Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nové Audi A6 odhalilo české ceny. Zatím nabízí dva šestiválce

David Bureš
Diskuze (46)
Při objednání nového Audi A6 zatím můžete vybírat mezi dvěma verzemi třílitrového vznětového šestiválce. Obě spolupracují s pohonem všech kol.

Tuzemské zastoupení Audi spustilo konfigurátor nové generace modelu A6, díky němuž byly konečně odhaleny české ceny této novinky čtyř kruhů. K dispozici je zatím ve formě sedanu, ceny startují na částce 1.545.900 korun.

Ta se vztahuje na motor s obchodním označením 45 TDI quattro, pod nímž se ukrývá třílitrový vznětový šestiválec o výkonu 170 kW, který je spárován s osmistupňovou automatickou převodovkou a pohonem všech kol, tvořeným mezinápravovým diferenciálem. Šestiválcová A6 se přitom spoléhá na 48V palubní síť, auto je tak mild-hybridem a zvládne krátkodobě jet i s vypnutým spalovacím motorem.

Druhým motorem v nabídce je v době spuštění prodeje silnější varianta dieselového třílitru. Ta se nazývá 50 TDI quattro a poskytuje 210 kW. V základní verzi za ni dáte 1.630.900 korun, přičemž je opět spárována s osmikvaltem a čtyřkolkou.

Jak je v této třídě zvykem, základní výbava je bohatá. Zahrnuje parkovací senzory vpředu i vzadu, vyhřívaná přední sedadla, tempomat, upozornění na opuštění jízdního pruhu, multifunkční kožený volant nebo navigaci. Nechybí ani diodové světlomety, rádio s osmi reproduktory, dvouzónová automatická klimatizace, 17palcová kovaná kola nebo bezklíčové odemykání.

K dispozici jsou pak ještě dvě designové linie Design a Sport, za něž se shodně připlácí 65.000 korun. Konkrétně Design přidává čalounění kombinující textil s koženkou nebo desetipaprsková 18palcová kola.

Nabídka motorů se pro Audi A6 bude samozřejmě postupně rozšiřovat. Počítá se i s benzinovým šestiválcem, varianta 55 TFSI quattro nabídne 250 kW a 500 N.m, spárována bude se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou. Později dorazí i dvoulitrové čtyřválce, které se spolehnou na 12V palubní síť a také na dvouspojku.

Nové Audi A6 sedan – technická data a české ceny nabízených motorů
Motor45 TDI quattro50 TDI quattro
Zdvihový objem [cm3]29672967
Válce/ventily6/46/4
Největší výkon [kW/min]170/3250-4750210/3500-4000
Točivý moment [N.m/min]500/1750-3250620/2250-3000
Převodovka8A8A
Max. rychlost [km/h]250250
Zrychlení 0-100 km/h [s]6,35,5
Komb. spotřeba [l/100 km]5,65,6
Základní cena [Kč]1.545.9001.630.900
Cena linie Design [Kč]1.610.9001.695.900
Cena linie Sport [Kč]1.610.900-

David Bureš
Diskuze (46)
18. 7. 2018 19:11
povedené
Povedené autíčko, to by se mi fakt líbilo :-)
Avatar - white label
23. 6. 2018 14:54
Re: Farba sedadiel
Ale já přece vůbec neřeším tvůj konkrétní výběr (píšu obecně), mohl sis vybrat a vybral sis podle libosti, příště vybereš (pokud to zase půjde) stejně, nebo jinak..., problém vidím naopak tam, kde možnost tmavého stropu prostě neexistuje a je pouze světle šedá, což je většina běžného mainstreamu, teda kromě sportovně orientovaných vrcholnějších verzí typu GTI/R apod.
Avatar - Emel
23. 6. 2018 09:27
Re: Farba sedadiel
Ono interiérových fotek zadních sedaček je docela málo... hele, to je fuk, každému dle jeho gusta :-) . Já si mohl fakticky vybírat poprvé, RS měla černou napevno a docela mi to tam sedělo... ale holt jsem vybral světlou :-)
Avatar - white label
23. 6. 2018 00:44
Re: Farba sedadiel
Ty seš ale fiškus, dyť na té fotce není prakticky strop vidět (je ořízlý), jen kousek boku a místo stropu vidím černý (jak bota) "rámeček". >:D
Není to jedno ani vpředu, nejde ani tak o to, kolik toho stropu přímo vidíš ze sedačky, ale o celkový světelný dojem v kabině, kdy je lépe vidět z tmavšího prostoru do světlejšího a naopak, proto si taky připadám méně jako ve výloze. Navíc když máš tmavý strop (obvykle to bývá spíš takový tmavě šedý antracit, než úplně černý), tak máš tmavé i vnitřní zpětné zrcátko, sluneční clony, madla, krytí ABC sloupků..., a ty zase vypadají v klasické (bledě) šedé lacině a jsou časem ušmudlané.
Takhle nějak to má vypadat v útulném/"zábavném" crossoveru:
[odkaz]
>:-[]
Avatar - Emel
22. 6. 2018 20:45
Re: Farba sedadiel
Jak říkám, na přední sedačce je mi to skoro jedno, tam vlastně z toho stropu nic nevidím, horní hrana skla je mimo zorný úhel a sloupky jsou fuk. Vzadu se mi ale v černé nelíbilo... [odkaz]