5.12. 2012 Michal Fokt

Nové Audi RS 6 Avant: 560 koní z V8 4,0 TFSI

 

Audi chrlí ostré sportovní motory jak na běžícím páse. Nejnovější čtyřlitrový osmiválec má dvě turba, pracuje ve službách nového RS 6 Avant a z předešlého V10 5,0 TFSI rozhodně komplexy nemá.

Downsizing má různé podoby. Když se vám někdo pokouší tvrdit, že tříválec 1,5 l ani nepoznáte od třílitrového šestiválce nebo že litrový I3 je adekvátní náhrada za klasický dvoulitr, můžete, ba dokonce musíte mít pochybnosti. Ale co když vám seberou pětilitrový V10 se dvěma turby a místo něj dostanete V8 biturbo s objemem menším o litr?

I tady je to pochopitelně na zamyšlení, ale jen do chvíle, než zjistíte technické parametry. Audi použilo nový motor V8 4.0, jenž začal nedávno pohánět i vozy značky Bentley, také pro nejnovější vydání superkombi RS6 Avant a možná to bude znít otřepaně, ale rozdíly oproti V10 5.0 asi budete v tomto případě hledat opravdu nesnadno.

Zatímco naposledy měli majitelé RS 6 pod zadnicí 579 koní a 650 Nm, V8 4.0 TFSI si výkonově sice o 19 koní pohoršilo, zato ale šel nahoru točivý moment. A to rovnou o 50 Nm, výsledkem je tedy 560 koní v rozmezí 5700-6700 otáček a 700 newtonmetrů, dostupných mezi 1750-5500/min, určených opět pro všechna čtyři kola.

To zajistí posádce a až 1680 litrům nákladu za asistence osmistupňového automatu zrychlení na stovku za 3,9 s (Lamborghini Gallardo je jen o 0,2 s lepší) a maximální rychlost až 305 km/h s paketem Dynamic Plus, případně si můžete vystačit s omezovačem na 250 nebo 280 km/h. Ale proč? Mimochodem ta dosavadní "chudinka" k tomu samému potřebovala 4,6 s jela jen 274 v hodině. Však také vážila o 100 kg více. A hádejte, odkud ta váha ubyla nejvíce...

Málem bych zapomněl - pokud náhodou celé stádo nepotřebujete, umí V8 čtyři válce prostřednictvím systému COD odpojit, kombinovaná spotřeba tak klesla o 40 %(!) na papírový průměr 9,8 l na 100 km.

Kolena se vám ale podlomí ještě předtím, než technické parametry zjistíte. Proti čumáku RS 6 je maska Darth Vadera rozesmátou dětskou tvářičkou, obří široká 20" kovaná kola zlověstně vyčuhují z karoserie zpoza vytažených blatníků a v laufech, trčících z difuzoru by mohl přespávat menší pes. Temperament kombíku krotí na předu pizzy o průměru 390 mm, přičemž třmeny mají šest pístků, v nabídce příslušenství nemohou chybět 420mm karbonkeramické kotouče a 21" ráfky.

Interiér je klasická A6/A7 okořeněná karbonem a voštinovým prošíváním sportovních, kůží čalouněných sedadel, od zbytku karoserie barevně odlišená zrcátka pak nejspíš ani nebudete potřebovat. Zatím není jasné, zda se debut RS6 Avant odehraje na autosalonu v Detroitu v lednu příštího roku nebo zda Audi počká do Ženevy, větší smysl by ale dávala ta druhá varianta.

Spolupracujeme s TipCars.com
Itálii dramaticky zdražují dluhy Itálii dramaticky zdražují dluhy

Nečekaně vysoký schodek římského rozpočtu hrozí problémy…

Deník E15 vydává další exkluzivní magazín E15 Premium – Jak vyhrát budoucnost Deník E15 vydává další exkluzivní magazín E15 Premium – Jak vyhrát budoucnost

Jak vyhrát budoucnost, vám poradí letošní páté číslo…

Ruské pravoslaví ruší styky s konstantinopolským patriarchou Ruské pravoslaví ruší styky s konstantinopolským patriarchou

Ruská pravoslavná církev zastavuje kvůli osamostatnění…

 

Štítky Audi

 

Přidat názorDiskuse: Nové Audi RS 6 Avant: 560 koní z V8 4,0 TFSI







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Nástupce Škody Rapid se bude jmenovat Scala. Stejně jako indický Renault Nástupce Škody Rapid se bude jmenovat Scala. Stejně jako indický Renault

Nová generace Rapidu se bude jmenovat Scala. Jako první…

 



Audi RS 6 Avant od Race!: Postapokalyptický rychlý kombík z jihu Afriky Audi RS 6 Avant od Race!: Postapokalyptický rychlý kombík z jihu Afriky

RS 6 Avant od Race! Spojuje dva světy: rychlých aut…

Připravuje Audi model RS 6 allroad quattro? Připravuje Audi model RS 6 allroad quattro?

Audi by mohlo výkon verze RS 6 nabídnout i majitelům…

 



 
FSO Polonez: Polský hatchback od Giugiara slaví 40 let

FSO Polonez: Polský hatchback od Giugiara slaví 40 let

Včera

Hatchback polské značky s italskou technikou i designem patřil mezi automobilové vytrvalce. Vyráběl se dlouhých 24 let.




Blesk.cz

Nové volby čekají Česko už na jaře. Známe termín, kdy se Babiš může zase smát

Nové volby čekají Česko už na jaře. Známe termín,…

Prezidentské volby, komunální volby i volby do Senátu jsme si letos už odškrtli. Brzy ale budeme moci jít k…

Monika si vzala holčičku z „kojeňáku“. Šéf ji chtěl vyhodit a připravit o peníze

Monika si vzala holčičku z „kojeňáku“. Šéf ji chtěl…

Monika K. z Dačic přes deset let pracovala v hotelu jako recepční. Na konci roku 2016 nastoupila na mateřskou a…

 

iSport.cz

Budějovice nasázely Porubě osm gólů a dál vedou, vyhrálo i Kladno

Budějovice nasázely Porubě osm gólů a dál vedou,…

České Budějovice ve 14. kole první hokejové ligy drtivou výhrou 8:1 nad Porubou potvrdily pozici lídra a v čele…

Smrt na Velkém Taxisu, odnesl to kůň. Byl jsem mimo, hlesl Bartoš

Smrt na Velkém Taxisu, odnesl to kůň. Byl jsem mimo,…

Nejtěžší překážka kurzu Velké pardubické, Velký Taxisův příkop, si opět vybrala smrtelnou daň. Stejně jako před…

 

Reflex.cz

Pohřeb Kočkových: Jak jsem se styděl za své spoluobčany

Pohřeb Kočkových: Jak jsem se styděl za své spoluobčany

Byl jsem v pátek – na jako čumil, ale pracovně – na pohřbu Jana Kočky, mladého kluka, který z blbosti sedl do…

Večírky, vraždy, prostituce: Unikátní snímky ukazují divoký svět mafie v Rusku po rozpadu SSSR

Večírky, vraždy, prostituce: Unikátní snímky ukazují…

Rusko se v devadesátých letech minulého století po rozpadu Sovětského svazu vyznačovalo vysokým nárůstem…