25.4. 2013 Michal Fokt

Nová platforma Volkswagen MQB je prý jen velký mediální humbuk

Nová platforma Volkswagen MQB je prý jen velký mediální humbuk

Analytici tvrdí, že „zázračná“ platforma MQB, určená pro drtivou většinu produktů koncernu Volkswagen, nezajistí proklamované snížení výrobních nákladů o pětinu.

Nemůže být pochyb o tom, že koncern Volkswagen dotáhl strategii sdílení komponentů mezi jednotlivými modely i značkami takřka k dokonalosti, která byla svého času až protivná. Identické nebo téměř stejné palubní desky nebo jejich části, popřípadě jednotlivé komponenty, shodné s troškou nadsázky od Pola po Gallardo, za tyto kroky si VW vyslechl mnoho nepěkného.

Od té doby se poučil a vizuální podobnost už není tak do očí bijící, o to důsledněji se ale pustil do unifikace techniky. Jejím vrcholem má být v roce 2012 představená platforma MQB, která má pokrývat téměř kompletní modelovou škálu, modelem Polo počínaje a typy Passat (potažmo Suberb), Sharan a Tiguan konče a to včetně derivátů ostatních značek. Pro tuto platformu jsou také navrženy nové motory s podobnou konstrukcí.

Volkswagen si od MQB slibuje velké úspory výrobních nákladů a širokou škálu možností motorizací. Výroba by se měla zlevnit až o 20 % oproti současnému stavu. To si ale nemyslí nezávislí analytici, kteří v MQB vidí především velkou mediální masáž. Max Warburton z Bernstien Research je toho názoru, že jsou na MQB kladeny nerealistická očekávání, která logicky povedou ke zklamání. Výrobce o velikosti VW podle něj nedokáže použitím této platformy ušetřit pětinu výrobních nákladů. Ty údajně hrají významnější roli při roční produkci do milionu vozů ročně a s vyšší produkcí jejich význam klesá.

Investiční banka Morgan Stanley spočítala, že by německému koncernu přechod na MQB mohl přinést úsporu až 7,6 miliard euro, poté, co bude použita u čtyř milionů vozů, což představuje horizont let 2015-2016. Warburton však i tato čísla zpochybňuje a nevidí důvod, proč by platforma měla ušetřit takovéto částky, tím spíš, když Volkswagen s úspěchem už masivní unifikaci v současnosti využívá. Možné úspory nezpochybňuje, nesouhlasí ale s tím, že budou tak velké.

VW sice bude využívat jednu klíčovou platformu, ta bude ale sama o sobě dost drahá, právě proto, že bude muset splňovat, popřípadě se přizpůsobovat poněkud odlišným požadavkům, daných právě tím, že bude určena pro auta od Pola po Sharan. Na druhou stranu ale Warburton nezpochybňuje potenciál koncernu VW, v příštích letech bude těžit zejména ze společného vývoje, dobré pozice na čínském trhu a po zotavení Evropy i z jejího dalšího růstu. V zázrak jedné platformy ale nevěří, tak se nechme překvapit, čí předpoklady budou správné.

Autosalon Frankfurt 2017
Spolupracujeme s TipCars.com
Prahu zaplaví sdílená kola, na trh vstupují čínské společnosti Prahu zaplaví sdílená kola, na trh vstupují čínské společnosti

Česká metropole se v posledních měsících stala cílem…

Škoda přesune výrobu své novinky do Německa, varují odboráři Škoda přesune výrobu své novinky do Německa, varují odboráři

Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto chce podle…

 

Štítky Volkswagen Technika

 

Přidat názorDiskuse: Nová platforma Volkswagen MQB je prý jen…







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Kia Stonic má v základní výbavě téměř vše. Cena začíná na 349 980 Kč Kia Stonic má v základní výbavě téměř vše. Cena začíná na 349 980 Kč

Městské SUV se brzy stane jedním ze tří nejprodávanějších…

Bublina možná brzy splaskne. Ceny klasických vozů klesají Bublina možná brzy splaskne. Ceny klasických vozů klesají

Na renomovaném britském automobilovém serveru se objevil…

 





 
Svezli jsme se s Kiou Stonic. Vypadá pěkně a jezdí dobře

Svezli jsme se s Kiou Stonic. Vypadá pěkně a jezdí dobře

Dnes 18:52

Už od představení Kie Stonic víme, že nové korejské SUV chce lákat na styl a individuální vzhled. Po prvních jízdách v okolí Berlína pak rovněž můžeme tvrdit, že její předností budou i jízdní schopnosti.




Blesk.cz

Do Prahy přijedou hvězdy moderního metalu: Five Finger Death Punch rozhoupou metropoli už v listopadu

Do Prahy přijedou hvězdy moderního metalu: Five…

Už na konci listopadu si fanoušci tvrdé hudby užijí pořádný nářez. Do Prahy totiž přijede americká metalová…

Unikátní muzeum v Čechách pod Kosířem: Poseďte v lavici z Obecné školy!

Unikátní muzeum v Čechách pod Kosířem: Poseďte v…

Kukyho auto, vlk ze Tří bratří či lavice jako v Obecné škole. A také psací stroj, na kterém tvořil Zdeněk…

 

iSport.cz

Jako první vychytal Piráty. V defenzivě jsme jedni z nejlepších, věří Bartošák

Jako první vychytal Piráty. V defenzivě jsme jedni z…

Vítkovice chtějí dát zapomenout na nevydařenou uplynulou sezonu a zejména v úvodu té aktuální se jim to daří…

Laver Cup strhl diváky i hráče. Jágr zdravil, Federer radil kapitánovi

Laver Cup strhl diváky i hráče. Jágr zdravil,…

Velký tenisový svátek v Praze se rozběhl na plné obrátky! A hned odpolední program Laver Cupu v O2 Areně…

 

Reflex.cz

Jsme tak civilizovaní, až z toho vymřeme. V ulicích chybí děti

Jsme tak civilizovaní, až z toho vymřeme. V ulicích…

Při pohybu Prahou, na který nemám mimo období dovolené čas, jsem zaznamenal zajímavý úkaz. Nejsou děti. Ulice…

Imaginárium bratří Formanů a jejich přátel: Hra, k níž není zapotřebí návod

Imaginárium bratří Formanů a jejich přátel: Hra, k…

V Roztokách u Prahy v neděli 17. září ožil tajuplný divadelní a výtvarný svět. Návštěvníky všeho věku láká na…