Nový Aston Martin DB9 se dřív jmenoval Virage

 

Podoba nové generace DB9 není tak překvapivá, jak se původně čekalo.

Když v roce 2004 přišel Aston Martin DB9, byla to taková menší revoluce. Nové dvanáctiválcové kupé dosáhlo díky hliníku o čtvrtinu lehčí karoserii než předchozí DB7 a přesto vykazuje dvakrát lepší torzní tuhost. Také design značně vyzrál.

Platí pro novou DB9 to samé? Ano i ne. Evoluce u Aston Martinu je tak intenzivní, že novinka je o dost jiným autem než její devět let starý jmenovec. Zároveň ale zvenku vypadá úplně stejně jako loni uvedený model Virage. Ten se ve výrobě udržel jen 18 měsíců, protože nová DB9 nahrazuje i jeho.

Exteriér je nám tedy důvěrně známý (srovnání najdete na konci galerie) a to samé platí pro interiér. Tento kabát ale ukrývá modernizovanou techniku.

Nový motor AM11 zachovává objem 6,0 litru i konfiguraci V12. Posílil ale na 380 kW a 620 Nm. Díky tomu se akcelerace z klidu na 100 km/h zrychlila o dvě desetiny na 4,6 sekundy. Modernizace se dotkla bloku, hlavy motoru jsou zcela nové, zvětšil se průměr škrtících klapek.

Aston Martin - technická data dvanáctiválcových modelů
ModelDB9 2013DB9VirageDBSVanquishV12 Vantage
Převodovka6MA6MA6MA6MA6MA6MA
Zdvihový objem [cm3]593559355935593559355935
Válce/ventily12/412/412/412/412/412/4
Největší výkon [kW/min-1]380/6500350/6000365/6500380/6500420/6750380/6500
Největší toč. mom. [Nm/min-1]620/5500600/5000570/5750570/5750620/5500570/5750
Max. rychlost [km/h]295300295307293305
Zrychlení 0-100 km/h [s]4,64,84,64,34,14,2
Komb. spotřeba [l/100 km]-14,615,015,5--
Hmotnost [kg]178518001785174017401680

Muselo se také vyhovět novým předpisům na ochranu chodců a zákazníci z toho tentokrát jistě budou mít radost: motor se totiž přiblížil níž k silnici. Konstrukční postupy, jak zlepšit ochranu chodců bez zásahu do vnějšího designu, si Aston Martin nechal patentovat. Dokonce si může dovolit v rozporu s dlouhodobými trendy používat masku chladiče z pravého hliníku.

Modernizovaná platforma je už čtvrtou generací architektury V/H. Ta byla původně navržena pro dvanáctiválcový supersport Vanquish, ale dosažená vylepšení, například nové adaptivní tlumiče ADS, využije i DB9.

Průměr kovaných disků se zvětšil z 19 na 20 palců, jedná se o kola převzatá z Virage. Za nimi se ukrývají keramické brzdy Brembo o průměru 398 mm vpředu a 360 mm vzadu. Úspora neodpružené hmotnosti proti ocelovým kotoučům činí nemalých 12,5 kg. Dalších 17 kg může majitel ušetřit, pokud zvolí příplatkový dvoumístný interiér s karbonovými sedadly.

Seznam standardní výbavy je rozsáhlý: navigace, automatická klimatizace, 700W audio, celokožený interiér, skleněná tlačítka… Příplatková výbava zahrnuje karbonový paket pro exteriér a interiér, nejrůznější barevná provedení interiéru a bezpočet zakázkových úprav dle přání zákazníka.

Prodej v Evropě bude zahájen už v říjnu. Základní cena 175 tisíc euro odpovídá 4,35 milionu korun. Po uvedení nové DB9 zůstanou v portfoliu Aston Martinu dva další dvanáctiválcové modely: V12 Vantage a nový Vanquish.

Aston Martin Virage: První dojmy (Ženeva 2011)

Spolupracujeme s TipCars.com
 







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
Auta a film: Zde je přehled 30 nejznámějších spojení Auta a film: Zde je přehled 30 nejznámějších spojení

Také letos se do kin dostává řada filmů, kde se děj více…

BMW řady 8 je oficiálně venku! Kupé mísí sport, modernu i luxus BMW řady 8 je oficiálně venku! Kupé mísí sport, modernu i luxus

Mnichovská automobilka oficiálně představila BMW řady 8,…

 




Aston Martin DB9 končí. Připomeňte si krásného Brita ve velké fotogalerii Aston Martin DB9 končí. Připomeňte si krásného Brita ve velké fotogalerii

Historie DB9 se uzavřela takřka 13 let od premiéry. Za tu…

Výroba Aston Martinu DB9 po 13 letech končí, nastupuje DB11 Výroba Aston Martinu DB9 po 13 letech končí, nastupuje DB11

Nástupce DB9 přijíždí s novou technikou. Na rozsáhlé…

 



 
Rozhovor s Mattiasem Ekströmem: Nejvšestrannější pilot na světě?

Rozhovor s Mattiasem Ekströmem: Nejvšestrannější pilot na světě?

Dnes 11:24

Švédský závodník je (nejen) úřadujícím mistrem světa v rallyekrosu.




Blesk.cz

Vratislav (19) při nehodě zabil Šimonka (†9): Po maturitě jde do basy!

Vratislav (19) při nehodě zabil Šimonka (†9): Po…

Za smrt malého chlapečka 16 měsíců za mřížemi! Vratislav (19), který loni v září smetl babičku s vnoučaty a…

Přes 100 mrtvých v turistickém ráji Čechů. Na Srí Lance zabíjejí živly

Přes 100 mrtvých v turistickém ráji Čechů. Na Srí…

Na Srí Lance řádí monzunové lijáky. Ty vyvolaly záplavy a sesuvy půdy, které si vyžádaly už 100 obětí, dalších…

 

iSport.cz

Házenkářští mistři Petržala, Kotrč, Kastner: Nechtěli nám připravit oslavná trička

Házenkářští mistři Petržala, Kotrč, Kastner:…

Jde z nich respekt. První vám neuhne, ani když proti němu běžíte s míčem a nataženou rukou, ti dva zase mají…

Straka o MS: Že přijel Pastrňák bez smlouvy? Zbytečný humbuk

Straka o MS: Že přijel Pastrňák bez smlouvy? Zbytečný humbuk

Ve zlaté éře českého hokeje patřil mezi nejvýraznější osobnosti. Majitel Plzně a její trenér Martin Straka proto…

 

Reflex.cz

A kde je ta bílkovina? Jídlo musí obsahovat živiny, jinak nemá smysl

A kde je ta bílkovina? Jídlo musí obsahovat živiny,…

Při pohledu do talíře obvykle zažívám slastné pocity, těším se na chutě, na konejšivý pocit zasycení, na to, jak…

Zemřel divadelní režisér Alexandr Burdonskij. Vnuk Josifa Stalina

Zemřel divadelní režisér Alexandr Burdonskij. Vnuk…

Světová i česká média informovala o smrti uznávaného sedmasedmdesátiletého ruského divadelního režiséra Alexandr…