vypadat základní provedení, ale tvary stupeň výbavy neovlivní. Designéři Hondy naštěstí nevyčerpali kreativní potenciál na exteriér, ale popustili uzdu fantazie také v interiéru. Palubní deska s četným oblinami obtočená kolem řidiče připomíná kokpit letadla. Přes menší vnější rozměry nabízí Honda Civic více prostoru v interiéru. Uvnitř vozu přijala Honda koncept „Dual Link“ (rozdvojený displej), na němž jsou důležité informace o jízdě, včetně rychlosti vozu, zobrazovány v horní části přístrojové desky, zatímco ostatní informace jsou zobrazovány v dolní části.
Motorová paleta se sestává ze dvou zážehových a jednoho vznětového motoru. Honda připravila základní benzínovou 1.4 s výkonem 61 kW, novou 1.8 i-VTEC s výkonem 103 kW a vznětovou jednotku 2.2 i-CDTI s výkonem 103 kW a točivým momentem 340 Nm. Honda se zatím nezmiňuje o sportovní verzi Type-R, ta podle neoficiálních informací poskytne výkon přesahující 150 kW. Co se rozměrů týče, Honda nepodlehla trendu zvětšování a místo toho nový civic trochu zmenšila.
Na délku civic měří 4250 mm (- 35 mm), na výšku 1460 mm (- 35 mm), na šířku 1760 mm (+ 65 mm) a má rozvor 2640 mm, přední rozchod se rozšířil o 34 mm, zadní o 45 mm. Maximální velikost zavazadlového prostorou je až 485 litrů, přičemž sklopení zadních sedadel proběhne jediným pohybem. Po sklopení sedadel zůstane v kufru rovná ložná plocha. Všechny verze modelu Civic budou vybaveny ABS a elektronickým rozdělovačem brzdné síly (EBD), některé verze budou i nadále vybaveny elektronickým stabilizačním systém VSA.
Nový Civic nabízí pokrokový systém zapnutí bezpečnostních pásů pro upozornění pasažérů sedících vzadu a obě přední sedadla jsou vybavena dvojitými předpínači bezpečnostních pásů. Nechybí aktivní přední opěrky hlavy. Honda očekává v nárazových zkouškách Euro NCAP pět hvězdiček za bezpečnost posádky, tři hvězdičky za ochranu chodců a čtyři hvězdičky za ochranu dětí. To jsou velkolepé cíle i vzhledem k tomu, že má nový civic nejkratší přední převis v segmentu C.
Honda Civic - motorová paleta | |||
Motor | 1.4 i-DSI | 1.8 i-VTEC | 2.2 i-CTDI |
Zdvihový objem [cm3] | 1339 | 1798 | 2204 |
Válce/ventily | 4/4 | 4/4 | 4/4 |
Nejvyšší výkon [kW/ot/min] | 61/5700 | 103/6300 | 103/4000 |
Nejvyšší toč. mom. [Nm/ot/min] | 119/2800 | 174/4300 | 340/2000 |
Max. rychlost [km/h] | 171 | 207 | 205 |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | 14,2 | 8,6 | 8,4 |
Komb. spotřeba [l/100 km] | 6,1 | 6,4 | 5,1 |