Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nová Mazda 3 bude lehčí a úspornější

Michal Fokt
Diskuze (26)
Pro příští Mazdu3 se chystá podobný balíček technických řešení Skyactiv, který známe z modelu CX-5. Bude tedy méně emisí a váhy a naopak více výkonu. Nejspíš přijde také sportovní MPS.

Mazda plánuje generační obměnu u svého kompaktního modelu Mazda3 přibližně za rok - nejdříve ve druhé polovině roku 2013, nejpozději pak zkraje roku 2014, v každém případě však půjde o modelový rok 2014. Už teď ale začíná chystaná novinka nabírat konkrétnější obrysy. Je zcela jasné, že co se designu týče, pojede i nová trojka v designérském stylu Kodo, definovaným aktuálním SUV CX-5 i nedávno představenou novou Mazdou 6.

Zatím se nepotvrzují původní zvěsti, že by měla být kabina hirošimského kompaktu výrazně luxusnější, než tomu bylo dosud, jistý posun vpřed ale určitě nastat musí, stejně jako zlepšení v oblasti odhlučnění a odtlumení. Velký důraz chce ale Mazda klást na citelné snižování hmotnosti, která přinese jak agilní jízdní vlastnosti, tak více dynamiky a menší spotřebu.

Mazda3 by měla dostat škálu benzinových i dieselových motorů, víceméně odpovídajících současnému stavu, tedy zážehové motory 1,6 a 2,0 l a přeplňované vznětové jednotky 1,6 l a 2,2 l. Ve všech případech ale už půjde o přímovstřikové jednotky s technickým balíčkem Skyactiv, které přinesou vítané zvýšení výkonu a točivého momentu, přičemž se současně budou moci chlubit citelně nižší spotřebou a emisemi.

Zatím to vypadá, že Mazda, stejně jako ostatní japonské značky, zatím odolává pokušení plošně zavést pro své motory přeplňování, jeden turbomotor ale v nabídce přece jen bude - se sportovní verzi Mazda3 MPS (Mazda Performance Series) se počítá i nadále, jen je pravděpodobné, že "downsizuje" na dnes obvyklejší objem 2,0 l.


Michal Fokt
Diskuze (26)
Avatar - biscuit
23. 3. 2013 16:07
Re: 1.6i
to se chce projet a ne furt cist nejaky priblbly cislicka ;) treba takova staricka 66!!!kW mazda mx-3 sakra prekvapi! vykon je potreba v aute zazit a az pak se da rict, jestli je pro patricne auto dostacujici, nebo ne (prevodovka, vaha, naladeni - to udela hrozne moc). samozrejme desitky kW nedozene, ale jednotky z papiru smazat muze!
Avatar - Katikakus
1. 10. 2012 10:45
Re: 1.6i
Koukam, ze tobe to porad nejede... v hlave! 8-s :no:

Viz. [odkaz]
28. 9. 2012 21:05
Re: preco neponukaju aj dieslovu atmosferu? Ved ta musi mat
Asi pisete o starej Mazde, na ktorej este dnes jazdia teroristi v Afganistane (aj na Toyote), tam je vydrz uplne ina. Dnesne auta maju ine diely. Multilink sa kazi, akoze sa kazi uz len preto, ze tam su silentbloky a capy, ktore sa vybuchaju. Takze bud mate super truper kvalitne auta, alebo uz ani netusite, ako ten podvozok jazdil za mlada. Zase ale zalezi, co to je za podvozok. Nejake primitivne ramena z Lady Nivy urcite vydrzia viac.
28. 9. 2012 11:00
Re: preco neponukaju aj dieslovu atmosferu? Ved ta musi mat
mas pravdu ja mam 626 97´ 2,0i 85kW ma nabehaných 350 tis km a zadne loziska má pôvodné, na zadných nápravách sa menili len stabilizátory za pár korún, predná náprava je v bez úprav od nova len ložiská a tlmiče. auto ešte nebolo pokazené, kedy otočíš kľúčom vtedy naštartuje. Od nova chodí po slovenských cestách......lepšie auto asi ani nie je možné urobiť...ak toto dokáže európan, všetko čo tam namontovali doteraz funguje....

tak ďalšie auto mám v podstate vybraté

ešte k motoru tých 85kW jw papierovo málo, ale spolu s vynikajúcou charakteristikou, presnou prevodovkou a dobrou spotrebou, motor nemá chybu

konštruktérom mazdy klobúk dole
Avatar - lamal
27. 9. 2012 19:25
Re: preco neponukaju aj dieslovu atmosferu? Ved ta musi mat
no ale ved rec bola o koncerne to je VW nikto netvrdi ze medved a bmw nevedli urobit dobre atmosfery...tak to si pis ze vedeli, ale atmo kubatura do 2000ccm aj tak vzdy patrila japoncom