Nové Volvo V60 Cross Country je tu: Rodinný kombík se dočkal populární terénní verze
Zvýšené kombíky jsou atraktivním kompromisem mezi běžným kombi a SUV. Poskytují oplastovanou zvýšenou karoserii zjednodušující jízdu mimo zpevněné povrchy, stále však nejde o nějaké vysoké krabice. Mezi jejich průkopníky patří Volvo, které nyní přichází s nejnovějším takovým autem, již dříve avizovaným V60 Cross Country.
Populární varianta debutuje půl roku po výchozím kombíku, oproti němuž se liší hlavně o 75 milimetrů zvýšenou světlou výškou, což je na poměry těchto aut opravdu hodně. Tu zajišťuje speciálně vyladěné šasi a zavěšení.
Vedle toho se novinka liší také oplastovanou dolní částí karoserie, i s těmito detaily si však Cross Country ponechává dynamickou vizáž jako výchozí automobil.
V60 Cross Country bude dostupné s dvěma motory, benzinovým T5 (dvoulitr se 184 kW a 350 N.m) a naftovým D4 (dvoulitr se 140 kW a 400 N.m), které jsou oba standardně spárovány s pohonem všech kol. Nechybí jim ani speciální terénní režim nebo asistent pro sjíždění kopců. Později se nabídka motorizací rozšíří, a to o mildhybrid a plug-in hybrid.
Jak je u Volva zvykem, V60 Cross Country nabídne množství bezpečnostních pomocníků. Standardem bude automatická brzdná funkce s rozpoznáním chodců, cyklistů i velkých zvířat, která pomáhá se vyhnout potenciální srážce. Standardem je také Pilot Assist, který pomáhá s brzděním, zrychlováním a řízením do rychlosti 130 km/h.
Pro Volvo jsou oplastované kombíky se zvýšenou světlou výškou už tradiční součástí nabídky, vždyť takové auto švédský výrobce poprvé začal prodávat před 20 let. Tehdy se jednalo o velký model V70 XC, který byl dávným předchůdcem dnešního V90 Cross Country. Auto se ukázalo jako úspěšné, a tak výrobce v této kategorii expandoval. Naopak v oblasti oplastovaných sedanů se tolik nezadařilo. V minulé generaci to Volvo zkusilo modelem S60 Cross Country, ten se ale moc neprosadil, a tak je otázka, jestli se dočká nástupce.