Nová Mazda 3 bude lehčí a úspornější
Mazda plánuje generační obměnu u svého kompaktního modelu Mazda3 přibližně za rok - nejdříve ve druhé polovině roku 2013, nejpozději pak zkraje roku 2014, v každém případě však půjde o modelový rok 2014. Už teď ale začíná chystaná novinka nabírat konkrétnější obrysy. Je zcela jasné, že co se designu týče, pojede i nová trojka v designérském stylu Kodo, definovaným aktuálním SUV CX-5 i nedávno představenou novou Mazdou 6.
Zatím se nepotvrzují původní zvěsti, že by měla být kabina hirošimského kompaktu výrazně luxusnější, než tomu bylo dosud, jistý posun vpřed ale určitě nastat musí, stejně jako zlepšení v oblasti odhlučnění a odtlumení. Velký důraz chce ale Mazda klást na citelné snižování hmotnosti, která přinese jak agilní jízdní vlastnosti, tak více dynamiky a menší spotřebu.
Mazda3 by měla dostat škálu benzinových i dieselových motorů, víceméně odpovídajících současnému stavu, tedy zážehové motory 1,6 a 2,0 l a přeplňované vznětové jednotky 1,6 l a 2,2 l. Ve všech případech ale už půjde o přímovstřikové jednotky s technickým balíčkem Skyactiv, které přinesou vítané zvýšení výkonu a točivého momentu, přičemž se současně budou moci chlubit citelně nižší spotřebou a emisemi.
Zatím to vypadá, že Mazda, stejně jako ostatní japonské značky, zatím odolává pokušení plošně zavést pro své motory přeplňování, jeden turbomotor ale v nabídce přece jen bude - se sportovní verzi Mazda3 MPS (Mazda Performance Series) se počítá i nadále, jen je pravděpodobné, že "downsizuje" na dnes obvyklejší objem 2,0 l.