Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nová Mazda MX-5 poskytne techniku holandskému retro kupé

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)
Malosériová automobilka Huet Brothers hodlá využít pohonnou jednotku a další komponenty připravované Mazdy MX-5 pro svůj vlastní projekt HB Coupé.

Huet Brothers se mezi malosériové výrobce sportovních vozů zařadili v roce 2007. Tehdy představili svůj nostalgický roadster HB Special s technikou Triumphu TR6. Tato jejich prvotina vznikla v omezené sérii a začátkem roku 2012 byl odhalen projekt HB Coupé, který svými liniemi navazoval na roadster, ale technika již měla být použita moderní.

Při představení HB Coupé bylo uvedeno, že základem druhého modelu holandské značky bude karbonový monokok, v němž budou uloženy motory, převodovky a nápravy, pocházející od automobilky BMW. Zájemci o toto retro kupé měli mít navíc možnost volit jednu ze tří verzí odlišujících se vzhledem i výkony.

Ještě v průběhu roku 2012 došlo k několika změnám v projektu, z nichž tou nejvýraznější byl přechod od třílitrových zážehových šestiválců a dvoulitrových čtyřválcových turbodieselů značky BMW k benzinovému dvoulitrovému čtyřválci ve dvou výkonových verzích. Dárcem této pohonné jednotky se měla stát Mazda MX-5 třetí generace.

V září roku 2012 začala společnost Huet Brothers přijímat objednávky na svá kupé, jichž hodlá vyrobit sérii omezenou na 40 kusů. V současnosti má mít firma 21 závazných objednávek a ani se zbývajícími vozy nemají být s ohledem na více než 100 dalších zájemců potíže.

Prvních vozů se měli jejich majitelé dočkat v letošním roce, ale realita je poněkud odlišná a dodávky vozů se zpozdí minimálně do příštího roku. Důvodem nejsou finanční potíže nebo problémy s vývojem a výrobou v samotné miniautomobilce.

U Huet Brother chtějí nabídnout svým zákazníkům skutečně kvalitní lehký sportovní automobil. Právě z tohoto důvodu bylo již v roce 2012 upuštěno od motorů BMW, čímž mělo být dosaženo úspory okolo 200 kg a celková hmotnost HB Coupé již v základním provedení Classic se měla pohybovat okolo 800 kg.

K dosažení další úspory hmotnosti má přispět použití techniky z připravované Mazdy MX-5, o níž samotná japonská automobilka uvádí, že bude mít výrazně nižší hmotnost než současná generace. I díky použití motorů 1.5 Skyactiv a 2.0 Skyactiv má u Mazdy dojít k snížení hmotnosti až o 100 kg.

Tohoto výrazného odlehčení chtějí využít i u Huet Brothers pro své HB Coupé, u nějž při použití motorů, převodovek a náprav z nové Mazdy MX-5 očekávají, že se jeho celková hmotnost dostane výrazně pod doposud uváděných 800 kg.

Zájemci o HB Coupé a především zákazníci, kteří již podepsali závaznou objednávku, si tedy musí počkat minimálně do příštího roku. Jejich trpělivost má být odměněna špičkovým sportovním vozem s karbonovým šasi a nejmodernější pohonnou jednotkou zabalenou do stylového kabátu, odkazujícího na linie sportovních vozů padesátých let.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)