Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky Kia v Detroitu: Forte, Telluride a předpremiéra Nira

Aleš Dragoun
Diskuze (16)
Jihokorejská Kia představuje na NAIAS důležitou zámořskou novinku pro letošní rok: kompaktní Forte. Velké SUV Telluride je zatím konceptem.

Stěžejním modelem v americké nabídce značky Kia je řada Forte, která velikostí zhruba odpovídá evropskému Cee'du. Zatím se představuje pouze sedan a hatchback, dvoudveřový Koup přijde na řadu později. Modernizovaná verze byla odhalena už v listopadu doma v Jižní Koreji, NAIAS znamená její severoamerickou premiéru, nikoli tu světovou. Nový přední nárazník doplňují hlavní světla, která jsou nyní propojena s maskou chladiče, pro Kiu klasickým tygřím nosem. Změněné koncové reflektory mohou obsahovat diody.

Zatímco v Koreji jsou k dispozici zážehová a vznětová šestnáctistovka, americká nabídka spoléhá výhradně na benzinové dvoulitry, které střídají agregáty 1,8 l. Jeden pro modely EX je spojen se šestistupňovým automatem, druhý čtyřválec s Atkinsonovým cyklem bude k mání i s manuálem se stejným počtem rychlostí. Výkony dosud automobilka nezveřejnila.

Výbavy jsou tři, mezi LX a EX přibyl stupeň S se sportovním podvozkem, zadním spoilerem, litými šestnáctipalcovými koly a denními LEDkami. Standardní Drive Mode Select pro všechna auta má tři režimy: Normal, Eco a Sport. Elektronické asistenty zastupují třeba hlídače jízdy v pruzích a varování před čelní kolizí s nouzovým brzděním.


Sedmimístné SUV Telluride pravděpodobně v budoucnu nahradí už dost zastaralé velké Borrego. Hodně hranatý vůz má proti sobě otevírané boční dveře a je to hybrid, kombinuje atmosférický vidlicový šestiválec 3,5 l/201 kW s 97kW elektromotorem. Poháněna jsou pochopitelně všechna kola. Podvozek vychází ze Sorenta, ale rozvor byl natažen na 3081 mm. Ve všech světlech včetně svislých zadních najdeme diody, obří pětimetrová kia jezdí na pětipaprskových dvaadvacetipalcových kolech.

Čtveřici samostatných sedaček v kabině doplňuje zadní lavice. Prostřední řada je vybavena dotykovým displejem s ovládáním multimédií pomocí pohybů roky, ve středové konzole se skrývá bezdrátová nabíječka. Sedačky mají i opěrku pro nohy a spolu s předními místy senzory, které monitorují zdraví a aktuální kondici cestujících a zobrazují info na panelech ve dveřích. Synchronizace se systémem Light Emitted Rejuvenation (LER) umožňuje pouštět každému terapeutické světlo, které jej udrží v bdělosti. Audio Harman Kardon je sedmireproduktorové. O přípravě sériové verze zatím není známo nic oficiálního.


Niro se představí naživo v únorovém Chicagu, půjde o hybridní crossover. Označením navazuje na koncept z IAA 2013, to byl ale originální třídveřák do města. Kia opět vymýšlí novou marketingovou kategorii, už to není SUV, nýbrž HUV (Hybrid Utility Vehicle). Poslední teasery odhalují pětidveřového kompaktního křížence s tvary blízkými aktuální generaci Sportage. Niro je ale postaveno na vlastní platformě.

Co bude mít pod kapotou, ještě není úplně jisté, ovšem koncernový Hyundai nedávno odhalil svůj iONIQ. To sice není pseudoteréňák, těžko však Kia vyvinula svůj hybridní systém, když už ho vlastně má. Srdcem tak bude pravděpodobně čtyřválcová benzinová šestnáctistovka s výkonem 77 kW a točivým momentem 146 N.m, kterou doplní elektromotor s parametry 32 kW a 169 N.m. Niro není studií, zamíří do série.


Aleš Dragoun
Diskuze (16)
13. 1. 2016 23:07
Interiér
Interiéry, čo robí KIA sú totálne na smiech... >:D Ako vážne, toto?:

[odkaz]

Jak z roku 5. Ale neni to nič osobné, naopak im práve fandím, konkurencia nikdy neuškodí, len zapracovať na interierí a vyyebať toho dizajnéra čo tam je.
13. 1. 2016 10:44
Re: super
ahoj bullocku, za mne:
je to "chlapácký" kus auta, přesně dle vkusu amíků. Myslím, že tam se bude líbit. Jinak asi máš pravdu, taky bych se nedivil kdyby to najednou bylo jako novinka2017.
Na rozdíl od tebe, já si myslím, že interiér(myslím palubku, volant..) je budoucí standard, a že ho ještě uvidíme.
Jinak přirovnávání designu k Volvu mi nevadí, vidím to spíše jako pochvalu. Volvo mi však přijde spíše jak "leštěnka" pro holky proti tomuto "zálesáku" :-)
Sportage taky všichni přirovnávají k macanu, no to je přeci ocenění, né. Btw v Čestlicích už jich pár od vánoc stojí a naživo to zase tak blízko k tomu Porsche nemá.
12. 1. 2016 23:54
Re: To jim to není blbý?
Tohle opravdu Schreyer nemá zapotřebí >:-[] A pochopitelně to není kopírování, Kia může těžko kopírovat XC90 >:-[] Cítím z tebe chlapské odhodlání koupit nějakou Kiu. ;-)
12. 1. 2016 21:28
Re: super
Borrego vyjelo tuším v roce 2005 (a pak by rok 2011, jak píše Glaukos, mohl být jeho derniéra). Tak veliké SUV by se za louží asi prodávalo dobře, ale marketing možná zvažuje ohrožení prodeje velkého MPV Sedona.
Avatar - 3_diamanty
12. 1. 2016 20:51
Re: To jim to není blbý?
povedal by som skor ze ide o evoluciu a dalsiu vyvojovu etapu konceptu cross GT a jeho realnejsie priblizenie k serii do buducna ;-) .. cela predna kapota ... bok auta... aj sposob otvarania dveri ... podla mna je to skor prerobeny koncept cross GT ... ale ano... vidiet v tom volvo clovek moze... hranate tvary a masivny gril tomu nahravaju ... ale "americke auta" su uz raz take