Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nové Volvo V60 Cross Country je tu: Rodinný kombík se dočkal populární terénní verze

David Bureš
Diskuze (19)
Švédská automobilka rozšiřuje svoji paletu zvýšených modelů. V60 Cross Country bude zatím dostupné se dvěma motory.

Zvýšené kombíky jsou atraktivním kompromisem mezi běžným kombi a SUV. Poskytují oplastovanou zvýšenou karoserii zjednodušující jízdu mimo zpevněné povrchy, stále však nejde o nějaké vysoké krabice. Mezi jejich průkopníky patří Volvo, které nyní přichází s nejnovějším takovým autem, již dříve avizovaným V60 Cross Country.

Populární varianta debutuje půl roku po výchozím kombíku, oproti němuž se liší hlavně o 75 milimetrů zvýšenou světlou výškou, což je na poměry těchto aut opravdu hodně. Tu zajišťuje speciálně vyladěné šasi a zavěšení.

Video se připravuje ...

Vedle toho se novinka liší také oplastovanou dolní částí karoserie, i s těmito detaily si však Cross Country ponechává dynamickou vizáž jako výchozí automobil.

V60 Cross Country bude dostupné s dvěma motory, benzinovým T5 (dvoulitr se 184 kW a 350 N.m) a naftovým D4 (dvoulitr se 140 kW a 400 N.m), které jsou oba standardně spárovány s pohonem všech kol. Nechybí jim ani speciální terénní režim nebo asistent pro sjíždění kopců. Později se nabídka motorizací rozšíří, a to o mildhybrid a plug-in hybrid.

Jak je u Volva zvykem, V60 Cross Country nabídne množství bezpečnostních pomocníků. Standardem bude automatická brzdná funkce s rozpoznáním chodců, cyklistů i velkých zvířat, která pomáhá se vyhnout potenciální srážce. Standardem je také Pilot Assist, který pomáhá s brzděním, zrychlováním a řízením do rychlosti 130 km/h.

Pro Volvo jsou oplastované kombíky se zvýšenou světlou výškou už tradiční součástí nabídky, vždyť takové auto švédský výrobce poprvé začal prodávat před 20 let. Tehdy se jednalo o velký model V70 XC, který byl dávným předchůdcem dnešního V90 Cross Country. Auto se ukázalo jako úspěšné, a tak výrobce v této kategorii expandoval. Naopak v oblasti oplastovaných sedanů se tolik nezadařilo. V minulé generaci to Volvo zkusilo modelem S60 Cross Country, ten se ale moc neprosadil, a tak je otázka, jestli se dočká nástupce.

David Bureš
Diskuze (19)
5. 10. 2018 18:55
Vysoko?
Vypadá, že je celkem vysoko... Jedině dobře, sám bych potřeboval něco podobného na zahradu, každopádně s mírnější cenovkou >:D
27. 9. 2018 09:07
Re: Pěkný
Díky za odpověď Dany, jde mi o vypnutí radaru s možností používat tempomat. Aktivní tempomat je fajn do města či kolon, ale běžně ho vypínám a jezdím pouze s jeho pasivní verzí.

V90 CC je pro mě jedinou alternativou k SUV, je štíhlé, pěkné, jen výška kufru je pro mě na limitu. Navíc podle všeho je auto mnohem lepší než XC90.

P.S.: Palubák kecá o 1,5l? ;-)
Avatar - Dany
27. 9. 2018 07:06
Re: Pěkný
S tými asistentmi už budeme musieť počítať a brať do úvahy ich funkčnosť/nefunkčnosť pri výbere auta. Taký štart/stop, ak je, tak už dnes natrvalo nevypneme nikde, ani u Fiatu. Ja by som to nevidel tak čierne, ako to malujete.
Viem si predstaviť situácie, kedy to v rodinnom aute využije aj "stará škola", aj keď možno iba raz za rok. Taká 1000 km trasa +5h v zápchach, čo nie je nič výnimočné pri ceste do Chorvátska napr.
Za radarový tempomat u Renaultu by som svoje peniaze neutrácal, ale taký vypínateľný systém Volva, alebo Subaru (ak by som strpel CVT) BY mi v rodinnom aute nevadil.
Horšie by to bolo s autom na zábavu.
27. 9. 2018 05:12
Re: Kombík s mírně zvýšenou světlostí !
Tieto komentáre ma vždy pobavia. Svetla výška sa zvýšila o 75mm, takže je okolo 200. Nápravy, motor, cela podlaha je v tej istej výške ako u SUV. Ale 10 kilový strešný plát je o par cm nižšie to, sa musí na ťažisku strašne prejaviť.
Avatar - woody-alien
26. 9. 2018 14:57
Re: Pěkný
Co bys nedopřál nejlepšímu příteli.... ;-)