Nový japonský Mercedes: Lexus LS430
Motor V8, objem přes 4 litry, kolenní airbagy, adaptivní světlomety, vzduchové odpružení, hliníkové nápravy - tentokrát to ale není technika německého vozu. Jde o nový Lexus LS430.
Třetí generace vlajkové lodi Lexusu je připravena pustit se do boje s prestižními německými limuzínami nejvyšší třídy.
Zatímco v Evropě má Lexus stále pozici rarity na trhu exkluzivní třídy, za mořem jde o silného a respektovaného soupeře svých původních vzorů: vozů Mercedes-Benz, BMW a Audi.
Neobvyklý úspěch mladé značky začal před více než 10 lety v USA, kde se na tradice nehledí tolik jako v Evropě a americký zákazník je přitom velmi citlivý na dobrý poměr cena/nabízená hodnota.
Nový Lexus má aktivní světlomety I-AFS (osvětlená plocha má vazbu na úhel natočení kol a rychlost vozidla), širší a nižší čelo a výrazněji tvarovanou kapotu motoru. Dlouhou siluetu tvořenou plynule se táhnoucími prolisy doplňují 5 paprsková 18 palcová kola. Vzadu jsou nová koncová světla z LED diod. Osmiválec 4.3 l, splňující nyní emisní standard EURO 4, produkuje 205 kW při 5600 ot./min a 417 Nm točivého momentu při 3400 ot./min. Motor je spojen s elektronicky řízenou 6 stupňovou převodovkou Super ECT s možností sekvenčního řazení. Lexus LS430 zrychlí z klidu an 100 km/h za 6,3 s.
Rozdělení hmotnosti mezi přední a zadní nápravu je nastaveno v poměru 53:47. Standardní vzduchové odpružení umožňuje vedle vysokého komfortu, který je nezávislý na aktuálním zatížení vozu, také automaticky snížit světlou výšku při vyšších rychlostech a dosáhnout tak skvělé aerodynamiky (cx=0,25).
Vysoká úroveň aktivní bezpečnosti je doplněna množstvím zádržných systémů. Nově je např. pro řidiče a spolujezdce připraven kolenní airbag pro případ nehody. Navigační systém se 7 palcovou dotykovou obrazovkou je možno ovládat také hlasem, neboť počítač rozezná asi 300 slovních příkazů.