Nový Aston Martin DB9 se dřív jmenoval Virage

 

Podoba nové generace DB9 není tak překvapivá, jak se původně čekalo.

Když v roce 2004 přišel Aston Martin DB9, byla to taková menší revoluce. Nové dvanáctiválcové kupé dosáhlo díky hliníku o čtvrtinu lehčí karoserii než předchozí DB7 a přesto vykazuje dvakrát lepší torzní tuhost. Také design značně vyzrál.

Platí pro novou DB9 to samé? Ano i ne. Evoluce u Aston Martinu je tak intenzivní, že novinka je o dost jiným autem než její devět let starý jmenovec. Zároveň ale zvenku vypadá úplně stejně jako loni uvedený model Virage. Ten se ve výrobě udržel jen 18 měsíců, protože nová DB9 nahrazuje i jeho.

Exteriér je nám tedy důvěrně známý (srovnání najdete na konci galerie) a to samé platí pro interiér. Tento kabát ale ukrývá modernizovanou techniku.

Nový motor AM11 zachovává objem 6,0 litru i konfiguraci V12. Posílil ale na 380 kW a 620 Nm. Díky tomu se akcelerace z klidu na 100 km/h zrychlila o dvě desetiny na 4,6 sekundy. Modernizace se dotkla bloku, hlavy motoru jsou zcela nové, zvětšil se průměr škrtících klapek.

Aston Martin - technická data dvanáctiválcových modelů
ModelDB9 2013DB9VirageDBSVanquishV12 Vantage
Převodovka6MA6MA6MA6MA6MA6MA
Zdvihový objem [cm3]593559355935593559355935
Válce/ventily12/412/412/412/412/412/4
Největší výkon [kW/min-1]380/6500350/6000365/6500380/6500420/6750380/6500
Největší toč. mom. [Nm/min-1]620/5500600/5000570/5750570/5750620/5500570/5750
Max. rychlost [km/h]295300295307293305
Zrychlení 0-100 km/h [s]4,64,84,64,34,14,2
Komb. spotřeba [l/100 km]-14,615,015,5--
Hmotnost [kg]178518001785174017401680

Muselo se také vyhovět novým předpisům na ochranu chodců a zákazníci z toho tentokrát jistě budou mít radost: motor se totiž přiblížil níž k silnici. Konstrukční postupy, jak zlepšit ochranu chodců bez zásahu do vnějšího designu, si Aston Martin nechal patentovat. Dokonce si může dovolit v rozporu s dlouhodobými trendy používat masku chladiče z pravého hliníku.

Modernizovaná platforma je už čtvrtou generací architektury V/H. Ta byla původně navržena pro dvanáctiválcový supersport Vanquish, ale dosažená vylepšení, například nové adaptivní tlumiče ADS, využije i DB9.

Průměr kovaných disků se zvětšil z 19 na 20 palců, jedná se o kola převzatá z Virage. Za nimi se ukrývají keramické brzdy Brembo o průměru 398 mm vpředu a 360 mm vzadu. Úspora neodpružené hmotnosti proti ocelovým kotoučům činí nemalých 12,5 kg. Dalších 17 kg může majitel ušetřit, pokud zvolí příplatkový dvoumístný interiér s karbonovými sedadly.

Seznam standardní výbavy je rozsáhlý: navigace, automatická klimatizace, 700W audio, celokožený interiér, skleněná tlačítka… Příplatková výbava zahrnuje karbonový paket pro exteriér a interiér, nejrůznější barevná provedení interiéru a bezpočet zakázkových úprav dle přání zákazníka.

Prodej v Evropě bude zahájen už v říjnu. Základní cena 175 tisíc euro odpovídá 4,35 milionu korun. Po uvedení nové DB9 zůstanou v portfoliu Aston Martinu dva další dvanáctiválcové modely: V12 Vantage a nový Vanquish.

Aston Martin Virage: První dojmy (Ženeva 2011)

Rallye Dakar 2018
Spolupracujeme s TipCars.com
 







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
LIAZ: Příběh nesmrtelných aut, o která nakonec nikdo nestál LIAZ: Příběh nesmrtelných aut, o která nakonec nikdo nestál

Liberecké automobilové závody byly svého času největším…

Kia Stinger GT poměřila síly s BMW 640i a Porsche Panamera. Jak dopadla? Kia Stinger GT poměřila síly s BMW 640i a Porsche Panamera. Jak dopadla?

Korejské gran turismo Stinger GT absolvoval zajímavé…

 



Aston Martin DB9 končí. Připomeňte si krásného Brita ve velké fotogalerii Aston Martin DB9 končí. Připomeňte si krásného Brita ve velké fotogalerii

Historie DB9 se uzavřela takřka 13 let od premiéry. Za tu…

Výroba Aston Martinu DB9 po 13 letech končí, nastupuje DB11 Výroba Aston Martinu DB9 po 13 letech končí, nastupuje DB11

Nástupce DB9 přijíždí s novou technikou. Na rozsáhlé…

 



 
Budoucnost cestovních automobilů: Co říká velký šéf?

Budoucnost cestovních automobilů: Co říká velký šéf?

Dnes 13:14

Závody cestovních vozů zažívají revoluci. Klíčovou postavu hraje Ital Marcello Lotti, který výrazně ovlivňuje dění ve světovém motorsportu téměř dvě desetiletí.




Blesk.cz

Chile zasáhlo silné zemětřesení. Přišlo krátce po návštěvě papeže Františka

Chile zasáhlo silné zemětřesení. Přišlo krátce po…

Sever Chile zasáhlo v noci na neděli zemětřesení o síle 6,3 stupně. Otřesy byly podle agentury EFE cítit i na…

Mladý pár se asi zbláznil: Luxusní letovisko v Karibiku prodávají za dvě stovky!

Mladý pár se asi zbláznil: Luxusní letovisko v…

Suzanne (33) a David (35) z amerického Detroitu spolu v Karibiku od roku 2013 vlastníma rukama budovali…

 

iSport.cz

Hokej na ZOH 2018: Kdy hrají Češi, Kanada a další favorité?

Hokej na ZOH 2018: Kdy hrají Češi, Kanada a další favorité?

Hokej na olympijských hrách v Pchjongčchangu bude jednou z nejsledovanějších disciplín, i když na ZOH 2018 po…

Šílenost. Nešťastník z Evertonu si zlomil nadvakrát nohu, soupeř plakal

Šílenost. Nešťastník z Evertonu si zlomil nadvakrát…

Záložník Evertonu James McCarthy v letošní sezoně dohrál. To muselo být v Goodison Parku hned jasné úplně…

 

Reflex.cz

Nejočekávanější filmy roku 2018: Velký přehled podle kategorií, který jinde nenajdete

Nejočekávanější filmy roku 2018: Velký přehled podle…

Máte rádi klasiku od klasiků, nebo jste fajnšmekři a hledáte ukrytý klenot? Anebo se těšíte na pokračování či…

Klinická smrt ČSSD: Proč ji nespasí Hašek s Chovancem a proč to bude mít těžší než ODS

Klinická smrt ČSSD: Proč ji nespasí Hašek s…

Tento víkend se v Táboře sjeli sociální demokraté sdružení pod platformou „Zachraňme ČSSD“. Za iniciativou stojí…