Nová Škoda Fabia: První oficiální informace a fotografie

Nová Škoda Fabia: První oficiální informace a fotografie

 
 

Nástupce nejúspěšnější Škodovky posledních let je tady.Po sérii špionážních fotografií a spekulací se můžete seznámit s novou generací Škody Fabia na prvních dvou oficiálních snímcích. Výrobce přidal také několik základních informací o nové modelové řadě.

Sedm let na trhu
Škoda Fabia se poprvé světu představila na frankfurtském autosalonu v roce 1999 a na trh se dostala na konci stejného roku. Je to tedy už dlouhých sedm let, co se přelomový malý automobil v Mladé Boleslavi vyrábí. Fabia od té doby vznikla ve více než 1,5 milionech exemplářů a se třemi karosářskými verzemi se stala jádrem výrobního programu Škoda Auto. Úspěch vozu na domácím trhu, ale také na náročných trzích v Německu, Velké Britanii nebo v severní Evropě nebránil pokračování výroby bez výraznějších stylistických inovací.

Technika, kterou první Fabia v roce 1999 disponovala byla nad průměrem, který byl v té době obvyklý. Motorová nabídka postupně opustila starší konstrukce, přišly maloobjemové zážehové a vznětové tříválce, ale také diskutovaná verze RS s motorem 1,9 TDI (96 kW). Průměrný zákazník nekupoval ESP, tempomat nebo xenonové světlomety, ale tyto prvky přesto v nabídce mimořádné výbavy byly k dispozici a zvyšovaly prestiž malé Škody.

Druhá generace se představuje
Základní rozměry nové Fabie naznačují, že od svého předchůdce nový model zdědil většinu komponent, které určují konečné proporce vozidla.

Délka sice nepřekonala čtyřmetrovou hranici, ale i tak bude nová Fabia patřit k největším vozům ve třídě malých vozů. V tomto směru ji z nedávných novinek překonává Corsa (3999 mm), Grande Punto (4030 mm), 207 (4030 mm) i Clio (3986 mm). V souvislosti s designem nové Škody tolik diskutované Suzuki Swift je výrazně kratší (3695 mm) a zůstává tak představitelem jednoznačně městského vozidla.

Šířka bude pravděpodobně tím nejvíce problematickým dědictvím převzatém novou generací. Nová Fabia je s 1642 mm o 4 mm užší než první generace, což v současné době řadí tento model mezi malé vozy s podprůměrnou vnější šířkou. To má vliv na prostor uvnitř vozu. Konkurence nabízí ve všech sledovaných případech více: Corsa (1737 mm!), Grande Punto (1687 mm), 207 (1720 mm), Clio (1707 mm), Swift (1690 mm)

Výška je proti první Fabii o důležitých 47 mm větší. Z toho budou těžit cestující na všech sedadlech. Samotná automobilka slibuje více místa vpředu i vzadu ve srovnání s předchůdcem.

V českých zemích bedlivě sledovaná hodnota objemu zavazadlového prostoru hraje nové Fabii do karet. Mezigenerační nárůst z 260 l na 300 l posunuje Fabii pod vrchol zavazadelníkového žebříčku kde stále trůní Citroën C3 s 305 l. Zvětšila se také hodnota největšího zavazadlového objemu po sklopení druhé řady sedadel - nyní měří 1163 l.

Škoda Fabia - srovnání generací
RozměrFabia IFabia IImezigenerační změna
Délka [mm]39703992+22
Šířka [mm]16461642-4
Výška [mm]14511498+47
Rozvor [mm]2462?-
Zavazadlový prostor[l]260/1016300/1163+40/+147

Evoluční design rodiny Roomster-Fabia
Nová Fabia bude výrazným oživením nabídky mladoboleslavské automobilky. Dosavadní model se ani po faceliftu nezbavil poněkud usedlé image, která však kupodivu na zákazníky platila. Nový model působí svěžím dojmem, jeho design je podstatně méně konzervativní, ale na druhou stranu méně diskutabilní než v případě Roomsteru. S tím sdílí Fabia příď, s inovovanou maskou, kočičími světlomety a nárazníky, které postrádají dříve samozřejmé horizontální oddělení plastových a plechových dílů karoserie. Ve prospěch estetiky byly zapovězeny jakékoliv ochranné lišty na předním i zadním nárazníku.

Boční profil nové Fabie je podobně jako dosud tvořen vysoko umístěnou spodní hranou oken. Tentokrát byl tento stylistický a snad i bezpečnostní prvek zakomponován do celé koncepce designu. A i B-sloupek dostal zatmavení, které opticky spojuje čelní sklo s okny v obou párech bočních dveřích. Motiv, který jsme viděli už u Roomsteru (tmavý A-sloupek) se zde opakuje obměněné podobě. Stejně jako u Roomsteru je grafika bočních oken zakončena vzhůru vytaženou křivkou. Již z prvních dvou fotografií je zřejmé, že prosklení bočních dveří bude mít menší plochu než u první Fabie. Vysoké boky Fabie opticky rozbíjí dva decentní prolisy ve spodní části dveří.

Zatímco proporce celého vozu a tvary přídě jsme již mohli zkoumat na maskovaných prototypech, dosud zahalenou záď si v definitivní podobě prohlížíme poprvé až nyní. Hlavní roli zde hrají šestiúhelníková koncová světla, která jsou umístěna mnohem výše než u první generace. Jak jsme si již zvykli u všech nových škodovek Octavií počínaje, bude mít také Fabia nezaměnitelný noční design zádě s výrazným koncovým světlem tvaru C. Zadní sklo vypadá širší a více vytažené do stran, součástí výklopného víka je malý spojler zvýrazňující odtrhovou hranu střechy. Zadní nárazník nyní tvoří větší část zádě a nese vykrojení pro páté dveře.

Design přídě, boků a zádě automobilu je sjednocen prolisem, který začíná podobně jako u Roomsteru v nově stylizované masce s bohatým chromováním a pokračuje přes obecnou plochu na rozhraní předního blatníku a kapoty do boků. Na předních dveřích se téměř ztrácí, aby se opět našel na druhém páru dveří a byl již výrazný v oblasti C-sloupku.

Sedm motorů, z toho 3x známé TDI
Nová Fabia dostane dva inovované tříválce 1,2 HTP. Základní motor s dvouventilovou technikou je absolutní novinkou. Základní výkon, jaký je v rámci evropské nabídky VW Group k dispozici již nebude mít 40 ale 44 kW. Jde sice o 10% nárůst, ale z hlediska konkurenčního postavení to neznamená získání zásadního náskoku, ale pouze dohnání ostatních (ve třídě je motor se základním výkonem 44 kW standardem).

Čtyřventilová verze tříválcové pohonné jednotky je v nabídce španělského Seatu Ibiza již několik měsíců. Jeho nejvyšší výkon 51 kW (tj. +4 kW) je k dispozici při 5400 ot./min , 112 Nm může řidič využívat již v přístupných 3000 ot./min. Další dva motory jsou již dobře známé z Roomsteru, ale pro modelovou řadu Fabia jde také o úplné novinky.

Škoda Fabia II - benzinové motory
motorpřevodovka
1,2 HTP/44 kWpětistupňová manuální
1,2 12V HTP/51 kWpětistupňová manuální
1,4 16V/63 kWpětistupňová manuální
1,6 16V/77 kWpětistupňová manuální
1,6 16V/77 kW Ašestistupňová automatická

Všechny zážehové motory jsou kombinovány s pětistupňovou ručně řazenou převodovkou, ve třídě ojedinělá je možnost volby šestistupňové automatické převodovky Tiptronic s možností volby převodu.

Vznětové motory staví na osvědčených tříválcích a čtyřválcích TDI s technikou vstřikování čerpadlo-tryska. Dva silnější motory jsou v nabídce také ve verzi s filtrem pevných částic. Všechny vznětové motory jsou k dispozici také v modelové řadě Roomster, dva tříválce znají již majitelé současné Fabie.

Škoda Fabia II - naftové motory
motorpřevodovka
1,4 TDI PD/51 kWpětistupňová manuální
1,4 TDI PD/59 kWpětistupňová manuální
1,4 TDI PD/59 kW DPFpětistupňová manuální
1,9 TDI PD/77 kWpětistupňová manuální
1,9 TDI PD/77 kW DPFpětistupňová manuální

Všechny vznětové motory jsou kombinovány s pětistupňovou ručně řazenou převodovkou, hlavně u nejsilnější čtyřválcové konstrukce překvapuje absence resp. nepřístupnost šestistupňové převodovky.

Nové prvky výbavy
Fabia jde s dobou také co se výbavy týká. Hlavové airbagy, které dosud nebyly v nejmenších škodovkách k dispozici, nová Fabia již nabízí. Vzhledem k příbuznosti s Roomsterem se nabízí také tři druhy předních světlometů (s žárovkou H4, projektorové s žárovkou H7 a projektorové s natáčením), mlhové světlomety lze mít také ve verzi s rozsvěcováním jedné mlhovky při jízdě do zatáčky nebo při odbočování na křižovatce. Rádia bude možno propojit s externím přehrávačem MP3 souborů, k dispozici bude příprava pro telefon GSM s Bluetooth.

Premiéra v Ženevě, prodej hned potom
Světová premiéra je avizována na jarní ženevský autosalon, prodej by měl být na českém trhu zahájen hned na to. Karosářské verze Combi a Sedan zůstávají ve výrobě s aktuálním provedení.

TIP: video nové Škody Fabia (špionážní díl Roadlook TV přináší exkluzivní záběry nové Škody Fabia přímo z provozu)

Autosalon Frankfurt 2017
Spolupracujeme s TipCars.com
Glosa Martina Čabana: Zeman potřetí a stále stejně Glosa Martina Čabana: Zeman potřetí a stále stejně

Prezident Miloš Zeman při projevu před Valným…

Jih Mexika zasáhlo silné zemětřesení, v metropoli se třásly domy Jih Mexika zasáhlo silné zemětřesení, v metropoli se třásly domy

Nejméně pět lidí zahynulo při zemětřesení o síle 7,4…

Hyundai už v Nošovicích vyrábí i30 N. Letos jich stihne 1450 Hyundai už v Nošovicích vyrábí i30 N. Letos jich stihne 1450

První exempláře sportovní varianty modelu i30 již vyjely…

 
Zdroj: Tisková zpráva Škoda Auto

Štítky Škoda Fabia Nové modely Malé vozy

 

Tapety


Přidat názorDiskuse: Nová Škoda Fabia: První oficiální…







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Obrněnou limuzínu pro papaláše vymysleli Rusové. Uvnitř je kapsle Obrněnou limuzínu pro papaláše vymysleli Rusové. Uvnitř je kapsle

Automobiloví i bezpečnostní odborníci v USA v současnosti…

Otevření tří nových úseků dálnic ŘSD Otevření tří nových úseků dálnic ŘSD "náhodou" stihne do voleb

20. - 21. října se konají parlamentní volby, a tak není…

 



Škoda Fabia je skoro plnoletá. Už v roce 2000 mohla stát téměř půl milionu! Škoda Fabia je skoro plnoletá. Už v roce 2000 mohla stát téměř půl milionu!

Jedničková Škoda Fabia se ještě více než rok a půl…

Škoda Fabia přestavěná na CNG: Kolik odříkání pro korunu? Škoda Fabia přestavěná na CNG: Kolik odříkání pro korunu?

Přes dva měsíce jsme jezdili Fabií Combi 1.4 16V minulé…

 



 
Podívejte se, jak se na Floridě schovávala superauta před hurikánem Irma

Podívejte se, jak se na Floridě schovávala superauta před hurikánem Irma

Dnes 18:49

Kvůli jednomu z nejsilnějších hurikánů poslední doby se muselo evakuovat na sedm milionů lidí. A ukrývala se před ním i auta.




Blesk.cz

Toto chceme na svém mobilu: Virtuální drak, autodráha v obýváku a další ukázky ARCore

Toto chceme na svém mobilu: Virtuální drak,…

Google před pár týdny představil svůj vlastní systém pro rozšířenou realitu ARCore, který by měl být dostupný…

Recenze: Kam se ztratil malý Noah? Nejhorší noční můra všech rodičů na vlastní kůži

Recenze: Kam se ztratil malý Noah? Nejhorší noční…

Let z Británie do Austrálie neprobíhá zrovna podle Joanniných představ. Má vysokou teplotu, její devítitýdenní…

 

iSport.cz

TOP 5 gólů 7. kola: Jovovičova raketa, Houskova drzost, Hušbauerova chytrost

TOP 5 gólů 7. kola: Jovovičova raketa, Houskova…

V 7. kole HET ligy se rozstřílely Jablonec a Olomouc, které svým soupeřům nasypaly po pěti gólech. Také mají oba…

Nejlepší posila Slavie? Stoch! Nehraje alibi fotbal, chválí Švancara

Nejlepší posila Slavie? Stoch! Nehraje alibi fotbal,…

Danny? Už ukázal kvalitu a lehkost, ale brzdí ho zranění. Halil Altintop? Nic. Ruslan Rotaň? Dříč ve středu…

 

Reflex.cz

Stanislav Petrov: Hrdina studené války, který zabránil jadernému konfliktu

Stanislav Petrov: Hrdina studené války, který…

Je zajímavé, že zatímco dodnes obdivujeme hrdiny druhé světové války, o protagonistech té studené, kteří – snad…

Je povinná maturita z matematiky protiústavní? A co z češtiny?

Je povinná maturita z matematiky protiústavní? A co…

Máte rádi matematiku? Nebo jste ji jako děti a žáci nenáviděli? Oblíbenou otázkou různých rodinných sešlostí…