Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

TEST Kia Cee’d 1,6 GDI: Poprvé za volantem nové generace Cee’du

Diskuze (71)
Ještě před oficiální premiérou jsme v okolí Prahy vyzkoušeli novou Kiu Cee’d. Čím se liší od sesterského Hyundai i30?

Exklusivní nabídku českého zastoupení Kia nebylo možné odmítnout. Z Koreje dorazil do středočeských Čestlic předsériový kus modelu Cee’d. Vůz s motorem 1,6 GDI (99 kW) vznikl v mateřském závodě Kia, sériové vozy ale bude na náš trh dodávat evropská továrna v Žilině.

Tento konkrétní vůz dostal nejsilnější benzinový motor a téměř plnou výbavu. Díky tomu můžeme snadněji srovnávat s Hyundaiem i30 1,6 GDI, který máme v redakční garáži. Ačkoliv zběžné srovnání po několikakilometrové jízdě a bez přímé konfrontace samozřejmě žádné hlubší závěr přinést nemůže.

Přímovstřikový atmosférický čtyřválec je velmi dobře utlumen. Proti aplikaci stejného agregátu v Hyundai má méně výraznou odezvu, zrovna reakce na plynový pedál ale mohou být předmětem finálního ladění a proti prototypu doznat změn.

Podvozek reflektuje sportovnější ladění značky Kia, ve srovnání s konkurenty to ale znamená standard. Rozhodně není tvrdý, je ale jistý a nabízí přesné vedení. Milovníky houpavé jízdy neuspokojí, i se 17palcovými koly si ale tlumiče předsériového exempláře věděly rady. Jinými slovy nastavení podvozku ve srovnání s i30 lépe odpovídají evropskému mainstreamu, v němž udává konvence německý způsob ladění podvozků.

Poměrně odtažité reaguje přesně a netrpí slepým místem kolem středové polohy, kde natočení volantu nevede ke změně směru jízdy. Tužší chod řízení by přišel při dynamičtější jízdě vhod, na vině je ale zřejmě nezapojený přepínač nastavení posilovače (comfort, normal, sport), který nevyvolal žádnou znatelnou změnu řízení.

Nový Cee’d jsme bohužel nemohli vyzkoušet na dálnici, a proto si zhodnocení jízdy ve vyšších rychlostech necháme na oficiální jízdní prezentaci nebo klasický redakční test.

Funkční výbava aktuálně překonává i30. Parkovací asistent, který auto sám zaparkuje, vyhřívaný volant nebo systém varování před opuštěním jízdního pruhu zatím z korejské produkce nalezneme jen v o třídu větší i40.

Ženeva živě: Kia Cee‘d – První osobní dojmy, rozměry, motory, technika

Cee’d k tomu ještě přidává novinku v podobě TFT displeje, který nahrazuje konvenční ručičkový rychloměr. Displej s vysokým rozlišením napodobuje grafiku klasického ukazatele i pohyb ručičky po něm, uprostřed se pak nachází plocha zobrazující nepřeberné množství údajů – palubní počítač, teplota chladící kapaliny, indikace jízdy v pruzích a další.

Takové řešení nemá v běžných vozech obdoby. Podobně řešený přístrojový štít najdeme zatím jen třeba v Mercedesu třídy S, faceliftovaném Lexusu LS, Jaguaru XJ nebo Range Roveru Evoque.

Nový Cee'd má dnes premiéru na ženevském autosalonu, k prodejcům dorazí první vozy v dubnu.

Diskuze (71)
31. 5. 2012 22:05
STARÁ DOBRÁ KRÁSA
Stará s mně líbila více.
Už jenom to logo na přídi a ne v ledvince je divné.
20. 4. 2012 00:48
Re: Radio
O tom to prave je... >:D
Avatar - das_autos
14. 3. 2012 11:40
Re: blbe kecy, este vacsich blbov
Takovejch chytrolínů je tu plno.Jel si někdy v něčem korejským nebo vůbec někdy něčím?
13. 3. 2012 20:21
Re: Radio
:no:
Avatar - deliqent4
13. 3. 2012 18:22
Re: blbe kecy, este vacsich blbov
zatím ale nebude dlouho trvat a Korejci budou na stejné úrovni. Asi taky autům nerozumíš. Podívej se na Japonce. Začali úplně stejně a každej jejich auty opvrhoval a kde jsou dnes. VW znamená v překladu lidový vůz, dnes je to spíš špatnej vtip protože ty ceny vskutku lidové nejsou. A lidi si kupují to na co mají a VW jim to nemůže vytýkat. Taky mohli začít dělat auta která jsou levná a nemají třeba tak promakané motory a kvalitní interier ale vypadají aspo'n na pohled dobře. Holt pravověrným fanouškům Škody a VW se to nelíbí ale to je jejich věc. Já osobně bych si předraženej VW a Škodu nekoupil. Je spousta jiných alternativ, jen nemít předsudky, zaujatost a slepý patriotismus a hned je z čeho vybírat