Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nové enduro Yamaha WR450F lze ladit prostřednictvím telefonu

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)
Yamaha se u nové generace endura WR450F vydala stejným směrem jako v případě motokrosového speciálů YZ450F a nabízí jeho ladění prostřednictvím aplikace pro chytré telefony.

Yamaha uvádí model WR450F pro modelový rok 2019 v kompletně přepracované podobě. Novinka má nyní nabízet vyšší výkon i agilitu a lepší ovladatelnost. Zároveň je tato nová generace oslavou 20. výročí čtyřtaktních endur WR-F a má dále rozvíjet jejích přednosti i jejich sportovní a obchodní úspěšnost.

Od prvního uvedení v roce 1998 narostl zdvihový objem motoru modelu WR-F ze 400 cm3 na 426 cm3 a nejnovější generace motoru s obráceným uspořádáním hlavy válce disponuje zdvihovým objemem celých 450 cm3.

Nový čtyřventilový motor konstrukčně vychází z motokrosového motocyklu YZ450F, vítěze mistrovství světa v motokrosu. Tato pohonná jednotka je vybavena speciálními systémy sání a výfuku upraveným pro enduro, vstřikováním paliva a mapováním předstihu zapalování a má nabízet lineární přísun využitelného výkonu v širokém rozsahu otáček.

Vestavěné Wi-Fi připojení dává motocyklu WR450F možnost ladění pro různé trati a měnící se povětrnostní podmínky pomocí chytrého telefonu propojeného s komunikační řídicí jednotkou, dodávanou jako příslušenství v samostatné závodní sadě.

Nová aplikace Power Tuner umožňuje všem jezdcům na motocyklu WR450F okamžitě měnit mapování vstřikování paliva a časování zapalování a tato data nahrávat či sdílet, tak, aby bylo při ladění na trati možné dosáhnout co nejlepšího nastavení a jízdních výkonů.

Na řídítkách přibyl u spojkové páčky dvoupolohový přepínač mapování motoru, který umožňuje měnit výkonovou charakteristiku motoru v průběhu závodu. Přepínač jezdcům umožňuje zvolit stisknutím tlačítka jedno ze dvou mapování motoru za chodu a reagovat tak na změny jízdních podmínek.

Yamaha WR450F ve své nejnovější podobě se vedle samotného motoru a možnosti ladění pomocí aplikace pro chytré telefony může pochlubit řadou dalších novinek.

Zmínit lze například zcela nový hliníkový dvojitý kolébkový rám, převzatý z nejnovější verze YZ450F, který je štíhlejší a lehčí nebo přepracované odpružení obou kol za využití komponentů značky KYB. K novinkám pak patří i pětistupňová převodovka s dlouhými převody a odolnější spojkou, štíhlá palivové nádrž o objemu 7,9 l, nový spodní kryt i boční plasty a nové štíhlejší sedlo.

Yamaha uvádí, že prodej endura WR450F v jeho nejnovější podobě pro modelový rok 2019 se má rozběhnout na evropském trhu během října letošního roku.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)