25.4. 2013 Michal Fokt

Nová platforma Volkswagen MQB je prý jen velký mediální humbuk

Nová platforma Volkswagen MQB je prý jen velký mediální humbuk

Analytici tvrdí, že „zázračná“ platforma MQB, určená pro drtivou většinu produktů koncernu Volkswagen, nezajistí proklamované snížení výrobních nákladů o pětinu.

Nemůže být pochyb o tom, že koncern Volkswagen dotáhl strategii sdílení komponentů mezi jednotlivými modely i značkami takřka k dokonalosti, která byla svého času až protivná. Identické nebo téměř stejné palubní desky nebo jejich části, popřípadě jednotlivé komponenty, shodné s troškou nadsázky od Pola po Gallardo, za tyto kroky si VW vyslechl mnoho nepěkného.

Od té doby se poučil a vizuální podobnost už není tak do očí bijící, o to důsledněji se ale pustil do unifikace techniky. Jejím vrcholem má být v roce 2012 představená platforma MQB, která má pokrývat téměř kompletní modelovou škálu, modelem Polo počínaje a typy Passat (potažmo Suberb), Sharan a Tiguan konče a to včetně derivátů ostatních značek. Pro tuto platformu jsou také navrženy nové motory s podobnou konstrukcí.

Volkswagen si od MQB slibuje velké úspory výrobních nákladů a širokou škálu možností motorizací. Výroba by se měla zlevnit až o 20 % oproti současnému stavu. To si ale nemyslí nezávislí analytici, kteří v MQB vidí především velkou mediální masáž. Max Warburton z Bernstien Research je toho názoru, že jsou na MQB kladeny nerealistická očekávání, která logicky povedou ke zklamání. Výrobce o velikosti VW podle něj nedokáže použitím této platformy ušetřit pětinu výrobních nákladů. Ty údajně hrají významnější roli při roční produkci do milionu vozů ročně a s vyšší produkcí jejich význam klesá.

Investiční banka Morgan Stanley spočítala, že by německému koncernu přechod na MQB mohl přinést úsporu až 7,6 miliard euro, poté, co bude použita u čtyř milionů vozů, což představuje horizont let 2015-2016. Warburton však i tato čísla zpochybňuje a nevidí důvod, proč by platforma měla ušetřit takovéto částky, tím spíš, když Volkswagen s úspěchem už masivní unifikaci v současnosti využívá. Možné úspory nezpochybňuje, nesouhlasí ale s tím, že budou tak velké.

VW sice bude využívat jednu klíčovou platformu, ta bude ale sama o sobě dost drahá, právě proto, že bude muset splňovat, popřípadě se přizpůsobovat poněkud odlišným požadavkům, daných právě tím, že bude určena pro auta od Pola po Sharan. Na druhou stranu ale Warburton nezpochybňuje potenciál koncernu VW, v příštích letech bude těžit zejména ze společného vývoje, dobré pozice na čínském trhu a po zotavení Evropy i z jejího dalšího růstu. V zázrak jedné platformy ale nevěří, tak se nechme překvapit, čí předpoklady budou správné.

Spolupracujeme s TipCars.com
Itálie vystavila účet Amazonu: chce 2,6 miliardy za daňové nedoplatky Itálie vystavila účet Amazonu: chce 2,6 miliardy za daňové nedoplatky

Italský daňový úřad se dohodl s americkým internetovým…

K Mezinárodní vesmírné stanici vyrazila nákladní loď Dragon K Mezinárodní vesmírné stanici vyrazila nákladní loď Dragon

Z floridského Mysu Canaveral po několika odkladech…

Za skladování munice ve Vrběticích nebude nikdo potrestán Za skladování munice ve Vrběticích nebude nikdo potrestán

Osvobozující rozsudek v případu skladování údajně…

Trump: Rusko by nám mělo víc pomáhat v tlaku na KLDR Trump: Rusko by nám mělo víc pomáhat v tlaku na KLDR

Rusko by mělo Spojeným státům více pomáhat ve snaze…

 

Štítky Volkswagen Technika

 

Přidat názorDiskuse: Nová platforma Volkswagen MQB je prý jen…







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Dacia Duster II dorazila na Slovensko. Skvělé ceny si zachovala Dacia Duster II dorazila na Slovensko. Skvělé ceny si zachovala

Český ceník Dacie Duster zatím není k dispozici, a podle…

Takto vypadá nejlevnější Lamborghini Urus. Přitažlivé není, přesto stojí balík Takto vypadá nejlevnější Lamborghini Urus. Přitažlivé není, přesto stojí balík

Konfigurátor Lamborghini Urus ukazuje poměrně zajímavé…

 





 
Škoda Kodiaq 2.0 TDI 110 kW AT 4x4 vs. Škoda Kodiaq 2.0 TDI 140 kW AT 4x4  – Cena za půl sekundy

Škoda Kodiaq 2.0 TDI 110 kW AT 4x4 vs. Škoda Kodiaq 2.0 TDI 140 kW AT 4x4 – Cena za půl sekundy

Včera

Postavili jsem proti sobě dva exempláře Kodiaqu s 2.0 TDI se 110 a 140 kW. Má slabší verze vůbec nějakou šanci?




Blesk.cz

Ondráček šéfem komise pro kontrolu GIBS není. Horáček na to dohlédl

Ondráček šéfem komise pro kontrolu GIBS není.…

Představa komunisty Zdeňka Ondráčka v čele kontrolní komise pro Generální inspekci bezpečnostních sborů opět…

Globus dostal pokutu 183 milionů. Úřad: „Zaklekl“ na dodavatele potravin

Globus dostal pokutu 183 milionů. Úřad: „Zaklekl“ na…

Řetězec Globus dostal od Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) pokutu 183 milionů korun, a to za porušení…

 

iSport.cz

SESTŘIH: Raffael s Hazardem řádili, Mönchengladbach porazil Hamburk

SESTŘIH: Raffael s Hazardem řádili, Mönchengladbach…

Na spolupráci se slavnějším bratrem Edenem v Chelsea nedošlo, Thorgan Hazard si ale získává jméno v německém…

Trpišovský do Slavie? ROZBUŠKA. Jak se může změnit mapa ligových trenérů

Trpišovský do Slavie? ROZBUŠKA. Jak se může změnit…

Jindřich Trpišovský podepíše smlouvu se Slavií. Tahle věc je totálně na spadnutí a nic kromě dohody majitelů…

 

Reflex.cz

Rozhovor: František Kinský, zpovědník šlechticů

Rozhovor: František Kinský, zpovědník šlechticů

Dokumentární cyklus Modrá krev patřil každý jarní týden mezi nejpopulárnější programy na ČT2 se sledovaností…

O čem sním, když náhodou spím: Proč nemá Česko pořádné železnice a silnice jsou hrozné

O čem sním, když náhodou spím: Proč nemá Česko…

V roce 2011 se objevily zprávy, že kolem roku 2016 budeme jezdit vlakem z Prahy do Plzně díky novým železničním…