Nový Mercedes-Benz C dostane motor 1.6 dCi od Renaultu
Aliance Renault-Nissan má již se společností Daimler AG řadu dohod. Poskytuje jí motory 1.5 dCi 110, společně vyvíjí nové Twingo a Smart a z užitkového modelu Kangoo si Mercedes-Benz odvodil vlastní Citan s odlišnou přídí a interiérem.
Čtyřválec 1.6 dCi ve verzi se 130 koňskými silami se v současnosti nachází pod kapotami řad Mégane,
Scénic a Nissanu Qashqai. Podle deníku Les Echos jej dostanou i další generace Mercedesu C a nové Vito. Ty přijdou na řadu v letech 2014 a 2015. Jenže, agregát bude muset projít ještě nutnými úpravami, C-Klasse má přece pohon zadních kol a v tuto chvíli není uzpůsoben pro podélnou zástavbu do vozu.
Motor R9M je vybaven jako každý moderní turbodiesel vstřikováním Common-Rail. Disponuje čtyřventilovou technikou, vrtáním válců 80 mm a zdvihem pístů 79,5 mm. Z výsledného objemu 1598 cm3 dává při kompresním poměru 15,4:1 největší výkon 96 kW ve 4000 otáčkách, červené pole však vrcholí až v 5200 min-1. Maximální točivý moment vrcholí hodnotou 320 N.m/1750 min-1. Přenáší jej šestistupňová přímo řazená převodovka ND4, Mercedes-Benz počítá i se samočinným ústrojím.
Instalace tohoto motoru do útrob stuttgartských vozů je nutná, německá automobilka musí splňovat stále přísnější evropské emisní normy a tak malé pohonné jednotky sama nevyrábí. V roce 2015 by měly dosáhnout průměrné vypouštěné emise 130 g CO2, o pět let později 95 g CO2. Mimochodem, popisované „srdce“ v tuto chvíli plní normu Euro 5.
Motory vznikají v závodě Renaultu v Cleon. V závodě pracuje 3484 lidí, loni jich zde vzniklo 548.396 a k nim dalších 642.001 převodovek. Zakázky od trojcípé hvězdy by mohly v polovině dekády zvednout produkci o dalších 100 tisíc jednotek.