Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Tohle je nové SUV Volkswagenu. Levný elektrický model využije čínskou techniku

David Bureš
Diskuze (1)
Volkswagen Group to s elektromobilitou myslí vážně. Pro čínský trh už ve spolupráci s tamější automobilkou JAC chystá levné elektrické SUV.

Elektrický pohon pomalu, ale jistě roste na popularitě a automobilka Volkswagen toho chce využít. Hojně je aktuálně propagován hlavně na čínském trhu, a tak i německý koncern na to musí reagovat. Pro nejlidnatější zemi světa chystá levné elektrické SUV, které se již ukázalo na prvních patentových snímcích.

Zatím nepojmenovaný model bude prvním dílem nově založeného podniku JAC Volkswagen, který se zaměří právě na elektromobily za rozumnou cenu. Státem vlastněný JAC Motor je už třetím čínským partnerem Volkswagenu, vedle něj německý koncern v nejlidnatější zemi světa vyrábí ve společných podnicích s automobilkami SAIC a FAW.

Specialitou novinky s interním označením Projekt No. 1 je přitom fakt, že nepůjde o původem německou techniku, ale čínskou. JAC už má s elektrickým pohonem zkušenosti, a tak nový vůz využije jeho platformu. Konkrétně půjde o sourozence modelu JAC iEV7S, což je 4.135 mm dlouhý crossover s rozvorem 2.490 mm. Poháněný je elektromotorem o výkonu 85 kW a točivém momentu 270 N.m. Na jedno nabití má díky 39kWh baterii ujet až 350 kilometrů, běžný dojezd v reálném prostředí se má pohybovat okolo 280 kilometrů.

Základ čínského sourozence novinka Volkswagenu nezapře, svébytné prvky ale na jeho designu najdeme. Má jiné světlomety, nárazník i masku.

Právě čtyřúhelníkový motiv může evokovat vozy Seat, což není náhoda. VW Group původně plánoval, že nové SUV bude v Číně prodávat právě se znaky španělského výrobce, který v Říši středu aktuálně nepůsobí. Tamější úřady byly ale proti a název Seat loni nedovolily použít, Volkswagen tak musel hledat nové řešení, které bude mít blízko čínštině. Nápadu se Seatem se ale koncern úplně nevzdal, nová značka totiž použije obdobné logo jako španělský výrobce.

Výroba levného elektrického SUV začne ještě letos v továrně JAC Volkswagen ve městě Hefei. Projektována je až na výrobu 100.000 aut ročně, přičemž v tuto chvíli se počítá minimálně s čtyřmi dalšími modely. Které to budou, je zatím nejasné, v okolí závodu jsou ale vídané prototypy Volkswagenu Up!, Seatu Ateca nebo Volkswagen Tiguan (první generace), což leccos z plánů naznačuje.

David Bureš
Diskuze (1)
Avatar - Ada je zase tady
1. 2. 2018 15:47
Proč ne?
S 1,6TDI pod kapotou, menším akumulátorem a hybridním pohonem na zadní kola by to prodejné asi bylo.