Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nové BMW M5 se už ukázalo zákazníkům. Co se o něm dozvěděli?

David Bureš
Diskuze (78)
Nová generace vrcholné verze BMW 5 se světu patrně oficiálně představí až na podzim, zákazníci ale superrychlý sedan již viděli.

BMW letos v únoru uvedlo na trh novou generaci řady 5, přičemž od té doby její nabídku postupně rozšiřuje. V minulých měsících debutovalo kombi 5 Touring, plug-in hybrid 530e iPerformance nebo vrcholná naftová verze v podobě M550d. Nyní se blíží premiéra očekávaného top modelu M5.

Nová „em-pětka“ (s interním označením F90) se světu s největší pravděpodobností představí na zářijovém autosalonu ve Frankfurtu nad Mohanem, automobilka ale už vůz na speciálních akcích prezentuje solventním klientům, potenciálním majitelům. A právě z jedné takové prezentace, konané v Jižní Koreji, unikly na veřejnost i detaily o novince.

Už dlouho se spekuluje o tom, že automobil dostane pohon všech kol, což nejmenovaný účastník korejské prezentace potvrzuje. Rovněž uvedl, že k dispozici budou tři režimy chování čtyřkolky. První bude automaticky posílat točivý moment tam, kam to bude potřeba, druhý bude sportovní nastavení a třetí pošle veškerou sílu motoru jen na zadní kola.

Pod kapotou bude pracovat 4,4litrový osmiválec s dvěma turbodmychadly, který bude naladěn na více než 600 koní (441 kW). Spárován bude s osmistupňovou automatickou převodovkou, která dostane novou hlavici volicí páky. Bude větší než u běžných modelů a bude mít jiný, hranatý tvar. Auto pak z 0-100 km/h zvládne zrychlit pod 3,6 sekundy.

Co se týče vzhledu, tak automobil bude podle očekávání ostřejší verzí M paketu s tím, že střecha bude karbonová podobně jako u M6, vnější zpětná zrcátka budou mít speciální tvar a vzadu nebude chybět difusor, zdvojené koncovky výfuku na každé straně nebo decentní spoiler na víku kufru. K dispozici budou nová 20palcová kola s pětipaprskovým designem nebo nový modrý lak Marina Bay. Uvnitř zase najdeme speciální volant s tlačítky ve stylu Formule 1 nebo přístrojový štít s „eMkovou“ grafikou.

Tak co, už se těšíte?

David Bureš
Diskuze (78)
10. 5. 2017 23:48
Je to o preferencích
Každý by si měl vybrat auto, které mu bude sedět, stejně jako třeba mobilní telefon.
Avatar - Barrichello
10. 5. 2017 14:59
Re: kam ten svet speje
uvidíme jak to bude
Avatar - wakantanka
10. 5. 2017 13:43
Re: kam ten svet speje
Zopakujem, problém nie je v aute samotnom, problém je najčastejšie medzikus medzi volantom a sedadlom. :-)
Avatar - wakantanka
10. 5. 2017 13:42
Re: kam ten svet speje
Ale fakt je proste ten, že tá sieť momentálne nie je. Keď už bude, potom sa bude dať hovoriť o priamej konkurencii. Dovtedy bude hrať či už Cadillac ale aj napr. Lexus či Infiniti vždy až druhé husle.
Avatar - Barrichello
10. 5. 2017 11:44
Re: kam ten svet speje
Vypovídá to o tom, že ti na místní provoz a styl jízdy půlky národa stačí i 20 let stará krabice a že mít super podvozek je ti k ničemu když ho nevyužiješ.

Nebo ještě jinak - kde není motor podvozek nepomůže >:D

Jinak koukal sem na test dieslového Jaguaru Fpace se základním motorem a zrychlení za 9,5 s nebo kolik tam bylo.....mmmmm. Na to mi ta 20 let stará škatulce s 4 rychlostním automatem taky stačí a v zatáčkách určitě taky pomalejší o moc nebude, nemá totiž na výšku 5 metrů váží o 700 kg méně....

Takže ten brekot jak ameriky nezatáčej mě ve světle těchle faktů strašně moc baví >:D