TEST Kia Cee’d 1,6 GDI: Poprvé za volantem nové generace Cee’du
Exklusivní nabídku českého zastoupení Kia nebylo možné odmítnout. Z Koreje dorazil do středočeských Čestlic předsériový kus modelu Cee’d. Vůz s motorem 1,6 GDI (99 kW) vznikl v mateřském závodě Kia, sériové vozy ale bude na náš trh dodávat evropská továrna v Žilině.
Tento konkrétní vůz dostal nejsilnější benzinový motor a téměř plnou výbavu. Díky tomu můžeme snadněji srovnávat s Hyundaiem i30 1,6 GDI, který máme v redakční garáži. Ačkoliv zběžné srovnání po několikakilometrové jízdě a bez přímé konfrontace samozřejmě žádné hlubší závěr přinést nemůže.
Přímovstřikový atmosférický čtyřválec je velmi dobře utlumen. Proti aplikaci stejného agregátu v Hyundai má méně výraznou odezvu, zrovna reakce na plynový pedál ale mohou být předmětem finálního ladění a proti prototypu doznat změn.
Podvozek reflektuje sportovnější ladění značky Kia, ve srovnání s konkurenty to ale znamená standard. Rozhodně není tvrdý, je ale jistý a nabízí přesné vedení. Milovníky houpavé jízdy neuspokojí, i se 17palcovými koly si ale tlumiče předsériového exempláře věděly rady. Jinými slovy nastavení podvozku ve srovnání s i30 lépe odpovídají evropskému mainstreamu, v němž udává konvence německý způsob ladění podvozků.
Poměrně odtažité reaguje přesně a netrpí slepým místem kolem středové polohy, kde natočení volantu nevede ke změně směru jízdy. Tužší chod řízení by přišel při dynamičtější jízdě vhod, na vině je ale zřejmě nezapojený přepínač nastavení posilovače (comfort, normal, sport), který nevyvolal žádnou znatelnou změnu řízení.
Nový Cee’d jsme bohužel nemohli vyzkoušet na dálnici, a proto si zhodnocení jízdy ve vyšších rychlostech necháme na oficiální jízdní prezentaci nebo klasický redakční test.
Funkční výbava aktuálně překonává i30. Parkovací asistent, který auto sám zaparkuje, vyhřívaný volant nebo systém varování před opuštěním jízdního pruhu zatím z korejské produkce nalezneme jen v o třídu větší i40.
Ženeva živě: Kia Cee‘d – První osobní dojmy, rozměry, motory, technika
Cee’d k tomu ještě přidává novinku v podobě TFT displeje, který nahrazuje konvenční ručičkový rychloměr. Displej s vysokým rozlišením napodobuje grafiku klasického ukazatele i pohyb ručičky po něm, uprostřed se pak nachází plocha zobrazující nepřeberné množství údajů – palubní počítač, teplota chladící kapaliny, indikace jízdy v pruzích a další.
Takové řešení nemá v běžných vozech obdoby. Podobně řešený přístrojový štít najdeme zatím jen třeba v Mercedesu třídy S, faceliftovaném Lexusu LS, Jaguaru XJ nebo Range Roveru Evoque.
Nový Cee'd má dnes premiéru na ženevském autosalonu, k prodejcům dorazí první vozy v dubnu.