5.12. 2012 Michal Fokt

Nové Audi RS 6 Avant: 560 koní z V8 4,0 TFSI

 

Audi chrlí ostré sportovní motory jak na běžícím páse. Nejnovější čtyřlitrový osmiválec má dvě turba, pracuje ve službách nového RS 6 Avant a z předešlého V10 5,0 TFSI rozhodně komplexy nemá.

Downsizing má různé podoby. Když se vám někdo pokouší tvrdit, že tříválec 1,5 l ani nepoznáte od třílitrového šestiválce nebo že litrový I3 je adekvátní náhrada za klasický dvoulitr, můžete, ba dokonce musíte mít pochybnosti. Ale co když vám seberou pětilitrový V10 se dvěma turby a místo něj dostanete V8 biturbo s objemem menším o litr?

I tady je to pochopitelně na zamyšlení, ale jen do chvíle, než zjistíte technické parametry. Audi použilo nový motor V8 4.0, jenž začal nedávno pohánět i vozy značky Bentley, také pro nejnovější vydání superkombi RS6 Avant a možná to bude znít otřepaně, ale rozdíly oproti V10 5.0 asi budete v tomto případě hledat opravdu nesnadno.

Zatímco naposledy měli majitelé RS 6 pod zadnicí 579 koní a 650 Nm, V8 4.0 TFSI si výkonově sice o 19 koní pohoršilo, zato ale šel nahoru točivý moment. A to rovnou o 50 Nm, výsledkem je tedy 560 koní v rozmezí 5700-6700 otáček a 700 newtonmetrů, dostupných mezi 1750-5500/min, určených opět pro všechna čtyři kola.

To zajistí posádce a až 1680 litrům nákladu za asistence osmistupňového automatu zrychlení na stovku za 3,9 s (Lamborghini Gallardo je jen o 0,2 s lepší) a maximální rychlost až 305 km/h s paketem Dynamic Plus, případně si můžete vystačit s omezovačem na 250 nebo 280 km/h. Ale proč? Mimochodem ta dosavadní "chudinka" k tomu samému potřebovala 4,6 s jela jen 274 v hodině. Však také vážila o 100 kg více. A hádejte, odkud ta váha ubyla nejvíce...

Málem bych zapomněl - pokud náhodou celé stádo nepotřebujete, umí V8 čtyři válce prostřednictvím systému COD odpojit, kombinovaná spotřeba tak klesla o 40 %(!) na papírový průměr 9,8 l na 100 km.

Kolena se vám ale podlomí ještě předtím, než technické parametry zjistíte. Proti čumáku RS 6 je maska Darth Vadera rozesmátou dětskou tvářičkou, obří široká 20" kovaná kola zlověstně vyčuhují z karoserie zpoza vytažených blatníků a v laufech, trčících z difuzoru by mohl přespávat menší pes. Temperament kombíku krotí na předu pizzy o průměru 390 mm, přičemž třmeny mají šest pístků, v nabídce příslušenství nemohou chybět 420mm karbonkeramické kotouče a 21" ráfky.

Interiér je klasická A6/A7 okořeněná karbonem a voštinovým prošíváním sportovních, kůží čalouněných sedadel, od zbytku karoserie barevně odlišená zrcátka pak nejspíš ani nebudete potřebovat. Zatím není jasné, zda se debut RS6 Avant odehraje na autosalonu v Detroitu v lednu příštího roku nebo zda Audi počká do Ženevy, větší smysl by ale dávala ta druhá varianta.

Autosalon Frankfurt 2017
Spolupracujeme s TipCars.com
Zápisník Pavla Otta: Omluva za Babiše Zápisník Pavla Otta: Omluva za Babiše

Exministr financí Andrej Babiš byl v boji proti údajně…

 

Štítky Audi

 

Přidat názorDiskuse: Nové Audi RS 6 Avant: 560 koní z V8 4,0 TFSI







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Kia Stonic má v základní výbavě téměř vše. Cena začíná na 349 980 Kč Kia Stonic má v základní výbavě téměř vše. Cena začíná na 349 980 Kč

Městské SUV se brzy stane jedním ze tří nejprodávanějších…

Spolehlivost sportovně luxusních aut je tristní: Deset Spolehlivost sportovně luxusních aut je tristní: Deset "jednookých" králů

V našem posledním díle o spolehlivosti automobilů podle…

 



Připravuje Audi model RS 6 allroad quattro? Připravuje Audi model RS 6 allroad quattro?

Audi by mohlo výkon verze RS 6 nabídnout i majitelům…

 Audi RS 6 Avant a RS 7 Sportback performance: 605 koní a stovka za 3,7 sekundy Audi RS 6 Avant a RS 7 Sportback performance: 605 koní a stovka za 3,7 sekundy

Nejsilnější „eresa“ od Audi mají nově ještě více výkonu.…

 



 
Peugeot 308 SW vs. Škoda Octavia Combi – Duel obřích kufrů

TEST: Peugeot 308 SW vs. Škoda Octavia Combi – Duel obřích kufrů

Dnes 08:00

Kombíky nižší střední třídy jsou nejprodávanějšími auty na českém trhu. Postavili jsme proti sobě ten vůbec nejprodávanější a evropské Auto roku 2014.




Blesk.cz

„Trump se mi omluvil za zatčení ochranky,“ tvrdí Erdogan. Bílý dům to popřel

„Trump se mi omluvil za zatčení ochranky,“ tvrdí…

Turecký prezident Recep Tayyip Erdogan prohlásil, že po telefonu slyšel od amerického prezidenta Donalda Trumpa…

Začíná astronomický podzim: Sychravé počasí přeje houbám!

Začíná astronomický podzim: Sychravé počasí přeje houbám!

Je to tady! Období sychravého počasí, kdy se dny krátí a noci prodlužují, dnes začíná. Přesně ve 22:01 hodin…

 

iSport.cz

Mrázek vyfasoval šestku, Hertl skóroval a nahrával proti Vegas

Mrázek vyfasoval šestku, Hertl skóroval a nahrával…

Jen čtyřicet minut strávil v bráně Detroitu proti Chicagu český brankář Petr Mrázek, přesto z 40 střel inkasoval…

Tvrdík: Nezmara chci jako ředitele, s Delim bychom byli v Lize mistrů

Tvrdík: Nezmara chci jako ředitele, s Delim bychom…

Budoucí sportovní ředitel Slavie? Předseda představenstva Jaroslav Tvrdík by pro tuto funkci nejraději přetáhl…

 

Reflex.cz

Za poznáním Ruska a pochopením ruské duše: Výkladový slovníček poutníka po samoděržaví

Za poznáním Ruska a pochopením ruské duše: Výkladový…

Pro úspěšné putování vlaky, letadly, autobusy, tarantasy (starý ruský kupecký kočár) a všemožnými jinými…

V účtenkové loterii nejspíš nic nevyhrajete, stát však zadarmo získá spoustu cenných údajů

V účtenkové loterii nejspíš nic nevyhrajete, stát…

Již za necelé dva týdny v České republice odstartuje účtenková loterie. Stát si od ní slibuje omezení šedé…