Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nová Honda Civic: dotek budoucnosti

Libor Zezulka
Diskuze (314)
Původně se předpokládalo, že si nová Honda Civic vezme příklad z accordu. Důležitá novinka Hondy ale accord o několik délek předběhla.

Futuristicky střižená studie, se kterou se Honda chlubila na autosalonu v Ženevě, se návštěvníkům líbila, a tak jistě uvítají, že v téměř nezměněné podobě dorazila do sériové výroby. Pokud někdo považoval sedmou generaci Hondy Civic za revoluční, bude při pohledu na generaci osmou těžko hledat slova. Přestože prvků odkazujících na příbuznost s oblíbeným sedanem střední třídy (accord) nalezneme několik, celkově vypadá konkurent VW Golf, Opelu Astra či Fordu Focus zcela nezávisle. Přední část s úzkými světlomety propojenými tvarovým krytem, výrazným nárazníkem a trojúhelníkovými mlhovkami vypadá odvážně, zadní část se stejně propojenými koncovými svítilnami a trojúhelníkovými koncovkami výfuku ovšem ještě odvážněji. Každopádně Honda se s novými civicem vykašlala na konvence (pokud před tím nějaké ctila) a postavila sportovní hatchback s designem pro 21. století. Je otázka, jak bude vypadat základní provedení, ale tvary stupeň výbavy neovlivní. Designéři Hondy naštěstí nevyčerpali kreativní potenciál na exteriér, ale popustili uzdu fantazie také v interiéru. Palubní deska s četným oblinami obtočená kolem řidiče připomíná kokpit letadla. Přes menší vnější rozměry nabízí Honda Civic více prostoru v interiéru. Uvnitř vozu přijala Honda koncept „Dual Link“ (rozdvojený displej), na němž jsou důležité informace o jízdě, včetně rychlosti vozu, zobrazovány v horní části přístrojové desky, zatímco ostatní informace jsou zobrazovány v dolní části.

Motorová paleta se sestává ze dvou zážehových a jednoho vznětového motoru. Honda připravila základní benzínovou 1.4 s výkonem 61 kW, novou 1.8 i-VTEC s výkonem 103 kW a vznětovou jednotku 2.2 i-CDTI s výkonem 103 kW a točivým momentem 340 Nm. Honda se zatím nezmiňuje o sportovní verzi Type-R, ta podle neoficiálních informací poskytne výkon přesahující 150 kW. Co se rozměrů týče, Honda nepodlehla trendu zvětšování a místo toho nový civic trochu zmenšila.

Na délku civic měří 4250 mm (- 35 mm), na výšku 1460 mm (- 35 mm), na šířku 1760 mm (+ 65 mm) a má rozvor 2640 mm, přední rozchod se rozšířil o 34 mm, zadní o 45 mm. Maximální velikost zavazadlového prostorou je až 485 litrů, přičemž sklopení zadních sedadel proběhne jediným pohybem. Po sklopení sedadel zůstane v kufru rovná ložná plocha. Všechny verze modelu Civic budou vybaveny ABS a elektronickým rozdělovačem brzdné síly (EBD), některé verze budou i nadále vybaveny elektronickým stabilizačním systém VSA.

Nový Civic nabízí pokrokový systém zapnutí bezpečnostních pásů pro upozornění pasažérů sedících vzadu a obě přední sedadla jsou vybavena dvojitými předpínači bezpečnostních pásů. Nechybí aktivní přední opěrky hlavy. Honda očekává v nárazových zkouškách Euro NCAP pět hvězdiček za bezpečnost posádky, tři hvězdičky za ochranu chodců a čtyři hvězdičky za ochranu dětí. To jsou velkolepé cíle i vzhledem k tomu, že má nový civic nejkratší přední převis v segmentu C.

Honda Civic - motorová paleta
Motor1.4 i-DSI1.8 i-VTEC2.2 i-CTDI
Zdvihový objem [cm3]133917982204
Válce/ventily 4/44/44/4
Nejvyšší výkon [kW/ot/min]61/5700103/6300103/4000
Nejvyšší toč. mom. [Nm/ot/min]119/2800174/4300340/2000
Max. rychlost [km/h]171207205
Zrychlení 0-100 km/h [s]14,28,68,4
Komb. spotřeba [l/100 km]6,16,45,1

Libor Zezulka
Diskuze (314)
7. 8. 2005 23:43
Re: Srovnání s "ikonou" Golfem 2.0 FSI
Moc ti to nejde - málo jezdíš (těch 10 za rok je fakt směšnejch) a ještě žiješ v bludu, když porovnáváš auta na papíru. Možná právě, že těch málo kilometrů na silnici ti neumožňuje auta posuzovat z nadhledu a tak zatím onanuješ nad omalovánkama. Civic je nižší střední třída. Jako Golf. Ikonou je 30 let GOLF GTI proto, že před třiceti lety se u VW tenhle styl rychlejch autíček zrodil. A je paradox, že v době, kdy klasu getei uznává (po těžkejch létech) snad každej, co dělá do aut, ty, amatér silnic nás tu seznamuješ s číslama a vyvozuješ, které že to auto je lepší. Tak to je úsměvné, Želvoveteí. Tak jako GTIčko, bude i naduplej Civic auto na špici své třídy. Obě auta najdou své řidiče. Každé z nich budou kupovat trochu odlišní řidiči, a jak GTIčko, tak Civic jim přinesou mnoho krásných prožitků za volantem. Tak neskřípej zubama, svez se zatím v getei, abys poznal zátah 200 koní, a pak zkus nového Civica. Možná, že až geteíčko projedeš, změníš názor... Za to tě tu nikdo kritizovat nebude.
6. 8. 2005 21:57
Re: Konzumní žně
Jo - souhlasím.
5. 8. 2005 22:36
Re: Konzumní žně
Těší mně, že mě čteš... Ježišmaria, Tomme, jestli studuješ, tak asi těžko můžeš strkat peníze do benzínu, když musíš kupovat skripta. Takže to je jasné. Já nekategorizuji řidiče podle kilometrů - já píši, že když máš pro to předpoklady, tak že ... samozřejmě, že kilometry z neschopného neudělaj Krestu. Hlavně studuj... všechno pak bude. P.S. i ty desetitisíce kilometrů s větrem v zádech P.P.S. - já vím, kolik stojí benzín. Má původní reakce byla na kolegu, který tvrdil, že z vlastního rozhodnutí jezdí 10, nikoliv z omezení jeho možností, a že je to tak akorát. Není. Až budeš dělat někde ředitele, uvidíš (miluješ auta) že budeš lítat od rána do večera s radostí...
5. 8. 2005 22:28
Re: Konzumní žně
Nenajedu 30, ale třeba vloni jsem najel 60. Jezdím stále, takže mi to vychází cca takhle - 35 na letních a 25 na zimních. Takhle vydří jedna sada letních a zimních dva roky. Já chápu co píšeš... jen můj kilometrový průběch mi připadal do těchto zpráv lehce podprůměrný pro mladýho bejka co v autě skorožije. Nahoře píši, že se pohybuji ve společnosti lidí, kde je normálka najet 100 za rok a najednou tu čtu o deseti... A protože vím, jaké to je najíždět tisíce a dlouho jsem "zrál", umím si představit tu zkušenost při kilometrovém průběhu 10/rok. Ty ale píšeš, že střídáš na zimu auto, tak asi když to sečteš budeš někde na 20, ne? A to už je jednou tolik, co nahoře kolega s těma jeho 10.
4. 8. 2005 00:26
Re: Konzumní žně
Ty stále nechápeš, že jsou lidi, co maj auto v garáži a používají ho, když někam POTŘEBUJÍ ODVÉZT, a ti, co s autem žijou. Ne z nutnosti, nýbrž z logiky života v moderní společnosti, protože jim to vyhovuje. Mám krásný příklad - znám chlapy, kteří si prostě zubní pastu kupujou u pumpy. Nebo tam kupujou i dárky na vánoce. Rozumíš? Žijou autem a vším, co s tím souvisí... Nechtěj ode mně, abych ti psal, že někdo je v sobotu doma a někdo jede na víkend do Vídně... (ten milovník aut tu Vídeň pro své nejbližší organizuje hodně pod vidinou těch kolimetrů). Musíš pochopit tu filosofii života... takže, když tu čtu, že někdo najede 10 za rok (a současně tu vystupuje jako autožrout), tak na to se dá napsat jen, že to je dobrý, ale, že znám dost těch, co to za rok nacouvaj... A nepodsouvej mi ježdění z musu. Já ti psal, že se pohybuji v okruhu osob, které s radostí střihnou ročně 100. Jde jen o to, zda tě láká večeře v Berlíně nebo ne. A pokud rád jezdíš, tak si na tu večeři rád taky zajedeš... Už toho nechme. Jsem nepřesvědčitelný - 10 ročně je super amaterismus pro důchodce nad 70 let, pokud začněš jezdit cca ve 20, tak do 40 najedeš 200... a to je opravdu směšné. Tedy, abys mě zas nekritizoval - já to považuji za směšné v kontextu toho o čem tu píšeme. Ale důležitější je, že se toho ani moc nenaučíš... třeba ti bude 25 a ty budeš mít najeto 50... hmmm tak to tady jezděj středně dobrý cyklisti. A myslím to vážně. Jinak k průběhu: do prvního tisíce jsi vyjukanej a auto jede spíš samo. Do 10 se učíš se spojkou, do 50 se učíš držet volant. do 100 se učíš pohybovat na silnici a hlavně - předvídat za šoféry kolem tebe. Pak už umíš a vyjíždíš se tak do 350. Kolem 400 srůstáš s autem a i když jdeš, tak mrkneš do "zpětnýho" když chceš zatočit doleva do kšeftu Pak už jen jezdíš... Nejdůležitější je - přežít. P.S. Práci, rodiče, přátelé mám dosažitelné pěšky. Svou rdinu samozřejmě taky To přece není vůbec rozhodné, jestli jsou rodiče za rohem nebo 100 km. Rone... neblázni. Snad žiješ, ne? A ještě něco - Praha - zásadně všude autem (milovník aut). Ten druhej, ten to sjede metrem... chápeš. Úspora času nevyváži ten luxus - sedíš poskakuješ, posloucháš Genesis a svět ti je ukradenej. Nebo se houpeš na trubce ve vagonu metra a (přiznám) jsi tam dřív. Jednoduchá volba.Mimochodem, auto ti povolí tak kolem 30, tehdy se pěkně rozjede... tak to ten "milovník" natočí za 3 roky. Končím a všem, co jezděj 10 za rok a hrajou si na autožrouty přeju hodne hodně šťastnejch kolometrů.