reklama


25.4. 2013 Michal Fokt

Nová platforma Volkswagen MQB je prý jen velký mediální humbuk

Nová platforma Volkswagen MQB je prý jen velký mediální humbuk

Analytici tvrdí, že „zázračná“ platforma MQB, určená pro drtivou většinu produktů koncernu Volkswagen, nezajistí proklamované snížení výrobních nákladů o pětinu.

Nemůže být pochyb o tom, že koncern Volkswagen dotáhl strategii sdílení komponentů mezi jednotlivými modely i značkami takřka k dokonalosti, která byla svého času až protivná. Identické nebo téměř stejné palubní desky nebo jejich části, popřípadě jednotlivé komponenty, shodné s troškou nadsázky od Pola po Gallardo, za tyto kroky si VW vyslechl mnoho nepěkného.

Od té doby se poučil a vizuální podobnost už není tak do očí bijící, o to důsledněji se ale pustil do unifikace techniky. Jejím vrcholem má být v roce 2012 představená platforma MQB, která má pokrývat téměř kompletní modelovou škálu, modelem Polo počínaje a typy Passat (potažmo Suberb), Sharan a Tiguan konče a to včetně derivátů ostatních značek. Pro tuto platformu jsou také navrženy nové motory s podobnou konstrukcí.

Volkswagen si od MQB slibuje velké úspory výrobních nákladů a širokou škálu možností motorizací. Výroba by se měla zlevnit až o 20 % oproti současnému stavu. To si ale nemyslí nezávislí analytici, kteří v MQB vidí především velkou mediální masáž. Max Warburton z Bernstien Research je toho názoru, že jsou na MQB kladeny nerealistická očekávání, která logicky povedou ke zklamání. Výrobce o velikosti VW podle něj nedokáže použitím této platformy ušetřit pětinu výrobních nákladů. Ty údajně hrají významnější roli při roční produkci do milionu vozů ročně a s vyšší produkcí jejich význam klesá.

Investiční banka Morgan Stanley spočítala, že by německému koncernu přechod na MQB mohl přinést úsporu až 7,6 miliard euro, poté, co bude použita u čtyř milionů vozů, což představuje horizont let 2015-2016. Warburton však i tato čísla zpochybňuje a nevidí důvod, proč by platforma měla ušetřit takovéto částky, tím spíš, když Volkswagen s úspěchem už masivní unifikaci v současnosti využívá. Možné úspory nezpochybňuje, nesouhlasí ale s tím, že budou tak velké.

VW sice bude využívat jednu klíčovou platformu, ta bude ale sama o sobě dost drahá, právě proto, že bude muset splňovat, popřípadě se přizpůsobovat poněkud odlišným požadavkům, daných právě tím, že bude určena pro auta od Pola po Sharan. Na druhou stranu ale Warburton nezpochybňuje potenciál koncernu VW, v příštích letech bude těžit zejména ze společného vývoje, dobré pozice na čínském trhu a po zotavení Evropy i z jejího dalšího růstu. V zázrak jedné platformy ale nevěří, tak se nechme překvapit, čí předpoklady budou správné.

Spolupracujeme s TipCars.com
Rakouská policie zadržela radikálního islamistu, prý plánoval útok na Vídeň Rakouská policie zadržela radikálního islamistu, prý plánoval útok na Vídeň

Rakouská policie večer zadržela ve Vídni muže podezřelého…

ÚOHS vyšetřuje zakázku pražského dopravního podniku na úklid metra ÚOHS vyšetřuje zakázku pražského dopravního podniku na úklid metra

Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) vede správní…

Číňané si předplácí Hollywood, studio Paramount Pictures inkasovalo miliardu dolarů Číňané si předplácí Hollywood, studio Paramount Pictures inkasovalo miliardu dolarů

Hollywoodské filmové studio Paramount Pictures z mediální…

 
 

Přidat názorDiskuse: Nová platforma Volkswagen MQB je prý jen…



reklama


reklama


Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Vzpomínka na dětství. V zámku Příseka je 10 tisíc autíček Vzpomínka na dětství. V zámku Příseka je 10 tisíc autíček

Muzeum autíček, které se nachází téměř ve všech…

Nyní jsou v módě SUV. Víte ale, jaké karosérie aut byly oblíbené dříve? Nyní jsou v módě SUV. Víte ale, jaké karosérie aut byly oblíbené dříve?

Karoserie je první věc, které si při pohledu na vůz…

 






 
Vše kolem mrazu v autě: Jak vůz správně zahřívat? A co když zamrzne nafta?

Vše kolem mrazu v autě: Jak vůz správně zahřívat? A co když zamrzne nafta?

Včera

Zima se v posledních týdnech ukazuje ve své nejlepší kondici. Jak správně nakládat se zamrzlým autem? Přinášíme několik užitečných tipů.




Blesk.cz

Ženy verbují mladé muže k teroru. Jourová popsala novou taktiku džihádistů

Ženy verbují mladé muže k teroru. Jourová popsala…

Teroristé častěji využívají ženy k tomu, aby oslovovaly mladé a nespokojené Evropany a přetahovaly je…

Emma Smetana bojuje s dcerou proti Trumpovi: Zatím dělají jen podivné obličeje

Emma Smetana bojuje s dcerou proti Trumpovi: Zatím…

Říká se, že jablko nepadá daleko od stromu. Zřejmě to platí i v případě Emmy Smetany (28) a její maličké dcerky…

 

iSport.cz

Šťastná výhra na úvod. Bayernu zajistil tři body v nastavení Lewandowski

Šťastná výhra na úvod. Bayernu zajistil tři body v…

17. KOLO | Kanonýr Robert Lewandowski zařídil Bayernu Mnichov dvěma góly úspěšný vstup do letošní části německé…

VIDEO: Kometa s Třincem stále v krizi, Pardubice vyhrály pod novým koučem

VIDEO: Kometa s Třincem stále v krizi, Pardubice…

Hokejisté Pardubic porazili ve 40. kole extraligy Třinec 5:4 v prodloužení a odlepili se z poslední příčky.…

 

Reflex.cz

Trump v prvním prezidentském projevu jen přežvýkal to, co jsme slyšeli mnohokrát. A to je málo

Trump v prvním prezidentském projevu jen přežvýkal…

Chvílemi se zdálo, že Donald Trump si při páteční inauguraci při prvním prezidentském projevu popletl místo a…

Ivanka Trumpová, která má českou matku, se stala jednou z nejvlivnějších žen světa

Ivanka Trumpová, která má českou matku, se stala…

Melania Trumpová, manželka nového amerického prezidenta, zůstane do léta v New Yorku se synem Barronem, který…

 
 
reklama