Novou Audi Q3 už jsme viděli naživo. Vypadá jako zmenšená Q8
V pořadí druhá generace Audi Q3 se právě představuje. Stojí na platformě MQB a vypadá zatraceně sexy zvenku i uvnitř.
Všichni milovníci Audi Q3 tento týden určitě zpozornili. Automobilka začala pozvolna lákat na novou generaci, která se tímto momentem představuje. Jak vypadá? Posuďte sami z galerie, podle nás se proměna podařila na jedničku. Designérům se povedlo zachovat základní rysy, celkově však Q3 působí o poznání atletičtějším dojmem.
A to hlavně naživo, kdy vyniknou ostré prolisy na boku a výrazně tvarovaná osmiúhelníková maska chladiče. Co rozhodně potěší, jsou standardně montované LED světlomety už od základní výbavy. V nabídce jsou další dvě verze světel, přičemž vrchol samozřejmě tvoří „chytrá“ Matrix LED světla.
Ve sportovní verzi S Line, kterou na fotkách reprezentuje modrý kousek, je přední nárazník zvýrazněn šedými rámečky. Spodní část auta včetně lemování blatníků je v této verzi nalakována kontrastním odstínem, není to tedy matný plast tak, jako u běžné verze. Tady se příliš nepředpokládá, že by majitelé jezdili do terénu. Také záď je u obou modelů koncipována trochu odlišně, u obou aut už ale neuvidíte skutečné výfuky. Tak snad u nějaké opravdové sportovní verze s písmenkem S v názvu.
Zásadní proměna se odehrává u podvozkové platformy. Dosavadní Q3 totiž jako jeden z posledních modelů stál na platformě PQ35, která byla shodná třeba se Škodou Yeti nebo Audi A3. Novinka srovnává krok s ostatními koncernovými auty, takže naplno využívá přednosti platformy MQB pro modely s motorem uloženým napříč.
Také díky tomu mohla Q3 dostat lepší proporce. Auto prakticky ve všech rozměrech povyrostlo, snížila se pouze o 5 milimetrů výška. Na délku Q3 měří 4485 milimetrů, předchůdce tedy překonává o 97 milimetrů. Šířka narostla o 18 milimetrů na 1849 mm, výška je nyní 1585 mm. K výrazně štědřejšímu prostoru uvnitř pomohlo prodloužení rozvoru o 78 mm na finálních 2681 milimetrů.
Byť jsem se do Q3 posadil jen na chvíli, na nedostatek prostoru si pravděpodobně stěžovat nebudete. Zadní sedadla jsou dělená v poměru 40:20:40 a mají nastavitelný sklon v sedmi krocích. Na základě jejich pozice se mění kapacita zavazadlového prostoru od 530 do 675 litrů, se sklopenými sedadly naroste prostor na 1525 litrů.
Inspirace u limuzíny
Také Q3 následuje ostatní modely Audi pojetím interiéru. Čím vrcholná A8 vyrazila dech, to postupně dostávají i menší modely. Řeč je pochopitelně o horizontálně koncipované palubní desce.
V kapličce přístrojů už klasické budíky nenajdete, všechno je tvořeno displejem o úhlopříčce 10,25 palce. Displej multimédií MMI touch má standardně úhlopříčku 8,8 palce, ve vyšší verzi jeho velikost naroste až na 10,1 palce. Kdyby vám i to přišlo málo, můžete mít na přání displej o velikosti 12,3 palce. To už je takový malý notebook…
Pokud si potrpíte na kvalitní hudební reprodukci, tak i vám má Audi co nabídnout. Například audiosystém Bang & Olufsen se čtyřmi reproduktory na přístrojové desce, které doplňuje reproduktor v D sloupku. Celkem systém 15 reproduktorů disponuje výkonem 680 W. Speciální algoritmus se pak postará o prostorový efekt.
Podvozek je vpředu tvořen vzpěrami McPherson, zadní náprava využívá čtyřprvkovou konstrukci. Kola jsou v nabídce v rozměrech od 17 do 20 palců. Ta největší dodává divize Audi Sport GmbH, přičemž obouvají pneumatiky o rozměru 255/40.
Kromě standardního podvozku nabízí Audi verzi s adaptivními tlumiči, případně také se sportovním podvozkem, který je standardem u verze S Line. S ní dostanete kromě tužšího podvozku také progresivní řízení. Natáčení zadní nápravy po vzoru větších modelů Audi se tady pochopitelně nekoná.
Pohled pod kapotu
V nabídce budou od začátku prodejů čtyři motory. Upozadění vznětových motorů je zřejmé, na výběr jsou tři zážehové jednotky a jedna vznětová, ve všech případech však jde o velmi dobře známé koncernové čtyřválce. Nabídku zážehových verzí otevírá motor o objemu 1,5 litru s výkonem 110 koní a točivým momentem 250 Nm se systémem deaktivace dvou válců. Najdete ho pod označením Q3 35 TFSI, přičemž spojen je se sedmistupňovou automatickou převodovkou S tronic a pohonem předních kol. Na podzim jej doplní verze se šestistupňovou manuální skříní.
Dvoulitr najdete pod označením 40 TFSI, disponuje výkonem 140 kW a 320 Nm, vrchol představuje verze 45 TFSI s hodnotou 169 kW a 350 Nm. Oba motory se pojí s převodovkou S tronic a pohonem všech kol quattro s hydraulicky ovládanou mezinápravovou vícelamelovou spojkou.
Trochu osamocený je vznětový motor o objemu 2 litrů s výkonem 110 kW a 340 Nm. Zpočátku bude nabízen výhradně s manuální skříní a pohonem quattro, později dorazí verze s automatem. V budoucnu nabídku rozšíří výkonnější verze s výkonem 140 kW. Výroba bude probíhat v maďarském závodě Györ, přičemž první kousky se k zákazníkům dostanou ještě letos v listopadu.
Aby automobilka zákazníky ještě více motivovala, připravila si speciální edici. Poznáte ji podle paketu S Line, černého loga Audi na masce chladiče, dvacetipalcových kol a světel Matrix. Laky jsou na výběr jen dva, oranžová Puls a šedá Chronos. V interiéru nechybí sportovní sedadla, sportovní volant a části přístrojové desky potažené alcantarou. To zní hodně lákavě!